Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 maart 2012, 17:44   #241
Mam
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 augustus 2011
Locatie: België
Berichten: 1.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Verder kan ik niet begrijpen dat mensen hun tijd steken in ruzie zoeken op een forum met net het zoeken van ruzie als enig klaarblijkelijk doel; dan ben ik nieuwsgierig naar de achterliggende reden

Beste Voltian,
Misschien heb ik er toch over gelezen, maar wat heb je gestudeerd? Hoe zag jouw professionele loopbaan eruit? En waar sta je op dit moment?

Laatst gewijzigd door Mam : 2 maart 2012 om 17:45.
Mam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2012, 09:09   #242
Voltian
Minister-President
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 4.387
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht

Beste Voltian,
Misschien heb ik er toch over gelezen, maar wat heb je gestudeerd? Hoe zag jouw professionele loopbaan eruit? En waar sta je op dit moment?
Dag Mam!

Ik heb gestudeerd: (industrieel) ingenieur biochemie + aanvullende master milieutechnologie (en een paar kortere opleidingen niet het vermelden waard)

Ik heb wat geklommeld met jobs aan het begin van mijn carriere maar ondertussen werk ik al 5 jaar als onderzoeker op beleidsondersteuning voor mobiliteitsbeleid, met focus op milieuaspecten (voor nationale overheden in binnen- en buitenland, Europese Commissie, soms lobby-groepen,...)

Parallel heb ik ook een eigen vennootschap voor wat "spielerei"

Ik ben nu 31 (!) en weet nog niet goed waar het naartoe gaat; ik denk dat ik toch nog een tijdje doorga met wat ik nu doe en waarschijnlijk hoe dan ook in hetzelfde domein zal blijven (tenzij één van die spielerei-en echt van de grond komt).

Ik zou graag minstens enkele jaren in het buitenland wonen en werken en in principe zijn daar voldoende kansen toe met wat ik doe, maar het is nu nog niet aan de orde met onze kleine kindjes (2 & 4)
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2012, 12:53   #243
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ik zou graag minstens enkele jaren in het buitenland wonen en werken en in principe zijn daar voldoende kansen toe met wat ik doe, maar het is nu nog niet aan de orde met onze kleine kindjes (2 & 4)
elke leeftijd heeft zijn voor- en zijn nadelen denk ik. Het grote voordeel van peutertjes is dat ze flexibel genoeg zijn om om te gaan met zulke grote verandering, en spontaan en speels genoeg zijn om in no time verder te doen met wat ze goed doen: spelen, vriendjes maken. Het helpt wel als er een constante factor aanwezig is (in deze dus de papa ) die de overgang zo goed en zo kwaad mogelijk opvangt. Let wel, het is niet allemaal rozegeur en maneschijn
__________________
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi
The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return.
We give our consent every moment that we do not resist.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2012, 19:36   #244
Voltian
Minister-President
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 4.387
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
elke leeftijd heeft zijn voor- en zijn nadelen denk ik. Het grote voordeel van peutertjes is dat ze flexibel genoeg zijn om om te gaan met zulke grote verandering, en spontaan en speels genoeg zijn om in no time verder te doen met wat ze goed doen: spelen, vriendjes maken. Het helpt wel als er een constante factor aanwezig is (in deze dus de papa ) die de overgang zo goed en zo kwaad mogelijk opvangt. Let wel, het is niet allemaal rozegeur en maneschijn
Hier se!

Als de zaken concreet zouden worden, dan zal ik zeker komen aankloppen (als het forum dan nog bestaat tenminste en als niet zou blijken dat je in een zelfhulpgroep voor expats met heimwee zit)

veel plezier en sterkte daar!
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2012, 19:40   #245
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

heb je moeite gehad met je 30e verjaardag?

kijk je uit naar je 40e verjaardag?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2012, 19:56   #246
Voltian
Minister-President
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 4.387
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
heb je moeite gehad met je 30e verjaardag?

kijk je uit naar je 40e verjaardag?
30e verjaardag, da's al meer dan een jaar geleden joh!, dat ben ik al lang vergeten.

