Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 augustus 2011, 12:34   #2501
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Iets wat hier met de regelmaat van de klok gezegd wordt.
Sommigen hier hebben een heel slecht (of selectief) geheugen.
Er is hier zelfs iemand die het presteert om te beweren dat bij onverdoofd halal slachten een rund nog 10 minuten spartelt; bij onverdoofd koosjer slachten is het in 10 seconden gedaan.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2011, 12:43   #2502
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Precies, en jij gaat mee in de ene racistische en totalitaire stroming, te weten de islam, terwijl je met de andere racistische , die niet eens echt racistisch is, niet meegaat.

En dat is gewoon een spagaat maken Alboreto, hoe hard je dat verder ook probeert te ontkennen.
Graag citaat met link om het onderlijnde aan te tonen.
Oud 15 augustus 2011, 12:44   #2503
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad de makkelijkste manier ja, als je niets anders dan je eigen mening wenst te horen en lezen, en liefst alleen voor eigen parochie predikt. Dan zwier je die mensen gewoon met één of andere slappe smoes op je negeerlijst, steek je je vingers in je oren en ga je heel hard "la la laaa" zingen.
Als hij het "kaltstellen" noemt, is het dan wel goed?
Oud 15 augustus 2011, 12:54   #2504
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Graag citaat met link om het onderlijnde aan te tonen.
Wanneer jij eens op de al zo vaak door mij aan jou gestelde vragen hier in dit topic een afdoende antwoord geeft.
Oud 15 augustus 2011, 12:58   #2505
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Als hij het "kaltstellen" noemt, is het dan wel goed?
Het kan me niet schelen hoe hij of jij het eventueel wenst te noemen.

Maar "negeren" is overigens niet hetzelfde als "kaltstellen".
Oud 15 augustus 2011, 13:09   #2506
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is hier zelfs iemand die het presteert om te beweren dat bij onverdoofd halal slachten een rund nog 10 minuten spartelt; bij onverdoofd koosjer slachten is het in 10 seconden gedaan.
dit zijn flagrante leugens.
Leer lezen ! of beter: leer BEGRIJPEND lezen en stop met die lasterlijke onzin.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 15 augustus 2011 om 13:11.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2011, 13:25   #2507
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
dit zijn flagrante leugens.
Leer lezen ! of beter: leer BEGRIJPEND lezen en stop met die lasterlijke onzin.
Dit zijn geen flagrante leugens.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=634
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=641
Oud 15 augustus 2011, 13:29   #2508
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Het kan me niet schelen hoe hij of jij het eventueel wenst te noemen.

Maar "negeren" is overigens niet hetzelfde als "kaltstellen".
Ja, dat denk ik ook.
http://www.google.be/search?hl=nl&q=...w=1016&bih=621
Oud 15 augustus 2011, 13:31   #2509
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
B E G R I J P E N D LEZEN!

wat jij ervan meent te kunnen maken is van nul en generlei waarde.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 15 augustus 2011 om 13:32.
Oud 15 augustus 2011, 13:35   #2510
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Heel fijn dat jij dat ook denkt.

Wat is precies de bedoeling van je linkje?
Oud 15 augustus 2011, 13:46   #2511
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Heel fijn dat jij dat ook denkt.

Wat is precies de bedoeling van je linkje?
Een voorbeeld van een forumgebruiker die zowat kampioen was in het kaltstellen, en zelfs veelvuldig opriep tot kaltstellen van één bepaalde forumgebruiker.

Waarschijnlijk uit gemakzucht, in een poging om iemands meningsuiting te beknotten, het zwijgen op te leggen.
Ik zie hem al voor me "de vingers in de oren en heel hard "la la laaa" zingen.".
Oud 15 augustus 2011, 13:48   #2512
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Een voorbeeld van een forumgebruiker die zowat kampioen was in het kaltstellen, en zelfs veelvuldig opriep tot kaltstellen van één bepaalde forumgebruiker.

Waarschijnlijk uit gemakzucht, in een poging om iemands meningsuiting te beknotten, het zwijgen op te leggen.
Ik zie hem al voor me "de vingers in de oren en heel hard "la la laaa" zingen.".
ach gut ja! en jij bent er dan uiteindelijk in geslaagd om deze zéér gewaardeerde mede-forummer effektief KALT TE STELLEN en hem ene permban te bezorgen.

