![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2401 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De touaregs zullen het zich nog lang beklagen. Hun kans is verkeken. De langzame maar democratische aanpak van de "vlamen" zal misschien toch nog productiever lijken dan de gewelddadige.
![]() |
![]() |
#2402 |
Banneling
|
![]() Touaregs waren ooit cool, daar dragen mannen de sluier, tegenwoordig zijn ze ook al danig besmet door standaard islam met als ergste groep de 'islamitische beschermers' die Mali probeerden over te nemen. Je mag je woestijncultuur houden, alles wat de islam aanraakt wordt vroeg of laat een besmettelijke pest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2403 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En op 't einde is 't natuurlijk weer allemaal de schuld van de westerse racistische vlaam; Citaat:
Citaat:
Eeuwig slachtoffer; Citaat:
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2404 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2405 |
Banneling
|
![]() Met al die zever over woestijnvolken m'n antwoord toch maar eens herhalen, ja, zo'n egotripper ben ik wel.
![]() ------------ Ik heb dat Doorbraak artikel over Samira Azeroual ook eens overlezen, wat een politiek correct gezwets. http://www.doorbraak.be/nieuws/‘ik...gde-moslims’ Ik mis een aanspreekpunt voor gematigde moslims Moeten gematigde moslims een eigen aanspreekpunt hebben? Dan moet het waarschijnlijk ook de juiste islam versie zijn en wat moet dat aanspreekpunt dan doen. Welk aanspreekpunten zijn er eigenlijk voor verschillende groepen en wat doen ze? Dat het bij de roepers maar om een handvol moslims ging en dat de school 500 leerlingen telt die grotendeels van moslimouders komen, vergeten we gemakshalve. Die afdeling heeft een 320 leerlingen (kan het juiste aantal niet terug vinden) wat neerkomt op gemiddeld 150 moslim gezinnen, aan de meute te zien stonden de meeste wel degelijk voor de schoolpoort te tieren. Maar dan komt weer de andere twijfel: wat als het wel zo is? Hoe je daar aan kunt twijfelen is maar erg de vraag, het gedrag van de kinderen was niet uitzonderlijk en de beschuldigingen op internet waren wel extreem zwaar (pissen en kakken op de kindjes en fotograferen). Als er al aanwijzingen waren dan is het tegen een man, niet een jonge schooljuf. 52 leeraars op die school, je kunt daar niet eens ongezien iets uitspoken. Het beeld met de man en zijn zoon, die hem suggestieve vragen stelt en het kind aanmaant vertrouwen te hebben in de persploeg, zal me eeuwig bijblijven. Met alle goede bedoelingen van de vader, maar ik vond het een vernedering voor het kind. Pijnlijke situatie. Het toont gewoon goed de intelligentie van die ouders, ze zeggen het goed voor te hebben met hun kinderen maar ze doen werkelijk alles verkeerd wat je maar verkeerd kan doen. Ik wist al heel vroeg door mijn vriendinnen dat de vrouw in kwestie een gerechtelijk verleden heeft en dat haar kind geplaatst werd door de jeugdrechter voor een bepaalde tijd. Zij heeft door pech een heel moeilijk leven gehad (en misschien nog). Zou het een schreeuw om aandacht zijn? Dat wist ze blijkbaar maar niet dat ze bij de Saria Sisters was, maak dat de kat wijs. Schreeuw om aandacht m'n voeten. Op de facebookpagina van Deredactie.be lees je veel haatcommentaren tegenover moslims. Zo zie je maar dat er nog heel wat werk aan de winkel is. En dan mogen gematigde moslims dan nog zo hard hun stem verheffen en zich kenbaar maken, maar de schade is geleden. Dat leest ze maar zwijgt over de moslim haat site, het moet weeral opgelost worden aan onze kant. De meerderheid van die ouders stonden aan de schoolpoort en leken me extremistische haatbaarden dus ik vraag me nog steeds af waar die overgrote meerderheid gematigden juist zitten, volgens mij is dat geen meerderheid maar een minderheid. De islam is per definitie extremistisch. En last but nog least, zoals ik al eerder zei: laat moslims ook eens in de media hun zeg doen over de solden, energiefactuur, de treinrampen, de kerncentrales enz. Zo krijgen moslims bij de gewone Vlaming de verdiende eerste plaats als mens en niet als moslim. Da's waar maar als het gematigde versies zijn zonder sluier en haatbaard dan herkennen we ze niet meer. Nog een reden waarom dit niet gebeurd is dat de zenders geen moslims willen opvoeren met hun typisch maroc-vlaamse tongval, dat stigmatiseert hé. De andere school telt 30% moslimkinderen. In deze Borgerhoutse school vind je een schoolvoorbeeld van hoe het moet. 30%, dat lijkt me een juist aantal maar dat lukt niet als moslims in zelfgemaakte ghetto's gaan samentroepen. Weer iets wat vlamingen moeten oplossen blijkbaar. Wanneer moslimjongeren als volwaardige burgers gezien worden op school door alle leerkrachten en niet in aanraking komen met racisme, zullen zij zich gemakkelijker kunnen identificeren met de Vlaming. Droom maar verder, ze vergeet er natuurlijk bij te vertellen dat moslims nog veel grotere racisten zijn dan vlamingen maar dat is blijkbaar onderdeel van de cultuur en onbelangrijk. Wanneer vrouwen, homo's en ongelovigen als volwaardige burgers gezien worden door moslims zouden we ook een grote stap vooruit zijn. Voor moslims is door het Vlaams Blok/Belang een negatieve connotatie ontstaan aan het woord Vlaming. Veel van de VBers hebben ook de overstap gemaakt naar N-VA. Dit maakt het er niet gemakkelijk op. En hop, nog vlug even de NVA demoniseren want dat hoort erbij, heeft ze politieke aspiraties? Zolang de beide gemeenschappen naast elkaar