Ik dacht dat ik daarover al had bericht hier; ik zal zien of ik het niet snel terug kan vinden; secondje...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2012, 19:58   #247
Voltian
Minister-President
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 4.387
Standaard

hier se, ergens halverwege:

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=187
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2012, 23:20   #248
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Hier se!

Als de zaken concreet zouden worden, dan zal ik zeker komen aankloppen (als het forum dan nog bestaat tenminste en als niet zou blijken dat je in een zelfhulpgroep voor expats met heimwee zit)

veel plezier en sterkte daar!
heimwee naar stevige discussies misschien, maar als ik zo het verloop zie van een draad als "1 jaar later", waarin de verblinding van het eigen grote gelijk (en nee, niet op u gericht) zelfs geen aanleiding meer geeft tot een discussie, dan is dit hier niet meer de plek daarvoor.

Hoe hou je het vol?

Nu, dat eigen grote gelijk en de nood om dat overal te gaan verkondigen is geen fenomeen beperkt tot dit forum. Vind je het zelf een goede zaak dat Jan Klak te pas en te onpas en vooral zo ongenuanceerd mogelijk zijn mening overal kan gaan spuien? Wat zijn er volgens jou de voordelen van, en wat de nadelen?
__________________
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi
The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return.
We give our consent every moment that we do not resist.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2012, 11:46   #249
Voltian
Minister-President
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 4.387
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
heimwee naar stevige discussies misschien, maar als ik zo het verloop zie van een draad als "1 jaar later", waarin de verblinding van het eigen grote gelijk (en nee, niet op u gericht) zelfs geen aanleiding meer geeft tot een discussie, dan is dit hier niet meer de plek daarvoor.

Hoe hou je het vol?

Nu, dat eigen grote gelijk en de nood om dat overal te gaan verkondigen is geen fenomeen beperkt tot dit forum. Vind je het zelf een goede zaak dat Jan Klak te pas en te onpas en vooral zo ongenuanceerd mogelijk zijn mening overal kan gaan spuien? Wat zijn er volgens jou de voordelen van, en wat de nadelen?



Het doet me plezier dat je die draad gelezen hebt en ik zou het leuk vinden uw mening te horen. Ik meen me te herinneren dat je, zeker vóór Fukushima, voorstander was van kernenergie en ik vraag me af of uw houding enigszins is veranderd. Soit, niet doen als je er liever niet in verzeild wil geraken; geen probleem.

Wat betreft de discussie zelf; ik probeer een genuanceerd standpunt in te nemen en dat wordt niet zo begrepen. Nuance is complex en complexiteit vraagt uitleg aan ene kant en bereidheid tot begrip aan de andere kant; ik vind dat ik aan mijn deel van die overeenkomst heb voldaan.
Ik was waarschijnlijk wat naief te hopen er een evenwichtige discussie rond te voeren; hoewel, ik vind Patrick z'n reacties best nog redelijk.

"Hoe hou ik het vol"

Ik weet het niet; ik hou niks vol, ik word blijkbaar nog altijd naar hier gezogen...

Toevallig heb ik deze week nog enkele van m'n allereerste posts hier herlezen; het idealisme en enthousiasme van mijn 5-jaar jongere zelf waren... confronterend. Confronterend omdat ik nu veel luier ben geworden, enfin, toch zeker op dit forum...
Ik weet niet zo goed waarom ik hier dan toch nog rondhang; de forumquiz is eigenlijk dood; ik vind die abcdefghijklmnopqrstuvwxyz-vragen niet zo leuk maar met google images is het moeilijk geworden een simpele vraag met een foto te stellen. bovendien lijkt de motor van de quiz (i.e. Firestone) er ook zachtjes aan de brui aan te geven...

Af en toe duikt er nog wel eens een interessant draadje op en hoe dan ook, ondanks de vele modder blijf ik toch flink wat opsteken van dit forum, zowel inhoudelijk als "discussie-technisch". Misschien dat ik daarom af en toe nog kom piepen. Ik hoop in ieder geval dat ik niet zo lui wordt dat dat helemaal zou wegebben.


