Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juli 2013, 13:02   #2421
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sean Bekijk bericht
Gedeeltelijk heeft de dame natuurlijk gelijk, een verboden vrucht smaak nu eenmaal lekkerder, alleen is probleem veel breder dan dat.
Dus de islam promoot eigenlijk sex buiten het huwelijk en naakt op straat lopen door het zo expliciet te verbieden? Interessant.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2013, 13:10   #2422
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik lees in jouw berichten nochtans weinig of geen begrip voor moslims. Je bewering als zouden ze "weinig in de pap te brokken hebben", slaat natuurlijk op niets, want die gaat gewoon uit van het feit dat die moslims zich moeten vertegenwoordigen voor de woorden en daden van hun extremistische geloofsgenoten. En daarmee doe je nu net hetzelfde als je anderen verwijt.
De ideologie is gewoon verkeerd, als je de islam correct wil volgen dan ben je per definitie extremist, dat kan niet anders. Gematigde moslims willen de islam niet navolgen maar noemen zich noodgedwongen nog steeds moslim, tja, dan moet je de islam aanvaarden hé.

Ik wil geen Godwin uithalen maar hoe noem je iemand die niemand kwaad doet en zichzelf nazist noemt, een gematigde nazi?

Assad is ook een gematigd seculiere moslim maar daar willen ze waarschijnlijk ook niet mee vergeleken worden, en ik wil ook niet vergeleken worden met de amerikaanse moordenaars maar dat gebeurt ook, westers is westers hé.
Oud 24 juli 2013, 13:13   #2423
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 8Ѭ8 Bekijk bericht
Ik heb voornoemde artikel eens proberen lezen ...

Eerst krijg je die kop van Idra De Witte te zien, dat is alarm bel (klok) nummer 1.

En dan de vergoeilijkende zwets. 3 paragrafen ver krijg je de gewone passief-agressieve haatpraat weer vol van verholen agenda's en vergoeilijkende idiotie. Dat zijn dan de gematigden ... De gematigd watte, eigenlijk? Gematigd agressieve sekteleden?

Uw boekske stinkt, beste Edina. Is het zo'n exemplaar dat ge gratis krijgt in da ghetto? Zo van die gratis schijtpotliteratuur �* la streekkrant of zone 666?

GTFO here
Dat "boekske", beste 8Ѭ8, is alvast niet mijn boekske, maar wel het tijdschrift van de Vlaamse volksbeweging. Er komen mensen en politici van alle stekkingen in aan bod, ook VB'ers. En hoewel het zichzelf omschrijft als politiek neutraal, wordt het door de meesten toch eerder in centrum-rechtse hoek geplaatst.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2013, 13:21   #2424
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Heb het (oppervlakkig) gelezen. Schijnt op het eerst zicht een verademing te zijn...maar wat staat er op 't eind :
""" Ik ben er zeker van, dat wanneer het hoofddoekenverbod opgeheven wordt, er binnen afzienbare tijd heel veel meisjes de hoofddoek niet meer zullen dragen. Het is een item dat vanzelf verdwijnt als het racisme en onbegrip ook verdwijnt."""
Het is dus weer 'onze' schuld ? En als zij toch zo gematigd is en het dragen van die hoofddoek zo verklaart....waarom draagt zij er dan nog altijd één ?
Als ik veel tijd heb zal ik het ganse stuk eens doornemen....misschien heb ik het toch mis ?
De opkomst van de hoofddoek loopt echt niet toevallig parallel met de opkomst van het racisme sinds de jaren '80. En dat men die hoofddoek dan ook nog eens is gaan viseren, heeft de zaken er niet op verbeterd. Het punt is nu net dat de hoofddoek bij velen (vooral jongeren) meer een identiteitskwestie is dan een geloofskwestie. Het is een beetje eigen aan jongeren dat ze zich afzetten tegen vooroordelen waarmee ze geconfronteerd worden.
Oud 24 juli 2013, 13:26   #2425
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De opkomst van de hoofddoek loopt echt niet toevallig parallel met de opkomst van het racisme sinds de jaren '80.
Verdorie! zijn dat daar allemaal zo'n gore racisten in die islamitische prachtlanden? Nu van Iran wisten we het al dat ze daar eind jaren 80 racistischer werden toen Kohmeiny de inpakdracht verplichtte, en Irak was al niet veel beter. Maar in Saudi waren ze dus al racistisch sinds de jaren vijftig? Dat is nieuw voor me.
Alhoewel, die fotootjes tussen pre-1980 en post-1980 in al die verschillende landen (waaronder Afghanistan) heb je toch wel al gezien? Of dacht je dat ze in Afghanistan altijd al een burka droegen? Nee hoor, dat kwam nadat die racistische russen waren gaan lopen!

