Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 3 februari 2016, 19:52   #2561
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
En worden die chinese wagens in Duitsland ingeschreven om aan die 1.000.000 e-wagens te geraken in 2020 ?
Citaat:
Tja dat die Tesla S een beter testresultaat krijgt van Duitse autojournalisten dan menige Duitse topwagen (BMW en Mercedes) zit toch hééééél diep hé.

Je weet er geen raad mee, en je bleit maar verder zonder enig argument, een fietswiel zonder spaken of zéro.
Een Tesla S verkoopt beter als een BMW 7, wereldwijd natuurlijk.
bron Duitse autojournalisten 14 december 2015:
Citaat:
http://www.autozeitung.de/auto-vergl...-model-s-p90d#
14.12.2015

Auf den Märkten dieser Welt verkauft sich der Tesla besser als der 7er von BMW. Das wollen die Münchener mit der neuen Generation schnellstmöglich ändern. Genau die richtige Zeit also für ...
Mmmmmmmmmmmmmmmmmh

Laatst gewijzigd door Micele : 3 februari 2016 om 19:58.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2016, 19:57   #2562
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Tja dat die Tesla S een beter testresultaat krijgt van Duitse autojournalisten dan menige Duitse topwagen (BMW en Mercedes) zit toch hééééél diep hé. Je weet er geen raad mee, en je bleit maar verder zonder enig argument, een fietswiel zonder spaken of zéro.
Duitsers houden van "echte" wagens en niet van electrische speelgoedwagens.

De cijfers van het aantal "nieuw" ingeschreven voertuigen zonder e-motor spreken voor zich.

En daar zal al het geleuter en gezever van een betweter uit Belgie die zelf niet met een e-wagen rijd niks aan veranderen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2016, 19:58   #2563
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter

Aurora_Borealis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, jij zult het nooit snappen, je begrijpt relatief niet. En 5000 € aankooppremie -die er zeer wslk gaat komen- begrijp je ook niet.

12.363 stuks is bijna 50 % MEER als het jaar ervoor.

China streeft naar 5 miljoen EV en P-EV auto´s tegen 2020.
Onder de noemer NEV-voertuigen:
Dat klinkt allemaal geweldig, tot je beseft dat er in China jaarlijks 20 miljoen voertuigen verkocht worden (0.5 miljoen is dus slechts 2.5 % voor BEV en HEV tesamen). Het Chinees wagenpark bestaat tegenwoordig uit 180+ miljoen stuks...
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2016, 20:05   #2564
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Een Tesla S verkoopt beter als een BMW 7, wereldwijd natuurlijk.
En komen die verkopen bij de Duitse ingeschreven wagens om aan het doel van 1.000.000 e-wagens te geraken in Duitsland tegen 2020 ?

Wat begrijp je niet aan de verkoop van e-wagens is in Duitsland een flop dat je over de verkopen wereldwijd moet beginnen ?

Laatst gewijzigd door dpg : 3 februari 2016 om 20:05.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2016, 20:13   #2565
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Dat klinkt allemaal geweldig, tot je beseft dat er in China jaarlijks 20 miljoen voertuigen verkocht worden (0.5 miljoen is dus slechts 2.5 % voor BEV en HEV tesamen). Het Chinees wagenpark bestaat tegenwoordig uit 180+ miljoen stuks...
Dat zal wel kloppen, vraag is mogen de meeste nog rijden in de steden ? wslk niet meer. Te beginnen met dieselwagens:
http://www.bloomberg.com/news/articl...iesel-scrutiny

Hoeveel dieselwagens reden er al in België in 1977 op een totaal van 2,8 miljoen personenwagens ?
114.622 dieselwagens of 4 %.

