Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 december 2018, 12:05   #2521
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Wat ze eigenlijk zeggen is:
"Give the boy a lollypop and we'll take over from here."

Porsche voor het hoogste segment, Audi voor het midden en hoge segment en VW voor het lagere en midden segment.
En hoeveel is de weekproductie ondertussen?

Battery made by Korea... tuf tuf... Toffe Koreaanse Porsche heb jij. euh ondertussen verschoven naar 2020? VW Time?

Met zulke batterijen durven ze toch echt niet op de markt komen:
Citaat:
https://electricrevs.com/2018/04/21/...ck-comparison/

Using that energy, the e-tron has a WLTP estimate of 249 miles. WLTP is the new European test cycle that replaces the less realistic NEDC which Audi previous used to estimate an e-tron range of about 310 miles. Jaguar says the I-PACE has a WLTP of 298 miles but has only an estimated EPA range of near 240 miles.

Laatst gewijzigd door Micele : 2 december 2018 om 12:13.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2018, 12:16   #2522
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.882
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Die bedrijven zijn tot op dit moment niet capabel om EV's te maken met de kwaliteit van een Tesla en in de volumes die Tesla aankan.

"Spookbatterijen" is zo een term die bij mij opduikt.
Een grapje af en toe moet kunnen.

Citaat:
Anyway, put your money where your mouth is: een stevige positie in VAG is voldoende voor mij. Kijken waar we staan over 5 jaar.
Ik schreef maar wat ik denk dat in hun hoofd omgaat.
BTW, hoe groot is uw positie in TSLA?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2018, 12:20   #2523
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.882
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En hoeveel is de weekproductie ondertussen?
Een veelvoud tav Tesla natuurlijk.

Citaat:
Battery made by Korea... tuf tuf... Toffe Koreaanse Porsche heb jij. euh ondertussen verschoven naar 2020? VW Time?

Met zulke batterijen durven ze toch echt niet op de markt komen:
En Panasonic is een "USA..USA!" bedrijf hé?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2018, 12:37   #2524
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Een veelvoud tav Tesla natuurlijk.



En Panasonic is een "USA..USA!" bedrijf hé?
Gigafactory produceert in de VS.

Laten we het heel simpel stellen: de batterijproductiecapaciteit om de plannen van VW en Porsch waar te maken (VAG group dus) bestaat gewoonweg nog niet.

Ze lopen ver achter. Tevens blijkt de energetische efficientie van de VAG EV's ver onder die van Tesla.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2018, 12:47   #2525
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ze lopen ver achter. Tevens blijkt de energetische efficientie van de VAG EV's ver onder die van Tesla.
Helaas zijn dat feiten (want de Jaguar I-Pace heeft kleur bekend, en die heeft dezelfde acucellen...)
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2018, 12:54   #2526
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Een grapje af en toe moet kunnen.
Realiteit is dat op technologisch gebied Tesla mijlenver voor ligt op haar concurrentie.

Als jij anders stelt, lieg je.


Citaat:
Ik schreef maar wat ik denk dat in hun hoofd omgaat.
BTW, hoe groot is uw positie in TSLA?
Groter als die van u.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2018, 14:19   #2527
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.357
Standaard

Staakt het vuren en nieuwe verhandelingen bij de handelsoorlog tussen USA en China gaat het Tesla aandeel extra doen stijgen, ik schat tot 10%.
Volgende week zullen we het zien.

Komen ze tot een relatief goed akoord (binnen 90 dagen) of deftig compromis geeft dat ook extra hoop voor Tesla en andere US-firma´s.
Dat zal dus ergens Q1-2019 zijn.

Tesla voert ca. 17% van zijn Tesla S/X uit naar China, dat is de laatste maanden alvast afgenomen door de hoge importtaks. Gaan die importtaksen verminderen kan Tesla daar alvast wat meer winst maken/en-of meer verkopen.
Citaat:
https://www.tijd.be/politiek-economi.../10075245.html

02 december 2018

Er komen voorlopig geen nieuwe invoerheffingen tussen de VS en China. Ze hervatten de handelsbesprekingen, met als doel om binnen negentig dagen een akkoord te bereiken.

De Chinese president Xi Jinping en zijn Amerikaanse ambtsgenoot Donald Trump hebben zaterdagavond tijdens een werkdiner in Buenos Aires afgesproken om voorlopig geen nieuwe invoerheffingen in te voeren.