Citaat:
En dat men die hoofddoek dan ook nog eens is gaan viseren, heeft de zaken er niet op verbeterd. Het punt is nu net dat de hoofddoek bij velen (vooral jongeren) meer een identiteitskwestie is dan een geloofskwestie. Het is een beetje eigen aan jongeren dat ze zich afzetten tegen vooroordelen waarmee ze geconfronteerd worden.
hoezo? identiteitskwestie? Stond het dan toch niet in de koran? Mijn kinderen mochten nochtans ook niet met groene kousen naar school gaan. Zal ik nu klacht neerleggen bij het CGKR zodat de doekjesdraagsters deden? Want hun vader VERPLICHTTE hen ook om groene kousen te dragen en die kinderen hebben er écht een trauma aan overgehouden. Sindsdien dragen ze jarretellen;
Zouden we geen schadevergoeding kunnen krijgen?

-------------

En kijk! nu weten we het sé. als die juf nu eens gewoon normaal had gedaan en in een zuivere zwarte abbay was komen werken, dan was er nooit iets gebeurd geweest! hé Edina? gewoon kwestie van identiteit zeker hé.

Ik begin hoe langer hoe meer mensen een besneden kleindochter toe te wensen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 24 juli 2013 om 13:29.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2013, 13:33   #2426
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Ik heb dat Doorbraak artikel over Samira Azeroual ook eens overlezen, wat een politiek correct gezwets.
http://www.doorbraak.be/nieuws/‘ik...gde-moslims’
Je hebt zoals gewoonlijk weer het punt gemist. Deze topic gaat over wat er in de blokkendoos is gebeurd. En het ging dus vooral over wat deze moslima over die zaak te vertellen heeft. Dat is immers zeer representatief voor wat vele moslims over deze zaak denken en sluit perfect aan bij wat vele niet-moslims over deze zaak denken. Hetgeen aantoont dat het geen wij/zij-verhaal is.

En het is natuurlijk ook toevallig dat niemand het over het opiniestuk van Peter De Roover over deze zaak heeft, waarnaar ik in dezelfde post verwees. Dat zal ietwat te confronterend zijn geweest.

Laatst gewijzigd door Edina : 24 juli 2013 om 13:36.
Oud 24 juli 2013, 13:39   #2427
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De ideologie is gewoon verkeerd, als je de islam correct wil volgen dan ben je per definitie extremist, dat kan niet anders. Gematigde moslims willen de islam niet navolgen maar noemen zich noodgedwongen nog steeds moslim, tja, dan moet je de islam aanvaarden hé.
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...enKindhuwelijk

