![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2401 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
1. We kennen de rituelen van een paar beschavingen, er zijn er hopen die in de annalen van de geschiedenis zijn verdwenen. 2. Enkele relatievormen zijn volgens u niet aanvaardbaar als huwelijk 3. Is geen argument om het huwelijk heteroseksueel te houden omdat het een drogreden en subjectief is.
![]() |
![]() |
#2402 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Kijk maar: http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2386 Citaat:
Citaat:
En als ik daarnaast ook nog eens de argumenten zie van de holebi, dan blijkt het heb vooral te gaan om financiêle voordelen die partners van het huwelijk kunnen hebben. En dat lijkt mij geen goede reden genoeg om een instelling als het huwelijk plots van vorm en betekenis te veranderen. Dat is mijn eerlijke mening en dat zijn mijn objectieve gronden daarvoor. U kunt dit geen goede reden vinden om tegen het homohuwelijk te zijn. Dat mag. Mijn mening is geen wet en we mogen gelukkig van mening verschillen in onze samenleving. Maar voor mij is dat wel een goede reden. Een objectieve reden gezien de vaststellingen over het huwelijk bij de volledige mensheid, altijd en overal. Nogmaals, we kunnen en mogen daarin van mening verschillen. Ik heb daar geen enkel probleem mee. Wat niet kan en wat niet mag is mij van homofobie beschuldigen omdat ik tegen het homohuwelijk zou zijn. En dat gebeurt hier wel. Niet door u, maar wel door Raf en Artisjok. Mijn redenen hiervoor hebben immers niks met mijn persoonlijke gevoelens tegenover homoseksuelen te maken. Mijn redenen om tegen het legaliseren van het homohuwelijk te zijn liggen elders. En daarom hoef ik deze valse beschuldigingen en kwetsende beledigingen niet te nemen. Meer nog; ik vind het ronduit nogal beangstigend voor onze samenleving, dat men blijkbaar mensen gaat beschuldigen met een andere mening, zonder het waarom van die mening te kennen. Zeker gezien de vurigheid waarmee mensen dit menen te mogen doen. Dt fenomeen kwam al vaker voor in de geschiedenis, maar is nog nooit goed afgelopen. Daarom beangstigt het me. Ik word zonder meer beschuldigd van homofobie. Ik moet mijn mening verantwoorden en dat wordt dan streng gewikt en gewogen en misschien, heel misschien wordt ik vrijgepleit alsof ik ergens van vrijgepleit zou moeten worden. Leugens worden niet geschuwd om de beschuldiging te kunnen aanhouden.... Alsof mijn diepe eerlijke mening, gefundeerd op objectieve waarnemingen en vaststellingen, welke ik aan niemand opdring, een misdaad zou kunnen zijn. Paulus. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2403 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#2404 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet zeker dat het u zal lukken. Het is anderen immers ook gelukt.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2405 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw betoog is geenszins objectief. De voornaamste reden daarvoor is dat u een beroep doet op traditie. Die "traditie" verwijst hier niet naar het huwelijk zelf, maar naar uw zogenaamd objectief uitgangspunt omtrent de bestaansreden van dat huwelijk, namelijk het voorbehouden van dat huwelijk voor man en vrouw ("de vaststelling dat overal ter wereld en door alle tijden heen, die relaties waarvan men procreatie verwacht (man-vrouw dus), erkend en gevierd werden door de gemeenschap waartoe ze behoorden"). Nog afgezien van het feit dat die aanname in verschillende opzichten verkeerd is, geeft u hiermee te kennen dat u de traditie om het huwelijk voor te behouden voor man en vrouw genegen bent. U hecht m.a.w. een waardeoordeel aan die traditie. D�*t, Paulus, is de reden waarom uw betoog subjectief is. Waarom immers waarde hechten aan die ene traditie en niet aan andere tradities, zoals bijvoorbeeld de traditie om mensenoffers te brengen om de goden gunstig te stemmen of - iets minder extreem - de traditie om stemrecht alleen voor te behouden voor mannen?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2406 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er kunnen uiteenlopende redenen zijn waarom mensen met elkaar een huwelijk willen aangaan, Paulus. Dat kan inderdaad gaan om kinderen, maar het kan evengoed gaan om economische, politieke of romantische overwegingen. Naar mijn gevoel is dat laatste zelfs de voornaamste reden waarom mensen - zowel homo- als heteroseksueel - een huwelijk aangaan. Wat er ook van zij, met die redenen hebben u en ik geen uitstaans. We hebben er trouwens ook het raden naar. Waar het om gaat is dat elk paar dat een duurzame en stabiele samenleving met elkaar wil aangaan recht heeft op dezelfde juridische omkadering van die samenleving, ongeacht het geslacht van de partners. Als heteroseksuele paren mogen huwen overeenkomstig hun seksuele geaardheid en homoseksuele paren mogen dat niet, dan hebben we te maken met discriminatie.