Een woordvoerder van het Witte Huis bevestigde berichten in Chinese media dat de VS voorlopig afziet van een voor 1 januari geplande tariefverhoging.

Trump wilde de invoerheffingen op in totaal 200 miljard dollar (176 miljard euro) aan Chinese goederen verhogen van 10 procent naar 25 procent. China heeft volgens de woordvoerder van het Witte Huis in ruil ingestemd om een 'zeer substantiële" hoeveelheid Amerikaanse producten af te nemen, waaronder agrarische en industriële producten en energie.

Indien beide landen niet binnen negentig dagen een akkoord bereiken over onder meer intellectueel eigendom, landbouw, cyberdiefstal en handelsbelemmeringen, dan gaat de voorgenomen Amerikaanse tariefverhoging als nog in.

De ontmoeting tussen Xi en Trump duurde bijna 2,5 uur, wat langer was dan gepland.

De economisch adviseur van Trump, Larry Kudlow, zei dat de ontmoeting 'zeer goed' was verlopen. Volgens de South China Morning Post trakteerden delegatieleden na afloop de beide presidenten op een staande ovatie. Het was de eerste directe ontmoeting tussen de twee wereldleiders in meer dan een jaar.

China en de Verenigde Staten liggen al lange tijd met elkaar overhoop, onder meer over importtarieven. De onorthodoxe stijl van Trump maakt het niet gemakkelijker. Het is nog lang niet zeker dat er binnen de 90 dagen een akkoord wordt bereikt. ...

Laatst gewijzigd door Micele : 2 december 2018 om 14:28.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2018, 09:51   #2528
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

De invoertarieven naar China gaan wegvallen (dixit Trump).

TSLA zal vandaag wel exploderen hierdoor ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2018, 10:06   #2529
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De invoertarieven naar China gaan wegvallen (dixit Trump).

TSLA zal vandaag wel exploderen hierdoor ?
Yep, premarket +3,86 % wijst in de richting van een +6% jump of wie weet 10%. Men kan ook terugkijken naar begin april wat toen de koers daalde bij de aankondiging en invoering. Edit: begin april zakte de koers~ -10% maar herstelde zich binnen enkele dagen.

Het nieuws is nu officieel via wsj:
Citaat:
https://www.wsj.com/articles/trump-c...ars-1543811957

Trump: China to ‘Reduce and Remove’ Tariffs on American Cars
China has agreed to reduce and remove tariffs on cars coming into China from the U.S. Currently the tariff is 40%,’ president says
Ondertussen +4% premarket. Of er al winstnemingen gaan zijn? Of er shorts gaan zijn die snel opgeven?

Laatst gewijzigd door Micele : 3 december 2018 om 10:13.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2018, 10:09   #2530
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Pre-market 364,46 +13,98 (3,99%)
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2018, 10:11   #2531
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Het aandeel zal voorbij de grens van 380 en zelfs 400 moeten gaan eer dat die shorts effectief gaan bewegen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2018, 10:14   #2532
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het aandeel zal voorbij de grens van 380 en zelfs 400 moeten gaan eer dat die shorts effectief gaan bewegen.
Afwachten en thee drinken. (doe ik momenteel ook )

Edit:
Alle "auto-aandelen" schieten fors omhoog, zeker diegene die al in hun (lange) dip zaten.
BMW momenteel +6,6 % op de DAX die +2,62% staat.
GM +3,6% premarket.
NIO +5,3% premarket.

Laatst gewijzigd door Micele : 3 december 2018 om 10:25.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2018, 10:33   #2533
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Afwachten en thee drinken. (doe ik momenteel ook )

Edit:
Alle "auto-aandelen" schieten fors omhoog, zeker diegene die al in hun (lange) dip zaten.
BMW momenteel +6,6 % op de DAX die +2,62% staat.
GM +3,6% premarket.
NIO +5,3% premarket.
Trade war koelt af...

Auto = export

Logisch
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2018, 10:41   #2534
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Trade war koelt af...

Auto = export

Logisch
China = absoluut grootste automarkt
Hoeveel de taksen gaan afnemen is nog afwachten.

