Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 januari 2016, 07:32   #2441
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Onbemand wil nu ook al zeggen dat er geen ticketautomaten staan volgens jou?

De laatste keer dat ik een kaartje kocht via het locket is makkelijk 15 jaar geleden. Enkel een abbo koop je nog aan het locket.
Vraag eens aan Amsterdammers hoe dikwijls dat die automaten staken?

Er bestaat zelfs een grapje over.

Werknemer: Baas ik ben te laat door een staking van het treinpersoneel
Baas belt even rond en zegt: er is nergens een staking van treinpersoneel.
Werknemer: de automaten baas, de automaten.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2016, 08:42   #2442
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Limburg moeten ze wegfracken en er daarna een groot dieren en natuurpark van maken.
Buiten het natuurpark is Antwerpen dat al.
Er zitten meer beesten "in'tstad" dan in de zoo. Alleen een kernramp kan dat opkuisen.
Oud 30 januari 2016, 09:41   #2443
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
In de meeste landen begrijpt men dat een investering in openbaar vervoer, in het verhogen van de mobiliteit van de bevolking, de economie ten goede komt. Dat de VS een derde wereldland met kernwapens willen worden (waar oorlogstuig belangrijker geacht wordt als infrastructuur bv) is hun zaak, maar Europa zou beter dienen te weten. In plaats van ons internationaal gerespecteerd model te exporteren, importeren we een inferieur model, denkend dat dit niet anders kan. Zeer jammere evolutie weg van de volwassen samenleving waar generaties Europeanen aan gebouwd hebben. Verwende jongelui die het hyperindividualisme hebben aangeleerd gekregen, zonder echter ooit de gevolgen ervan op de samenleving gevoeld te hebben, gaan gewillig mee in deze blunder van historische proporties. Een verloren generatie.
Als er nu een westerse samenleving is waar gemeenschapsgevoel heel sterk aanwezig is, dan is het wel in de VS.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2016, 09:48   #2444
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als er nu een westerse samenleving is waar gemeenschapsgevoel heel sterk aanwezig is, dan is het wel in de VS.
Laat me raden, jij bent daar geweest en hebt dat aan den lijve ondervonden...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2016, 09:53   #2445
subocaj

Standaard

Citaat:
Net zo versplinterd als hier, maar slechts 2 partijen die er toe doen.
Je kan kiezen tussen de cholera en de pest.
Oud 30 januari 2016, 09:54   #2446
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Net zo versplinterd als hier, maar slechts 2 partijen die er toe doen.
Je kan kiezen tussen de cholera en de pest.
Ik heb het totaal niet over de politiek. Wel over maatschappelijke verbondenheid.
Oud 30 januari 2016, 10:04   #2447
subocaj

Standaard

Citaat:
Ik heb het totaal niet over de politiek. Wel over maatschappelijke verbondenheid.
Al ooit in een grootstad in Amerika rondgelopen en vriendelijk goedendag geknikt?

Je kijkt teveel series en films. Als al iemand vriendelijk is, kijk dan eerst snel of je je portefeuille nog hebt.
Oud 30 januari 2016, 10:07   #2448
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Al ooit in een grootstad in Amerika rondgelopen en vriendelijk goedendag geknikt?
In welke Europese stad zie je dat?

Nergens, steden zijn steden. Overal. Met dezelfde afstandelijkheid.

Wel is de maatschappelijke verbondenheid heel groot in de VS. Je merkt dat uit hun sterke verbondenheid met hun staat, met de vele liefdadigheidsinstellingen, enzovoort.

Organiseer een charity fundraising in de VS en op geen tijd stroomt het geld binnen. Daarbij vergeleken is de Vlaming/Belg vrekkig en individualistisch.
Oud 30 januari 2016, 10:26   #2449
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Onbemand wil nu ook al zeggen dat er geen ticketautomaten staan volgens jou?

