Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 februari 2013, 23:07   #2481
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Die mensen hebben dan aan die fijne belgische separatisten te danken dat Limburg gescheurd is. Net als Brabant. Net als ons aller Lage Landen.
Dat was toen. Vandaag is het anders en moeten we naar de toekomst kijken. Die toekomst is de hereniging van de Limburgen.
Zoals vermeldt in de post van pajoske wil een ruime meerderheid samen gaan met Belgisch-Limburg. Dit is een sentiment die ikzelf, pajoske en nog een paar Limburgers hier op het forum al jaren proberen diets te maken. We verzinnen het niet hoor.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2013, 23:12   #2482
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Dat was toen. Vandaag is het anders en moeten we naar de toekomst kijken. Die toekomst is de hereniging van de Limburgen.
Zoals vermeldt in de post van pajoske wil een ruime meerderheid samen gaan met Belgisch-Limburg. Dit is een sentiment die ikzelf, pajoske en nog een paar Limburgers hier op het forum al jaren proberen diets te maken. We verzinnen het niet hoor.
Ik heb daar geen probleem mee hoor. Ik ijver het zelfde na voor ons hele gebied.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2013, 23:18   #2483
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Ik heb daar geen probleem mee hoor. Ik ijver het zelfde na voor ons hele gebied.
Zolang Limburg buiten jullie hele gebied ligt vind ik het prima.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2013, 23:18   #2484
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Op L1 (NEd.Limburgse regionale omroep) is een discussie gaande met de vraag of NED. Limburgers akkoord zijn om samen één provincie te vormen met Brabant. Slechts een enkeling is akkoord.
Het zal Jan VDB natuurlijk verbazen, maar een ruime meerderheid kiest voor een samengaan met Bel.-Limburg. Er zijn zelfs meer stemmen voor samengaan met Duitsland of Luxemburg dan met Brabant.
Meestal word er gewezen op dezelfde cultuur in beide Limburgen. EN het grote verschil met de andere gebieden in Nederland.
Helaas voor je geldt dit niet alleen voor Limburg. In Friesland speelt dit zelfs nog meer dan in Limburg.
In Friesland is een groter percentage tegen herindeling dan in Limburg. Limburg is dus geen zeer specifieke uitzondering.

In de overige proivincies liggen de percentages lager, maar ook in provincies als Overijssel, als wel tevens ook Zuid Holland.
In Zuid Holland is een groeiend percentage tegen samengaan met andere provincies.
Als het dan toch moet kiezen Zuid Hollanders eerder voor samengaan met Noord Holland. als wel omgekeerd. Deze provincies werden gesplitst in de 19e eeuw.
In feite zoals ook N-Brabanders - B-Brabanders en N-Limburgers - B-Limburgers
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2013, 23:21   #2485
Pinda
Parlementsvoorzitter
 
Pinda's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2011
Locatie: Amsterdam / Nederland
Berichten: 2.498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Zolang Limburg buiten jullie hele gebied ligt vind ik het prima.
Nou nee..
Ik wil niet dat mijn arme grootmoeder in Venlo het slachtoffer wordt van Belgisch wanbestuur!.

Jeff
__________________
Een Belgicist over Nederland.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Alles wat ik beweer over Nederland is correct.
Pinda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2013, 23:30   #2486
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinda Bekijk bericht
Nou nee..
Ik wil niet dat mijn arme grootmoeder in Venlo het slachtoffer wordt van Belgisch wanbestuur!.

Jeff
Geen angst, kleine jodeljongen. Als, met de nadruk op als, de beide Limburgen samengaan dan zal dat autonoom van België of Nederland zijn.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2013, 23:32   #2487
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Geen angst, kleine jodeljongen. Als, met de nadruk op als, de beide Limburgen samengaan dan zal dat autonoom van België of Nederland zijn.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2013, 23:38   #2488
Pinda
Parlementsvoorzitter
 
Pinda's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2011
Locatie: Amsterdam / Nederland
Berichten: 2.498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Geen angst, kleine jodeljongen. Als, met de nadruk op als, de beide Limburgen samengaan dan zal dat autonoom van België of Nederland zijn.
Hehe..
Wat voor drugs gebruik jij?..

Jeff
__________________
Een Belgicist over Nederland.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Alles wat ik beweer over Nederland is correct.
Pinda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2013, 23:40   #2489
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinda Bekijk bericht
Adrian,.. mijn Zuid-Hollandse vriend..
Je bent bekend met de vechtlust van de Indo's.

Denk goed na zou ik zeggen..

