Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 februari 2020, 16:29   #2401
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
En nog maar weer eens.

Gooi eens cijfers ofzo op tafel.
Wat kost een blower?
Jaarlijks tegen de 800 miljoen om drugsgebruikers hun pleziertjes te gunnen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2020, 16:33   #2402
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
...
Kindsoldaten en de drugs die men hen geeft aanhalen om het drugsgebruik goed te praten.

Dat is gewoon walgelijk.

Kindsoldaten krijgen die drugs om hen onmenselijke zaken te laten doen, net zoals men kindhoertjes drugs geeft om die onmenselijke vernederingen minder te voelen, kortom om ze minder mens te maken.

Gewoon walgelijke praat.

Laatst gewijzigd door dpg : 6 februari 2020 om 16:35.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2020, 16:52   #2403
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Jaarlijks tegen de 800 miljoen om drugsgebruikers hun pleziertjes te gunnen.
800 miljoen euro weggegooid geld in een war-on-drugs put die nooit gevuld wordt. Laat staan gewonnen.

Een falend en verspillend beleid, die volgens sommigen kan omgetuned worden naar een succes als de strijd geintensifieerd wordt (lees nog meer geld er tegen aan gooien)

en dan fantaseren de "druggebruikers"
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2020, 17:02   #2404
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
800 miljoen euro weggegooid geld in een war-on-drugs put die nooit gevuld wordt. Laat staan gewonnen.

Een falend en verspillend beleid, die volgens sommigen kan omgetuned worden naar een succes als de strijd geintensifieerd wordt (lees nog meer geld er tegen aan gooien)

en dan fantaseren de "druggebruikers"
Dat zijn de kosten in Belgie zonder de kosten elders in de wereld om de Belgische drugsgebruikers hun ding te laten doen. Geld dat elders in de wereld veel nuttiger gebruikt kan worden dan voor wat ze het nu gebruiken.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2020, 17:06   #2405
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Kindsoldaten en de drugs die men hen geeft aanhalen om het drugsgebruik goed te praten.

Dat is gewoon walgelijk.

Kindsoldaten krijgen die drugs om hen onmenselijke zaken te laten doen, net zoals men kindhoertjes drugs geeft om die onmenselijke vernederingen minder te voelen, kortom om ze minder mens te maken.

Gewoon walgelijke praat.
Opletten met dat woord walgelijk. Iemand heeft daar een patent op
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2020, 17:10   #2406
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Kindsoldaten en de drugs die men hen geeft aanhalen om het drugsgebruik goed te praten.

Dat is gewoon walgelijk.

Kindsoldaten krijgen die drugs om hen onmenselijke zaken te laten doen, net zoals men kindhoertjes drugs geeft om die onmenselijke vernederingen minder te voelen, kortom om ze minder mens te maken.

Gewoon walgelijke praat.
Dus we gaan akkoord dat Tramadol een drug is. Veel mensen pakken dat. Mij werd het ook al voorgeschreven.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2020, 18:03   #2407
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.653
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Two wrongs don't make a right, dus het blijft lullen en zagen over alcohol als uitvlucht om de verdoezelen dat de eigen roes belangrijker is, want daar gaat het om de eigen vrijheid boven de schade die drugsgebruikers de maatschappij aandoen.
Jij begint blijkbaar de trekjes van een welbekende (en ondertussen blijkbaar verbannen) trol over te nemen.
Lezen is niet het sterkste punt zeker?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF
Punt is: ik begin niet over alcohol in het verkeer als excuus.

Ik klaag er enkel de rare denkwijze van mensen zoals jij mee aan.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2020, 18:17   #2408
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.653
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Jaarlijks tegen de 800 miljoen om drugsgebruikers hun pleziertjes te gunnen.
Daar geloof ik niks van.
En tenzij je dat getal kan staven met een deftige bron zal ik het ook nooit geloven.

Dat de war on drugs per jaar 800 miljoen kost kan ik best aannemen maar dat is geen kost die druggebruikers veroorzaken. Dat is een kost die mensen die tegen druggebruik zijn veroorzaken.