Nochtans bestond de eerste Mercedes dieselwagen opgelet - in echte massaproductie- de 190 D (W121) al sinds 1958, moet ik nog eens nachecken...
https://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W_121

Of was het de 180D (W120) gebouwd tussen 1954–1959 ?
Citaat:
https://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W_120
Mercedes 180/180 D (1953–1959)
Als erster Ponton erschien im September 1953 der Mercedes 180. Er übernahm vom Vorgänger Mercedes 170 S den 1,8-Liter-Motor mit 52 PS. Im Februar 1954 folgte der Mercedes 180 D mit ebenfalls vom Vorgängermodell übernommen 1,8-Liter-Dieselmotor mit 40 PS, dessen Leistung 1955 auf 43 PS gesteigert werden konnte.
De allereerste dieselwagen zou de Mercedes 260D in 1936 (W138) geweest zijn, beperkte series:
https://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W_138

Na WOII kwam de Mercedes 170D (W136), waarvan 34.000 stuks gebouwd werden, volgens andere bronnen heette dat toen (relatief) massaproductie " vom Produktionsband ":
Citaat:
http://www.was-war-wann.de/geschichte/mercedes.html#

Experten waren sich schon damals einig, dass der 170 D von Mercedes-Benz den Diesel-Pkw „salonfähig“ machen würde. Auch die anderen Wagentypen von Mercedes-Benz waren zu jener Zeit schon sehr gefragt. Allein mehr als 17.000 PKW (170 V, D und S) verkaufte der Konzern im Jahre 1949. Dieser Erfolg ging im Jahre 1950 weiter. In jenem Jahr wurden sogar knapp 34.000 Exemplare produziert. Mehr als 38.000 PKW liefen 1951 vom Produktionsband.
Citaat:
https://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W_136
1937–1952

Dazu kamen noch knapp 34.000 Exemplare des 170 D, des ersten Diesel-Pkw der Nachkriegszeit.
Dus na een productie van pakweg 40 jaar dieselwagens (1937-1977) reden er in BE meer als 100.000 dieselwagens rond of het aandeel personenwagenpark van 4 % werd pas overschreden.

Terwijl de echte massaproductie van E-auto´s nog echt moet beginnen, in China zullen ze er wel mee begonnen zijn in 2014 ? (BYD en andere), anders kunnen ze niet aan 250.000 verkochte E-auto´s/jaar geraken.

Dat klinkt idd zéér hoopvol.

Laatst gewijzigd door Micele : 3 februari 2016 om 20:42.
Oud 3 februari 2016, 21:16   #2566
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Duitsers houden van "echte" wagens en niet van electrische speelgoedwagens.
Wat kenmerkt een "echte" wagen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2016, 21:17   #2567
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat begrijp je niet aan de verkoop van e-wagens is in Duitsland een flop dat je over de verkopen wereldwijd moet beginnen ?
Waarom over Duitsland spreken?

Zullen we het eens over Noorwegen hebben?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2016, 22:39   #2568
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Zullen we het eens over Noorwegen hebben?
Geen slecht gedacht.
Kwestie van wat nuttige info aan de discussie toe te voegen.
Eens lezen zou ik zo zeggen en dan eens kijken welk land met Noorwegen te vergelijken is.

Inkomen van 74.000€ per hoofd.... en andere voordelen...
Met zo'n inkomen kan je je al een mogelijke miskoop permitteren.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  TeslaNoorwegen.jpg‎
Bekeken: 81
Grootte:  145,3 KB
ID: 101335  

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 3 februari 2016 om 22:52.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2016, 00:35   #2569
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

onze Elon kan blijkbaar niet goed om met 'kritische klant'...
http://www.hln.be/hln/nl/927/Auto/ar...an-klant.dhtml
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2016, 01:30   #2570
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Kort lontje, die Muskie

Maar ach ja laat de verkoop van E-wagens maar stijgen. Wie maalt er eigenlijk om? Uiteindelijk beslist toch iedereen hoe hij wil leven en waar hij of zij hun centen aan wil op doen. Dat ze goedkoop rijden, wel duur in aankoop maar dat is maar bijzaak, ze fiscaal heel veel voordelen hebben, ze goed voor het milieu zijn, veel gratis wordt bijgegeven (maar dat zit al in de aankooprijs ingecalculeerd) ... is tof. Maar kopen die mensen dergelijke wagens met hun hart of met hun rekenmachine in hun handen? Ik ben er zeker van dat het met hun rekenmachine is!

