![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#24261 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit jaar nog noteer dit maar in uw kremlinagenda We gaan een afspraak maken , in september als de russen Poetin hebben begraven en terugkeren naar de vrije wereld geef jij mij je persoonlijke gegevens, als de oekraïners zich dan overgegeven hebben krijg jij mijn persoonlijke gegevens, deal ? Volgens mij ben je gewoon een verkapte westerse neo-nazi, aangezien je geen afstand wil nemen van de fascistische ultra's van Poetin ik merk op dat je stilaan een Don Quichotte aan het worden bent in deze draden...het clubje pro's is blijkbaar gedecimeerd... Laatst gewijzigd door edwinp : 16 mei 2022 om 17:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24262 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Het momentum is er in elk geval, maar het zal niet evident zijn. https://forum.politics.be/showthread...22#post9960122 Citaat:
Laatst gewijzigd door parcifal : 16 mei 2022 om 17:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24263 | |
Banneling
|
![]() Over het Russische kolonialisme, prachtig artikel, voor wie interesse heeft in een historisch perspectief op Russische agressie door de eeuwen heen en een verklaring voor de brutale agressie die van Russische neo-kolonialisten in Oekraiene.
https://www.nrc.nl/nieuws/2022/05/08...trijd-a4123767 Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24264 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24265 |
Lokaal Raadslid
|
![]() @parcifal
Heel het Russische gebied plus het vroegere Warschaupact kan retrospectief onder de noemer 'dwang' en 'overheersing' worden geschoven. Ze werden onder de Sovjet Unie uitgezogen, arm of op z'n minst schraal van samenleving gemaakt. Warschaupactlanden werden na de val van het communisme en de uiteenval snel Navo of EU (zucht van verlichting, al kennen ook de Navo en de EU wel eens een scherp randje..) Het is dat al die staten en staatjes reuze bang voor 'de Beer' waren en zijn, anders had dat gebied slechts een grote sprokkel geweest. Het is jammer, ik had lang wel wat met die Putin en zijn heropbouw, maar dat is nu als door een schakelaartje wel heel wat anders geworden. ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24266 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
met welk excuus kom je dan af om Rusland en Poetin te blijven verdedigen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24267 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteraard moeten ook Bush, Blair, de leiding van NAVO, etc. gestraft worden voor hun vele misdaden en voor een tribunaal verschijnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24268 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24269 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook dat westerse verhaal was een leugen. En ook de westerse berichtgeving over wat nu in Orkraine gebeurt staat bol van de leugens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24270 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Samen hebben Oekraieners en Russen de nazi s en een beperkte groep Oekraiense nazi s verslazn. Na WII werd Oekraine een welvarende republiek. Van de jaren 50 tot de jaren 80 werd de Sovjet-Unie geleid door Oekrainers. Oekraine kreeg de Krim cadeau tegen de zin van de inwoners. In maart 1991 stemde de meerderheid nog voor behoud van de Sovjet-Unie. Daarna volgde een donkere periode voor zowel Rusland als Oekraine met veel corruptie en armoede. In 2010 brachten democratische verkiezingen Yanukovich aan de macht. Hij kreeg vooral de stem van het Russischtalige Oosten. Mensen die u "Sovjet zombies" noemde en "moeten gekoloniseerd worden". In 2014 kwam via een door het Westen georganiseerde coup de nationalisten aan de macht. Een spiraal van geweld was het gevolg. Heeft niets met kolonialisme te zien, wel met onverdraagzaam ultranationalisme dat niet kan leven met de Russischtalige minderheid. En met westese verdeel en heers. Oekraine was helemaal niet onderdrukt, zeker niet van de jaten 50 tot 80 toen de Sovjet-Unie door Oekraieners bestuurd werd. Totaal onvergelijkbaar met het bloeddorstige, ultra-racistische westerse kolonialisme met als gevolg dat het globale zuiden nog steeds doodarm is. Maar goed. U bent er van overtuigd dat de inwoners in Donbas anti-Russisch zijn, toch? Dan gaat u ongetwijfeld akkoord met een door de OVSE georganiseerde referendum in Donbas, toch? U twijfelt er toch niet aan dat ze er massaal voor Oekraine zullen stemmen, toch? Laatst gewijzigd door tomm : 16 mei 2022 om 19:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24271 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar het om gaat is of de Russen zullen stoppen bij Donbas of ook Odessa erbij willen. Donbas wordt het absolute minimum. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24272 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stop nu dus maar met uw vingertje te zwaaien ... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24273 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
welk excuus haal je aan als rusland door hen veroordeelt zou worden. Ik vrees dat je nog geen enkele bron geplaatst hebt waaruit blijkt dat de meerderheid in Oost-Europa het beter vond onder het communisme. In elk Land heb je wel zulke bewegingen, dat klopt in dutilsand heet dit ostalgie ik zie dat je ook weer je eigen geschiedenis aan het schrijven bent |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24274 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Odessa is vele bruggen te ver, Kherson en Melitopol zijn ook niet houdbaar voor de Russen en de Oekraieners gaan ongetwijfeld ook zeer hard inzetten op Mariupol, de 18 Duitse en Nl pantserhouwitsers die eraan komen en waar Rusland niks kan tegenover zetten gaan dat daar opruimen samen met de 90 m777's die nu al operationeel zijn. Hoe diep kunnen jullie je ingraven? Hoe goed is het moreel om dat maanden vol te houden? 1 ding is nu echt wel al duidelijk : aan russische kant vechten geen soldaten van Azov-kaliber, zelfs nog geen van een kwart Azov kaliber. De russen worden kwalitatief gigantisch overklast door de Oekraieners in die mate dat men zich kan afvragen wie de Duitsers in WO Ii eigenlijk verslagen heeft. Veel Russen zullen daar toch niet bijgeweest zijn lijkt me. ![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 16 mei 2022 om 21:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook propaganda zeker .... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24276 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet alle volkeren in het oosten zijn even achterlijk als de Russen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24277 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24278 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Svennies : 16 mei 2022 om 21:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24279 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik bedenk maar aan: hoe het met de vijand heulen in vroegere tijden niet zo mooie reacties opriep bij de lokalen. Anderzijds toont het aan dat 'men' nattigheid begint te voelen. Dat laatste moogt ge ontkennen hoor, tomm. Alle begrip. ![]()
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 17 mei 2022 om 05:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24280 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
u meneer, en bij uitbreiding uw idolen, liegen tot het tegendeel bewezen is... zielig, het leugenduiveltje is aan het spartelen in een wijwatervat van feiten Laatst gewijzigd door edwinp : 17 mei 2022 om 07:11. |
|
![]() |
![]() |