Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 12 januari 2016, 14:01   #2461
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Onderstaande tabel lijkt logisch alleen springt de full electric en downsized IC engines nogal raar uit de reeks.

Hier staan de gebruikers en de executives lijnrecht tegenover elkaar.
Had je iets anders verwacht ? Dit topic is er een voorbeeld van.

2e plaats executive voor Full-E, niet slecht.

Gebruikers zijn gewoontemensen en de meeste zijn zeer sceptisch tegen veranderingen of kunnen veranderingen slecht verdragen, de geschiedenis herhaalt zich telkens opnieuw, ondanks die 5e plaats executive toch nog een 2e-plaats-gewoontemens zou ik samenvatten.

Laatst gewijzigd door Micele : 12 januari 2016 om 14:03.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2016, 14:03   #2462
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Nee, de KPMG enquête gaat enkel over de auto-industrie... zie link
Ok, bedankt voor die verduidelijking.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2016, 14:04   #2463
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
2e plaats executive voor Full-E, niet slecht.

Gebruikers zijn gewoontemensen en de meeste zijn zeer sceptisch tegen veranderingen of kunnen veranderingen slecht verdragen, de geschiedenis herhaalt zich telkens opnieuw, ondanks die 5e plaats executive toch nog een 2e-plaats-gewoontemens zou ik samenvatten.
Ergens een foutje?
Oud 12 januari 2016, 14:24   #2464
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Selectief quoten is een kunst. Uit hetzelfde rapport van KPMG [....]
Geeft een ander beeld niet ?
Tesla 3e plaats na BMW en Toyota qua Electric Mobility Leader (enkele graphs eerder page 13, x-as)

---- Electric mobility leader ----
% of respondents rating an OEM as leading in electro mobility

https://assets.kpmg.com/content/dam/.../gaes-2016.pdf

1. BMW: ~ 19 %

2. Toyota: ~ 14 %

3. Tesla Motors: ~ 9 %

4. Honda: ~ 7,6 %
5. Ford: ~ 7,5 %
6. VW: ~ 6,8 %

7. Renault: ~ 5,5 %
8. Hyundai: ~ 4,9 %

9 GM : ~ 3,5 %
10 Daimler: ~ 3 %

11 Fiat-Chrysler: ~ 2,6 %
12 Geely-gp(Volvo): ~ 2 %
...

Selectief quoten.

Laatst gewijzigd door Micele : 12 januari 2016 om 14:32.
Oud 12 januari 2016, 14:32   #2465
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter

Aurora_Borealis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tesla 3e plaats na BMW en Toyota qua Electric Mobility Leader (enkele graphs eerder page 13)

Genoemd aantal % door respondenten:
https://assets.kpmg.com/content/dam/.../gaes-2016.pdf

1. BMW: ~ 19 %
2. Toyota: ~ 14 %
3. Tesla: ~ 9 %
4. Honda: ~ 7,6 %
5. Ford: ~ 7,5 %
6. VW: ~ 6,8 %
7. Renault: ~ 5,5 %
8. Hyundai: ~ 4,9 %
9 GM : ~ 3,5 %
10 Daimler: ~ 3 %
11 Fiat-Chrysler: ~ 2,6 %
12 Geely Gp-Volvo: ~ 2 %

Selectief quoten.
Je zegt het zelf 'electric mobility' - wat heeft BMW al gepresteerd op het vlak van elektrische voertuigen, de i3 en i8 - en toch acht men die hoger dan Tesla - hoe kan dat nu ? Idem voor Toyota, pionier op het vlak van hybrides, maar op het vlak van elektrische voertuigen (de elektrische RAV4, dat wel) ?
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2016, 14:36   #2466
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter

Aurora_Borealis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zouden die wel winst maken? Bron ?

Tja waar wacht je op die link te geven ?

Verklaar U nader.
Winst per verkocht voertuig... iemand op dit forum zal content zijn...

