![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#24981 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 1 juni 2022 om 10:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24982 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je die kosmos blabla even wegdenkt is dat uw boodschap: Puur egoisme en eigen belang. De neoliberale maatschappij doorgetrokken tot het extreme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24983 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoop niet dat mijn kind op die manier voortijdig aan zijn leven zou komen. Zou mijn ergste nachtmerrie zijn. Voor mezelf ben ik niet bang, reeds biijna 46 dus de mooiste en wildste jaren liggen reeds achter me. Ik heb geen wilde plannen meer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24984 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Gans het leven is een verhaal van puur egoisme en eigenbelang, al 3 miljard jaar lang. Het is een enorm succesverhaal. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24985 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24986 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24987 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24988 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24989 | |
Minister-President
|
![]() Elke discussie met Patrick eindigt like:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#24990 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Kenia zie je waar puur egoisme van de top toe leidt. De arme meerderheid kan zich geen egoisme veroorloven want je moet nu eenmaal met anderen samen werken en met een zeker respect behandelen als je wil overleven onderaan de ladder. Als je je aan de top bevindt in zulke landen moet dit voor u een droom zijn. Je kan kindjes verkrachten, mensen vermoorden, etc. allemaal ongestraft. Maar je moet wel heel strenge veiligheidsmaatregelen nemen want er zijn er ook velen die u dood willen. Laatst gewijzigd door tomm : 1 juni 2022 om 10:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24991 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De banden binnen de eigen groep zijn trouwens ook op zulk egoisme gebaseerd, en zoals je zegt, maken deel uit van een wederzijds voordeel. Maar binnen die groep kan ook affectie en empathie zijn. Dat is precies wat een groep definieert. Dat is juist gans mijn punt. Die "andere groepen" zijn te herleiden tot hun pure nutsfunctie zolang men die kan domineren, en zoniet is het beter om die te elimineren, want potentieel een vijand, een consument van resources, een concurrent, en niks als ambras. Dat is geen "haat", dat is geen 'willen miserie aandoen", dat is het wegdoen van storende elementen, net op dezelfde manier dat je de afwas doet. Laatst gewijzigd door patrickve : 1 juni 2022 om 10:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24992 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24993 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24994 |
Minister-President
|
![]() Even coherent als Heydrich. Even moreel ook.
Nee
![]() |
#24995 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ben coherenter en vooral omvattender in wat ik zeg. Jouw visie steunt om te beginnen al op ahistorische fictie: 'elkaar uitmoorden' zou wel degelijk een probleem geweest zijn, en groepen die dit niet langs - toen - religieuze weg wisten te voorkomen, gingen aan hun interne geweld/verzwakking ten onder. Verder loopt je visie mank bij de onnodige aanname van 'fatalisme' wat het geweld betreft: via het mimetisme laat zich wel degelijk de mogelijkheid van vruchtbare samenwerking deduceren waarbij hogere doelen/vreugdes bereikbaar worden en mede daardoor de utilitaire, noodzakelijke makkelijker toegankelijk (aangezien die geen object meer zullen vormen van futiel opbod - rivaliteit en snobisme als asociale vorm van socialiteit en vandaar inherent niet tot bevrediging leidend, nog het minst wanneer men echt zou 'winnen' waardoor men alleen zou komen te staan - of van permanente angst voor 'schaarste', lees: de dreiging van de ander).
![]() |
#24996 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben zoals die Chinese zoon in Kuifje en de Blauwe Lotus (maar die al tevoorschijn komt in de Sigaren van de Farao) en die iedereen het hoofd wil afsnijden om hem de weg te tonen he
![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 1 juni 2022 om 10:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24997 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Jij ziet dat als een probleem omdat je denkt dat dood zijn een probleem is. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24998 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En waarom zou dat wenselijk zijn ? Het is veel en veel plezanter om dood te gaan en te doden dan om "hogere doelen" en zo te bereiken, om dan TOCH dood te gaan en te moeten inzien dat het allemaal voor de lul was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24999 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De waarheid voorop Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 1 juni 2022 om 10:56. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#25000 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb je 'de vrolijke wetenschap' en 'also sprach zarathustra' van Nietzsche gelezen ? Nogal wat raakpunten.
|
![]() |
![]() |