Het zal VW wat zuurstof geven: https://www.bloomberg.com/quote/VOW:GR

VW Gp was de allereerste die het groeipotentieel van China op tijd inschatte, sinds 1985 -1991 al JV-fabrieken in China:
https://www.ft.com/content/05db03d8-...4-00144feabdc0

Laatst gewijzigd door Micele : 3 december 2018 om 10:49.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2018, 11:55   #2535
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.882
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Realiteit is dat op technologisch gebied Tesla mijlenver voor ligt op haar concurrentie.

Als jij anders stelt, lieg je.
Het is niet omdat je een tablet op het dashboard plakt, dat je technologisch 'jaren' of 'mijlenver' vooruit zou lopen.

De Tesla's hebben niet eens een HUD. Ik zou gek worden om telkens naar rechts te moeten kijken voor zelfs de meest basis parameters.
Ik zie de snelheid, snelheidsrestricties, verkeersborden, navigatie, ... rechtstreeks op mijn voorruit geprojecteerd.

En in slaap vallen zoals die ene pipo vorige week zit er ook niet in. Je wordt gewaarschuwd zelfs voor het dreigt te gebeuren.

Mijn koplampen draaien mee in de bocht. Op landelijke wegen die je niet goed kent is dat heel welgekomen.

Ik heb het niet op mijn wagen (mijne is nu 4 jaar) en ik weet niet wanneer Tesla met Summon is gekomen, maar ik weet wel dat de nieuwere BMW's dat ook hebben (en andere merken eveneens).

En weet je. Ik erger mij soms dood aan de EAD (Enhanced Driver Assistance) omdat er nog vele situaties zijn waar het systeem anders reageert dan wat je zelf zou doen als je manueel zou rijden.
Ik heb het eens nagevraagd op een Tesla-forum en er waren die zo eerlijk waren om toe te geven dat een Tesla net hetzelfde reageert (en ja, op V9).
En zolang systemen van verschillende auto's niet met elkaar communiceren over bepaalde parameters en intenties, zullen deze situaties niet voorkomen kunnen worden. Noch voor Tesla, noch voor enig ander systeem.

Heb je met één van beide systemen gereden?

De batterijen en de drivetrains, ....
Het zou goed kunnen dat ze hier een klein voordeel puren, maar fabrikanten ontwikkelen parallel van elkaar, niet serieel.
De verticale integratie zou ze in de toekomst wel eens serieus kunnen hinderen.

BMW werkt samen met MobilEye. Als Waymo of enige andere ontwikkelaar meer voordelen biedt, dan stappen ze gewoonweg over.
Net voor de batterijen. Een doorbraak vanaf een ander front en ze nemen gewoon een andere leverancier als dat de productie én de klant ten goede komt.
Wat gaat Tesla dan doen? Alles overboord gooien waar ze zoveel resources hebben ingestoken?

En hoe staat Tesla op technologisch vlak voor op QC controle?
Staat dit in Musk zijn tent?

Dan spreken we nog niet over de rest. Uit hoeveel kleuren kan je nu kiezen?
Uit hoeveel interieurcombinaties (stof, kleur,...) kan je kiezen?

Citaat:
Groter als die van u.
Dat zou kunnen. Ik heb niet zoveel vertrouwen in die cultleider die alle truken van de foor bovenhaalt om de prijs van zijn aandeel te pimpen.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2018, 12:03   #2536
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Het is niet omdat je een tablet op het dashboard plakt, dat je technologisch 'jaren' of 'mijlenver' vooruit zou lopen.

De Tesla's hebben niet eens een HUD. Ik zou gek worden om telkens naar rechts te moeten kijken voor zelfs de meest basis parameters.
Ik zie de snelheid, snelheidsrestricties, verkeersborden, navigatie, ... rechtstreeks op mijn voorruit geprojecteerd.

En in slaap vallen zoals die ene pipo vorige week zit er ook niet in. Je wordt gewaarschuwd zelfs voor het dreigt te gebeuren.

Mijn koplampen draaien mee in de bocht. Op landelijke wegen die je niet goed kent is dat heel welgekomen.

Ik heb het niet op mijn wagen (mijne is nu 4 jaar) en ik weet niet wanneer Tesla met Summon is gekomen, maar ik weet wel dat de nieuwere BMW's dat ook hebben (en andere merken eveneens).

