Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 mei 2011, 17:35   #2401
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Ocmw is voorbehouden voor allochtonen en asielzoekers "in nood", telt niet voor autochtonen, die hoeven daar niet te gaan aankloppen als ze in nood zitten..

@eno: tja, die wirwar van systemen....daarvoor moet je experten hebben die beroepsdoppers zijn en de weg weten (of gewézen wordt zoals bij inwijkelingen, die kennen �*l de achterpoortjes maar al te goed, die zullen geen eurocent mislopen, zeker weten)
loop toch heen met je xenofobie
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2011, 17:38   #2402
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
ik ben een keer ontslagen geweest en dan werd mijn vakantiegeld cash uitbetaald voor het jaar dat volgde

het jaar daarop moest ik op mijn dopkaart die (reeds betaalde) vakantiedagen invullen, zijnde niet-stempeldagen, dus zonder uitkering.

daardoor ben ik twee-en een halve maand zonder dop gevallen, omdat de RVA
mij gewoon zonder meer uitgeschreven heeft als uitkeringsgerechtigde, ZONDER MIJ DAARVAN TE VERWITTIGEN

tegen dat ik dat in het ootje had, en terug ingeschreven was, heeft mij dat zes weken dop gekost, die supervakantie als dopper.

Ongeveer 37000 bf, dus toen, op een moment dat ik al 4000bf per maand tekortkwam om als een asceet te overleven

Maar ja, als dopper moet je ook een Kafkaiaans administratief super-genie zijn om geen blutsen en builen op te lopen in hun onontwarbaar labyrintsysteem.
het is inderdaad schandalig dat mensen daar niet beter van op de hoogte gebracht worden, drama's worden gekweekt met dat systeem.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2011, 17:42   #2403
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
het is inderdaad schandalig dat mensen daar niet beter van op de hoogte gebracht worden, drama's worden gekweekt met dat systeem.
het was namelijk zo, vernam ik achteraf, dat als je meer dan 24 verlofdagen naeen invult op je dopkaart, je dan automatisch uitgeschreven wordt.
Vraag me niet waarom die regeling bestaat.
Ik had er nog 26 open staan, zodus.

Dat hebben ze dus gedaan....mij zonder boe nog bah geschrapt en nergens van verwittigd
En nergens moest ik verhaal gaan halen voor het prijsticket achteraf.Dat was dan weer eens 36000bf spaargeld meer opgesoupeerd

Laatst gewijzigd door eno2 : 23 mei 2011 om 17:47.
Oud 23 mei 2011, 17:49   #2404
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
het was namelijk zo, vernam ik achteraf, dat als je meer dan 24 verlofdagen naeen invult op je dopkaart, je dan automatisch uitgeschreven wordt.
Ik had er nog 26 open staan, zodus.

Dat hebben ze dus gedaan....mij zonder boe nog bah geschrapt
neen, hoe je het eigenlijk dient te doen is :

zij die een ontslagpremie krijgen (je kent ze wel die begoede types) die vullen hun vakantiedagen in gedurende de termijn de premie loopt (je moet dan wel doppen maar je krijgt geen geld en je mag op vakantie). En dan eenmaal je dop daadwerkelijk start heb je de volle pot.
dan heb je dus: uw vakantiegeld dubbel + uw dop zonder verlies

maar het is triestig gesteld bij de rva/vdab dat men dat niet met armen en benen uitlegd aan de mensen die zich komen inschrijven; er gebeuren echt drama's mee, en dan vnl, in de maand december doorgaans, plotseling toffe feestdagen voor de, nieuwe, armen.
Oud 23 mei 2011, 18:05   #2405
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
neen, hoe je het eigenlijk dient te doen is :

zij die een ontslagpremie krijgen (je kent ze wel die begoede types) die vullen hun vakantiedagen in gedurende de termijn de premie loopt (je moet dan wel doppen maar je krijgt geen geld en je mag op vakantie). En dan eenmaal je dop daadwerkelijk start heb je de volle pot.
dan heb je dus: uw vakantiegeld dubbel + uw dop zonder verlies