Ter vergelijking: Toyota maakt ongeveer $1200 winst per voertuig (snel berekend op basis van hun FY2015 rapport, in Q2: 4.28 miljoen voertuigen verkocht met een winst van 5.02 miljard $)
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2016, 14:37   #2467
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je zegt het zelf 'electric mobility' - wat heeft BMW al gepresteerd op het vlak van elektrische voertuigen, de i3 en i8 - en toch acht men die hoger dan Tesla - hoe kan dat nu ? Idem voor Toyota, pionier op het vlak van hybrides, maar op het vlak van elektrische voertuigen (de elektrische RAV4, dat wel) ?
Je moet ook page 12 van de pdf lezen

Niet alleen wat ze al gepresteerd hebben ook de vooruitzichten naar de toekomst, ze verwachten van BMW en Toyota dat die op korte termijn meer gaan/kunnen verwezelijken dan Tesla. Al binnen de volgende 5 jaar of 2021 (dixit page 12) Ik ben benieuwd.

Je onderschat BMW heb ik de indruk, Electric mobility houdt ook meer in dan enkel electrische aandrijving. BMW was toch qua innovatieve electronica in de wagen een van de eerste met allerlei snufjes, ik herinner me goed die eerste centrale bedieningsfunctie iDrive, 2001 :
https://de.wikipedia.org/wiki/BMW_E65
Citaat:
https://nl.wikipedia.org/wiki/IDrive
De eerste generatie iDrive is gebaseerd op Microsoft Windows CE voor de automobielindustrie.
Citaat:
https://en.wikipedia.org/wiki/IDrive
iDrive is a computer system used to control most secondary vehicle systems in many current BMW cars. iDrive had its world premiere in 2001, debuting with the new BMW 7 Series (E65). iDrive unifies vehicle systems under a single control architecture for convenient use by the driver. The iDrive controls consists of a LCD panel mounted in the dashboard and a controller knob mounted on the center console.

Laatst gewijzigd door Micele : 12 januari 2016 om 14:59.
Oud 12 januari 2016, 14:56   #2468
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
wat heeft BMW al gepresteerd op het vlak van elektrische voertuigen, de i3 en i8 - en toch acht men die hoger dan Tesla - hoe kan dat nu ?
Daar krijg ik het nu eens echt van, hee, van dat systematisch de BMW i8 een "elektrisch" voertuig noemen???
Dat is tot nader order een gewone hybride, met een joekel van een fossiele motor naast een kleine elektrische eenheid, die eigenlijk maar net volstaat om op te starten en je straat uit te rijden, bij manier van spreken.

Het enige mooie aan de i8 is zijn design. Onbegrijpelijk dat ze bij BMW niet gestart zijn zoals bij Tesla: met een stevige laag batterijen onderaan het chassis. Dan hadden ze er een pure elektrische kunnen van gemaakt hebben, met stukken meer bereik, en stukken meer plaats van binnen en in de kofferruimte... Een gemiste kans!

Laatst gewijzigd door Bartjeuh : 12 januari 2016 om 14:57.
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2016, 15:04   #2469
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Daar krijg ik het nu eens echt van, hee, van dat systematisch de BMW i8 een "elektrisch" voertuig noemen???
Dat is tot nader order een gewone hybride, met een joekel van een fossiele motor naast een kleine elektrische eenheid, die eigenlijk maar net volstaat om op te starten en je straat uit te rijden, bij manier van spreken.

Het enige mooie aan de i8 is zijn design. Onbegrijpelijk dat ze bij BMW niet gestart zijn zoals bij Tesla: met een stevige laag batterijen onderaan het chassis. Dan hadden ze er een pure elektrische kunnen van gemaakt hebben, met stukken meer bereik, en stukken meer plaats van binnen en in de kofferruimte... Een gemiste kans!
Idd. De eerste serieuze full-E-auto van BMW zal wslk de i5 zijn, ergens 2020 zegt AMS:
Citaat:
http://www.auto-motor-und-sport.de/n...20-752641.html
30. September 2015