nog een mooi voorbeeldje van de islam...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2013, 13:47   #2428
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat "boekske", beste 8Ѭ8, is alvast niet mijn boekske, maar wel het tijdschrift van de Vlaamse volksbeweging. Er komen mensen en politici van alle stekkingen in aan bod, ook VB'ers. En hoewel het zichzelf omschrijft als politiek neutraal, wordt het door de meesten toch eerder in centrum-rechtse hoek geplaatst.
Er is geen links en rechts meer, godsdienst fanatisme en het koningshuis zijn rechts, weet je. De hele media probeert z'n best om zo braaf en neutraal mogelijk over te komen, er worden nauwelijks nog echte standpunten ingenomen.
Oud 24 juli 2013, 14:01   #2429
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
De opkomst van de hoofddoek loopt echt niet toevallig parallel met de opkomst van het racisme sinds de jaren '80. En dat men die hoofddoek dan ook nog eens is gaan viseren, heeft de zaken er niet op verbeterd. Het punt is nu net dat de hoofddoek bij velen (vooral jongeren) meer een identiteitskwestie is dan een geloofskwestie. Het is een beetje eigen aan jongeren dat ze zich afzetten tegen vooroordelen waarmee ze geconfronteerd worden.
Over welke opkomst van het racisme jaren tachtig heb je het? Ik heb die blijkbaar gemist.

Als de hoofddoek dan een identiteitskwestie zou zijn, wat doen de jongens dan? Mensen lastig vallen of zo?
Ik vind dit een heel rare redenering.

Het afzetten tegen vooroordelen ... nog zo iets raars.

Je kijkt gewoon naast het feit dat er beoordeeld wordt op gedrag. Wie zaait die oogst, zeggen ze hier bij ons en zelfs een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen en wie bij de hond slaapt, krijgt zijn vlooien.

Wie zich gedraagt, kent weinig of geen racisme in dit land.

De overheid heeft zich al veel te veel uitgesloofd om die zogezegde kansarme jongeren op te vangen. Veel te veel.
En de resultaten blijven zeer pover. De zaken escaleren zodanig dat de mensen van hier er aan moeten wennen omdat de overheid het al lang niet meer aankan.

In dit land zijn er voldoende infrastructuren voor ouders met een beperkt budget om hun kinderen een persoonlijke ontwikkeling aan te bieden zodat ze zich normaal tgo andere mensen kunnen gedragen. En beleefd zijn kost geen geld.

Er is geen enkel excuus.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2013, 14:13   #2430
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...enKindhuwelijk

nog een mooi voorbeeldje van de islam...
Volgens mij opgezet spel want een kind van 11-jaar oud zegt zomaar niet 'You killed all my dreams' etcetera.

De vijand pakt altijd de zwakheden van de tegenstander om die zwart te maken en dit is een zeer gevoelige zwakheid.

Qua publiciteit een schot in de roos.

Ik ben bekommerd om dat knap, jong meisje. Ik heb niet het gevoel dat ze dit uit zichzelf zegt. Ze heeft de tekst ingeoefend.

Er hangt een reukje aan haar 'performance'.

Als de zaken echt zijn, dan zal ze best niet terugkeren naar haar familie. Het is de eerste keer niet dat een familie zich verzoenend opstelt om nadien het meisje of de jonge vrouw te vermoorden of gruwelijk te straffen.
Oud 24 juli 2013, 14:16   #2431
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Het racisme is volgens jou maar begonnen met de komst van de islamisten blijkbaar, het racisme in de jaren 50-60 tegenover zwarte congolezen was veel erger. Ze konden toen ongestraft in een reclame zeggen dat een blanke zeker 3 negers waard was, hallucinant.

De jaren 70-80 waren kenmerkend voor de strijd tegen de kerk en godsdienst op zich, geen racisme dus al zie jij dat misschien anders. We zijn net veel minder racistisch geworden in de loop der jaren, de grootste racisten zijn nog steeds te allochtonen, hoe je het ook bekijkt.
Oud 24 juli 2013, 14:19   #2432
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Volgens mij opgezet spel want een kind van 11-jaar oud zegt zomaar niet 'You killed all my dreams' etcetera.

De vijand pakt altijd de zwakheden van de tegenstander om die zwart te maken en dit is een zeer gevoelige zwakheid.