Een wagen koop je in eerste plaats met je hart. Van het moment dat je moet gaan rekenen en vergelijken koop je niet meer met je hart. Meestal wint het financieel voordeel van de eerste keuze. En ik pleit schuldig want ik heb ook wagens vanuit financieel standpunt gekocht. Maar je moet daar wel enkele jaren mee rijden en elke dag naar kijken. Dus nu koop ik met het hart en pas juist voor te beslisen kijk ik of het financieel haalbaar is. Maar dan ga ik mij niet verlagen tot een hybride of E-wagen maar wacht ik nog wel even.

Dat mijn wagens benzine zuipen, pakken uitstoot hebben, veel lawaai maken, stinken (of lekker ruiken), duur zijn in aankoop en taksen, en weinig fiscaal voordeel hebben (50% tegen over 100/120%) ... Ik kijk elke dag met een glimlach naar mijn wagens. Ik stap met een glimlach in en met een nog grotere glimlach uit. Wil ik eens gek doen dan ga ik plankgas er als een speer van door. Is de benzinetank leeg dan is die -vandaag- op enkele minuten terug gevuld. En dit voor amper 1,3 euro/liter.

En het leuke van sommige toys is dat ze nog steeds in waarde stijgen. Ben ik ze beu, wil ik iets anders, heb ik dringende centen nodig : op een paar dagen zijn ze voor grof geld verkocht. En elke maand dat ze mooi opgeblonken in de garage staan worden ze meer en meer waard.

Dus rij maar met jullie Tesla E-wagens. Mij interesseert het niet meer. Ik speel niet mee in de carnavalstoet. De geitenwollen kousen sandalendragers die nog in de flower power periode hangen mogen met een joint in hun mond in hun tesla's rond zoemen. Mij storen ze niet als ze tegen 90 km/uur op het rechtse baanvak tussen de vrachtwagens hangen. Jullie zullen wel gelukkig zijn met jullie 100% (120) fiscaal voordeel. Dat is DE ECHTE REDEN waarom jullie met een tesla rijden. Maar dat durven jullie wel niet zeggen. Want dan zakken jullie door de grond van schaamte. Hypocrieten noemen ze dergelijke soort.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2016, 01:30   #2571
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Kort lontje, die Muskie

Maar ach ja laat de verkoop van E-wagens maar stijgen. Wie maalt er eigenlijk om? Uiteindelijk beslist toch iedereen hoe hij wil leven en waar hij of zij hun centen aan wil op doen. Dat ze goedkoop rijden, wel duur in aankoop maar dat is maar bijzaak, ze fiscaal heel veel voordelen hebben, ze goed voor het milieu zijn, veel gratis wordt bijgegeven (maar dat zit al in de aankooprijs ingecalculeerd) ... is tof. Maar kopen die mensen dergelijke wagens met hun hart of met hun rekenmachine in hun handen? Ik ben er zeker van dat het met hun rekenmachine is!

Een wagen koop je in eerste plaats met je hart. Van het moment dat je moet gaan rekenen en vergelijken koop je niet meer met je hart. Meestal wint het financieel voordeel van de eerste keuze. En ik pleit schuldig want ik heb ook wagens vanuit financieel standpunt gekocht. Maar je moet daar wel enkele jaren mee rijden en elke dag naar kijken. Dus nu koop ik met het hart en pas juist voor te beslisen kijk ik of het financieel haalbaar is. Maar dan ga ik mij niet verlagen tot een hybride of E-wagen maar wacht ik nog wel even.

Dat mijn wagens benzine zuipen, pakken uitstoot hebben, veel lawaai maken, stinken (of lekker ruiken), duur zijn in aankoop en taksen, en weinig fiscaal voordeel hebben (50% tegen over 100/120%) ... Ik kijk elke dag met een glimlach naar mijn wagens. Ik stap met een glimlach in en met een nog grotere glimlach uit. Wil ik eens gek doen dan ga ik plankgas er als een speer van door. Is de benzinetank leeg dan is die -vandaag- op enkele minuten terug gevuld. En dit voor amper 1,3 euro/liter.

