![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2441 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#2442 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En dat toont aan dat wat? Citaat:
verzet omdat zij geen bezetting en blokkade en geweld tegen zich ervaren, dat lijkt mij een hele simpele waarheid. Het idee dat 7 oktober niets met die zaken te maken had is ronduit dom en ignorant in mijn ogen. Citaat:
Zelfs met die verkrachtingen.
![]() |
![]() |
#2443 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
U kunt als Israel supporter ook tegen het beleid zijn dat ze voeren.
![]() |
![]() |
#2444 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
De Palestijnen die toen de Israël kaart trokken zijn er tot nu toe het beste eruit gekomen. De anderen mochten genieten van de naqbah en overheersing door Jordanië en Egypte voor 20 jaar. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Iets wat wel een ander verhaal is in Gaza.
![]() |
![]() |
#2445 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#2446 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als men het niet als genocide wilt erkennen, kunnen mensen misschien wel onpartijdig blijven en onze handjes er van af trekken?
Het oosten is onze zaak niet en wie migratie veroorzaakt door oorlog, mag er dan ook zélf voor opdraaien in plaats van ze naar hier door te sluizen.
The narrative changes over time. Laatst gewijzigd door CUFI : 10 december 2024 om 20:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2447 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge wil niet weten wat ik allemaal kan "bedenken";
Citaat:
Dat er anderen zijn die hun manier van verdelen willen opdringen, tja, u en nog vele anderen "verdedigen" dat onder het mom van "Da's cultuur" en dergelijke. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Niet door de doorsnee Israëli burger. Dit in tegenstelling tot de doorsnee Gazaanse burger, die ging dansen enzo in't straat na geslaagde acties van hun helden.
![]() |
![]() |
#2448 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige "whataboutisme" die ik in de discussie zie terug komen en zelf gebruik is waarom zoveel mensen zonder connectie met Gaza zich zo druk maken, universiteiten bezetten, betogen, fulmineren, ... over de miserie ginds en de miserie elders die dikwijls nog veel erger is/was aan zich laten/lieten voorbijgaan. Het is dan ook een gegrond "whataboutisme", die bestaan namelijk ook. Het zijn niet allemaal sofismen.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2449 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat israel zich helemaal niets van de VS zou aantrekken is natuurlijk niet waar. Stel dat israel een miljoen.gazanen zou hebben vermoord, dat zouden de VS niet hebben geaccepteerd, ze zouden stoppen met het leveren van wapens.
Genicide is het wanneer er aan 1 of meer van de voorwaarden wordt voldaan. Het is niet pas genocide wanneer men zo veel mogelijk menden vermoord.
De mogelijkheid om zelf oorlogsmisdaden te kunnen plegen vervalt niet door de vijand 'terroristen' te noemen, en ook niet als het terroristen zijn. Laatst gewijzigd door atmosphere : 11 december 2024 om 18:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2450 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2451 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Velen zie je het vredesteken maken in bepaalde clips.
Vraag ik,mij af, waarom, ze doen niets dan oorlog voeren. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 11 december 2024 om 20:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2452 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waarom maakt u zich zo druk om Gaza?
![]() |
![]() |
![]() |
#2453 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik maak mij niet druk om Israël. Ik maak mij druk om het islamogauchisme en om wat ik hier verder allemaal nog zie verkeerd lopen. Israël is een goede aanleiding om daar op te wijzen. En ik doe niet aan activisme, bezet geen universiteiten, betoog niet, ga niet op Jodenjagerjacht, gebruik geen vijf vraagtekens of uitroeptekens, ...
Citaat:
Citaat:
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. Laatst gewijzigd door Vlad : 11 december 2024 om 20:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2454 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
such Dan is dus helemaal niet alles een genocide. Andere conflicten worden dan ook niet tals genocide gezien. En los daarvan , in sommige Europeese steden is op sommige plaatsen een soort omvolking gaande, al lang en langzaam verlopend. Gemiddeld genomen in Europa zie ik geen omvolking, en aan genocide voldoet dat al helemaal niet.
![]() |
![]() |
#2455 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom het door velen al een Genocide genoemd word heeft te maken met hoe, en
hoe veel de bevolking van Gaza getroffen word. In Andere conflicten zien we bijna altijd dat er vooral strijders en militairen getroffen worden. Wat Israel doet is heel duidelijk ook de bevolking aanvallen en zwaar benadelen . Ze worden geforceerd hun huizen voorgoed te verlaten , hun bezitting worden veel al vernietigd, ze kunnen het geweld niet ontvluchten. Er zijn zeker 100 duizend gewonden en uiteindelijk nog meer doden, als de sterfgevallen door honger en het ontbreken van medische zorg worden meegerekend . Het tegenhouden van hulpgoederen is een belangrijk onderdeel van de aanklacht m.b.t. genocide. Ook burger voorzieningen, zoals ziekenhuizen en scholen worden structureel vernietigd, zonder enige bewijsvoering die het kan rechtvaardigen. Het is Israël versus Hamas en de bevolking van Gaza. En al zou er in elke woning, gebouw of voorziening 1 Hamas strijder zitten , dan komen we nog lang niet aan het aantal dat vernietigd is. Ook is de aanwezigheid van strijders tussen de bevolking geen rechtvaardiging voor het treffen van burgers, dat gaat alleen op voor hele specifieke omstandigheden waaraan vaak niet voldaan word. Tegen Rusland ligt er ook een genocide aanklacht terwijl de bevolking in de Oekraïne veel minder intensief getroffen word. Tel daar bij op de vele genocidale uitspraken van Israëlische politici opinie makers en invloedrijke figuren en de aanklacht 'genocide' is helemaal niet zo vreemd als sommigen hier ons willen laten geloven.