De laatste keer dat ik een kaartje kocht via het locket is makkelijk 15 jaar geleden. Enkel een abbo koop je nog aan het locket.
Ge moet eens praten met de mensen die de software/onderhoud verzorgen.....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Ook in 2016. Vele mensen van+ 70 jaar hebben er problemen mee en dan spreek ik nog niet over de + 80.
Als ik zie hoeveel 60+ ers op pc niet verder komend dan eens iets googlen, of hun mails lezen als de (klein-)kinderen alles vooraf ingesteld hebben mag ja daar een heel pak vanaf 60+'ers bijtellen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Maar op de vraag van Pajoske: "Zouden de forummers het normaal vinden als in de provincie Antwerpen nog alleen tickets te verkrijgen zouden zijn in station Antwerpen-centraal?" nog STEEDS geen antwoord.
Op dat antwoord zal ik nog maanden mogen wachten.

Citaat:
In welk plan staat aangegeven dat er nog maar één station zal overblijven? Laten we maar eerst even nagaan of wat die man zegt, wel overeenkomt met de plannen.
Volgens mij is de krantentitel (weeral) misleidend. Het moet zijn één volwaardig (bemand) station. Daarom dat ik schreef over één station voor deze provincie waar men aan het loket tickets kan kopen. (EN inlichtingen vragen)

Citaat:
Vraag eens aan Amsterdammers hoe dikwijls dat die automaten staken?

Er bestaat zelfs een grapje over.

Werknemer: Baas ik ben te laat door een staking van het treinpersoneel
Baas belt even rond en zegt: er is nergens een staking van treinpersoneel.
Werknemer: de automaten baas, de automaten.
En als ze al werken.....Ik heb in Sittard-station gestaan met een jonge buitenlandse gast. Gelukkig was ik mee binnengegaan. Hij moest wel van mij cash geld lenen om een ticket te kopen. Zijn visa-kaart werd niet geaccepteerd. Als je dan niet onmiddellijk hulp krijgt....trein gemist...vliegtuig gemist....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Limburg moeten ze wegfracken en er daarna een groot dieren en natuurpark van maken.
Limburg kan best veel meer inzetten op de euregio. Van Vlaanderen hebben ze niet veel heil te verwachten.
BTW die natuur zou in de toekomst wel eens dé aantrekkingspool kunnen worden voor talentvolle hoogopgeleide jongeren. Weg van de verzuurde samenleving in de rest van Vlaanderen, weg van de files. Een aangename omgeving waar je met een gerust gemoed je kinderen kan grootbrengen....voor wie het zal kunnen betalen. Met als voordeel dat je centraal woont in de euregio. Op maximum één uur rijden van Brussel, Antwerpen, Leuven, Luik, Eindhoven, Aken, Keulen, Düsseldorf....

Laatst gewijzigd door pajoske : 30 januari 2016 om 10:27.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2016, 10:41   #2450
subocaj

Standaard

Citaat:
In welke Europese stad zie je dat?

Nergens, steden zijn steden. Overal. Met dezelfde afstandelijkheid.

Wel is de maatschappelijke verbondenheid heel groot in de VS. Je merkt dat uit hun sterke verbondenheid met hun staat, met de vele liefdadigheidsinstellingen, enzovoort.

Organiseer een charity fundraising in de VS en op geen tijd stroomt het geld binnen. Daarbij vergeleken is de Vlaming/Belg vrekkig en individualistisch.
Juist ja, maar dan praat je over religieuze instellingen, waarvan de ene de andere gelovige wil afsnoepen om belastingvrij rijk te worden.

Ga hier naar een boerinnengilde of een wijnclub en je hebt dezelfde verbondenheid.

Charity fundraising is in Amerika al decennia een belastingaftrek, marketing product.
Oud 30 januari 2016, 10:45   #2451
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Juist ja, maar dan praat je over religieuze instellingen, waarvan de ene de andere gelovige wil afsnoepen om belastingvrij rijk te worden.

Ga hier naar een boerinnengilde of een wijnclub en je hebt dezelfde verbondenheid.