En het leuke van sommige toys is dat ze nog steeds in waarde stijgen. Ben ik ze beu, wil ik iets anders, heb ik dringende centen nodig : op een paar dagen zijn ze voor grof geld verkocht. En elke maand dat ze mooi opgeblonken in de garage staan worden ze meer en meer waard.

Dus rij maar met jullie Tesla E-wagens. Mij interesseert het niet meer. Ik speel niet mee in de carnavalstoet. De geitenwollen kousen sandalendragers die nog in de flower power periode hangen mogen met een joint in hun mond in hun tesla's rond zoemen. Mij storen ze niet als ze tegen 90 km/uur op het rechtse baanvak tussen de vrachtwagens hangen. Jullie zullen wel gelukkig zijn met jullie 100% (120) fiscaal voordeel. Dat is DE ECHTE REDEN waarom jullie met een tesla rijden. Maar dat durven jullie wel niet zeggen. Want dan zakken jullie door de grond van schaamte. Hypocrieten noemen ze dergelijke soort.
Oud 4 februari 2016, 01:58   #2572
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
onze Elon kan blijkbaar niet goed om met 'kritische klant'...
http://www.hln.be/hln/nl/927/Auto/ar...an-klant.dhtml
Hij wilt nog altijd dat Model X, hij zal nu wat langer moeten wachten den ambetanterik met z´n nummertje 1344 van de wslk 3000 gasten.

Hij moest te lang wachten op een testrit, tja wat verwacht je met zo´n hoog nummer dat je na een uurtje al aan de beurt bent?

Citaat:
Onder de noemer 'Beste Elon Musk: u zou zich moeten schamen', uitte Alsop zijn ongenoegen over het event. Dat begon naar zijn zin te laat, draaide te veel rond de veiligheid en was zo drukbezocht dat mensen als Alsop, die een voorschot van 5.000 dollar betaald hadden voor een wagen die normaal in 2013 afgeleverd zou worden, geen testrit konden maken.
Hier´t schrijfsel van dienen bleiter... die wslk ook niet kan rekenen.

Citaat:
Stewart Alsop

Sep 29, 2015
Dear @ElonMusk: You should be ashamed of yourself

It’s bad enough that your event producers couldn’t actually produce an event — the so-called Model X Launch Event. Starting a 7:00pm event at 8:50pm is simply unacceptable, particularly when the invited guests are actually your customers! But for you to stand up at 8:52pm and not even acknowledge that you have wasted your own customers’ time was insensitive and poor judgement.
You should have apologized right then, but you didn’t. You have our email addresses, since we’re all the people who put a $5,000 deposit on your new Model X. When I was invited to the launch event, I was excited to hear that I could drive to the factory and see and touch a new Model X, even if I’ll have to wait another 3–4 months to actually get mine.

Instead, I drove 2.5 hours round trip. I arrived on time, waited around 30 minutes outside the building, got packed inside the building with ~3,000 other people for another 60 minutes, got moved from one room inside the building to another to wait another 20 minutes with the same 3,000 people. And then, drum roll please, you shuffle out on stage and start with a slide show — an amateur slide show at that — all about how safe the Model X is.
Yup, you lead with safety, like that’s why we’re all spending $130,000 or more on this car! So, at 9:00pm, two hours after arriving mostly just to see a Model X up close, I left. I was angry. (Not to mention I was hungry, since you didn’t even provide real food during dinner time!) I feel like I was mislead and mistreated. I had been handed a badge that would let me test drive the model, but my badge number was 1,344. If you started the event one hour and 22 minutes late, I could only imagine that having 1,343 people in front of me to test drive a Model X would have kept me there until, I don’t know, 2:00 AM. I made a tactical decision to give up early without ever actually seeing a Model X.
Now I’m wondering. Should I be proud and boastful of being a Model X customer (as I have already been; here’s my first tweet after ordering my Model X)? Should I wonder if there are other problems in managing Tesla as a company? Is this a marketing failure or do you treat your customers like this after they get their car?

