![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#24901 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
-> Die bepaalde, door jou bewierookte Russen zijn een verachterlijke lagere levensvorm, niks menselijk aan.
![]() |
![]() |
#24902 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals ik ook aan mijn zoon zeg "hoe meer je te weten komt, hoe meer je weet dat je eigenlijk zeer weinig weet." Ik vind de westerse cultuur helemaal niet superieur. Ze hebben het materieel beter omdat de neo-koloniale wereld zo oneerlijk in elkaar zit. Mensen in België zijn alvast over het algemeen NIET interessanter of slimmer dan de gemiddelde Keniaan, gewoon geluk dat onze voorouders gevochten hebben voor pensioenen, beter loon, goede arbeidsvoorwaarden, etc. En dat we in een land geboren zijn dat aan de top staat in de neokoloniale wereldorde, en geografisch ook nog eens vlakbij Parijs, Londen, Amsterdam, Keulen, etc. . Zelfs het onderwijs in België vind ik zwaar overroepen. En de gemiddelde Belg is al HELEMAAL niet slimmer dan de gemiddelde Rus of Oekraïner. Toen ik die tafereeltjes zag hoe die Oekraïense vluchtelingen als kleuters werden behandeld door zich zeer superieur voelende Vlamingen, wist ik al dat de gemiddelde het er geen week ging volhouden. Als ze al niet met heel de inboedel wegliepen gewoon omdat zulke domme mensen geen zulke mooie spullen verdienen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24903 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hoe zit het dan met de etnische Russen en Russischtaligen in Oekraïne? Ook ratten? Of enkel als ze pro-Russisch zijn? Dus degene die het oneens met U zijn zijn ratten die verdelgd moeten worden, ook degene die anders dan U zijn. Met zo'n neokoloniale ingesteldheid moet het toch pijn doen, levende in HK, dat die Aziatische "apen" het beter doen dan U, dat U "very much the past" bent en zij "very much the future"? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24904 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Uit zo een uitspraak , spreekt een zekere dédain tegenover die taal en het volk.
![]() |
![]() |
#24905 | |
|
![]() Citaat:
Toch weer zo een typische uitspraak , vind ik.
![]() |
![]() |
#24906 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Helaas heeft men na 1991 dat (neo)koloniale imperium niet definitief afgebroken, men had er toen de kans toe, maar men dacht -vergeefs- natuurlijk dat Rusland kon en zou evolueren zoals de Westerse landen dat decennia eerder hadden gedaan. Rusland en Russen zijn incapabel om te evolueren uit zichzelf, het zal dus met zware externe druk moeten gebeuren. Zo zij het. De Oekraieners hebben ondertussen zeer duidelijk gemaakt wat ze denken van hun Oude Koloniale "heersers" : ![]() Een zeer goed stuk in The Atlantic deze week over dit thema: https://www.theatlantic.com/ideas/ar...echnya/639428/ Citaat:
Laatst gewijzigd door parcifal : 31 mei 2022 om 13:40. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24907 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het moet bijzonder hard zijn voor hen om wakker te worden in het Westen waar de afkeer en afkeuring voor al wat Russisch is, dag na dag groeit. Laatst gewijzigd door parcifal : 31 mei 2022 om 13:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24908 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24909 | |
|
![]() Citaat:
En het tegenovergestelde zullen we waarschijnlijk OOK niet mogen geloven.
![]() |
![]() |
#24910 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een onmiskenbaar dédain van de Russische elite voor de kleine Oekraïense buren vormt mee de voedingsbodem voor deze oorlog.
In essentie heeft men niet aanvaard dat dat land zich als een onafhankelijke staat is gaan gedragen.
![]() |
#24911 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat is inderdaad zo. Een onmiskenbare parallel zoals tussen Frankrijk en de Lage Landen.
![]() |
#24912 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat wil niet zeggen dat men soms niet realistisch kan zijn, en beseffen dat men op een zeker moment niet echt superieur is mocht het tot een conflict komen. Dat is dan het (enige) moment om trachten afspraken te maken. In andere omstandigheden zijn er geen redenen voor afspraken, he. Oftewel weet uw vijand dat hij superieur is, en dan is het met U gedaan. Oftewel zijt gij superieur, en moet ge ervan profiteren om de andere af te maken. Enkel in gevallen van twijfel, waar men aan elkaar gewaagd is, vallen afspraken te overwegen. Nu is het zo dat doorheen de geschiedenis wij meestal als Europeanen in staat waren om andere volkeren af te maken, wat dus wel degelijk onze superioriteit aantoonde. Dat we soms te pretentieus geweest zijn om dat ook daadwerkelijk te doen is echter onze blamage want we dachten ergens dat we die superioriteit wel altijd gratis zouden behouden. En dat is heel schadelijk voor ons geweest. Maar hopelijk herpakken we ons en gaan we weer op exterminatie tocht. Citaat:
Citaat:
Voor mij is het perfecte toonbeeld van superioriteit wat in Noord Amerika is gedaan: het extermineren van de Indianen door de aangekomen Europeanen was de perfectie nabij. Zo hoort het. Het is bijzonder jammer dat we dat niet overal op die manier gedaan hebben. Laatst gewijzigd door patrickve : 31 mei 2022 om 14:08. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24913 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat lijkt me te kloppen als ik je post lees en de complotcrap eruit filter. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24914 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 31 mei 2022 om 14:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24915 | |
|
![]() Citaat:
Wie denkt gij dat deze match gaat winnen? Of zal het toch remise worden?
![]() |
![]() |
#24916 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De omstandigheden zijn wat ze zijn en in tropisch Afrika en Azië stierven er Europeanen bij de vleet aan de lokale ziekten net als de inlanders. Er bestaan nog steeds gevaarlijke streken.
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles Laatst gewijzigd door fcal : 31 mei 2022 om 15:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24917 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als dat conflict lang genoeg wordt aan gehouden draait dat uit op een militaire coup in Rusland om het impérialisme op te geven en het land bij een te houden en de diverse nationalistische afscheidingsbewegingen de kop in te drukken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24918 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Op wat is uw inzicht gestoeld?
![]() |
#24919 |
|
![]() Of een burgeroorlog in de US?
![]() |
#24920 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat door jou geprefereerd niveau staat zelfs nog een paar stappen lager; het bolsheviekse primair organisme kan enkel overleven binnen Russische patatten-ethanol geconserveerde drankorgels. ![]() Nu, dat dit niet jouw persoonlijke fout of verdienste hoeft te zijn maakt in wezen geen ballen uit, uiteindelijk. Leef ermee.
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 31 mei 2022 om 16:03. |
|
![]() |
![]() |