![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2421 |
Minister-President
|
![]() Volgens de krant van vandaag is armoede geen bad, geen centrale verwarming en geen WC hebben!!
Wij hadden dat vroeger ook niet en toch heb ik mij nooit arm gevoeld, integendeel!! Waarom is een kachel om te verwarmen of gewoon een gootsteen om zich te wassen een teken van armoede?? Volgens mij zijn er heel veel mensen met bad, WC en CV die ECHT arm zijn! Trouwens wat ben je met CV als je geen mazout kunt betalen??? Die benadering van armoede vind ik wraakroepend en beledigend voor mensen die de eindjes niet meer aan elkaar kunnen knopen!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2422 | |
Banneling
|
![]() omaplop
Citaat:
![]() wie heeft er nu geen wc |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2423 |
Banneling
|
![]() veertig jaar geleden had ik er ook geen
en die beelden zijn me altijd bijgebleven Laatst gewijzigd door eno2 : 25 mei 2011 om 01:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2424 |
Banneling
|
![]() Jos Geysels geeft mij niet het gevoel dat hij écht bezig is met armoede...
Meer iemand zich zich veilig ergens geparkeerd heeft en die zich meer met boeken dan met armoede bezig houdt... Maar ik kan me natuurlijk - nogmaals - vergissen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2425 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(er zijn er een paar die ik niet volg hier...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2426 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wij wouden ook CV maar dat kost ons minstens €10 000 en dan heb je geen CV ketel die zich aanpast op de buitentemperaturen. Goedkoop dus. Ik heb twee linkse handen, maar ga me er toch aan wagen de verwarmingen en leidingen zelf te plaatsen. Juist de stukken dat ik niet zelf kan plooien ga ik laten plooien door een erkend vakman. Ik hang de CV ketel op, ik sluit alles aan en laat hem keuren door een vakman. Hiermee zijn de kosten gehalveerd. Echt arm zijn is, willen maar niet kunnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2427 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar jij bedoelt zeker: eraan willen ontsnappen, maar niet kunnen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2428 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als je daaraan kan "ontsnappen" door een beetje transpiratie moet ge dat als minder gestelde mens omdat ge niet anders kunt. Ge kunt ook lijdzaam blijven toezien op het feit dat er nooit een CV komt he. Soms is het beter een oplossing te zoeken ![]() Ochja, ik gon van het gratis zonneke genieten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2429 |
Banneling
|
![]() de echt arm zijn versie van vakantie is.... in het buitenland blijven
commentaar: illegaal, als het moet |
![]() |
![]() |
![]() |
#2430 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
en maar best, sebiets begin je ook bezit na te jagen en onzin uit te kramen. Kan niet gezond zijn. ![]()
![]() |
![]() |
#2431 |
Banneling
|
![]() echt arm zijn is... het erg druk hebben met onderbetaald werken
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2432 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2433 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
uitgebuit werken dat zegt men niet in onze taal voor een propagandaspuit zoals jij zal iedere nuance wel vals moeten klinken maar goed, je hebt gelijk met dat uitgebuit worden Laatst gewijzigd door eno2 : 1 juni 2011 om 19:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2434 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ha, dag Eno! Lang geleden, zeg! Komt dat door dat drukke onderbetaald werken?
![]() |
#2435 |
Banneling
|
![]() Het gaat om een individu dat uitgebuit wordt, niet om uitgebuit werken beste kerel, of denk jij dat ik achterlijk ben?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2436 |
Banneling
|
![]() HET UITBUITEN VAN MENS DOOR MENS:
Het uitbuiten van mens door mens is de ondergang van onze beschaving, zolang de jacht op het geld open is zal er uitbuiting zijn. Het uitbuiten van mens door mens is onverenigbaar met de mensenrechten! Geen uitbuiting van mens door mens: (reële praktische vorm) Democratische inkomensverhouding en inkomensverdeling: De democratisering van de inkomensongelijkheid, deze basisprincipes zijn het hart van de democratie: Definitie van de Gini-coëfficiënt: 1. De Gini-coëfficiënt wordt meestal gebruikt om de inkomensongelijkheid te meten. 2. Het gebruik hiervan vereist dat niemand een ‘negatieve netto welvaart’ heeft. 3. De Gini-coëfficiënt wordt tevens gebruikt voor een welvaart compensatiebeleid van inkomstenbelasting, een uitgebreide sociale zekerheid en de maatschappelijke voordelen in natura en de filosofie daarachter. Dit betekent: · De inkomensongelijkheid tussen de minst verdienende en de meest verdienende is (4) · De meest verdienende kan maximum 4 keer meer verdienen dan de minst verdienende. · Deze democratische inkomensverhouding is maximum 1 op 4, dit voor iedere wereldburger en mag zeker niet overschreden worden. · 1 op 4 is voorlopig een aanvaardbaar verschil, door automatisering kan het verschil kleiner worden, wat voor de mensenrechten ideaal is! · De maatschappelijke voordelen in natura moeten tevens eerlijk verdeeld worden. De inkomensverhouding momenteel: (Europa 1 op 3.000) (België 1 op 2.000) Democratisch krediet of lening: Als we op deze democratische inkomensverhouding van 1 op 4 eventueel een berekend krediet of lening toestaan, die zeker het welzijn van het individu niet aantast, dan is er geen probleem, de terug betaling mag maximum 1/5 van het maandloon bedragen. Uitbuiten is: Het manipuleren en misbruiken van de zwakke onwetende mens, dit om op deze manier aan zijn doel te geraken en daardoor zelf meer vrijheid en mogelijkheden te verwerven. De zwaarste diefstal die men plegen kan is het roven van andermans tijd, deze zonder voldoende compensatie, tijd is de grootste en duurste luxe in een mensenleven, we zijn hier allen op deze planeet maar eventjes. Ieder imperium is gebouwd op slavernij: Het huidige imperium is (schuld of krediet) slavernij, dat werkt veel subtieler dan normale slavernij. Wie in het oude Rome zijn schulden niet kon afbetalen werd tot slaaf van zijn schuldeiser. Wie in het huidige kapitalisme zijn schulden niet kan afbetalen wordt tot slaaf van zijn bank. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2437 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2438 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dubbel Laatst gewijzigd door eno2 : 1 juni 2011 om 21:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2439 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2440 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dat begint op flooden te lijken mag ik bescheiden opmerken, dat de huidige reële gini-coëfficient, niet-gecorrigeerd voor gezins-samenstelling, nu 18 bedraagt met welk volksleger gaat gij die naar vier brengen?? |
|
![]() |
![]() |