I never did see the Model X. I still really want one. Its doors open like this! It’s a computer, disguised as a beautiful car, just like I want. It probably won’t matter that you screwed up this event completely. It would still be nice if you showed some class and apologized to the people who believe in this product.

Laatst gewijzigd door Micele : 4 februari 2016 om 02:21.
Oud 4 februari 2016, 03:06   #2573
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

ook:
Citaat:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160203_02107165

Tesla-baas schrapt bestelling van onbeschofte klant
Oud 4 februari 2016, 09:22   #2574
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Dus rij maar met jullie Tesla E-wagens. Mij interesseert het niet meer.
Wel vreemd dan, dat je in deze draad je aversie voor Tesla blijft spuwen.
Toch aangetrokken, misschien?
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen...
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2016, 13:57   #2575
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter

Aurora_Borealis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ook:
Voor zo'n onnozelheden heeft den Elon wel tijd, hij zou zich beter op de echte bedrijfsvoering toeleggen... sinds 1 januari dit jaar is het aandeel op de beurs weeral met 28% in waarde gezakt.
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2016, 14:31   #2576
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
ook:
Als ik een wagen wil kopen en ze behandelen mij zoals uw God Muskie dat doet dan hoeft het voor mij ook niet meer. Al zou ik die wagen dolgraag willen. En na zo een reactie van Muskie zou hij zeker de boom in mogen. Het is nu ook niet dat mensen staan te drummen om zijn wagens te kopen.

3000 gasten. Zijn dat 3000 kopers of mensen die voor de gratis drank en hapjes komen? Bij Porsche was de volledige productie van de 991GT3RS UITVERKOCHT voor de 1e wagen in productie was genomen. Muskie kan alleen maar groen worden van jaloezie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Wel vreemd dan, dat je in deze draad je aversie voor Tesla blijft spuwen.
Toch aangetrokken, misschien?
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen...
Misschien omdat ik die geitenwollen sokken sandalendragers wil uitlachen. Omdat ze elke dag met hun blikken doos zonder uitstraling moeten rond zoemen en de aankoop toch blijven proberen goed te praten. Terwijl IEDEREEN weet dat ze die toch enkel maar gekocht hebben vanwege het fiscaal voordeel. Zaakvoerders met een E-wagen (niet enkel Tesla) worden al niet meer al volwaardige en betrouwbare zakenpartners beschouwd. Een E-wagen staat vandaag synoniem voor : zonder fiscaal voordeel en subsidies kan mijn bedrijf niet meer draaiende blijven

Maar niet getreurd : Tesla's zijn de nieuwe beigekleurige mercedessen geworden. Enkel het verlicht plaatje TAXI op het dak kan niet (zal teveel energie van de batterij verbruiken)

Laatst gewijzigd door PORSCHE : 4 februari 2016 om 14:34.
Oud 4 februari 2016, 14:47   #2577
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Voor zo'n onnozelheden heeft den Elon wel tijd, hij zou zich beter op de echte bedrijfsvoering toeleggen... sinds 1 januari dit jaar is het aandeel op de beurs weeral met 28% in waarde gezakt.
Idd, hij neemt zelfs tijd voor een model X Launch Event, en met de organisatie daarvan zal hij zich zelf ook niet moeien.

Dat de beurswaarde zakt was te verwachten aangezien alle aandelen de laatste tijd zakken om diverse redenen.

Laatst gewijzigd door Micele : 4 februari 2016 om 14:50.
Oud 4 februari 2016, 14:54   #2578
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
ook:
Citaat:
Idd, hij neemt zelfs tijd voor een model X Launch Event, en met de organisatie daarvan zal hij zich zelf ook niet moeien.

Dat de beurswaarde zakt was te verwachten aangezien alle aandelen de laatste tijd zakken om diverse redenen.
De hype die stilaan doorprikt wordt? Ik geef het op een briefje : binnen enkele jaren hebben alle premium fabrikanten een E-wagen en is Tesla een ballon die ontploft. Zelfs de huidige hybrides hebben steeds betere verkoopcijfers ten opzichte van de E-wagens.

