![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|
#2561 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
bron Duitse autojournalisten 14 december 2015: Citaat:
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 3 februari 2016 om 19:58. |
|||
|
|
|
|
|
#2562 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De cijfers van het aantal "nieuw" ingeschreven voertuigen zonder e-motor spreken voor zich. En daar zal al het geleuter en gezever van een betweter uit Belgie die zelf niet met een e-wagen rijd niks aan veranderen. |
|
|
|
|
|
|
#2563 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2564 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wat begrijp je niet aan de verkoop van e-wagens is in Duitsland een flop dat je over de verkopen wereldwijd moet beginnen ? Laatst gewijzigd door dpg : 3 februari 2016 om 20:05. |
|
|
|
|
|
|
#2565 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
http://www.bloomberg.com/news/articl...iesel-scrutiny Hoeveel dieselwagens reden er al in België in 1977 op een totaal van 2,8 miljoen personenwagens ? 114.622 dieselwagens of 4 %. Nochtans bestond de eerste Mercedes dieselwagen opgelet - in echte massaproductie- de 190 D (W121) al sinds 1958, moet ik nog eens nachecken... https://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W_121 Of was het de 180D (W120) gebouwd tussen 1954–1959 ? Citaat:
https://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W_138 Na WOII kwam de Mercedes 170D (W136), waarvan 34.000 stuks gebouwd werden, volgens andere bronnen heette dat toen (relatief) massaproductie " vom Produktionsband ": Citaat:
Citaat:
Terwijl de echte massaproductie van E-auto´s nog echt moet beginnen, in China zullen ze er wel mee begonnen zijn in 2014 ? (BYD en andere), anders kunnen ze niet aan 250.000 verkochte E-auto´s/jaar geraken. Dat klinkt idd zéér hoopvol.
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 3 februari 2016 om 20:42. |
||||
|
|
|
|
|
#2566 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2567 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2568 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Geen slecht gedacht.
Kwestie van wat nuttige info aan de discussie toe te voegen. Eens lezen zou ik zo zeggen en dan eens kijken welk land met Noorwegen te vergelijken is. Inkomen van 74.000€ per hoofd.... en andere voordelen... Met zo'n inkomen kan je je al een mogelijke miskoop permitteren. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 3 februari 2016 om 22:52. |
|
|
|
|
|
#2569 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
onze Elon kan blijkbaar niet goed om met 'kritische klant'...
http://www.hln.be/hln/nl/927/Auto/ar...an-klant.dhtml |
|
|
|
|
|
#2570 |
|
Staatssecretaris
|
Kort lontje, die Muskie
Maar ach ja laat de verkoop van E-wagens maar stijgen. Wie maalt er eigenlijk om? Uiteindelijk beslist toch iedereen hoe hij wil leven en waar hij of zij hun centen aan wil op doen. Dat ze goedkoop rijden, wel duur in aankoop maar dat is maar bijzaak, ze fiscaal heel veel voordelen hebben, ze goed voor het milieu zijn, veel gratis wordt bijgegeven (maar dat zit al in de aankooprijs ingecalculeerd) ... is tof. Maar kopen die mensen dergelijke wagens met hun hart of met hun rekenmachine in hun handen? Ik ben er zeker van dat het met hun rekenmachine is! Een wagen koop je in eerste plaats met je hart. Van het moment dat je moet gaan rekenen en vergelijken koop je niet meer met je hart. Meestal wint het financieel voordeel van de eerste keuze. En ik pleit schuldig want ik heb ook wagens vanuit financieel standpunt gekocht. Maar je moet daar wel enkele jaren mee rijden en elke dag naar kijken. Dus nu koop ik met het hart en pas juist voor te beslisen kijk ik of het financieel haalbaar is. Maar dan ga ik mij niet verlagen tot een hybride of E-wagen maar wacht ik nog wel even. Dat mijn wagens benzine zuipen, pakken uitstoot hebben, veel lawaai maken, stinken (of lekker ruiken), duur zijn in aankoop en taksen, en weinig fiscaal voordeel hebben (50% tegen over 100/120%) ... Ik kijk elke dag met een glimlach naar mijn wagens. Ik stap met een glimlach in en met een nog grotere glimlach uit. Wil ik eens gek doen dan ga ik plankgas er als een speer van door. Is de benzinetank leeg dan is die -vandaag- op enkele minuten