BMW i5 Limousine
Elektroauto kommt erst 2020

BMW i5 mit 500 Kilometer Reichweite

Allerdings soll man auch dem BMW i5 deutlich die Zugehörigkeit zur i-Modellreihe ansehen. Die Elektro-Limousine soll über ein ordentliches Kofferraumvolumen von wenigstens 400 Litern verfügen und eine elektrische Reichweite von rund 500 Kilometern erreichen. Einen zusätzlichen Benzinmotor als Range Extender, wie ihn BMW für den i3 optional anbietet, soll es nicht mehr geben.
Volgens de eerste geruchten zou de i5/i7 ook een extra hybride-versie hebben:
http://www.autoblog.nl/nieuws/steeds...bmw-i5i7-74376
ook: http://autoweek.com/article/green-ca...-model-s-rival

Laatst gewijzigd door Micele : 12 januari 2016 om 15:25.
Oud 12 januari 2016, 15:46   #2470
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Niet-relevant.
De eerste beste mop van 2016. Winst maken is niet relevant. Denk jij als een politieker of als een ondernemer? Muskie heeft dat slim bekeken. Een loon van ??? (waarschijnlijk jaarlijks miljoenen dollars) en ondertussen de boel maar met verlies laten draaien. Wetende dat hhij dat NOOIT winstgevend gaat maken.

HEEL goed ondernemen noemt dat zeker

Over Tesla : ik blijf het zeggen, het is een hype voor een bende wannabees' en kuddedieren. Binnen max. 5 jaar hebben alle premiummodellen ook hun E-wagens en is dan een Tesla zoals ze vroeger naar een lada keken. Hun verkoop zal kelderen tot bijna nul (er zijn altijd van die nerds die toch nog een Tesla van hun oppergod Muskie gaan kopen).
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2016, 15:51   #2471
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Is een 1500cc 3-cylinder motor een joekel van een motor? Dat is een grasmachientje. Trouwens over hybrides : hoeveel mensen laden die echt thuis of aan een laadpaal op? Hoeveel mensen rijden zo rond dat ze rekening houden met het elektrisch rijden (beperkte radius van ongeveer 25-50 km)? Misschien 1 op 10. Ik heb mij E-hybride nooit echt opgeladen. En de 1e knop die ik bij het instappen indrukte was de sportknop. Zo combineerde de dagen steeds het elektrisch gedeelte als een soort "boost" bij het benzine rijden. Enige voordeel was toen : 90% fiscaal aantrekkelijk. Waar ik nu zelfs geen rekening meer wil houden (50% is ook nog goed genoeg).
Oud 12 januari 2016, 15:54   #2472
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Is een 1500cc 3-cylinder motor een joekel van een motor? Dat is een grasmachientje.
Het woord "joekel" slaat op het volume van zo'n ding. Een fossiele motor (en niet alleen die van de i8) neemt je volledige voorkoffer in beslag, stel je voor! Je kan daar totaal geen bagage of andere spullen meer in kwijt! Compleet onaanvaardbaar voor een auto van de 21ste eeuw!
Oud 12 januari 2016, 16:08   #2473
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De eerste beste mop van 2016. Winst maken is niet relevant.
Idd niet-relevant voor een redelijk recent startend bedrijf in termen van autoindustrie.

Straks ga je weer het vooroorlogse merk Porsche vergelijken met nieuwkomer Tesla.

Porsche maakte zeker al winst voor en tijdens WO II niet ? Met krijgsgevangenen, LOL
En dat BMW eigenlijk al failliet was in 1959 vergeet je ook even ?
Enz...