"Vind je het zelf een goede zaak dat Jan Klak te pas en te onpas en vooral zo ongenuanceerd mogelijk zijn mening overal kan gaan spuien? Wat zijn er volgens jou de voordelen van, en wat de nadelen?"

Ja, dat is een goede zaak; laat maar spuien, dan blijft het tenminste niet hangen in de onderbuik met het risico dat de vulkaan misschien plots uitbarst, met alle gevolgen van dien. Liever een vulkaan die constant wat lava spuwt dan een volkaan die jaren stil is en hevig tot uitbarsting komt. Ik herinner me nog goed de verontwaardiging en onbegrip bij de vroege opkomst van het VB. Die gedachten aan de basis waren er al hé, ze werden onderdrukt en dus kon het cultiveren zonder oppositie met de plotse opmars van het VB tot gevolg...

Indien het gespuide onredelijk is, wat wel eens het geval is (bwahahaha), dan kunnen inconsistenties e.d. aangetoond worden; mensen met een bredere blik kunnen wijzen op fouten in de logica en kunnen goede tegenargumenten geven. Ik ben er nog altijd van overtuigd dat die redelijke tegenargumenten, de voorgestelde nuances op één of andere manier ingang vinden bij de "spuier", hoewel die laatste dat nooit publiekelijk zal toegeven. Er zijn er wel een paar waarbij het waarschijnlijk nooit zal lukken en iedereen heeft hier op dit forum op dat vlak wel z'n antagonist

Beschouw het alternatief; laat de personen met dubieuze ideeën in hun "incrowd" en ze zullen bevestiging vinden voor hun dubieuze ideeën. Op dit forum kan men ongegeneerd (enfin, mits wat beleefdheidsregels) zijn mening kwijt en al dan niet bewust "testen" bij antipolen en/of mainstream denken. Waar fouten/nuance bij incrowd verborgen blijven, kunnen tegenstanders (?) daar eenvoudig op wijzen in dit forum.

Enfin, dit is een mes dat langs 2 kanten snijdt natuurlijk; men kan hier ook bondgenoten vinden die men buiten het forum niet kan vinden en een soort van eigen incrown creeëren hier. Ik herinner bvb. een tijd geleden een poll voor de verkiezingen; VB haalde toen 40-50% hier

Soit, om te vermijden dat het incrowd wordt moet er wel tegeningegaan worden uiteraard. Ik pleeg op dat vlak steeds vaker schuldig verzuim, meer ook omdat ik ondertussen tot de mening ben gekomen dat de impact van dit forum echt wel heel beperkt is...
O.a. vanuit professionele ervaring heb ik geleerd dat als je beleidsmatig wat wilt veranderen, je beter gericht enkele personen met invloed probeert te overtuigen dan wel echt van onderuit "Het Denken" probeert te beinvloeden. Het lijkt mij nu dat het maatschappelijk draagvlak naijlt op goed beleid.


Wow, ik heb net even mijn post herlezen; ik denk dat ik wat aan 't afdwalen ben. Edoch, ik hoop dat dit een adequate antwoord is op uw vraag en ik behoud me het recht toe een dergelijk vraag aan u te stellen met een minstens even uitvoerig antwoord in jouw draad van heel dit gezellige fvdw-gebeuren.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 09:24   #250
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

alvast bedankt voor het uitgebreide antwoord.

Citaat:
en ik behoud me het recht toe een dergelijk vraag aan u te stellen met een minstens even uitvoerig antwoord in jouw draad van heel dit gezellige fvdw-gebeuren.
shoot
__________________
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi
The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return.
We give our consent every moment that we do not resist.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 11:18   #251
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

in je onderschrift staat:
Citaat:
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
waarom heb je deze quote, volgens google afkomstig van ne Chinees die 1300 jaar geleden leefde, in je onderschrift staan? Wat betekent het voor jou?
__________________
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi
The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return.
We give our consent every moment that we do not resist.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 11:55   #252
Voltian
Minister-President
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 4.387
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
in je onderschrift staat:


waarom heb je deze quote, volgens google afkomstig van ne Chinees die 1300 jaar geleden leefde, in je onderschrift staan? Wat betekent het voor jou?
Hehehe