terug gevuld. En dit voor amper 1,3 euro/liter. En het leuke van sommige toys is dat ze nog steeds in waarde stijgen. Ben ik ze beu, wil ik iets anders, heb ik dringende centen nodig : op een paar dagen zijn ze voor grof geld verkocht. En elke maand dat ze mooi opgeblonken in de garage staan worden ze meer en meer waard. Dus rij maar met jullie Tesla E-wagens. Mij interesseert het niet meer. Ik speel niet mee in de carnavalstoet. De geitenwollen kousen sandalendragers die nog in de flower power periode hangen mogen met een joint in hun mond in hun tesla's rond zoemen. Mij storen ze niet als ze tegen 90 km/uur op het rechtse baanvak tussen de vrachtwagens hangen. Jullie zullen wel gelukkig zijn met jullie 100% (120) fiscaal voordeel. Dat is DE ECHTE REDEN waarom jullie met een tesla rijden. Maar dat durven jullie wel niet zeggen. Want dan zakken jullie door de grond van schaamte. Hypocrieten noemen ze dergelijke soort. |
|
|
|
|
|
#2571 |
|
Staatssecretaris
|
Kort lontje, die Muskie
Maar ach ja laat de verkoop van E-wagens maar stijgen. Wie maalt er eigenlijk om? Uiteindelijk beslist toch iedereen hoe hij wil leven en waar hij of zij hun centen aan wil op doen. Dat ze goedkoop rijden, wel duur in aankoop maar dat is maar bijzaak, ze fiscaal heel veel voordelen hebben, ze goed voor het milieu zijn, veel gratis wordt bijgegeven (maar dat zit al in de aankooprijs ingecalculeerd) ... is tof. Maar kopen die mensen dergelijke wagens met hun hart of met hun rekenmachine in hun handen? Ik ben er zeker van dat het met hun rekenmachine is! Een wagen koop je in eerste plaats met je hart. Van het moment dat je moet gaan rekenen en vergelijken koop je niet meer met je hart. Meestal wint het financieel voordeel van de eerste keuze. En ik pleit schuldig want ik heb ook wagens vanuit financieel standpunt gekocht. Maar je moet daar wel enkele jaren mee rijden en elke dag naar kijken. Dus nu koop ik met het hart en pas juist voor te beslisen kijk ik of het financieel haalbaar is. Maar dan ga ik mij niet verlagen tot een hybride of E-wagen maar wacht ik nog wel even. Dat mijn wagens benzine zuipen, pakken uitstoot hebben, veel lawaai maken, stinken (of lekker ruiken), duur zijn in aankoop en taksen, en weinig fiscaal voordeel hebben (50% tegen over 100/120%) ... Ik kijk elke dag met een glimlach naar mijn wagens. Ik stap met een glimlach in en met een nog grotere glimlach uit. Wil ik eens gek doen dan ga ik plankgas er als een speer van door. Is de benzinetank leeg dan is die -vandaag- op enkele minuten terug gevuld. En dit voor amper 1,3 euro/liter. En het leuke van sommige toys is dat ze nog steeds in waarde stijgen. Ben ik ze beu, wil ik iets anders, heb ik dringende centen nodig : op een paar dagen zijn ze voor grof geld verkocht. En elke maand dat ze mooi opgeblonken in de garage staan worden ze meer en meer waard. Dus rij maar met jullie Tesla E-wagens. Mij interesseert het niet meer. Ik speel niet mee in de carnavalstoet. De geitenwollen kousen sandalendragers die nog in de flower power periode hangen mogen met een joint in hun mond in hun tesla's rond zoemen. Mij storen ze niet als ze tegen 90 km/uur op het rechtse baanvak tussen de vrachtwagens hangen. Jullie zullen wel gelukkig zijn met jullie 100% (120) fiscaal voordeel. Dat is DE ECHTE REDEN waarom jullie met een tesla rijden. Maar dat durven jullie wel niet zeggen. Want dan zakken jullie door de grond van schaamte. Hypocrieten noemen ze dergelijke soort. |
|
|
|
|
|
#2572 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hij moest te lang wachten op een testrit, tja wat verwacht je met zo´n hoog nummer dat je na een uurtje al aan de beurt bent? Citaat:
Citaat:
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 4 februari 2016 om 02:21. |
|||
|
|
|
|
|
#2573 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
ook:
Citaat:
|
|
|
|
#2574 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#2575 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#2576 | |
|
Staatssecretaris
|
Als ik een wagen wil kopen en ze behandelen mij zoals uw God Muskie dat doet dan hoeft het voor mij ook niet meer. Al zou ik die wagen dolgraag willen. En na zo een reactie van Muskie zou hij zeker de boom in mogen. Het is nu ook niet dat mensen staan te drummen om zijn wagens te kopen.