Echt flink hoor! gelukkig hebben we uw hoogstaande bijdragen met link+quotes nog altijd om ons te vermaken nietwaar? we zouden anders nog wel eens iets hebben kunnen bijleren.
Oud 15 augustus 2011, 13:51   #2513
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:

Dat is allemaal heel mooi en fijn, maar wat heb ik daarmee te maken?

Ten eerste ben jij het immers die opeens over "kaltstellen" begon, en ten tweede gebruikte je dat nog eens foutief ook, aangezien "kaltstellen" "monddood maken" betekent, en er hier sprake was van "negeren", iets totaal anders.
Oud 15 augustus 2011, 14:40   #2514
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is allemaal heel mooi en fijn, maar wat heb ik daarmee te maken?

Ten eerste ben jij het immers die opeens over "kaltstellen" begon, en ten tweede gebruikte je dat nog eens foutief ook, aangezien "kaltstellen" "monddood maken" betekent, en er hier sprake was van "negeren", iets totaal anders.
Jij, hebt daar niets mee te maken, waarom denk je dat?

We waren toch aan het keuvelen over negeren om enerzijds
het geen zin heeft om te discussiëren met trollen e.d. De moderatie heeft zelf al meermaals geschreven dat de enige oplossing daarvoor negeren is.
om anderzijds
"de makkelijkste manier ja, als je niets anders dan je eigen mening wenst te horen en lezen, en liefst alleen voor eigen parochie predikt. Dan zwier je die mensen gewoon met één of andere slappe smoes op je negeerlijst, steek je je vingers in je oren en ga je heel hard "la la laaa" zingen

Negeren en kaltstellen komt toch op hetzelfde neer.
Hoe anders dan door te negeren kan je iemand kaltstellen op een forum?
Bijvoorbeeld
Een vriendelijk verzoek aan de welwillende forumleden om niet in te gaan op de -tigste afleidingsmanoeuvre van een bepaald forumlid wier naam wij niet zullen noemen, maar waarvan wij allen weten wie het is.

Negeren, kaltstellen en een cordon sanitaire er omheen lijken mij de beste opties.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=343
Oud 15 augustus 2011, 14:56   #2515
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
B E G R I J P E N D LEZEN!

wat jij ervan meent te kunnen maken is van nul en generlei waarde.
Roepen verandert niets aan de zaak.
Ik heb de linken er bij gezet. Iedereen kan gaan lezen waarover het gaat.
Je mag in dat topic gerust nog uitleggen dat een slachter, die 10 seconden nodig heeft voor een halssnede bij een rund, geen brielder is.
Oud 15 augustus 2011, 15:41   #2516
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Jij, hebt daar niets mee te maken, waarom denk je dat?
Omdat dit niet de eerste keer is dat jij tegen mij over "kaltstellen" begint, en ik eigenlijk wel benieuwd ben waarom jij daar tegen uitgerekend mij telkens weer over begint. Net zoals je me regelmatig met de naam van een ander aan meent te moeten spreken. Één van de nogal vele irritante trekjes aan jouw forumgedrag m.i. Zeg maar gerust trollerige trekjes, hetgeen het nog veel erger maakt, omdat uitgerekend jij hieronder zelf over trollen begint. Kwestie van "zo de waard is, vertrouwt die zijn gasten"?

Citaat:
We waren toch aan het keuvelen over negeren om enerzijds
het geen zin heeft om te discussiëren met trollen e.d
Daar waren "we" helemaal niet over bezig, maar dat is wat jij er van maakt.

Citaat:
De moderatie heeft zelf al meermaals geschreven dat de enige oplossing daarvoor negeren is.
Dat is heel mooi dan.

Citaat:
om anderzijds
"de makkelijkste manier ja, als je niets anders dan je eigen mening wenst te horen en lezen, en liefst alleen voor eigen parochie predikt. Dan zwier je die mensen gewoon met één of andere slappe smoes op je negeerlijst, steek je je vingers in je oren en ga je heel hard "la la laaa" zingen
Relevantie is weer ver te zoeken.