Jeff
Hier is er zo één.
15 febr 2013: Ridder Militaire Willems-Orde Hakkenberg overleden (video)

De in Soerabaja geboren Hakkenberg meldde zich in 1941 in Indië aan bij de marine om in Europa tegen de Duitsers te vechten. Na zijn opleiding bleek hij echter nodig in eigen land. De dreiging van de Japanners was inmiddels te groot. Toen Nederlands-Indië in 1941 capituleerde kwam Hakkenberg in krijgsgevangenschap. Hij werkte onder meer aan de beruchte Birma-spoorweg in Thailand. Aan het eind van de oorlog woog hij nauwelijks 40 kilo.

Hakkenberg bleef bij de marine. Na de onafhankelijkheid van Indonesië diende hij op diverse posten, voordat hij in Java bij de Mariniersbrigade in actie kwam. De Ridder MWO verliet in 1974 als kapitein het Korps Mariniers.
http://www.defensie.nl/actueel/nieuw...verleden_video


Anderzijds, wij kunnen mogelijk altijd nog militairen á la Soldaat van Oranje in stelling brengen.
Hoewel die kwam ook uit Indië (evenals Peter Tazelaar). Zal toch niet aan de lucht in Indië liggen?
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2013, 23:43   #2490
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinda Bekijk bericht
Hehe..
Wat voor drugs gebruik jij?..

Jeff
Op het ogenblik Actifed hoestsiroop!
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2013, 23:46   #2491
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Geen angst, kleine jodeljongen. Als, met de nadruk op als, de beide Limburgen samengaan dan zal dat autonoom van België of Nederland zijn.
Kan het streven me wel voorstellen. Geen karnaval vier dagen, maar (politiek) Karnaval het gehele jaar door
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2013, 23:49   #2492
Pinda
Parlementsvoorzitter
 
Pinda's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2011
Locatie: Amsterdam / Nederland
Berichten: 2.498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Kan het streven me wel voorstellen. Geen karnaval vier dagen, maar (politiek) Karnaval het gehele jaar door
Zoals ik al eerder zei; Geen Belgisch wanbestuur voor mijn grootmoeder in Venlo a.u.b.!.

Jeff
__________________
Een Belgicist over Nederland.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Alles wat ik beweer over Nederland is correct.
Pinda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2013, 23:51   #2493
Pinda
Parlementsvoorzitter
 
Pinda's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2011
Locatie: Amsterdam / Nederland
Berichten: 2.498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Anderzijds, wij kunnen mogelijk altijd nog militairen á la Soldaat van Oranje in stelling brengen.
Hoewel die kwam ook uit Indië (evenals Peter Tazelaar). Zal toch niet aan de lucht in Indië liggen?
Tja Indo's...
Blijft een pikant volkje hé..

Misschien maar is een keer een Indo als premier van Nederland.. nee nee,. niet Wilders..

Jeff
__________________
Een Belgicist over Nederland.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Alles wat ik beweer over Nederland is correct.
Pinda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2013, 23:57   #2494
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Die mensen hebben dan aan die fijne belgische separatisten te danken dat Limburg gescheurd is. Net als Brabant. Net als ons aller Lage Landen.
Oorspronkelijk zouden de Limburgen één zijn gebleven bij België.

Begië stond echter het oostelijke gedeelte van Limburg af om de franstalige Luxemburgers te kunnen behouden:

http://forum.politics.be/showthread....de#post6491213
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 18 februari 2013 om 23:58.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2013, 00:01   #2495
Pinda
Parlementsvoorzitter
 
Pinda's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2011
Locatie: Amsterdam / Nederland
Berichten: 2.498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Hier is er zo één.
15 febr 2013: Ridder Militaire Willems-Orde Hakkenberg overleden (video)

De in Soerabaja geboren Hakkenberg meldde zich in 1941 in Indië aan bij de marine om in Europa tegen de Duitsers te vechten. Na zijn opleiding bleek hij echter nodig in eigen land. De dreiging van de Japanners was inmiddels te groot. Toen Nederlands-Indië in 1941 capituleerde kwam Hakkenberg in krijgsgevangenschap. Hij werkte onder meer aan de beruchte Birma-spoorweg in Thailand. Aan het eind van de oorlog woog hij nauwelijks 40 kilo.