3000 gasten. Zijn dat 3000 kopers of mensen die voor de gratis drank en hapjes komen? Bij Porsche was de volledige productie van de 991GT3RS UITVERKOCHT voor de 1e wagen in productie was genomen. Muskie kan alleen maar groen worden van jaloezie Citaat:
Maar niet getreurd : Tesla's zijn de nieuwe beigekleurige mercedessen geworden. Enkel het verlicht plaatje TAXI op het dak kan niet (zal teveel energie van de batterij verbruiken) Laatst gewijzigd door PORSCHE : 4 februari 2016 om 14:34. |
|
|
|
|
|
|
#2577 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat de beurswaarde zakt was te verwachten aangezien alle aandelen de laatste tijd zakken om diverse redenen.
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 4 februari 2016 om 14:50. |
|
|
|
|
|
|
#2578 |
|
Staatssecretaris
|
De hype die stilaan doorprikt wordt? Ik geef het op een briefje : binnen enkele jaren hebben alle premium fabrikanten een E-wagen en is Tesla een ballon die ontploft. Zelfs de huidige hybrides hebben steeds betere verkoopcijfers ten opzichte van de E-wagens.
Laatst gewijzigd door PORSCHE : 4 februari 2016 om 14:54. |
|
|
|
|
|
#2579 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Shit, Tesla S is opgestegen naar best verkocht E/PHEV-model wereldwijd zelfs de Plug-ins kunnen het voorlopig niet halen van de Tesla S. Citaat:
Ik geef je één week tijd. Niet te lang zoeken naar jouw nat papiertje, ik geef je een link van de EV/ PHEV-cijfers: http://ev-sales.blogspot.be/2016/01/...5-special.html January 31, 2016 World Top 20 December 2015 (Special Edition) FEIT: geen enkele plug-in geraakte in 2015 aan de hielen van de Tesla S, zelfs de "goedkope" modellen niet, ook geen PHEV: (de Chinezen komen wel met vele modellen korterbij, model BYD Qin stijgt van 7 Pl naar 4 Pl) Tesla S stijgt van plaats 3 in 2014 (´14Pl) naar plaats 1 in 2015 met 51.390 verkochte wagens, en neemt 9 % voor zijn rekening van alle EV/PHEV-modellen Citaat:
Dat de Chinese BYD nu eerste staat - komende van 7 - was te verwachten, ze bieden 2 modellen aan die redelijk verkochten de Qin en Tang (zie tabel modellen) Porsche haalt net de laatste van de top 20, een mooie rode lantaarn. De europese constructeurs mogen eens langzaam beginnen betere stroom geven en betere/smaakvollere modellen bouwen, naja vraag is waar halen ze hun accucellen/accupacks vandaan, want zonder voldoende productie... Volkswagen met plaats 5 (vooral Golfs-e) van 11 en BMW op 6 van 9, langzaam maar zeker? Het is te hopen mss vanaf 2018-2019 zoals de kranten vertellen? En dan moet de betaalbare middenklasser Tesla model 3 nog komen. Citaat:
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 4 februari 2016 om 16:08. |
||||
|
|
|
|
|
#2580 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Keep on dreaming... |