![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2441 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De warme kip (en eieren) gingen zo van de eerste dag in hun mond komen vliegen.
![]() |
![]() |
#2442 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het geval van die Kolonel van die basis op Groenland is het ontslag begrijpelijk.Het gaat niet aan voor een militair van gelijk welke rang om de hoogste politieke leiding van het land tegen te spreken.Zeker als het openbaar wordt...Dan heb je,zelfs als hoge militaire officier,blijkbaar iets niet helemaal goed begrepen...... Wie het uniform draagt en 's Konings penning ontvangt moet VEEL slikken van zowel de militaire- als de politieke leiding,ook onzin.... Indien je daarmee niet om kan dan zit je in de verkeerde job. Maar dat was maar een Kolonel.....Ondertussen zijn er in de korte tijd dat Trump II zetelt reeds een 10-tal officieren van generale- of vlag-rang ontslagen.....Dat zal het goudgalon scherp houden.Misschien dachten die mensen dat ze een soort onaantastbare godenstatus hadden bereikt,gedekt door het grootste defensiebudget op de planeet.....Welnu,ten langen leste zijn het ook maar ambtenaren die zoals iedere ambtenaar opzij geschoven kunnen worden als de Grote Manitou begint te twijfelen aan U... Welkom ook,officiertjes, in de wereld van de gewone Joe Sixpacks die U beweert te beschermen...... Laatst gewijzigd door kelt : 12 april 2025 om 02:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2443 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2444 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor diezelfde reden zou hij in de USA (vóór de era van Trump, Biden of Obama) ook door de justitie berecht moeten worden wegens hoogverraad, en het proces denkelijk verliezen. Welke ook zijn persoonlijke eerlijke reden mocht wezen. Dat kan evt. voer zijn om een nieuw discussietopic in te leiden: Heel tricky situatie wanneer een ambtenaar die voor een bepaald systeem werkt er een eigen mening over heeft...
![]() |
![]() |
#2445 | |
|
![]() Citaat:
Maar opnieuw, ik zit niet aan tafel als dat besproken wordt, dus ik weet niet op de patiënt “cold turkey” laten gaan ook effectief het “plan” is. Ik zou het zo doen. Wetsvoorstel dat tekorten op de begroting bij wet verboden zijn, en een zo laag mogelijke flat-tax op alle transacties.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 12 april 2025 om 09:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2446 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) Zelf verkies ik de 'handleiding' van professor Stanley, omdat die de mogelijkheid biedt een politieker/beweging 'af te vinken' aan welbepaalde criteria, zoals de tien die hij in z'n filmpje naar voor brengt. Ik vind het dan ook niet nodig de betekenis van het begrip '(neo-)fascisme' op te rekken/uit te breiden, omdat er voor wie u als 'fascist' zou bestempelen nog andere bruikbare termen beschikbaar zijn: - "demagoog" of "manipulator" indien de 'oneigenlijke middelen' zich beperken tot 'fake news'/halve waarheden/hele leugens en - "terrorist" als/wanneer er tot geweld overgegaan wordt. Dergelijke 'oneigenlijk middelen' kunnen ook worden gebruikt door bijvoorbeeld 'communisten'. Omdat de basis-ideologie toch behoorlijk anders is, zou ik die 'communisten' géén '(neo-)fascisten' noemen. Ik zou ze echter even 'verwerpelijk' vinden. 2) Wanneer "demagogie" of "manipulatie" in het spel is, mag daar wat mij betreft zonder de minste aarzeling en/of terughoudendheid op worden gewezen. De 'demagoog'/'manipulator' mag dan al zijn/haar recht op vrije meningsuiting hebben; diegenen die de 'demagoog'/'manipulator' wensen te ontmaskeren, hebben precies datzelfde recht en het zou van dwaasheid getuigen daar geen gebruik van te maken. Wanneer de tegenstander een "terrorist" is, mag er wat mij betreft al een stapje verder worden gegaan: het komt er dan in de eerste plaats op aan te verhinderen dat de "terrorist" zijn/haar geweld kan beginnen te gebruiken. Concrete voorbeelden: - Fouad Belkacem had/heeft zélf geen geweld gebruikt, maar toch betreur ik het niet dat hij bestraft is geworden. - de Oekraïners die tegen Yanukovych in opstand kwamen nog voordat hij geweld liet gebruiken, hadden het volgens mij bij het rechte