![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2421 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2422 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2423 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus als er geen erkend overkoepelend controleorgaan is dat de informatieflow zowel in de UK als in de EU kan en mag controleren, zullen die twee locaties gescheiden moeten werken telkens als er een gevaar is van ongeoorloofde kennisoverdracht. Vermoedelijk is dat één van de redenen waarom de UK banken nu voorbereidingen treffen om hun operaties in de EU , naar filialen van de EU te verhuizen.
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 28 juni 2016 om 13:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2424 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vandaar de opkomst van UCIP. En als de convervatieven niet opletten levert UKIP bij de volgende verkiezingen de premier. Labour ligt helemaal op apegapen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2425 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2426 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De vervreemding is het probleem niet. De onmogelijkheid van bejaarde navelstaarders aan nieuwe omstandigheden, die vooral een gevolg zijn van de globalisering is een probleem. Ik ken zo van die gasten die vol vuur anti-vreemdeling in Vlaanderen zijn. Ze spuien vanuit Azië met een Aziatische echtgenote aan hun zijde op internet hun gal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2427 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2428 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al gezien? De belgische sjotters hebben net zo ne persverantwoordelijke voor hun team als de Witte Kapoesh is voor zijn tiem.
![]() |
#2429 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu is het "sociale" standpunt om die Pool vooral zijn kans niet te laten, zodat die Brit zijn hoger loon kan krijgen. Je hebt mooi zeggen dat de Polen dan maar een "sociaal systeem" moeten installeren, ze hebben oftewel dat geld niet, oftewel moeten we het van die Brit komen afpakken om het GRATIS aan die Pool te geven. We hebben hier gewoon het voorbeeld van een vrije markt: de Pool heeft meer NOOD aan werk dan die Brit, en is dus BEREID om te werken voor minder dan die Brit. Door het werk aan die Pool te geven, gaat iemand met meer noden er dus op vooruit. Als die Brit evenveel nood zou hebben als die Pool, dan kan die Brit zijn prijs doen dalen. De andere oplossing is om die Brit te belasten, en hem het verschil af te nemen om aan die Pool te geven die niks doet. Dat is het "sociaal systeem". Morgen is dat dan van 't zelfde. In het vrije markt systeem heb je dat die Pool zich opwerkt, en morgen niet meer voor dat lage loon wil werken, want hij heeft zoveel nood niet meer. De Polen zijn dan, door de werking van de vrije markt, en hun concurrentieel voordeel, rijker geworden, en het probleem is verdwenen. Natuurlijk is de Brit hier de pineut van, omdat hij tenslotte meer wil voor 't zelfde als die Pool. Maar hij is tijdelijk de pineut en dat is normaal, want hij is niet meer waard als mens dan een Pool, en die Pool is bereid en hij niet. Alles bij elkaar is de economie gegroeid, en zijn, op het einde van de rit, de Polen even rijk geworden als de Britten (zoals de Japanners, de Koreanen, en nog vele anderen). DAT is pas sociaal. Maar Britten gaan belasten om Polen gratis op hun kosten te laten leven (het "sociale systeem van Europa") dat maakt niemand rijk. In tegendeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2430 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2431 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Voor globale zaken is er een globale regering nodig die op lange termijn denkt (+ 50 jaar) en regulering maakt voor zaken als klimaat, globaal milieu en wereldgezondheid. Daaronder kan je dan continentaal georiënteerde unies hebben zoals de EU voor gemeenschappelijke handel, sociale zaken, defensie etc. Op het regionaal vlak heb je dan nog een beslissingsniveau en daaronder zitten dan nog steden en gemeentes. Utopisch? Natuurlijk wel op dit moment, maar op termijn : wie weet. ![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 28 juni 2016 om 13:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2432 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet de 27 verliezen . Het verlies concentreert zich rond 3 a 4 landen, die dragen zowat alle verlies. Duitsland , Nederland en Ierland en in veel mindere mate Frankrijk en België. De handel van de Britten met het oostblok is zo goed als ongestaande en zelfs met Spanje of Italië is deze marginaal. Het is helemaal niet zo dat de verliezen over gans Europa verspreid worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2433 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Brave new world dus. Zonder twijfel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2434 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2435 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2436 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @patrick 2429:
Perfecte theoretische analyse. In de praktijk ook een perfecte aanzet voor 't gevecht. ([burger]oorlog indien je het zo durft te noemen.)
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 28 juni 2016 om 13:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2437 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2438 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2439 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan dan een verzekeringspolis afsluiten samen met 500 000 anderen over de wereld verdeeld, zonder centrale beheerder, op een manier die onfraudeerbaar is binnen de contractuele termen, en waar geen kat weet van heeft. Als hetgene waartegen ik dan verzekerd ben, voorvalt, dan word ik vergoed op een onfraudeerbare manier volgens de afgesproken termen. En opnieuw, geen kat die dat weet. Ik kan een pensioenspaarplan intekenen, samen met een miljoen andere deelnemers, en volgens de aanvankelijk afgesproken regels bekom ik dan mijn pensioen. Zonder dat een kat daar weet van heeft. Aangezien er in zo een systeem geen single point of failure is, noch enige wettelijk aanspreekbare, en het zelfs onmogelijk is te weten wie eraan deelneemt, zie ik niet in hoe een regelaar daar iets gaat aan doen. Hij kan het "onwettig" verklaren, maar dat is het dan ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2440 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |