Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 24 mei 2022, 11:44   #24641
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Niet irrelevant. Rusland blijft uitstekende relaties onderhouden met de rest van de wereld.
Het Westen is de wereld niet, hoewel ze zelf denken dat de nulmeridiaan door hun achterste loopt, met hun fake "waarden en normen".
Ge zit aan de Ethiopian Qat in Kenya, ofwa?
Oud 24 mei 2022, 11:51   #24642
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rusland zal de banden met het Westen doorknippen en de banden met Azie, Afrika Latijns-Amerika versterken.
HAHAHAHA.

- "U bent ontslagen"

- "Niets van, ik neem zelf ontslag"
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2022, 11:55   #24643
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

https://thesaker.is/germans-schwedt-...r-russian-oil/

een interessante analyse omtrent de politieke keuze van Duitsland om geen Russische "ural-grade" olie meer te importeren, om de raffinaderij van Schwedt van grondstoffen te voorzien.

De infantiele politieke uitspraak, "we kopen onze olie dan wel ergens anders/we zullen honger en koude moeten doorstaan om de russen te verslaan" is duidelijk niet gespeend van enige koppeling aan de realiteit, op welke manier industriële processen, met name, olie-raffinage, werken.

Dus, nog los van het feit wie er "gelijk krijgt" is, zoals meestal, de "oplossing" van politiekers erger dan het probleem dat men wil oplossen.
Oud 24 mei 2022, 11:57   #24644
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
HAHAHAHA.

- "U bent ontslagen"

- "Niets van, ik neem zelf ontslag"
Getuigt het niet van hoogmoed dat het Westen Rusland zou kunnen ontslaan? Zijn ze dan in onze dienst geweest? Een recalcitrante kolonie, en niets meer?
Oud 24 mei 2022, 12:01   #24645
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Getuigt het niet van hoogmoed dat het Westen Rusland zou kunnen ontslaan? Zijn ze dan in onze dienst geweest? Een recalcitrante kolonie, en niets meer?
Een beetje moeite met het concept 'analogie' zie ik.

Het Westen ontslaat Rusland niet. Het stopt economische betrekkingen met Rusland. En nu gaat Rusland als 'reactie' de economische betrekkingen met het Westen beëindigen.

Even idioot dus als je ontslag aanbieden vlak nadat je ontslagen bent.
Oud 24 mei 2022, 12:35   #24646
gunter5148

Standaard

Citaat:
Een beetje moeite met het concept 'analogie' zie ik.

Het Westen ontslaat Rusland niet. Het stopt economische betrekkingen met Rusland. En nu gaat Rusland als 'reactie' de economische betrekkingen met het Westen beëindigen.

Even idioot dus als je ontslag aanbieden vlak nadat je ontslagen bent.
Dat is dan een manke analogie. "vlak nadat je ontslagen ben..."
Oud 24 mei 2022, 12:37   #24647
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet irrelevant. Rusland blijft uitstekende relaties onderhouden met de rest van de wereld.
Het Westen is de wereld niet, hoewel ze zelf denken dat de nulmeridiaan door hun achterste loopt, met hun fake "waarden en normen".
Wat een ongelofelijk optimisme toch.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2022, 12:39   #24648
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben vooral benieuwd hoeveel van hun diensten en industrie nog zal draaien na 6 maanden sancties of langer.

Qua vliegtuigen zijn Boeing en Airbus king of the World en daar krijgen ze geen support of wisselstukken meer voor.

Russisch buitenlands toerisme is dus over en out.
Oud 24 mei 2022, 12:59   #24649
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Waarom gaat Kiev dan niet akkoord met referenda in Donbas en Novorossiya als ze zo zeker zijn dat de bevolking voor Kiev zal kiezen?
een referendum vandaag kan onmogelijk georganiseerd worden. ga je bv een stemkantoor openen in Antwerpen? daar zitten ook vluchtelingen uit marioepol

Citaat:
Veel mensen keren trouwen terug nu steden als Mariupol vreedzaam zijn
bronnetje? tot dan duimzuigerij en jouw fantasie

Citaat:
en de heropbouw al volop bezig is.
bronnetje dat Moskou een soort van marshallplan heeft uitgerold?
tot dan duimzuigerij en jouw fantasie
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2022, 13:37   #24650
Gerard R.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Rusland zal de banden met het Westen doorknippen en de banden met Azie, Afrika Latijns-Amerika versterken.
Ja, maar die hebben nog wat nodig van de Russen. Of dat zo zal blijven is maar de vraag. En verder zijn ze daar ook niet dom en/of blind. Putin heeft echt ENORME fouten gemaakt. En niet eentje, wel meer.
Gerard R. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2022, 14:12   #24651
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is dan een manke analogie. "vlak nadat je ontslagen ben..."
Ja, vlak nadat.

Op politiek vlak is enkele maanden relatief kort hoor. De laatste sancties dateren pas van april.
Oud 24 mei 2022, 16:52   #24652
gunter5148

Standaard

Citaat:
Ja, vlak nadat.

Op politiek vlak is enkele maanden relatief kort hoor. De laatste sancties dateren pas van april.
"Vlak nadat wij Rusland ontsloegen, zeiden ze dat ze zelf ontslag namen" blijft een zéér manke analogie. Uw woorden.

Immers, de Russen vielen toch "zonder aanleiding" Oekraïne binnen?

Of was dat "nadat wij Rusland ontsloegen?"

Ik dacht dat je alleen iemand kan ontslagen die je in dienst hebt.
Oud 24 mei 2022, 17:04   #24653
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
"Vlak nadat wij Rusland ontsloegen, zeiden ze dat ze zelf ontslag namen" blijft een zéér manke analogie. Uw woorden.

Immers, de Russen vielen toch "zonder aanleiding" Oekraïne binnen?

Of was dat "nadat wij Rusland ontsloegen?"

Ik dacht dat je alleen iemand kan ontslagen die je in dienst hebt.
Ok, analogien zijn dus ook al te hoog gegrepen duidelijk.
De lat moet blijkbaar nog stukken lager.
Oud 24 mei 2022, 17:13   #24654
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ok, analogien zijn dus ook al te hoog gegrepen duidelijk.
De lat moet blijkbaar nog stukken lager.
ach man toch.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 24 mei 2022 om 17:13.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2022, 17:57   #24655
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben vooral benieuwd hoeveel van hun diensten en industrie nog zal draaien na 6 maanden sancties of langer.

Qua vliegtuigen zijn Boeing en Airbus king of the World en daar krijgen ze geen support of wisselstukken meer voor.

Russisch buitenlands toerisme is dus over en out.
Ach de Oost-Duitse Merkel heeft als Poetin vriendin, EU steeds aangemaand de Russen te vertroetelen, de Russische baldadig heden over de jaren door de vingers te zien als soort kinderleertijd na "de muur" met soft EU politiek en steeds minder militaire kracht in de EU.

Ach de Oost-Duitse Merkel heeft inderdaad ons en niet alleen de CD&V die haar achterna liep als kuikentjes en ons opdroegen wat de Oost-Duitse Merkel stelde, maar gans de EU volgde haar slaaaaaaafs.

Zelfs heeft ons verslaaft gemaakt aan het RUSSEN gas en olie om de groei mogelijkheden van de russen te verbeteren.

Maar EU, Merkel volgend heeft niet willen zien dat onze € gebruikt werden om het Russische leger te moderniseren terwijl de EU legers werden afgebouwd.

Oost-Duitse Merkel heeft meer gedaan voor Poetin dat ze deed voor eigen Ozzy’s!!!

Wat nu gebeurd ten aanzien van de russen is dus gewoon op veiligheid spelen.... wat de EU dus steeds hadden moeten doen... Handel kan maaaaaar.... WIJ, de EU moest de Russen duidelijk gemaakt geworden zijn in de context van handel is een gunst van ons naar jullie toe!
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 24 mei 2022 om 17:59.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2022, 19:45   #24656
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Ach de Oost-Duitse Merkel heeft als Poetin vriendin, EU steeds aangemaand de Russen te vertroetelen, de Russische baldadig heden over de jaren door de vingers te zien als soort kinderleertijd na "de muur" met soft EU politiek en steeds minder militaire kracht in de EU.

Ach de Oost-Duitse Merkel heeft inderdaad ons en niet alleen de CD&V die haar achterna liep als kuikentjes en ons opdroegen wat de Oost-Duitse Merkel stelde, maar gans de EU volgde haar slaaaaaaafs.

Zelfs heeft ons verslaaft gemaakt aan het RUSSEN gas en olie om de groei mogelijkheden van de russen te verbeteren.

Maar EU, Merkel volgend heeft niet willen zien dat onze € gebruikt werden om het Russische leger te moderniseren terwijl de EU legers werden afgebouwd.

Oost-Duitse Merkel heeft meer gedaan voor Poetin dat ze deed voor eigen Ozzy’s!!!

Wat nu gebeurd ten aanzien van de russen is dus gewoon op veiligheid spelen.... wat de EU dus steeds hadden moeten doen... Handel kan maaaaaar.... WIJ, de EU moest de Russen duidelijk gemaakt geworden zijn in de context van handel is een gunst van ons naar jullie toe!
De groene communistische Merkel, die nooit enig gevoel voor de basiswaarden van democratie vertoonde, heeft de mogelijkheid om te ontsnappen aan de Midden-Oosten olie- en gasmonopolie door de kerncentrales in de grond geboord door de zogenaamde 'Energie-Wende'.

Ze dacht met wind en gas (dat laatste uit Rusland) dit te kunnen klaarspelen en dit is mislukt. Gas kan men inkopen en die kan net als kernenergie naar behoeven geleverd worden maar met wind en zon dient men de wispelturige meteorologische situatie ook mee te nemen in de overwegingen. Er zijn gewoonweg geen goedkope voor de hand liggende oplossingen als men kernenergie uitsluit wanneer om welke oorzaken ook de gasprijs aantrekt.

We (de EU) is nog steeds ziek in hetzelfde straatje en dat zullen de burgers gaan voelen in hun bestedingspatroon of wat daar van overblijft.
Oud 24 mei 2022, 21:38   #24657
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
De groene communistische Merkel, die nooit enig gevoel voor de basiswaarden van democratie vertoonde, heeft de mogelijkheid om te ontsnappen aan de Midden-Oosten olie- en gasmonopolie door de kerncentrales in de grond geboord door de zogenaamde 'Energie-Wende'.

Ze dacht met wind en gas (dat laatste uit Rusland) dit te kunnen klaarspelen en dit is mislukt. Gas kan men inkopen en die kan net als kernenergie naar behoeven geleverd worden maar met wind en zon dient men de wispelturige meteorologische situatie ook mee te nemen in de overwegingen. Er zijn gewoonweg geen goedkope voor de hand liggende oplossingen als men kernenergie uitsluit wanneer om welke oorzaken ook de gasprijs aantrekt.

We (de EU) is nog steeds ziek in hetzelfde straatje en dat zullen de burgers gaan voelen in hun bestedingspatroon of wat daar van overblijft.
Olie wordt niet alleen gebruikt om de auto te laten rijden. Onze economie draait op massa-transport, like it or not, en noch zonne- wind- gas- of kernenergie zijn daar geëigend voor. Bovendien, geen (goedkope) olie, is geen concurrentie-positie.
Al die infantiele emotionele onzin rond het oekraine-conflict brengt ons geen stap dichter bij een oplossing; putin heeft gedaan wat hij deed, en wij zijn niet in staat daar militair iets aan te doen. Wederom, like it or not.

Ik vind het compleet hypocriet dat we het amerikaans (navo/eu/imf/who/wto etc) diktat moeten ondergaan; jullie mogen gas en olie kopen, zoveel je wil, maar niet van rusland, want uiteindelijk komt het daarop neer; een stevige as rusland duitsland was de doodsangst van de hegemon. En nu de hegemon duitsland en rusland uiteen gedreven heeft, keerde rusland de rug en draaide naar china.

Dus, vanuit europa hebben we nu geen enkele invloed meer op rusland, terwijl zij de bron zijn en waren van onze goedkope energie, onze concurrentiepositie en dus onze rijkdom.

Poef....

Allemaal weg.
Oud 25 mei 2022, 05:15   #24658
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een ongelofelijk optimisme toch.
De handel met China, Indie, Iran en de Golfstaten is exponentieel toegenomen de laatste maanden. Feit.

Uw nazi vriendjes worden massaal bestookt en verdelgd. Maar u denkt dat het eurofistfestival volgend jaar zal doorgaan in Jalta. Wat een ongelofelijk optimisme toch.

Laatst gewijzigd door tomm : 25 mei 2022 om 05:19.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2022, 05:25   #24659
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gerard R. Bekijk bericht
Ja, maar die hebben nog wat nodig van de Russen. Of dat zo zal blijven is maar de vraag. En verder zijn ze daar ook niet dom en/of blind. Putin heeft echt ENORME fouten gemaakt. En niet eentje, wel meer.
Grote delen van Oekraine worden weer deel van Rusland.
Als je ziet welk enorm entousiasme dat teweeg brengt in Rusland EN de gebieden zelf neem je de westerse hypocriete sancties er graag bij. Tijd om samen met China, en talloze andere landen de westerse neokoloniale wereldorde voor eens en altijd te breken.
Oud 25 mei 2022, 05:30   #24660
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ge zit aan de Ethiopian Qat in Kenya, ofwa?
Noemt miraa hier. En nee mijn ding zo niet.
Wel merk ik elke dag opnieuw dat mensen het Westen hartsgrondig haten. Ze kennen niet zoveel van Rusland en Oekraine maar ze weten dat ze het westerse verhaal niet kunnen geloven. Het Westen dat zijn de neokoloniale uitbuiters. Omhoog gevallen idioten die nog steeds denken dat hun cultuur en hun hypocriete waarden en normen superieur zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be