eind. Als ze hem hadden laten doen, was Oekraïne nu hoogstwaarschijnlijk een Russische vazal zoals Wit-Rusland. En als ik zélf een Oekraïner was, zou ik in elk geval het risico niet hebben willen lopen. Edit: sinds het begin van de < speciale militaire operatie > hebben de Oekraïners vanzelfsprekend het volste recht alle beschikbare middelen te gebruiken om de Russische aanvallers terug te drijven. - de 'islamo-fascisten' op weg naar le Bataclan, Charlie Hebdo, Maalbeek, Zaventem, ... waren m.i. beter allemaal preventief uitgeschakeld geworden. ... Ooit luidde het: < als er op ons geschoten wordt, schieten we terug > Sommigen corrigeerden dat dan: < als er op ons geschoten wordt, is het te laat > ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 12 april 2025 om 10:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2447 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zoals de doorsnee Rus beter bestand is tegen ontberingen.* Culturele verschillen spelen harder mee dan ook hier velen kunnen/willen aanvaarden. * Putin was ook dat effe vergeten m.b.t. zijn Ukraiense neven en nichten. ![]() Maar dat terzijde.
![]() |
![]() |
#2448 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://sites.duke.edu/lawfire/2024/...and-heres-how/ Ik weet ook niet wat Vance daar allemaal gezegd heeft, maar bijvoorbeeld Groenlanders afknallen is illegaal.
![]() |
![]() |
#2449 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heeft het Stabiele Oranje Genie nu juist beslist dat alle milieumaatregelen afgeschaft worden?
![]() https://www.whitehouse.gov/president...erican-energy/
![]() |
#2450 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2451 | |
|
![]() Citaat:
Complete waanzin. https://www.hln.be/economie/federale...euro~a03a385b/ Maar alles is relatief, en gelukkig is enkel onze overheid de krediet verslaafde, en niet de Belgische consument, zoals je terecht opmerkt. Trump heeft dus in feite 2 drugsverslaafden te rehabiliteren. Of hij moest andere plannen hebben, maar dat weet ik evenmin.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 12 april 2025 om 14:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2452 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op Times Radio zijn er regelmatig pareltjes te vinden. Dit is er zeker eentje van. Een prof die de ballon doorprikt van Trump zijn 'brilliant master plan'.
https://www.youtube.com/watch?v=6D2Rzo8JDMY |
![]() |
![]() |
![]() |
#2453 | |
|
![]() Citaat:
Hij zegt op gegeven moment dat de chinezen een voordeel hebben omdat ze een centraal geplande economie zijn. Ze hebben een voordeel omdat het communisten zijn dus. Ze gaan andere klanten zoeken dan de amerikanen, door de yuan (of rnb) te devalueren en export-subsidies te voorzien. Exact het vaslsspelen waar trump niet meer van wil weten. Wat een complete idioot haal je hier aan…
![]() |
![]() |
#2454 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Trump ontdekt plots dat tariffs de prijzen voor Amerikanen doen stijgen! Dat was onverwacht!
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20250412_95393897 Citaat:
![]() |
![]() |
#2455 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat we wel riskeren is dat ze Europa gaan overspoelen met producten die ze nu niet meer in de US kunnen verkopen en zodanig de Europese markt gaan ontwrichten. Ik hoorde als voorbeeld een Chinees bedrijf dat met 500.000 ligstoelen klaar stond om naar de US te verschepen. Die gaan gedumpt worden in de Europa en de rest van de wereld tegen eender welke prijs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2456 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2457 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2458 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2459 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Cook, you're fired."
Dat moet hij doen.
![]() |
#2460 |
Gouverneur
|
![]() Goede samenvatting:
"Whether you love or hate tariffs, you can't help but be impressed at the detailed policy planning, the transparency of the policy process, the credibility of Administration announcements, relentless attention to detail, flawless execution, and the thoughtful predictability that business demands." https://x.com/JustinWolfers/status/1911073377571242042