maar het is triestig gesteld bij de rva/vdab dat men dat niet met armen en benen uitlegd aan de mensen die zich komen inschrijven; er gebeuren echt drama's mee, en dan vnl, in de maand december doorgaans, plotseling toffe feestdagen voor de, nieuwe, armen.
En leggen de vakbonden dat aan hun leden niet uit?
(de niet-gesyndikeerden hebben dan nog wel een probleem)
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2011, 18:08   #2406
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
En leggen de vakbonden dat aan hun leden niet uit?
(de niet-gesyndikeerden hebben dan nog wel een probleem)

je zou dat denken é....doch armen vragen niet en velen die dit weten gaan ervan uit dat dat algemene kennis is. En daarnaast veel armen zijn niet gesyndiceerd (is dat wel met c?). Ik denk dat je nog verwonderd zou zijn van de hoeveelheid kansarmen die eigenlijk het rechts stramien nalopen en zich in de luren laten leggen door het kapitaal en zulke dingen dus niet weten.
Oud 23 mei 2011, 18:15   #2407
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
je zou dat denken é....doch armen vragen niet en velen die dit weten gaan ervan uit dat dat algemene kennis is. En daarnaast veel armen zijn niet gesyndiceerd (is dat wel met c?). Ik denk dat je nog verwonderd zou zijn van de hoeveelheid kansarmen die eigenlijk het rechts stramien nalopen en zich in de luren laten leggen door het kapitaal en zulke dingen dus niet weten.
Tsja, rechts moet voor de middelen zorgen... Links voor de soep...
Oud 23 mei 2011, 22:27   #2408
eno2
Banneling

Standaard

de accidenten in het parcours van de dopper zijn menigvuldig, zelfs de meest gehaaide ontsnapt er niet aan
Oud 24 mei 2011, 14:53   #2409
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
xenofobie?
Waar lijdt jij dan aan? Oogkleppen?
Durf je te ontkennen dat er met 2 maten en gewichten wordt gewerkt wat betreft 'steun', ocmw, financiële en andere voordelen énkel voor inwijkelingen?
Gestaafd met talloze voorbeelden uit de praktijk, dat heeft helemaal NIKS te maken met xenofobie (behalve voor blinde dummies) en alles met discriminatie van autochtonen.

Laatst gewijzigd door Oma : 24 mei 2011 om 14:54.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2011, 14:56   #2410
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
xenofobie?
Durf je te ontkennen dat er met 2 maten en gewichten wordt gewerkt wat betreft 'steun', ocmw, financiële en andere voordelen énkel voor inwijkelingen?
Gestaafd met talloze voorbeelden uit de praktijk, dat heeft helemaal NIKS te maken met xenofobie (behalve voor blinde dummies) en alles met discriminatie van autochtonen.
Ik durf te ontkennen dat
"Ocmw is voorbehouden voor allochtonen en asielzoekers "in nood", telt niet voor autochtonen, die hoeven daar niet te gaan aankloppen als ze in nood, zitten.." Ook dat er met twee maten en gewichten gewerkt wordt.

Staaf gerust met talloze voorbeelden uit de praktijk.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2011, 15:09   #2411
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Loop dan heen met je geklaag want het is waar. Massale immigratie (naast slecht bestuur) zorgt inderdaad er inderdaad voor dat de autochtoon in de armoede wordt geduwd. Hoeveel sociale woningen of hotels krijgen ze vandaag de dag toegewezen zonder er ooit een cent RSZ voor te hebben betaald. Jij kreeg decennia zo goed als niets terwijl de staatskas je lang heeft laten betalen op je loon.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2011, 15:41   #2412
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
xenofobie?
"uw talloze" voorbeelden bestaan doorgaans uit foutieve informatie. Dat heeft niks met maten en gewichten te maken doch alles met het vertrekkende zichtpunt.
Oud 24 mei 2011, 18:35   #2413
freelancer
Banneling

Standaard

Hoe komt het toch dat links toch zo dikwijls zo blind als een mol is?