Ik ga nergens ontkennen dat druggebruik kosten met zich meebrengt. Nogal wiedes; praktisch alles brengt kosten met zich mee.
En qua druggebruik tel ik dan bv. de kosten veroorzaakt door ongevallen door druggebruik, de verslavingszorg en de kosten voor eventuele andere gezondheidshulp aan druggebruikers mee.

En ik geloof van zijn leven niet dat dat 800 miljoen euro kost.
Is dat overigens 800 miljoen per jaar? Of per maand? In België alleen? Of in heel Europa? Voor cannabis alleen? Of voor alle drugs?

En mocht het toch zo zijn dat die 800 miljoen klopt (laten we eens heeeel goedgelovig zijn); reden te meer om te legaliseren!! Het zwarte circuit verdient nu jaarlijks een veelvoud van dat bedrag. Als we daar als maatschappij, al is het maar een deel ervan kunnen gebruiken gaat de vernoemde kost van 800 miljoen sowieso al een pak dalen.

En voor je nu afkomt met een boutade als "laten we dan inbreken ook maar legaliseren" wil ik je er even op wijzen dat cannabisgebruik, in tegenstelling tot inbreken, nagenoeg geen negatieve invloed heeft op de samenleving.

Geloof je dat niet, ga dan even kijken in landen waar cannabisgebruik al jaren toegestaan is. Vallen in Nederland de verkeersslachtoffers bij bosjes? Draait de Nederlandse economie volledig in de soep? Zijn alle normen en waarden daar vervallen tot het niveau van kakkerlakken? Net zo in Colorado, Canada, Portugal,...

Er is geen enkele reden om aan te nemen dat het legaliseren van cannabis een nefaste invloed heeft op de samenleving.
Er is dus ook geen enkele reden om massaal geld te steken in het bestrijden ervan.
En er is dus helemaal geen reden om de kosten voor die bestrijding in de schoenen van cannabisgebruikers te schuiven.

800 miljoen...
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2020, 18:29   #2409
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.653
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Dat zijn de kosten in Belgie zonder de kosten elders in de wereld om de Belgische drugsgebruikers hun ding te laten doen.
Nee, dat zijn de kosten om te voorkomen dat Belgische druggebruikers hun ding kunnen doen. Of althans om dat te proberen.

Dat wordt al te vaak door elkaar gegooid.
Het merendeel van die kosten hoeft niet meer gemaakt te worden bij legalisatie. En de kosten die dan nog wel gemaakt moeten worden kunnen (deels) vergoed worden door de opbrengst van de legalisatie.

De kosten die gemaakt moeten worden om een blower zijn ding te laten doen zijn miniem. Een zakje met een zaadje of vijf, een zak potgrond, een fles meststof en een schaartje heb je voor minder dan €100. Bovendien komen die €100 dan nog uit de blower zijn eigen zak. De staat moet dat niet betalen eh?

En voor degenen zonder groene vinger open je een verkooppunt. Wat winst maakt. Helemaal geen kosten dus.

Eindeloos herhaalde BS is dat verhaaltje over de kosten die drug(cannabis)gebruik zou veroorzaken.

Citaat:
Geld dat elders in de wereld veel nuttiger gebruikt kan worden dan voor wat ze het nu gebruiken.
Blij dat je zelf inziet dat het geld nu inderdaad nutteloos door ramen en deuren wordt gegooid.

De enige die er last van ondervinden zijn de gewone druggebruikers, degene die na de zware werkdag al eens een jointje opsteekt. Want die loopt het risico gepakt te worden, met alle juridische en sociale gevolgen vandien.
En degenen die blij zijn met dat door ramen en deuren gesmeten geld is het criminele milieu, want die zien hun prijzen stijgen zonder dat hun markt krimpt.

Jaja, een zeer weldoordachte strategie is die WoD.

Dat geld kan dus inderdaad beter besteed worden. En niet alleen elders in de wereld, ook hier in ons eigen Belgenlandje.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2020, 18:34   #2410
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.653
Standaard

Als ik nu aan een toog zat en al een stuk of 7 tripels op had zou ik kunnen zeggen dat mieren in mijn tuin jaarlijks voor €200 kosten veroorzaken.

