![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: Bent u voor of tegen een rookverbod in cafés? | |||
| Voor. |
|
57 | 42,22% |
| Tegen. |
|
78 | 57,78% |
| Aantal stemmers: 135. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2541 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Dat is regelrecht Nietszche quoten, weet je.
|
|
|
|
#2542 |
|
Europees Commissaris
|
WIst ik niet, heb Nietsche niet gelezen. Maar dat bewijst dat hij niet in alles verkeerd was.
|
|
|
#2543 |
|
|
In wat dan wel, gezien ge hem niet gelezen hebt?
|
|
|
|
#2544 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En je zou verschieten, maar ik heb er geen sijfers over, hoeveel er niet meer gerookt wordt in huiskamers. Citaat:
Citaat:
5 meter opzijgaan om je sigaretje op te steken, dat grijpt begot zeer diep in je persoonlijke levenssfeer hé? Citaat:
En met die fluo-vestjes van tegenwoordig kunnen ze je beter volgen, zelfs vanuit satelieten: niet aandoen!! Nooit !!! Citaat:
Laat me niet lachen hé. Die Hollanders weten begot goed genoeg dat er iets loos is met die koffie die daar verkocht wordt in die koffiewinkels. Citaat:
Of zijt ge alleen maar bang dat er in jouw dossier staat dat je een klein pietje hebt? Gevolg van te vroeg beginnen roken? Citaat:
En ik vind inderdaad dat de staat verplicht is om een beleid van openbare gezondheid te voeren. Niet alleen voor aids, maar ook voor sosiale kontakten te bevorderen, en om longkankers tegen te gaan.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|||||||
|
|
|
|
|
#2545 |
|
Europees Commissaris
|
Ik ken een paar mensen die Nietzsche aan het lezen waren en me erover vertelden. Ze waren er allemaal gedeprimeerd van.
|
|
|
#2546 |
|
Staatssecretaris
|
|
|
|
|
|
|
#2547 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Ik word eerder depressief van Emmanuel Kant. |
|
|
|
|
|
|
#2548 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2549 |
|
Staatssecretaris
|
|
|
|
|
|
|
#2550 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#2551 | |||||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Weer zo'n fabeltje. Astmalijders hebben niet persé last van roken. Ik had een tante die zware astma had en rookte. Ik had een vriendin die astma had en aanvallen kreeg als ze niet KON roken. Beide hadden astma van kindsafaan, dus niet door het roken. Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#2552 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven. "The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor Laatst gewijzigd door rikbe : 28 november 2008 om 21:46. |
||
|
|
|
|
|
#2553 |
|
Parlementslid
|
Als die tegenstanders van het rookverbod hier zo tegen betutteling zijn, dan vraag ik me in alle ernst af waarom ze niet op straat komen om krachtig te betogen tegen het feit dat ziekenfondsen hun 'klanten' tot 50,- euro terugbetalen als die chemische midelen kopen om van hun verslaving vanaf te geraken. Dat moeten ze dan toch zonder financiële (en chemische) hulp - de betutteling bij uitstek - kunnen, zeker?
|
|
|
#2554 |
|
Staatssecretaris
|
|
|
|
|
|
|
#2555 |
|
Banneling
|
Voor wanneer eindelijk de politieke moed: caféverbod voor niet-rokers?
|
|
|
|
|
|
#2556 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Dat is er lang. De facto. Daar is dus geen politieke moed voor nodig. Bedankt om daar nog eens op te wijzen.
|
|
|
|
#2557 |
|
Europees Commissaris
|
Ik was juist aan het denken dat roken in 't café de vliegen en niet rokende zeurpieten buitenhoudt.
|
|
|
#2558 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#2559 | ||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#2560 |
|
Banneling
|
Misschien moet men er maar eens aan denken coffeeshops op te richten waarin men gewone sigaretten mag roken en waar wiettrekkende puffers verboden worden...
|
|
|
|