leven, zal de weg lang zijn om van een moslim flamingant te maken. Da's waar, dus niet meer samentroepen in dezelfde wijken graag. Kortom, wat mij betreft, knap dat ze (SPa) een poging doen in de goede richting, maar ze zullen meer konijnen uit hun hoed moeten tevoorschijn toveren om moslims van Groen en PVDA te kunnen afsnoepen. Links is per definitie tegen godsdienst en dus tegen de islam, het zal altijd botsen tussen die 2. Daarom ook dat progressieve linksen niet blij zijn met het verraad van de SPa en PVDA. Op dit moment heb ik een olifantenvel gekregen wat racistische opmerkingen betreft van voorbijgangers. Loop dan eens rond met een zomerjurkje tussen je vriendjes, kun je het ook eens ervaren van de andere kant. Ik ben er zeker van, dat wanneer het hoofddoekenverbod opgeheven wordt, er binnen afzienbare tijd heel veel meisjes de hoofddoek niet meer zullen dragen. Ja maar, wat is het nu, moeten moslima's die hoofdjurken nu dragen of niet van de islam? Zo niet dan moet er niet zoveel over gejakkerd en gezeverd worden, in Turkije waren hoofddoeken ook verboden op veel scholen en protesten toen dit opnieuw werd toegelaten, is het dit niet dan wel iets anders waar jullie een probleem van maken.! Laatst gewijzigd door BonBon : 23 juli 2013 om 23:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2406 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sorry, ik had jouw bijdrage eerder nog niet gelezen, jij had 't al treffend verwoord, beter dan ik kon/kan. Zeer genuanceerd, werkelijk waar, dat (calimero)'stukje'. ![]() Wat me nog 't meeste stoort is niet dat dit de gedachtegang van mohamedaanhangers is, dat weten we onderhand wel, maar dat weldenkende mensen, nuja, zichzelf weldenkend noemend, die gedachtegang óók hebben en dat 'stukje' wel degelijk 'genuanceerd' vinden.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2407 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2408 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik verwacht van die overheid een ruggengraat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2409 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ja, sommigen overdrijven en verbranden uit puur enthouisiasme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2410 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is net het probleem van de inpakdames hier in het noorden dat ze a) niet buitenkomen b) als ze dan toch buitenkomen, totaal ingepakt zijn. In tegenstelling tot hun heimweelanden waar ze �*ltijd een sprietel zon kunnen ophalen, moet je hier de nodige zonnestralen effektief benutten. Maar het is niks: wij zullen de ziekenkas wel spijzen, zodat ze ook daar een speciale behandeling voor kunnen krijgen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2411 |
Banneling
|
![]() Ich bin wieder zuruck
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2412 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Wat ik vooral mis niet alleen in het interview maar ook in de debatten in media en politiek is wat we nu eigenlijk verstaan onder het begrip gematigde moslim en waarom we überhaupt dergelijk begrip nodig hebben. We spreken toch ook niet van een gematigde katholiek, een gematigde boeddhist of atheïst. Merkwaardig dat men dit zomaar accepteert, door toevoeging van het adjectief “gematigd” geef je eigenlijk al weer dat er mainstream iets niet goed zit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2413 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2414 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2415 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Naar het schijnt had je in Germanië ook heel veel "gematigde nazi's". Om de vergelijking met katholieken nog eens te maken: dan spreekt men van "niet-praktizerende katholieken". Eens benieuwd of ze het etiket "niet-praktizerende moslims" sowieso wensen te aanvaarden. Het lijkt me eerder een vorm van taqyah om als "gematigd" met een hoofddoek te koop te lopen en dat te stellen dat de hoofddoek afgaat als het niet meer verboden is eentje te dragen aan het loket van de gemeente. en toch zijn er nog mensen die er met open ogen intrappen! ik kan er echt niet bij.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2416 |
Burgemeester
|
![]() Gedeeltelijk heeft de dame natuurlijk gelijk, een verboden vrucht smaak nu eenmaal lekkerder, alleen is probleem veel breder dan dat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2417 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan er ook niet bij.
Gematigde moslims, gematigde islam ... Wat moet er nog allemaal verzonnen worden opdat net die groep eindelijk eens normaal zou gaan integreren. Wanneer hebben politici en die meeloperkudde door dat dat nooit gaat gebeuren, hoe hard ze ook voorover buigen en plat op de buik gaan.
![]() |
![]() |
![]() |
#2418 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() waarom waren ze dan al van die vrucht aan het proeven voordat het verboden was? Och ja, wacht, toen MOESTEN ze er eentje dragen van hun papa, broers, echtgenoten... rembember? de sukkelaartjes.
![]() |
![]() |
![]() |
#2419 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2420 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wel verschil zie jij dan, dat ik niet zie bij islamofoben die de koran quoten? tot welk "ras" behoort islam, en bij uitbreiding tot welk "ras" behoort een moslim? Hebben christenen ook een "ras"aanduiding en is het christendom ook een ras? Mag men zwarte christenen bekritizeren of is dat racisme?
|
![]() |
![]() |