Citaat:
Negeren en kaltstellen komt toch op hetzelfde neer.
Negeren en kaltstellen is niet hetzelfde en komt ook niet op hetzelfde neer.
Negeren, en dan nog alleen wanneer zulks collectief gedaan wordt, is een middel om iemand kalt te stellen. Maar het middel is niet gelijk aan het (beoogde) resultaat.

Citaat:
Hoe anders dan door te negeren kan je iemand kaltstellen op een forum?
Dat kan dus alleen als het collectief gedaan wordt. Zie uitleg hierboven.

Citaat:
Bijvoorbeeld
Een vriendelijk verzoek aan de welwillende forumleden om niet in te gaan op de -tigste afleidingsmanoeuvre van een bepaald forumlid wier naam wij niet zullen noemen, maar waarvan wij allen weten wie het is.

Negeren, kaltstellen en een cordon sanitaire er omheen lijken mij de beste opties.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=343
Ja, en? Wat moet ik daar nu mee? Je blijft maar afkomen met die persoon en dat "kaltstellen". Wat heb ik daarmee te maken?

Kijk artisjok, ik snap wel dat als jij zelf geen zinnig argument kunt aandragen, je dan wanhopig op zoek gaat om op een andere manier je vermeende gelijk te kunnen halen, maar ik vind het nu toch echt wel hilarisch beginnen te worden. En zielig, vooral heel erg zielig.
Oud 15 augustus 2011, 16:34   #2517
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat dit niet de eerste keer is dat jij tegen mij over "kaltstellen" begint, en ik eigenlijk wel benieuwd ben waarom jij daar tegen uitgerekend mij telkens weer over begint.
Omdat jij degene bent die steevast kritiek uit wanneer iemand openlijk schrijft dat hij iemand negeert.

Citaat:
Daar waren "we" helemaal niet over bezig, maar dat is wat jij er van maakt.
Tochwel, ik reageerde op dit bericht

Citaat:
Dat is heel mooi dan.
Als het van de moderatie komt is het heel mooi.

Citaat:
Relevantie is weer ver te zoeken.
Het zijn jouw woorden in deze discussie.

Citaat:
Negeren en kaltstellen is niet hetzelfde en komt ook niet op hetzelfde neer.
Negeren, en dan nog alleen wanneer zulks collectief gedaan wordt, is een middel om iemand kalt te stellen. Maar het middel is niet gelijk aan het (beoogde) resultaat.
Dan was die zin niet correct.
Dan moest het zijn :
Negeren, en een cordon sanitaire er omheen om kalt te stellen lijken mij de beste opties.
Dat was nochtans een leerkracht, die dit schreef.

Citaat:
Dat kan dus alleen als het collectief gedaan wordt. Zie uitleg hierboven.
Hoezo? Zelfs als je collectief iemand negeert, kan die onverdroten verder posten.

Citaat:
Ja, en? Wat moet ik daar nu mee? Je blijft maar afkomen met die persoon en dat "kaltstellen". Wat heb ik daarmee te maken?

Citaat:
Kijk artisjok, ik snap wel dat als jij zelf geen zinnig argument kunt aandragen, je dan wanhopig op zoek gaat om op een andere manier je vermeende gelijk te kunnen halen, maar ik vind het nu toch echt wel hilarisch beginnen te worden. En zielig, vooral heel erg zielig.
Wat voor een onnozele uitspraak is dit? Wat is hiervan de bedoeling? Ruzie uitlokken?
Zo'n getrol is toch niet ter bevordering van de discussie.
Dan moet je toch niet verwondert zijn dat sommigen niet meer wensen te discussiëren met jou.
Oud 15 augustus 2011, 17:23   #2518
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Omdat jij degene bent die steevast kritiek uit wanneer iemand openlijk schrijft dat hij iemand negeert.
Nee hoor.

Maar dat is verder geen antwoord op mijn vraag "Omdat dit niet de eerste keer is dat jij tegen mij over "kaltstellen" begint, en ik eigenlijk wel benieuwd ben waarom jij daar tegen uitgerekend mij telkens weer over begint."