Charity fundraising is in Amerika al decennia een belastingaftrek, marketing product.
Als je bovendien de omvang van armoede in de VS bekijkt, lijkt het ook niet echt effectief te werken...
Oud 30 januari 2016, 10:58   #2452
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Volgens mij is de krantentitel (weeral) misleidend. Het moet zijn één volwaardig (bemand) station. Daarom dat ik schreef over één station voor deze provincie waar men aan het loket tickets kan kopen. (EN inlichtingen vragen)
Daarmee is de vraag niet beantwoord of dat effectief staat aangegeven in het hervormingsplan.
Oud 30 januari 2016, 11:03   #2453
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Limburg kan best veel meer inzetten op de euregio. Van Vlaanderen hebben ze niet veel heil te verwachten.
Wat heeft de Belgische provincie dan wel te verwachten "de euregio"? Bij mijn weten is "de euregio" geen instelling, maar wel een samenwerkingsverband.

Als u trouwens beweert dat Limburg niets moet verwachten van "Vlaanderen" (u bedoelt waarschijnlijk de Vlaamse overheid), dan stel ik voor dat met onmiddellijke ingang alle betalingen van Vlaamse gelden voor de Limburgse Investeringsmaatschappij stoppen en de reeds uitbetaalde terugvorderen. Voor het eerste luik van 2016 is er al een budget voorzien van meer dan 31 miljoen euro.
Oud 30 januari 2016, 11:05   #2454
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
BTW die natuur zou in de toekomst wel eens dé aantrekkingspool kunnen worden voor talentvolle hoogopgeleide jongeren. Weg van de verzuurde samenleving in de rest van Vlaanderen, weg van de files. Een aangename omgeving waar je met een gerust gemoed je kinderen kan grootbrengen....voor wie het zal kunnen betalen. Met als voordeel dat je centraal woont in de euregio. Op maximum één uur rijden van Brussel, Antwerpen, Leuven, Luik, Eindhoven, Aken, Keulen, Düsseldorf....
Hoe komt het dan dat Limburg leegloopt? Sedert 2000 daalt de bevolking van Limburg en wordt slechts sedert 2012 min of meer op peil gehouden door een vrij instroom uit Oost-Europa.
Oud 30 januari 2016, 11:07   #2455
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JackVuylback Bekijk bericht
Juist, in Brussel, Charleroi, mons… kent men geen armoede.
Die 20% van de bevolking die in ons landje onder de armoedegrens leeft is maar om te lachen.
Vorige week was er OCMW-vergadering in onze gemeente. Uit de verslagen bleek dat we een zware toename hebben van financieel problematische situaties onder autochtonen.
Oud 30 januari 2016, 11:24   #2456
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hoe komt het dan dat Limburg leegloopt? Sedert 2000 daalt de bevolking van Limburg en wordt slechts sedert 2012 min of meer op peil gehouden door een vrij instroom uit Oost-Europa.

Is dat zo?

Helft van de gemeenten loopt leeg in Limburg
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2016, 11:45   #2457
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Door het wanbeleid van de Vlaamse overheid zijn veel Limburgers genoodzaakt elders te gaan werken.
Maar ik had het dan ook over de toekomst. M.a.w. het potentieel dat deze provincie heeft.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2016, 11:46   #2458
Jakko
Minister-President

Standaard

Moet je misschien eens aan Peumans vragen?
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2016, 13:56   #2459
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Indien België een goed draaiend normaal land was, hadden Libro en Johan Bollen voor de volle 100% gelijk; maar la Belgique is dat spijtig genoeg niet... Waarmee alles gezegd is.
Wel ik zou mij hierbij aansluiten mocht een privatisering van het openbaar niet duurder uitkomen voor de staatskas én duurder zijn aan het loket.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2016, 14:34   #2460
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Vorige week was er OCMW-vergadering in onze gemeente. Uit de verslagen bleek dat we een zware toename hebben van financieel problematische situaties onder autochtonen.
Woon jij die vergaderingen bij?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be