En weet je. Ik erger mij soms dood aan de EAD (Enhanced Driver Assistance) omdat er nog vele situaties zijn waar het systeem anders reageert dan wat je zelf zou doen als je manueel zou rijden.
Ik heb het eens nagevraagd op een Tesla-forum en er waren die zo eerlijk waren om toe te geven dat een Tesla net hetzelfde reageert (en ja, op V9).
En zolang systemen van verschillende auto's niet met elkaar communiceren over bepaalde parameters en intenties, zullen deze situaties niet voorkomen kunnen worden. Noch voor Tesla, noch voor enig ander systeem.

Heb je met één van beide systemen gereden?

De batterijen en de drivetrains, ....
Het zou goed kunnen dat ze hier een klein voordeel puren, maar fabrikanten ontwikkelen parallel van elkaar, niet serieel.
De verticale integratie zou ze in de toekomst wel eens serieus kunnen hinderen.

BMW werkt samen met MobilEye. Als Waymo of enige andere ontwikkelaar meer voordelen biedt, dan stappen ze gewoonweg over.
Net voor de batterijen. Een doorbraak vanaf een ander front en ze nemen gewoon een andere leverancier als dat de productie én de klant ten goede komt.
Wat gaat Tesla dan doen? Alles overboord gooien waar ze zoveel resources hebben ingestoken?

En hoe staat Tesla op technologisch vlak voor op QC controle?
Staat dit in Musk zijn tent?

Dan spreken we nog niet over de rest. Uit hoeveel kleuren kan je nu kiezen?
Uit hoeveel interieurcombinaties (stof, kleur,...) kan je kiezen?



Dat zou kunnen. Ik heb niet zoveel vertrouwen in die cultleider die alle truken van de foor bovenhaalt om de prijs van zijn aandeel te pimpen.
De clou van Tesla zijn technologisch voordeel ligt niet in al die zaken die jij opstomt. Dat zijn leuke zaken, maar iedereen verkoopt dat.

Hun technologische voorsprong ligt in hun vermogenselectronica, in hun motor, in hun software aansturing en vooral in hun batterij en batterijmanagementsysteem.

Alle zaken die "uniek" zijn voor een EV. Ze hebben daar nu eenmaal veel meer ervaring mee dan een BMW.

En dat zorgt er voor dat de Model 3 bijna twee keer zo ver kan rijden met een kwh dan een Jaguar Ipace.

Citaat:
Wired recently got its hands on a copy of the British crossover. Their concern wasn’t so much about its exaggerated energy usage so much as it was about range, though of course this is directly correlated. The author got 41.6 kWh per 100 miles on a route that saw the Tesla Model 3 return a reading of 26 kWh per 100 miles, which is its precise EPA efficiency rating.
Een deel hiervan is ook te verklaren door het feit dat de I-pace aerodynamisch gewoon minder goed is. Maar dat is nu net de clou: EV's vragen andere ontwerpprioriteiten.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2018, 12:26   #2537
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.882
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De clou van Tesla zijn technologisch voordeel ligt niet in al die zaken die jij opstomt. Dat zijn leuke zaken, maar iedereen verkoopt dat.

Hun technologische voorsprong ligt in hun vermogenselectronica, in hun motor, in hun software aansturing en vooral in hun batterij en batterijmanagementsysteem.

Alle zaken die "uniek" zijn voor een EV. Ze hebben daar nu eenmaal veel meer ervaring mee dan een BMW.

En dat zorgt er voor dat de Model 3 bijna twee keer zo ver kan rijden met een kwh dan een Jaguar Ipace.

Een deel hiervan is ook te verklaren door het feit dat de I-pace aerodynamisch gewoon minder goed is. Maar dat is nu net de clou: EV's vragen andere ontwerpprioriteiten.
Zoals ik al schreef, fabrikanten ontwikkelen parallel van elkaar.
'X aantal jaar voorsprong' is simpelweg betekenisloos. Er is geen eenzelfde traject dat moet afgelegd worden.

En ook daar is een work-around voor. Er is sprake dat de Duitse wagens gaan kunnen geladen worden op 800v en 350KW. 80% op 20'.