Ik heb het woord "kaltstellen" nog nooit in mijn mond genomen, toch begin jij er telkens weer over te zeveren tegen me. Net zoals je me regelmatig met de naam van een ander aan meent te moeten spreken. Ik had zelfs nog nooit van "kaltstellen" gehoord totdat jij er destijds tegen me over begon te mauwen. Vind je het zo'n mooi woord en wil je dat ik het overneem of zo?

Citaat:
Tochwel, ik reageerde op dit bericht
Ja en? Dat is een uitspraak van mij n.a.v. een post van Alboreto, die ook aan Alboreto gericht was.
Jij had het over "We waren toch aan het keuvelen over negeren om enerzijds
".
Welnu, "we" waren toen dus helemaal niet aan het keuvelen, anders had ik het woord wel tot je gericht.

Citaat:
Als het van de moderatie komt is het heel mooi.
Prachtig zelfs.

Citaat:
Het zijn jouw woorden in deze discussie.
Het zijn mijn woorden in deze discussie ja, die dus niet aan jou gericht waren, en waar jouw reactie in jouw vorige post verder dan ook niets mee te maken heeft. Tenzij je me hier op een laag bij de grondse gluiperige manier van datgene wat je zelf doet, wilt beschuldigen natuurlijk.

Citaat:
Dan was die zin niet correct.
Dan moest het zijn :
Negeren, en een cordon sanitaire er omheen om kalt te stellen lijken mij de beste opties.
Dat was nochtans een leerkracht, die dit schreef.
Ja en? Is dat mijn probleem of zo? Neem dat met de schrijver van die tekst op, en wijs die vervolgens op zijn fout.

Citaat:
Hoezo? Zelfs als je collectief iemand negeert, kan die onverdroten verder posten.
Inderdaad, die kan dan onverdroten verder posten, zoveel als hij of zij maar wil. Alleen zal die dan geen reacties meer krijgen, en daar is het de meeste mensen die wat op een forum schrijven, immers om te doen. Dat is zo'n beetje de essentie van "discussiëren", een uitwisseling van gedachten, standpunten, ideeën e.d. Wordt daar dan niet op gereageerd, vindt er ook geen uitwisseling meer plaats, en heeft die persoon dan ook niets om te dicussiëren.

Citaat:
Wat voor een onnozele uitspraak is dit? Wat is hiervan de bedoeling? Ruzie uitlokken?
Zo'n getrol is toch niet ter bevordering van de discussie.
Als er hier één persoon is die ruzie aan het zoeken is en aan het trollen is, dan ben jij dat artisjok, en dat weet je drommels goed. En dat is ook al één van de nogal vele irritante trekjes aan jouw forumgedrag m.i.

Citaat:
Dan moet je toch niet verwondert zijn dat sommigen niet meer wensen te discussiëren met jou.
Als sommigen verbaal niet sterk genoeg zijn en geen zinnige argumenten aan kunnen dragen, dan kan ik me best voorstellen dat de lust tot discussiëren met mij hen wel eens zou kunnen vergaan ja. Dan kunnen die "sommigen", te weten Alboreto, mij als alternatief op hun negeerlijst zwieren, en andere "sommigen", jij dus, gaan dan eindeloos zagen en zeveren, al of niet vergezeld van al of niet verholen beschuldigingen.

----------------

Maar bon, het topic is alweer aardig ontspoord, en om het weer terug op de rails te zetten, en aangezien ik je nu hier toch aan de lijn heb, zou ik wel eens antwoord van je willen krijgen op de volgende ontopic-vragen, die ik je al zo vaak gesteld heb, maar waarop ik nog nimmer een antwoord heb gehad:

Citaat:
Citaat:
Neen, niet strafbaar; maar wel racisme.
artisjok, kun jij eens uitleggen wat er precies racistisch zou zijn aan de uitspraak "Ik wil in een samenleving leven waar ik niet alle vijf stappen tegen een allochtoon bots. En al zeker niet in mijn trappenhuis, of in mijn straat, mijn gemeente..."?
En:

Citaat:
Citaat:
Alhoewel er nog zo draden zijn; is het spijtig genoeg de uitzondering onder I&I.
Veel draden worden opgestart, enkel met de bedoeling om haat te zaaien en/of aan te zetten tot racisme. Dikwijls wordt zelfs geen moeite meer gedaan om de indruk te geven om een punt te maken in de openingspost.
Die draden blijven staan.
Hoe kun jij zo zeker weten dat topics worden gestart "met de bedoeling om haat te zaaien en/of aan te zetten tot racisme"?
Staat dat erbij geschreven, of hebben de topicstarters jou dat in PM verteld?
Of is ook dit jouw hoogstpersoonlijke uitleg en interpretatie, zoals ik jou al eerder posts van anderen op die manier heb zien uitleggen en interpreteren terwijl dat geenzins het geval was?
Oud 15 augustus 2011, 18:29   #2519
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee hoor.
Ja hoor.

Citaat:
Maar dat is verder geen antwoord op mijn vraag "Omdat dit niet de eerste keer is dat jij tegen mij over "kaltstellen" begint, en ik eigenlijk wel benieuwd ben waarom jij daar tegen uitgerekend mij telkens weer over begint."
Voor mij betekent kaltstellen hetzelfde als negeren.

Citaat:
Ja en? Dat is een uitspraak van mij n.a.v. een post van Alboreto, die ook aan Alboreto gericht was.
Jij had het over "We waren toch aan het keuvelen over negeren om enerzijds
".
Welnu, "we" waren toen dus helemaal niet aan het keuvelen, anders had ik het woord wel tot je gericht.
Hewel, ik reageerde op jouw post over negeren, daar reageerde jij weer op, enz..
Dat noem ik "keuvelen over negeren".

Citaat:
Prachtig zelfs.
Onthoud het goed.

Citaat:
Het zijn mijn woorden in deze discussie ja, die dus niet aan jou gericht waren, en waar jouw reactie in jouw vorige post verder dan ook niets mee te maken heeft. Tenzij je me hier op een laag bij de grondse gluiperige manier van datgene wat je zelf doet, wilt beschuldigen natuurlijk.
Het waren jouw woorden waarop ik reageerde en dus wel relevant.

Citaat:
Ja en? Is dat mijn probleem of zo? Neem dat met de schrijver van die tekst op, en wijs die vervolgens op zijn fout.
Het verklaart waarom voor mij negeren en kaltstellen ongeveer hetzelfde betekenen.

Citaat:
Inderdaad, die kan dan onverdroten verder posten, zoveel als hij of zij maar wil. Alleen zal die dan geen reacties meer krijgen, en daar is het de meeste mensen die wat op een forum schrijven, immers om te doen. Dat is zo'n beetje de essentie van "discussiëren", een uitwisseling van gedachten, standpunten, ideeën e.d. Wordt daar dan niet op gereageerd, vindt er ook geen uitwisseling meer plaats, en heeft die persoon dan ook niets om te dicussiëren.
Dat is de bedoeling van discussiëren, ja. Maar zelfs met collectief negeren, kan je niemand monddood maken.

Citaat:
Als sommigen verbaal niet sterk genoeg zijn en geen zinnige argumenten aan kunnen dragen, dan kan ik me best voorstellen dat de lust tot discussiëren met mij hen wel eens zou kunnen vergaan ja. Dan kunnen die "sommigen", te weten Alboreto, mij als alternatief op hun negeerlijst zwieren, en andere "sommigen", jij dus, gaan dan eindeloos zagen en zeveren, al of niet vergezeld van al of niet verholen beschuldigingen.
Jij uit hier nu verholen beschuldigingen!

Citaat:
Maar bon, het topic is alweer aardig ontspoord,
Hoe is dat nu toch gebeurt?
Oud 15 augustus 2011, 18:31   #2520
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
artisjok, kun jij eens uitleggen wat er precies racistisch zou zijn aan de uitspraak "Ik wil in een samenleving leven waar ik niet alle vijf stappen tegen een allochtoon bots. En al zeker niet in mijn trappenhuis, of in mijn straat, mijn gemeente..."?
Omdat je mensen wenst uit te sluiten op basis van afkomst.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be