![]() |
![]() |
![]() |
#2407 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat weet je best. En daarom kan je mijn woorden niet in een quotekaderke weergeven. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2408 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2409 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie geen enkele goede reden om dat "quotekaderke" louter en alleen voor uw plezier nog eens te herhalen. Iedereen kan de link volgen om het "quotekaderke" in kwestie te zien. U ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2410 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2411 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is al vergekomen dat u zich van leugens moet bedienen om de indruk te wekken dat u een punt zou hebben. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2412 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat is geen traditie, ook geen zogenaamd uitgangspunt, maar een vaststelling van menselijk procreatief gedrag. De bestaansreden van het huwelijk is niet het voorbehouden van dat huwelijk voor man en vrouw, want dat slaat nergens op. De bestaansreden van het huwelijk blijkt uit opbjectieve waarnemingen een menselijke planning te zijn om zich voort te planten. En daarom komst ze slachts voor bij die relaties waar men procreatie kan verwachten. Ook al zeker tien keer gezegd. Citaat:
Citaat:
Het is geen traditie en eveneens geen aanname. Het is een nuchtere objectieve vaststelling van feiten die volkomen los staat van persoonlijke voor- of afkeuren van de waarnemer. Precies daarom is ze ook zo objectief. Of ik daar nu liefhebber of tegenstander van zou zijn, geeft geen enekele invloed op wat vestgesteld wordt. Citaat:
Citaat:
Wat ik vaststel past niet in uw kraam en daarom maakt u er wat anders van (traditie) en veroordeelt dan dat 'wat anders' als niet objectief, omdat u meent dat ik op die manier (wat niet mijn manier is) een waardeoordeel hecht aan mijn redens en deze bijgevolg niet objectief zijn...... Citaat:
Paulus. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2413 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ook u zult dat niet doen omdat u niet kan. Want het zijn leugens. En wie beroep moet doen op leugens om een punt te maken is al heel erg laag gevallen. Dat hoeft niet als je daadwerkelijk een punt zou hebben. Dan kopieerde je gewoon mijn woorden in een quotekaderke voor iedereen ten toon gesteld. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 11 mei 2011 om 08:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2414 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is al ver gekomen dat u zich van leugens moet bedienen om de indruk te wekken dat u een punt zou hebben. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 11 mei 2011 om 08:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2415 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar u zult het niet doen want u bent aan het liegen. Ik hoef mij van dergelijke praktijken niet te bedienen. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2416 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, dat staat er wel. En ik ben niet de enige die dat gezien heeft: http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2383
![]() |
![]() |
![]() |
#2417 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, toch niet.
Want u doet een beroep op traditie en dat is een drogredenering en derhalve subjectief. Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2418 |
Banneling
|
![]() Even resumeren.
1) Het wettelijk huwelijk beschermt de partners. Het betreft dus mensen; geen zaken/dingen. 2) Hetro's mogen huwen met een partner overeenkomstig hun geaardheid. Homo's verbieden om te huwen met een partner overeenkomstig hun geaardheid is discriminatie; tenzij er een objectieve reden kan gegeven worden. 3) Deze reden is niet traditie. Het argument "het is al altijd zo geweest in alle tijden en alle samenlevingen" is niet de reden. 4) Wat is die reden dan wel? In afwachting van het krijgen van dergelijke reden kunnen we stellen : Homo's uitsluiten om te huwen met een partner overeenkomstig hun geaardheid; terwijl hetro's wel kunnen huwen met een partner overeenkomstig hun geaardheid is discriminatie. . |
![]() |
![]() |
![]() |
#2419 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En deze ongeziene praktijken zeggen heel veel over uw standpunt; nog meer over uw persoon. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2420 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En deze ongeziene praktijken zeggen heel veel over uw standpunt; nog meer over uw persoon. Paulus. |
|
![]() |
![]() |