Ik ben bekommerd om dat knap, jong meisje. Ik heb niet het gevoel dat ze dit uit zichzelf zegt. Ze heeft de tekst ingeoefend.

Als de zaken echt zijn, dan zal ze best niet terugkeren naar haar familie. Het is de eerste keer niet dat een familie zich verzoenend opstelt om nadien het meisje of de jonge vrouw te vermoorden of gruwelijk te straffen.
Als het opgezet spel is zou ze nog veel meer moeten vrezen voor haar leven, dit lijkt me zeker echt. Het is een slimme schoolgaande 11-jarige die een goed leven wil hebben.
Oud 24 juli 2013, 14:23   #2433
Nick de Dubbel
Banneling

Standaard

Als sommigen willen blijven argumenteren dat dit soort hysterie niet eigen is aan moslims, dan hebben ze gelijk.

Het is wel typisch voor ongeschoolde & ongeletterde marginale groepen binnen de maatschappij..

Laatst gewijzigd door Nick de Dubbel : 24 juli 2013 om 14:24.
Nick de Dubbel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2013, 14:27   #2434
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Je hebt zoals gewoonlijk weer het punt gemist. Deze topic gaat over wat er in de blokkendoos is gebeurd. En het ging dus vooral over wat deze moslima over die zaak te vertellen heeft. Dat is immers zeer representatief voor wat vele moslims over deze zaak denken en sluit perfect aan bij wat vele niet-moslims over deze zaak denken. Hetgeen aantoont dat het geen wij/zij-verhaal is.

En het is natuurlijk ook toevallig dat niemand het over het opiniestuk van Peter De Roover over deze zaak heeft, waarnaar ik in dezelfde post verwees. Dat zal ietwat te confronterend zijn geweest.
Die De Roover is zo mogelijk nog erger, mak en nietszeggend, enorm z'n best doen om maar geen kant te kiezen of een standpunt in te nemen.

Die moslima in kwestie heeft er trouwens wel een wij/zij verhaal van gemaakt, in alles wat ze aankaart moeten de blanke vlamingen het weeral oplossen, het blank racisme, zwarte scholen, extreme moslims, achterlijke moslims die niet weten hoe je kinderen moet opvoeden, enz. Wij zijn de schuld van alles en we moeten alles maar oplossen.

En als we dan eens duidelijk zaken in orde willen brengen zoals een hoofddoekverbod, kennis nederlands en quota's in scholen is het ook niet goed, moslims moeten altijd klagen, zagen en kakken.
Oud 24 juli 2013, 14:51   #2435
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

voil�*, was ook mijn gedacht.
maar ik heb nog kinderen uit die streken bezig gehoord en die hadden ook zo'n hele volwassen manier van praten. Want geef toe, dat was het.
Ik twijfel

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 24 juli 2013, 14:53   #2436
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die De Roover is zo mogelijk nog erger, mak en nietszeggend, enorm z'n best doen om maar geen kant te kiezen of een standpunt in te nemen.

Die moslima in kwestie heeft er trouwens wel een wij/zij verhaal van gemaakt, in alles wat ze aankaart moeten de blanke vlamingen het weeral oplossen, het blank racisme, zwarte scholen, extreme moslims, achterlijke moslims die niet weten hoe je kinderen moet opvoeden, enz. Wij zijn de schuld van alles en we moeten alles maar oplossen.

En als we dan eens duidelijk zaken in orde willen brengen zoals een hoofddoekverbod, kennis nederlands en quota's in scholen is het ook niet goed, moslims moeten altijd klagen, zagen en kakken.
Ik moet altijd lachen met het zogenaamde probleem van die "zwarte scholen". Al ooit iemand horen klagen dat zijn kinderen op een "witte school" zitten? Mag ik dan weten waarom al die niet-racisten klagen dat hun kinderen allemaal netjes bij elkaar op een "zwarte school" zitten? Ze hebben toch niks tegen zwarte mensen, waarom dan iets tegen zwarte scholen hebben? Zijn die niet goed genoeg zonder dat witte kindertjes het niveau moeten opkrikken of zo? Kunnen ze dat zelf niet?