De mogelijkheid om zelf oorlogsmisdaden te kunnen plegen vervalt niet door de vijand 'terroristen' te noemen, en ook niet als het terroristen zijn. Laatst gewijzigd door atmosphere : 12 december 2024 om 21:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2456 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]()
De mogelijkheid om zelf oorlogsmisdaden te kunnen plegen vervalt niet door de vijand 'terroristen' te noemen, en ook niet als het terroristen zijn. Laatst gewijzigd door atmosphere : 12 december 2024 om 21:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2457 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 13 december 2024 om 00:15. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2458 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Joepie, u hebt foto's met opgeplakte tekst gevonden die uw groot gelijk geven.
Ik ben zo blij voor u.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 13 december 2024 om 04:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2459 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb hier thuis wel enkele boeken staan waaronder Van Rooy's Waarover we niet spreken of Desouters Militante immigratie die vol staan met genocidale uitspraken van islamitische leiders en imams. Volgens jouw redenering is dus al decennialang een islamitische genocide bezig op het westen, op alle niet-moslims. Zover ga ik zelfs niet en ik moet van de islam niet weten. In mijn ogen ligt de fout van de omvolking vooral bij ons in het westen o.m. door hier zoveel moslims toe te laten; maar zo eens in de spiegel kijken zit er bij de Palestijnen duidelijk niet in. Nog steeds steunt 70% Hamas en 90% het nog extremere Islamitische Jihad. Neen, alle schuld ligt bij de Joden en die moeten de zee worden ingedreven; en volgens Hamas over de hele wereld worden uitgemoord. Meer dan honderd jaar terugkeer van de Joden naar hun thuisland en nooit of te nooit is er op het verkopen na van grond van de kant van de Palestijnen enige vorm van wil tot samenleven geweest, op geen enkele manier. Het is van aanvang tot heden een regen van bommen en raketten geweest. Je zou als Jood voor minder de moed opgeven en de Palestijnen ver weg het midden oosten in willen drijven. Al wie daar genocide in wil zien doet maar, die zijn goed gek. En wat heeft 'links' Europa gedaan? Gaza, een terroristencrèche, financieel ondersteund zodat het aantal terroristen er zich elke paar decennia kon verdubbelen, schoolboekjes vol Jodenhaat konden gedrukt worden om hele generaties te indoctrineren en er een heel ondergronds stelsel werd ontwikkeld in de hoop de Joden de zee in te drijven, ooit een genocide te kunnen plegen. Ik schreef al van de eerste dag na de pogrom van 7 oktober dat de Palestijnen uit Gaza en de westelijke jordaanoever weg moeten en dat is niet omdat ik genocidaire gevoelens heb maar omdat dit nog de enige oplossing is die een normaal mens ziet. De grote meerderheid van de Palestijnen zijn nooit voor rede vatbaar geweest en zullen het nooit worden. Het zijn moslims. Als jij de enige weg naar vrede een genocide wilt noemen, net als die antisemitische gekken van de UN, dan doe je maar, ik noem dat het voorkomen van een genocide. Enkele lezenswaardige hoewel amateuristische artikels die een ander beeld geven van de miserie, een beeld dat uit onze media wordt gehouden maar daarom niet minder waar is: Het echte verhaal: Hitler en de moefti ‘Al-Husseini, de nazi van de Palestijnen en de nieuwste Jeruzalem-fittie’ De oorsprong van het Palestijns-Israelische conflict Het bombarderen van Gaza is als het bombarderen van Dresden of Hiroshima maar dan veel gerichter en humaner, in feite veel te gericht en humaan om een oplossing te zijn. De Palestijnen moeten daar weg, en dat hebben ze al meer dan 100 jaar enkel aan zichzelf te danken. Omdat ze nooit in vrede willen samenleven met de Joden.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2460 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ze niet in staat zijn Israel te vernietigen , waarom er dan druk over maken. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik schreef al van de eerste dag na de pogrom van 7 oktober dat de Palestijnen uit Gaza en de westelijke jordaanoever weg moeten en dat is niet omdat ik genocidaire gevoelens heb maar omdat dit nog de enige oplossing is die een normaal mens ziet.[/quote] Als dat de enigste oplossing is die u kunt bedenken is er iets goed mis . Citaat:
mensenrechten organisaties, Hulpverleners , Palestijnen en VN medewerkers zijn antisemitische gekken . Dat geeft het extremistische karakter mooi weer. Citaat:
De Israeliers blokkeren ieder jaar weer opnieuw, bij de VN, elke mogelijke vreedzame oplossing voor het conflict terwijl zij de machthebbers zijn , niet de Palestijnen. Israel wil groter worden , dat gaat voor hen voor vrede!!
![]() |