Laatst gewijzigd door Micele : 12 januari 2016 om 16:15.
Oud 12 januari 2016, 16:08   #2474
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Het woord "joekel" slaat op het volume van zo'n ding. Een fossiele motor (en niet alleen die van de i8) neemt je volledige voorkoffer in beslag, stel je voor! Je kan daar totaal geen bagage of andere spullen meer in kwijt! Compleet onaanvaardbaar voor een auto van de 21ste eeuw!
Waarom moet daar veel bagage in kunnen? Nu in mijn wagens zit de motor achter in. Maar vooraan kan er juist een trolley in (een kleine wel). Maar meer moet daar toch niet in? Als ik op reis ga is het wel met het vliegtuig. En ik verhuis geen complete inboedel als ik eens op weekend of zo ga. Ik heb dan ook geen nood aan een grote koffer. Ik ga ook niet winkelen voor een week maar stop wel bijna dagelijks aan een winkel.

Maar voor mensen met een ganse kroost die naar Blankenberge op reis gaan neem ik aan dat ze een heel grote koffer nodig hebben. De frigobox zou zo eens niet mee kunnen
Oud 12 januari 2016, 16:11   #2475
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom moet daar veel bagage in kunnen? Nu in mijn wagens zit de motor achter in. Maar vooraan kan er juist een trolley in (een kleine wel). Maar meer moet daar toch niet in? Als ik op reis ga is het wel met het vliegtuig. En ik verhuis geen complete inboedel als ik eens op weekend of zo ga. Ik heb dan ook geen nood aan een grote koffer. Ik ga ook niet winkelen voor een week maar stop wel bijna dagelijks aan een winkel.

Maar voor mensen met een ganse kroost die naar Blankenberge op reis gaan neem ik aan dat ze een heel grote koffer nodig hebben. De frigobox zou zo eens niet mee kunnen
Oh, wij zijn onlangs één van onze appartementen aan zee gaan herinrichten, onder meer met een nieuwe slaapkamer. Wel, die kon in één keer mee in de Model S! Zie ik mij nog niet te snel doen in een andere auto...
Oud 12 januari 2016, 16:31   #2476
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ook electro-auto´s kunnen soms serieus in waarde stijgen:

http://www.autoblog.com/2008/10/05/d...l-for-465-000/

Laatst gewijzigd door Micele : 12 januari 2016 om 16:31.
Oud 12 januari 2016, 16:48   #2477
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom moet daar veel bagage in kunnen? Nu in mijn wagens zit de motor achter in. Maar vooraan kan er juist een trolley in (een kleine wel). Maar meer moet daar toch niet in? Als ik op reis ga is het wel met het vliegtuig.
En hoe rij je (of met twee ?) naar de luchthaven, of ga je met de trein en sleur je de reiskoffer(s) mee?

Of ga je enkel maar op een povere city-trip met enkel handbagage?

Laatst gewijzigd door Micele : 12 januari 2016 om 16:51.
Oud 12 januari 2016, 16:59   #2478
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Ook electro-auto´s kunnen soms serieus in waarde stijgen:

http://www.autoblog.com/2008/10/05/d...l-for-465-000/
Jij bent echt de pedalen kwijt hoor. Je moet het hele artikel eens lezen.

Waarschijnlijk heb je weer een probleem met het '?' teken...

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 12 januari 2016 om 17:01.
Oud 12 januari 2016, 17:03   #2479
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Porsche maakte zeker al winst voor en tijdens WO II niet ? Met krijgsgevangenen, LOL
De burgers die mee moeten opdraaien voor de subsidies van de E-wagen zijn in zekere zin ook 'krijgsgevangenen'. En niet 1940 maar 2015.
Oud 12 januari 2016, 17:15   #2480
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
De burgers die mee moeten opdraaien voor de subsidies van de E-wagen zijn in zekere zin ook 'krijgsgevangenen'. En niet 1940 maar 2015.
We kunnen toch moeilijk aan de AB InBev's van deze wereld vragen om 700 miljoen onterecht toegestane belastingsverlaging terug te storten aan de Staatskist om daarmee dan die subsidies te financieren???
Toch niet als je 11.000.000 machteloze en nog altijd een beetje extra melkbare krijgsgevangenen rondlopen hebt!

Laatst gewijzigd door Bartjeuh : 12 januari 2016 om 17:31.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be