Oud 24 juli 2013, 14:58   #2437
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Als het opgezet spel is zou ze nog veel meer moeten vrezen voor haar leven, dit lijkt me zeker echt. Het is een slimme schoolgaande 11-jarige die een goed leven wil hebben.
Ik hoop dat het echt is. Ze doet het heel goed als spreekbuis. Maar naar mijn gevoel ietske te goed. Een rolletje in een film zou haar zeker niet misstaan en dat is een compliment. Misschien raakt ze zo wel uit haar benarde situatie want in Yemen opgroeien als meisje ...

Ik hoop dat ze geen pionnetje is in een steekspel tussen 'uncle' en de rest van haar familie.

Ik blijf voorzichtig.
Oud 24 juli 2013, 15:20   #2438
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat het echt is. Ze doet het heel goed als spreekbuis. Maar naar mijn gevoel ietske te goed. Een rolletje in een film zou haar zeker niet misstaan en dat is een compliment. Misschien raakt ze zo wel uit haar benarde situatie want in Yemen opgroeien als meisje ...

Ik hoop dat ze geen pionnetje is in een steekspel tussen 'uncle' en de rest van haar familie.

Ik blijf voorzichtig.
Ik heb net op Wikipedia Middle East Media Research Institute gegooled. Veel kritiek vanuit verschillende kanten.

Een journalist zou kunnen nagaan of het meisje wel Jeminitisch is.

Ze schijnen het daar op MIMRI ook niet al te nauw te nemen met de vertalingen.
Oud 24 juli 2013, 15:23   #2439
Sean
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Ik lees in jouw berichten nochtans weinig of geen begrip voor moslims. Je bewering als zouden ze "weinig in de pap te brokken hebben", slaat natuurlijk op niets, want die gaat gewoon uit van het feit dat die moslims zich moeten vertegenwoordigen voor de woorden en daden van hun extremistische geloofsgenoten. En daarmee doe je nu net hetzelfde als je anderen verwijt.
Graag niet fantaseren waar ik van uit ga en zeker niet als die uitleg eigenlijk één zin hoger geschreven staat.

Citaat:
Natuurlijk wordt er soms ten onrechte met die termen gezwaaid. Maar ontkennen dat die dingen bestaan, is even nefast. Er zijn hier op het forum genoeg mensen die op een gezonde manier de islam bekritiseren en die zal ik nooit beschuldigen van islamofobie, racisme of haatspraak. Maar als jij het verschil niet ziet met wat vele anderen hier doen, dan ben je op zijn minst bevooroordeeld en anders van slechte wil.
Ik heb niet de intentie om het bestaan van die dingen te ontkennen, de balans is echter zover doorgeslagen in de andere richting dat dergelijke begrippen bijna een Geuze naam of een eretitel worden.
Ik hou mijn hart vast mocht ooit het wetvoorstel rond islamofobie aangenomen worden, dat is de sleutel tot de poort van de hel.

Laatst gewijzigd door Sean : 24 juli 2013 om 15:37.
Sean is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2013, 15:32   #2440
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik blijf voorzichtig.
Zij is echt maar de rest is moeilijker natuurlijk, ze kan bv een relatie hebben met die nonkel. Ik heb er wel een goed oog in omdat ze naar de politie zijn geweest en hij heeft er een journalist bij gehaald, dat zijn toch zaken die haar kunnen beschermen.

Niet dat openbaar maken zoveel beschermt, in pakistan is een man opgepakt voor het mishandelen van z'n kind-vrouw en dat stond duidelijk in de wereldpers, dat meisje hebben ze dan nadien toch nog vermoord.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be