Laatst gewijzigd door PORSCHE : 4 februari 2016 om 14:54.
Oud 4 februari 2016, 15:42   #2579
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De hype die stilaan doorprikt wordt? Ik geef het op een briefje : binnen enkele jaren hebben alle premium fabrikanten een E-wagen en is Tesla een ballon die ontploft.
In jouw natte dromen ? LOL

Shit, Tesla S is opgestegen naar best verkocht E/PHEV-model wereldwijd zelfs de Plug-ins kunnen het voorlopig niet halen van de Tesla S.

Citaat:
Zelfs de huidige hybrides hebben steeds betere verkoopcijfers ten opzichte van de E-wagens.
Dan toon me eens één vergelijkbare hybride in de 80.000-110.000 €-klasse die betere verkoopcijfers haalt als de Tesla S, natuurlijk wereldwijde cijfers.
Ik geef je één week tijd.

Niet te lang zoeken naar jouw nat papiertje, ik geef je een link van de EV/ PHEV-cijfers:

http://ev-sales.blogspot.be/2016/01/...5-special.html
January 31, 2016

World Top 20 December 2015 (Special Edition)

FEIT: geen enkele plug-in geraakte in 2015 aan de hielen van de Tesla S, zelfs de "goedkope" modellen niet, ook geen PHEV: (de Chinezen komen wel met vele modellen korterbij, model BYD Qin stijgt van 7 Pl naar 4 Pl)

Tesla S stijgt van plaats 3 in 2014 (´14Pl) naar plaats 1 in 2015 met 51.390 verkochte wagens, en neemt 9 % voor zijn rekening van alle EV/PHEV-modellen

Citaat:
Models - Tesla Model S #1!

Thanks to another outstanding performance of the chinese and european market, an historic monthly record was set, with more than 85.000 plug-ins sold last month, which not only represents the fourth consecutive record month, but also a 52% increase over November, and a significant 134%(!) increase regarding the same month last year, pulling the YTD sales to 549k units.

The Tesla Model S was once again the Star of the Month, delivering 8.296 units (Best performance ever for a single model), allowing it be once again the Best Seller of the Month (For the fourth time this year), winning for the first time the Best Seller Model trophy, a first for Tesla.

The Mitsubishi Outlander PHEV also had an outstanding month, beating its December '13 record by a significant margin (7.058 vs 6.491), almost reaching the #2 Nissan Leaf.

Looking elsewhere (China), besides the established #4 BYD Qin, the Kandi Panda EV cemented its Sixth Spot (Up 20 positions YoY), while the BYD Tang (5.503 units, #3 in December) joined the Top 10 at #8, winning the 2015 Rookie Of The Year award and looking poised to be a strong contender for the Best Seller status in 2016.

As this is a Full Year special edition, we dig a little deeper, into the Top 20,
where we can see six more chinese models (#11 BAIC E-Series, #12 Zotye Cloud EV, #15 Roewe 550 PHEV, #16 JAC i EV, #19 Kandi K10 EV and #20 Chery eQ), making it nine models coming from China in the Top 20, when last year there were six.

Good year also for EV's coming from Germany, with all of them improving their positions regarding last year, with special mention to the VW Golf GTE and Audi A3 e-Tron, both up 23 positions to #10 and #14, respectively.

On the other side, some models dropped significantly, if the Chevy Volt losing five positions to #9 (New Generation) or the Kandi K10 EV losing nine positions to #19 (Production priority for the K11), have justifiable reasons, the Ford Energi products drop in the ranking is hardly justifiable...

Looking at the BEV / PHEV breakdown, BEV's won the race with 60%, although losing 2% share regarding 2014.