Ik ken het van Alpha Centauri, één van Sid Meiers turn-based strategy games. Zalig spel, ongeloofelijk complex (voor die tijd toch) alleen een beetje uit balans. Het spel zit vol met leuke quotes, al dan niet verzonnen of geleend (vb. ook "We Must Dissent"). De quotes passen in het spel en zijn soms bloedserieus, soms supergrappig. check:

http://www.generationterrorists.com/quotes/smac.html
(voor sommige heb je wel de context van het spel nodig)


Pas later kwam ik erachter dat het een oud Chinees gedicht was.

Het spreekt me aan, waarom weet ik niet zo goed. Het is kort, rustgevend, relativerend. Het kan vanalles betekenen; ik lees erin de vergankelijkheid van de mens en de futiliteit daarvan; of het genieten van de absolute schoonheid van de natuur.

Ik zie mij zo wel zitten, met de berg, tot er alleen nog maar een berg is...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 10:16   #253
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Hoe bereken je de rechte door de punten (54,100) & (34,44)?
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 10:36   #254
Voltian
Minister-President
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 4.387
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Hoe bereken je de rechte door de punten (54,100) & (34,44)?


De methode die ik recent heb geleerd gaat als volgt:

1. men neme een bloempot met een plant erin (aja). Welke plant maakt niet veel uit. De bloempot wordt geplaatst "op" punt A
2. men neme een golden retriever puppy en plaatst deze naast de bloempot met de staart gericht op het 2e punt
3. men neme een bol lood van 368gr en plaatst deze "extact" "op" het 2e punt

De "rechte" door de 2 punten is gelijk aan het aantal flesjes bier dat gedronken worden in de periode die nodig is om het loden balletje de gouden kleur van de golden retriver te laten aannemen. (meestal: groen)


of meende ge het serieus?
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains

Laatst gewijzigd door Voltian : 26 maart 2012 om 10:42.
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 10:48   #255
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht


De methode die ik recent heb geleerd gaat als volgt:

1. men neme een bloempot met een plant erin (aja). Welke plant maakt niet veel uit. De bloempot wordt geplaatst "op" punt A
2. men neme een golden retriever puppy en plaatst deze naast de bloempot met de staart gericht op het 2e punt
3. men neme een bol lood van 368gr en plaatst deze "extact" "op" het 2e punt

De "rechte" door de 2 punten is gelijk aan het aantal flesjes bier dat gedronken worden in de periode die nodig is om het loden balletje de gouden kleur van de golden retriver te laten aannemen. (meestal: groen)


of meende ge het serieus?
Ik meen het altijd serieus.

Bedankt voor het duidelijk antwoord.

(EDIT: wat context uit een hilarische thread mocht een lezer denken dat we zot zijn.)
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan

Laatst gewijzigd door Firestone : 26 maart 2012 om 10:49.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 21:34   #256
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.486
Standaard

Hoi Voltian,

-hoeveel keer per dag eet/snoep je?
-hoe dikwijls per week neem je een bad of douche?
-Wat is jouw ultieme wens? En waarom?
-Stel dat je na jouw dood als een dier mag terugkomen: welk dier wil je dan het liefst zijn?

Tenslotte: aan wie of wat heb je absoluut een hekel? En waarom?
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2012, 09:06   #257
Voltian
Minister-President
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 4.387
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Hoi Voltian,
hallo

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
-hoeveel keer per dag eet/snoep je?
3 & 1 keer/dag of zo?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
-hoe dikwijls per week neem je een bad of douche?
+/- om de andere dag

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
-Wat is jouw ultieme wens?
wereldvrede!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
En waarom?
omdat dat leuk is

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
-Stel dat je na jouw dood als een dier mag terugkomen: welk dier wil je dan het liefst zijn?
een schildpad

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Tenslotte: aan wie of wat heb je absoluut een hekel? En waarom?
stugge, bekrompen idioten
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains

Laatst gewijzigd door Voltian : 27 maart 2012 om 09:07.
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be