Hakkenberg bleef bij de marine. Na de onafhankelijkheid van Indonesië diende hij op diverse posten, voordat hij in Java bij de Mariniersbrigade in actie kwam. De Ridder MWO verliet in 1974 als kapitein het Korps Mariniers.
http://www.defensie.nl/actueel/nieuw...verleden_video
Rust in vrede broeder!..
Nederlandse Leger WW2 in kleur Nederlands Indië

Colonial Dutch Army 1939


"For over a thousand years, Roman conquerors returning from the wars enjoyed the honor of a triumph - a tumultuous parade. In the procession came trumpeters and musicians and strange animals from the conquered territories, together with carts laden with treasure and captured armaments. The conqueror rode in a triumphal chariot, the dazed prisoners walking in chains before him. Sometimes his children, robed in white, stood with him in the chariot, or rode the trace horses. A slave stood behind the conqueror, holding a golden crown, and whispering in his ear a warning: That all glory is fleeting."


Jeff
__________________
Een Belgicist over Nederland.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Alles wat ik beweer over Nederland is correct.
Pinda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2013, 11:03   #2496
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.549
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Kan het streven me wel voorstellen. Geen karnaval vier dagen, maar (politiek) Karnaval het gehele jaar door
Ik hoorde minsiter Opstelten gisteren anders nog verklaren dat de Euregio met o.a. haar samenwerking op gebied van criminaliteit een voorbeeld is voor Europa.

Citaat:
België, Nederland en Duitsland gaan de krachten sterker bundelen in de strijd tegen de grensoverschrijdende criminaliteit in Limburg. De drie justitieministers Ivo Opstelten (Nederland), Thomas Kutschaty (Noordrijn-Westfalen) en Annemie Turtelboom hebben maandag in het Bureau voor Euregionale Samenwerking (BES) in Maastricht voor het eerst samen gezeten voor overleg over de internationale samenwerking van hun opsporingsdiensten.
Eindelijk beginnen ze in Brussel en Den Haag ook verder te denken dan hun neus lang is.

Het is u misschien nog niet opgevallen dat deze regio al iets verder staat in haar ontwikkeling, en visie op de toekomst. Terwijl andere delen van België nog denkt in termen van het 19e eeuws nationalisme. En met het middeleeuwse idee loopt om rond Vlaanderen of Antwerpen (financiële ) stadswallen te bouwen om de 'boze vreemdeling' buiten te houden.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2013, 11:50   #2497
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik hoorde minsiter Opstelten gisteren anders nog verklaren dat de Euregio met o.a. haar samenwerking op gebied van criminaliteit een voorbeeld is voor Europa.


Eindelijk beginnen ze in Brussel en Den Haag ook verder te denken dan hun neus lang is.

Het is u misschien nog niet opgevallen dat deze regio al iets verder staat in haar ontwikkeling, en visie op de toekomst. Terwijl andere delen van België nog denkt in termen van het 19e eeuws nationalisme. En met het middeleeuwse idee loopt om rond Vlaanderen of Antwerpen (financiële ) stadswallen te bouwen om de 'boze vreemdeling' buiten te houden.
Was gein, zat u maar een beetje te jennen. Zeker, men is daar inderdaad goed bezig.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2013, 22:40   #2498
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roderik Bekijk bericht
Een mooi lied, maar wat te Oost (Noord*) Brabants georiënteerd voor een West (Noord*) Brabander (niks over de Baronie van Breda, Markiezaat van Bergen op Zoom etc.)

(*= gebruiken in Brabant zelf zelden)
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck

Laatst gewijzigd door Adam Smith : 23 februari 2013 om 22:42.
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2013, 05:41   #2499
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.132
Standaard

Eens een Limburger, altijd een Limburger!

Peumans: "Limburgers worden onrechtvaardig behandeld"

Vlaams parlementsvoorzitter Jan Peumans is boos op Vlaams minister van Energie Freya Van den Bossche en Vlaams minister-president Kris Peeters. Volgens Peumans worden de Limburgers "onrechtvaardig" behandeld in de afspraken die gemaakt zijn met distributienetbeheerders Eandis en Infrax. Minister Van den Bossche vraagt Peumans "het hoofd koel te houden".
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2013, 09:04   #2500
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.028
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Vlaams parlementsvoorzitter Jan Peumans is boos op Vlaams minister van Energie Freya Van den Bossche en Vlaams minister-president Kris Peeters. Volgens Peumans worden de Limburgers "onrechtvaardig" behandeld in de afspraken die gemaakt zijn met distributienetbeheerders Eandis en Infrax. Minister Van den Bossche vraagt Peumans "het hoofd koel te houden".
En waar moge dan wel de "onrechtvaardigheid" zitten die schijnbaar "de" Limburgers in het algemeen treft?
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be