Pl WORLD YTD % '14Pl
1 Tesla Model S 51.390 9 3
2 Nissan Leaf 43.651 8 1
3 Mitsubishi Outlander PHEV 43.259 8 2
4 BYD Qin 31.898 6 7
5 BMW i3 24.083 4 6
6 Kandi K11 Panda EV 20.390 4 26
7 Renault Zoe 18.846 3 9
8 BYD Tang 18.375 3 N/A
9 Chevrolet Volt (1) 17.508 3 4
10 Volkswagen Golf GTE 17.282 3 33
11 BAIC E-Series EV 16.488 3 16
12 Zotye Z100 / Cloud EV 15.467 3 N/A
13 Volkswagen e-Golf 15.356 3 21
14 Audi A3 e-Tron 11.962 2 37
15 Roewe 550 PHEV 10.711 2 34
16 JAC i EV 10.420 2 35
17 Ford Fusion Energi 9.894 2 9
18 Ford C-Max Energi 9.643 2 11
19 Kandi K10 EV e) 7.665 1 10
20 Chery eQ 7.262 1 39
TOTAL (YTD 2015) 549.414
Zelfs qua constructeurs staat Tesla nu op 2, komende van 3e plaats in 2014, dit voor 99 % met de Tesla S. Het Model X werd nog maar pas geleverd einde 2015.

Dat de Chinese BYD nu eerste staat - komende van 7 - was te verwachten, ze bieden 2 modellen aan die redelijk verkochten de Qin en Tang (zie tabel modellen)

Porsche haalt net de laatste van de top 20, een mooie rode lantaarn.

De europese constructeurs mogen eens langzaam beginnen betere stroom geven en betere/smaakvollere modellen bouwen, naja vraag is waar halen ze hun accucellen/accupacks vandaan, want zonder voldoende productie...

Volkswagen met plaats 5 (vooral Golfs-e) van 11 en BMW op 6 van 9, langzaam maar zeker? Het is te hopen mss vanaf 2018-2019 zoals de kranten vertellen?
En dan moet de betaalbare middenklasser Tesla model 3 nog komen.

Citaat:
Manufacturers - Nissan Falls to #4

This was the sixth seventh eighth consecutive month that BYD won the Best Selling Manufacturer title, every time with a record month (Now at 10.925 units), the chinese carmaker won its first Manufacturers title (A first for a chinese carmaker), although it failed to beat the 2014 full year sales record of Nissan (63.313 units). Better luck in 2016...

Nissan took a big tumble in the last month of the year, dropping two positions and ending the year in Fourth, with less than half of the Share won in the previous year (9% now vs 20% in '14), to the benefit of #2 Tesla and #3 Mitsubishi, both ending the year with record performances and the american brand back to the runner-up position for the first time since 2010, at the time it had delivered 704 Roadsters...

In the lower end of the Top 10 manufacturers ranking, Kandi climbed one position, ending the year in #7, changing positions with Renault, with Ford resisting in #10 to the Chevrolet attempt to reach a Top 10 position.

As this is a Full Year edition, we dig a littler deeper, into the Top 20, where we see Chevrolet in an unusually low #11, and three newcomers, the #14 Audi, #15 SAIC Roewe and #16 Mercedes, accentuating the good performance of German and Chinese brands in 2015, with the share of the first country growing from 11% in 2014 to 20% now and the second from 17% to 32%.

Pl WORLD YTD % '14Pl
1 BYD 61.726 11 7
2 Tesla 51.598 9 3
3 Mitsubishi 48.204 9 2
4 Nissan 47.452 9 1
5 Volkswagen 40.148 8 11
6 BMW 33.412 6 9
7 Kandi e) 28.055 5 10
8 Renault 27.282 5 8
9 Zotye 24.516 4 13
10 Ford 21.326 4 5
11 Chevrolet ....
12 BAIC
13 Chery
14 Audi
15 SAIC Roewe
16 Mercedes
17 JAC
18 Volvo
19 Kia
20 Porsche

Laatst gewijzigd door Micele : 4 februari 2016 om 16:08.
Oud 4 februari 2016, 20:44   #2580
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat ze elke dag met hun blikken doos zonder uitstraling moeten rond zoemen en de aankoop toch blijven proberen goed te praten.
...zegt Diegene, die zich in zijn o zo rijkgevulde leven amper een paar Matchbox Porschkes heeft kunnen permitteren.
Keep on dreaming...
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be