Als Tesla al een voorsprong zou hebben, dan wordt die gap snel gevuld de komende jaren. En dat terwijl de concurrentie de volledige flexibiliteit blijft behouden om te kiezen voor de op dat ogenblik beste technologie die voor hen beschikbaar is.
Tesla zal enkel de keuze hebben uit haar technologie (en Panasonic).
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill

Laatst gewijzigd door hamac : 3 december 2018 om 12:36.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2018, 13:07   #2538
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Zoals ik al schreef, fabrikanten ontwikkelen parallel van elkaar.
'X aantal jaar voorsprong' is simpelweg betekenisloos. Er is geen eenzelfde traject dat moet afgelegd worden.
Zo werkt de auto industrie niet. Je zal merken dat autofabrikanten heel veel bij dezelfde toeleveranciers kopen. Motoren worden gedeeld over merkgrenzen heen, en dat geldt zeker en vast voor veel andere componenten zoals de electronica.

Met EV's doen ze net hetzelfde: de batterijen, de electronica, etc...kopen ze gewoon aan bij allemaal dezelfde: LG Chem, CATL, etc...en er is dus bitter weinig verschil tussen pakweg een audi of mercedes EV.

Tesla ontwikkelt haar eigen hardware en software, en ze doet dat op een tempo dat de rest niet kan volgen. Kortom, koop je een Tesla, heb je iets unieks, iets performanter. Als je een audi koopt heb je eigenlijk een samenstelling van dezelfde bazaar die je ergens anders vindt.


Citaat:
En ook daar is een work-around voor. Er is sprake dat de Duitse wagens gaan kunnen geladen worden op 800v en 350KW. 80% op 20'.
Tesla gaat ook richting 250 kW gaan. Wat meer dan genoeg is. Te snel laden vermijden ze liever, om de levensduur van de batterij te sparen.


Citaat:
Als Tesla al een voorsprong zou hebben, dan wordt die gap snel gevuld de komende jaren. En dat terwijl de concurrentie de volledige flexibiliteit blijft behouden om te kiezen voor de op dat ogenblik beste technologie die voor hen beschikbaar is.
Tesla zal enkel de keuze hebben uit haar technologie (en Panasonic).
Als Tesla nieuwe technologie nodig heeft, ontwikkelt ze die.

Dat begrip pakt niet bij u en bij de klassieke autofabrikanten.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2018, 13:20   #2539
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.882
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Zo werkt de auto industrie niet. Je zal merken dat autofabrikanten heel veel bij dezelfde toeleveranciers kopen. Motoren worden gedeeld over merkgrenzen heen, en dat geldt zeker en vast voor veel andere componenten zoals de electronica.
Als ik verwijs naar fabrikanten, dan doel ik niet alleen op de constructeurs, maar op de volledige keten.

Citaat:
Met EV's doen ze net hetzelfde: de batterijen, de electronica, etc...kopen ze gewoon aan bij allemaal dezelfde: LG Chem, CATL, etc...en er is dus bitter weinig verschil tussen pakweg een audi of mercedes EV.
Dat klopt. Jij ziet dat persé als een nadeel. Ik niet.

Citaat:
Tesla ontwikkelt haar eigen hardware en software, en ze doet dat op een tempo dat de rest niet kan volgen.
Dat lijkt misschien alleen maar zo omdat Tesla bereid is om alpha/beta producten los te laten op haar klanten.

Citaat:
Kortom, koop je een Tesla, heb je iets unieks, iets performanter. Als je een audi koopt heb je eigenlijk een samenstelling van dezelfde bazaar die je ergens anders vindt.
Ok, je bent dus ook al een cultist.

Citaat:
Tesla gaat ook richting 250 kW gaan. Wat meer dan genoeg is. Te snel laden vermijden ze liever, om de levensduur van de batterij te sparen.
Als een Tesla 0,2s sneller is dan een andere wagen, dan is dat een achievement die haar superioriteit zou moeten bevestigen.
Maar hier is het 'goed genoeg'.

Citaat:
Als Tesla nieuwe technologie nodig heeft, ontwikkelt ze die.
Dan zullen ze toch terug de handrem moeten loslaten die ze hadden opgetrokken om de cijfers van Q3 te pimpen.

Citaat:
Dat begrip pakt niet bij u en bij de klassieke autofabrikanten.
Ik ben niet met een merk getrouwd. De volgende wagen neem ik binnen de 2 weken in ontvangst en het is geen BMW.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2018, 13:24   #2540
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.882
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Tesla ontwikkelt haar eigen hardware en software, en ze doet dat op een tempo dat de rest niet kan volgen. Kortom, koop je een Tesla, heb je iets unieks, iets performanter.
Diegenen die het extra performance package aankochten voor een serieuze meerprijs, dachten dat ook.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be