Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Geschiedenis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Geschiedenis Van de Romeinen tot 9/11...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 augustus 2009, 13:39   #241
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.772
Standaard Het Wilde Volk

Dag Egmond,

hier: http://www.dbnl.org/tekst/isac002mij...01_01_0003.htm

(helemaal onderaan de pagina, scrollen maar)

vindt u volgend fragment, dat u misschien kan helpen bij uw onderzoek:


<< Het wilde volk

Een aparte plaats in deze wereld bekleedt het ‘wilde volk’ dat in het midden van de negentiende eeuw West- en Oost-Vlaanderen bewoonde: de ‘houtkanters’ van Nazareth, Kruishoutem, Astene en Petegem, de ‘bezembinders’ van Maldegem en Knesselare, de ‘busseniers’ van Staden, Klerken en Houthulst, de ‘veldknapen’ van Aalter, Ruiselede en Wingene.
Zij bevolkten wat nog restte van de gordel bossen die zich uitstrekte van Diksmuide over Eeklo tot de Nederlandse grens. Hier lag het laatst ontgonnen gebied van Vlaanderen, maar omdat deze grond door het tufsteen onder de zandoppervlakte moeilijk bebouwbaar was beperkte de ontginning zich tot het omzetten van bos in heide: het bos werd ‘veld’, braakland in tegenstelling tot bouwland. Zo ontstonden het Bulskampveld en het Beverhoutsveld, in de jaren vijftig nog het wildste en meest verlaten gebied van Vlaanderen.
Jules de Saint-Genois reisde er in de jaren veertig: volledig kale stukken grond, verkoold en zwart alsof de bliksem de plantengroei had verteerd ; een braakliggende turfbodem ; modderkuilen en moerassen, bedekt door een bedrieglijke laag groen. Men zag er geen woning en geen levend wezen. De horizon was afgesloten door dichte sparrebossen ; ieder bos mondde uit in een eindeloze laar, kil en geruisloos, met plassen stilstaand water dat uit de oneffenheden van het terrein sijpelde.
Hier leefde naar eigen zeden en gebruiken het volk van de ‘boskanters’, gestuikte mensen met olijfkleurige huid, zwart borstelig haar en donkere ogen in een beenderig gelaat, die ook fysisch niet behoorden tot de inheemsen. De Houtlanders vreesden dit ongebonden ras waaraan zij allerlei ondeugden toeschreven. Sporen van deze sagen vindt men terug bij een paar auteurs. Volgens de Saint-Genois gaven de boskanters zich over aan losbandigheid en bloedschande en liepen zij 's zomers naakt. Jules Huyttens beschreef ze als zedeloze heidenen die brandschatten en roofden, van God noch gebod wisten en met geen wetten rekening hielden. Eén zaak blijkt uit deze verhalen: er is tot in de tweede helft van de negentiende eeuw een apart volkje in Vlaanderen.
De oorspronkelijkste groep bewoonde het gehucht Ter Heest, een langwerpige heuvel ten noorden van Houthulst. Een paar honderd hutten, gebouwd naar oeroud gebruik: strowanden op horizontale, door heikoppen geschraagde stammen onder een dak van roggestro. Vreemde huizen, nog verwant met de paalwoningen, die een eigengereid volk borgen. Deze mensen bestonden van stropen en bezembinden. Zwervend door het land, met soms een orgel of een beltrommel op de rug, brachten zij hun waar op de markten aan de man.
Hun bedrijf lijkt op dat der Nieuwmarktenaars van Roeselare, een gesloten kaste ‘rondventende handelaars’ die alleen 's winters thuis waren ; een rusteloos, ruw volk dat weigerde zich te binden aan een stiel of een ambacht, een geheimtaal had en leefde volgens eigen zigeuner-gebruiken. Maar de Nieuwmarktenaars zijn stadsmensen, net als de Kempische Teuten, een autochtone maar wel ‘aparte bevolkingsgroep’ van corporatief ingerichte ‘buitengaanders’, reizende handelaars naar het buitenland, geen roversbenden, zoals Ecrevisse ze uit politieke nijd beschreef, maar gegoede burgers met een verfijnde cultuur.
Nieuwmarktenaars en Teuten hebben niets te maken met het wilde ‘veld’-volk van Oost- en West-Vlaanderen. Het van plunderingen levende volkje in de beboste heuvels rond Ronse, of de strandrovers van de oostkust, en zelfs de Hagelandse en Zonhovense bezembinders staan daar dichter bij.
Door de ontginning en de ontsluiting van het land geraakten deze buiten de maatschappij levende groepen op drift. De meesten gingen ten onder aan de honger en de epidemieën van het midden der negentiende eeuw. >>