Want dat besteed ik aan mierendoosjes en ander vergif.
Mieren moeten dus uitgeroeid worden want ze veroorzaken kosten.

En als iemand anders (die waarschijnlijk een watertje aan't drinken is) zegt dat ik die mieren ook gewoon kan laten zitten en dat geld voor andere dingen kan gebruiken roep ik: "Ze veroorzaken nu al voor €200 kosten per jaar! Als ik ze gewoon hun gang laat gaan wordt dat alleen nog veel meer! En giet me nu nog maar nen tripel in!!!"
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2020, 18:36   #2411
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.653
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Jij begint blijkbaar de trekjes van een welbekende (en ondertussen blijkbaar verbannen) trol over te nemen.
Lezen is niet het sterkste punt zeker?
Hij is blijkbaar alweer terug toegelaten!
Met spanning wachten we op de grote rentree!!
Er is weer trollenmateriaal genoeg voorradig hier.
Ik kan amper wachten.
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 6 februari 2020 om 18:36.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2020, 18:48   #2412
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Daar geloof ik niks van.
En tenzij je dat getal kan staven met een deftige bron zal ik het ook nooit geloven.

Dat de war on drugs per jaar 800 miljoen kost kan ik best aannemen maar dat is geen kost die druggebruikers veroorzaken. Dat is een kost die mensen die tegen druggebruik zijn veroorzaken.

Ik ga nergens ontkennen dat druggebruik kosten met zich meebrengt. Nogal wiedes; praktisch alles brengt kosten met zich mee.
En qua druggebruik tel ik dan bv. de kosten veroorzaakt door ongevallen door druggebruik, de verslavingszorg en de kosten voor eventuele andere gezondheidshulp aan druggebruikers mee.

En ik geloof van zijn leven niet dat dat 800 miljoen euro kost.
Is dat overigens 800 miljoen per jaar? Of per maand? In België alleen? Of in heel Europa? Voor cannabis alleen? Of voor alle drugs?

En mocht het toch zo zijn dat die 800 miljoen klopt (laten we eens heeeel goedgelovig zijn); reden te meer om te legaliseren!! Het zwarte circuit verdient nu jaarlijks een veelvoud van dat bedrag. Als we daar als maatschappij, al is het maar een deel ervan kunnen gebruiken gaat de vernoemde kost van 800 miljoen sowieso al een pak dalen.

En voor je nu afkomt met een boutade als "laten we dan inbreken ook maar legaliseren" wil ik je er even op wijzen dat cannabisgebruik, in tegenstelling tot inbreken, nagenoeg geen negatieve invloed heeft op de samenleving.

Geloof je dat niet, ga dan even kijken in landen waar cannabisgebruik al jaren toegestaan is. Vallen in Nederland de verkeersslachtoffers bij bosjes? Draait de Nederlandse economie volledig in de soep? Zijn alle normen en waarden daar vervallen tot het niveau van kakkerlakken? Net zo in Colorado, Canada, Portugal,...

Er is geen enkele reden om aan te nemen dat het legaliseren van cannabis een nefaste invloed heeft op de samenleving.
Er is dus ook geen enkele reden om massaal geld te steken in het bestrijden ervan.
En er is dus helemaal geen reden om de kosten voor die bestrijding in de schoenen van cannabisgebruikers te schuiven.

800 miljoen...

Natuurlijk geloof je alleen wat in uw kraam past.

De bron werd al meermaals gegeven zelf in deze topic.

Bijna 800 miljoen dus voor de overlast van drugsgebruikers.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2020, 18:55   #2413
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Jij begint blijkbaar de trekjes van een welbekende (en ondertussen blijkbaar verbannen) trol over te nemen.
Lezen is niet het sterkste punt zeker?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF
Punt is: ik begin niet over alcohol in het verkeer als excuus.

Ik klaag er enkel de rare denkwijze van mensen zoals jij mee aan.
Dat deed je wel: https://forum.politics.be/showpost.p...postcount=2361

Net zoals ze nu al over kindsoldaten beginnen als weer een andere excuus.

Al dat gejank over alcohol dient alleen maar als excuus.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2020, 19:47   #2414
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Dat deed je wel: https://forum.politics.be/showpost.p...postcount=2361

Net zoals ze nu al over kindsoldaten beginnen als weer een andere excuus.