Probeer met dat volkske maar oplossingen te vinden...
Ze bereiken enkel dat de gewone mens steeds minder en minder solidair wil zijn met diegenen die het nodig hebben... Simpel omdat men gewoon riekt dat het stinkt...
Oud 24 mei 2011, 18:54   #2414
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"uw talloze" voorbeelden bestaan doorgaans uit foutieve informatie. Dat heeft niks met maten en gewichten te maken doch alles met het vertrekkende zichtpunt.
Mogelijk werkt het OCMW voor autochtonen en allochtonen hetzelfde. Ik weet het niet uit persoonlijke ervaring, gelukkig maar!
Maar het is wel zo dat door de mateloze toevloed van vreemdelingen in ons land het OCMW over steeds minder financiële mogelijkheden beschikt en dat gaat vanzelfsprekend ook ten koste van de autochtonen.
Daarom ben ik voor een onmiddellijke immigratiestop. Onze instellingen kunnen het niet meer aan, het geld is op en het land is te klein!

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 24 mei 2011 om 18:55.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2011, 19:06   #2415
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Mogelijk werkt het OCMW voor autochtonen en allochtonen hetzelfde. Ik weet het niet uit persoonlijke ervaring, gelukkig maar!
Maar het is wel zo dat door de mateloze toevloed van vreemdelingen in ons land het OCMW over steeds minder financiële mogelijkheden beschikt en dat gaat vanzelfsprekend ook ten koste van de autochtonen.
Daarom ben ik voor een onmiddellijke immigratiestop. Onze instellingen kunnen het niet meer aan, het geld is op en het land is te klein!
Allee jong, die allochtone OCMW-ers gaan toch voor ons pensioen zorgen.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2011, 19:18   #2416
artisjok
Banneling

Standaard

Echt arm zijn is, voor mijn moeder, niet elke dag een volledige maaltijd voor haar gezin op tafel kunnen zetten .
Voor een vriendin is dit, (toen haar vader overleed en haar moeder er alleen voor stond) naar school vertrekken met enkel een glas suikerwater als ontbijt.

(p.s. deze armoede dateert van tijdens de migratie van de jaren 60; begin jaren 70)
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2011, 19:20   #2417
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Allee jong, die allochtone OCMW-ers gaan toch voor ons pensioen zorgen.
Eerder voor hun eigen pensioen ja!
1 Dagje werken werken volstaat al.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...14832/1.984993
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2011, 20:16   #2418
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Loop dan heen met je geklaag want het is waar. Massale immigratie (naast slecht bestuur) zorgt inderdaad er inderdaad voor dat de autochtoon in de armoede wordt geduwd. Hoeveel sociale woningen of hotels krijgen ze vandaag de dag toegewezen zonder er ooit een cent RSZ voor te hebben betaald. Jij kreeg decennia zo goed als niets terwijl de staatskas je lang heeft laten betalen op je loon.

wat ervoor zorgt dat de autochtoon in de armoede wordt geduwd, dat zijn de criminele uitbuiterijen via lagelonen en het financieel terrorisme van de staat op minimumlonen via overmatige belastingsaanslagen

plus de gedwongen werkloosheid

plus de uitkeringen onder de armoedegrens

de immigratie moet alleen als afleidingsmanoeuver dienen om daaar niets te moeten aan veranderen

immigratie is sowieso een andere issue
Oud 24 mei 2011, 20:23   #2419
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Voor de migratie op gang kwam zou het ocmw ook niet snel geld gegeven hebben aan wie het nodig had.
Met de migratie er bij zijn ze vreemd genoeg veel soepeler geworden in die zaken.

Hoe dan ook het geld is al 50 jaar op als het niet langer is.
Waar ze het blijven uithalen is mij een raadsel.
Oud 24 mei 2011, 20:27   #2420
eno2
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Loop dan heen met je geklaag want het is waar.
zie mijn bovenstaande post 2418

Laatst gewijzigd door eno2 : 24 mei 2011 om 20:28.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be