Al dat gejank over alcohol dient alleen maar als excuus.
Dat is nu echt eens wat men bedoelt met een laatste stuiptrekking van iemand die met zijn mond vol tanden staat.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2020, 19:53   #2415
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Als ik nu aan een toog zat en al een stuk of 7 tripels op had zou ik kunnen zeggen dat mieren in mijn tuin jaarlijks voor €200 kosten veroorzaken.

Want dat besteed ik aan mierendoosjes en ander vergif.
Mieren moeten dus uitgeroeid worden want ze veroorzaken kosten.

En als iemand anders (die waarschijnlijk een watertje aan't drinken is) zegt dat ik die mieren ook gewoon kan laten zitten en dat geld voor andere dingen kan gebruiken roep ik: "Ze veroorzaken nu al voor €200 kosten per jaar! Als ik ze gewoon hun gang laat gaan wordt dat alleen nog veel meer! En giet me nu nog maar nen tripel in!!!"
Het valt mij op dat jullie het altijd over zeven tripels hebben, nooit over mijn advocaatje bij mijn koffie.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2020, 19:59   #2416
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.653
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Natuurlijk geloof je alleen wat in uw kraam past.

De bron werd al meermaals gegeven zelf in deze topic.

Bijna 800 miljoen dus voor de overlast van drugsgebruikers.
Dat zeg je nu al twee keer zonder bronvermelding.

Is die 800 miljoen incl de WoD?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2020, 20:00   #2417
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Ouders die drugs gebruiken gewoon preventief de kinderen afnemen.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20200206_04837498

Citaat:
Een koppel uit Brugge heeft een voorwaardelijke celstraf gekregen omdat hun driejarige peuter per ongeluk vloeibare xtc had genomen.

Het meisje werd twee jaar geleden in comateuze toestand in het ziekenhuis opgenomen. Ze had de drugs ingenomen bij onderburen waar ze een paar uur verbleef.

Toen het kind was flauwgevallen, brachten de ouders de hulpdiensten op de hoogte.

Het toxicologische onderzoek bracht sporen van cocaïne en vooral xtc aan het licht. Hoe het meisje de drugs precies heeft binnengekregen, is niet duidelijk. Het meisje overleefde het voorval en is in een instelling geplaatst.

De ouders zijn nu samen met de onderburen veroordeeld. Volgens de rechter zijn alle betrokkenen door hun onzorgvuldigheid schuldig aan opzettelijke slagen en verwondingen. Ze wisten immers dat er drugs in het appartement lagen en lieten het kind toch zonder toezicht achter.

Door hun drugsprobleem kampte het koppel met ernstige financiële problemen.
Allemaal onschuldig dat drugsgebruik
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2020, 20:00   #2418
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.653
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Het valt mij op dat jullie het altijd over zeven tripels hebben, nooit over mijn advocaatje bij mijn koffie.
Het effect van 7 tripels kan ik inschatten.
Ik kan echter de omrekening niet maken naar advocaten bij koffie.
En de converter-app op mijn gsm heeft tripel of advocaat niet tussen de eenheden staan...
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2020, 20:01   #2419
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.653
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Dat deed je wel: https://forum.politics.be/showpost.p...postcount=2361

Net zoals ze nu al over kindsoldaten beginnen als weer een andere excuus.

Al dat gejank over alcohol dient alleen maar als excuus.
Jij denkt blijkbaar dat wanneer iemand pro legalisatie ergens over begint dat steeds doet als excuus?
Vind je dat zelf niet een beetje kortzichtig?
Nee?
Ik wel.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2020, 20:03   #2420
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.653
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Ouders die drugs gebruiken gewoon preventief de kinderen afnemen.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20200206_04837498



Allemaal onschuldig dat drugsgebruik
Mijn moeder betrapte mij ooit (ik was een jaar of vijf) tijdens een verjaardagsfeestje terwijl ik in de keuken alle restjes uit de lege bierflesjes op aan't drinken was...
Als het aan u gelegen had was ik dus opgevoed in een kindertehuis?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be