De inkleuringen en onderlijningen komen van mezelf. De tekst is van de hand van Karel Van Isacker, en komt uit het boek 'Mijn Land In De Kering'.
Ik kan u dat boek aanbevelen.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2009, 13:43   #242
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JuBiLaTe Bekijk bericht
Uiteraard, alle Europeanen zullen wel een of meerdere keren van charlemagne afstammen, maar de meesten zullen dit nooit kunnen aantonen via geschreven bronnen, dus genealogiën. Ik kan dit meerdere malen wel. Maar je mag me zeker niet als adellijk persoon erkennen met je belachelijke benoemingen onder voorbehoud.
Het was gewoon ter illustratie dat ik helemaal niet afrikaans ben.
Hooggeboren, Zeer Edelgestrenge heer,

Had je dat niet eerder kunnen zeggen, want met u hebben wij een ervaringsdeskundige in huis die mijn stelling bevestigt dat het blauw bloed zichtbaar was in het gelaat van de adellijke persoon. Dat sommige oude gravures wel degelijk de donkere kleur tonen om aan te geven dat de persoon adellijk was. De persoonsbeschrijvingen van adel en koningen maken gewag van kleur. Net zoals men met een Moortje op een portret dezelfde informatie doorgaf. George Sand laat zich schilderen met een klassieke Moren broche welke te zien is in het Musée de la Vie romantique in Parijs. Net als Sir Drake die poseert met zijn Drake Jewel met een prominente Moor.

Alle zwartheid komt uit Afrika, alle Europese mensen met een zwarte of donkere huidkleur danken hun kleur aan recente Afrikaanse voorouders. De adel bleef zwart door bewuste endogamie toe te passen ter behoud van blauw bloed, ter behoud van kleur.

Wie of wat zijn nou witte mensen, en waar komen zij vandaan? Daarover zal ik een nieuwe thread beginnen.

Uw gehoorzame en nederige dienaar,

Egmond Codfried
Den Haag
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2009, 13:56   #243
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

Citaat:
Hier leefde naar eigen zeden en gebruiken het volk van de ‘boskanters’, gestuikte mensen met olijfkleurige huid, zwart borstelig haar en donkere ogen in een beenderig gelaat, die ook fysisch niet behoorden tot de inheemsen. De Houtlanders vreesden dit ongebonden ras waaraan zij allerlei ondeugden toeschreven. Sporen van deze sagen vindt men terug bij een paar auteurs. Volgens de Saint-Genois gaven de boskanters zich over aan losbandigheid en bloedschande en liepen zij 's zomers naakt. Jules Huyttens beschreef ze als zedeloze heidenen die brandschatten en roofden, van God noch gebod wisten en met geen wetten rekening hielden. Eén zaak blijkt uit deze verhalen: er is tot in de tweede helft van de negentiende eeuw een apart volkje in Vlaanderen[…]Door de ontginning en de ontsluiting van het land geraakten deze buiten de maatschappij levende groepen op drift. De meesten gingen ten onder aan de honger en de epidemieën van het midden der negentiende eeuw. >>
Grote dank, nu komen wij ergens. Boeiend dat deze natie nog in de 19e eeuw gekleurd was. Een 19e eeuwse Belgische schrijver had het over ‘een gekleurd ras tussen Cambrai en Tournai.’ Mijn theorie bestrijkt 1500-1789. De voorouders van de Nederlandse Zeeuwen hebben langgerekte schedels wat overeenkomt met Afrikaanse schedels. Coons (1961) spreekt over Teutonen dat ze zowel wit als zwart geweest konden zijn vanwege weer de lange schedels. De Boullainvilliers spreekt over de Franken als ware ze van een ander ras dan de Galliërs, en zegt dat de Franken de Franse, oude adel werden. De groep die hier beschreven wordt klinkt niet erg beschaafd. Maar dat kan ook de partijdigheid van de schrijver zijn. Verder geloof ik dat de Europese zwarten, waarvan de hoge adel slechts een deel waren, een minderheid vormden in Europa. Reden waarom de zwarte koningen zich als witten lieten afbeelden op wat ik als ‘propaganda portretten’ definieer. Wij zien slechts een selectie van wat er ooit aan portretuur en symboliek beschikbaar was. Verder vraag ik mij af hoe de nakomelingen van de kruisridders en hun Arabische bondgenoten eruit zagen toen ze na eeuwen terugkeerden of vluchten naar Europa, en beschaving brachten. De opkomst van de adel correspondeert met het einde van de kruistochten en wetenschappelijke genealogien gaan niet verder terug dan 1100-1200.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 22 augustus 2009 om 13:59.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2009, 14:08   #244
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

PERSOONSBESCHRIJVINGEN




[Pierre-Alexander du Peyrou (1729-1794): ‘son teint basané.’]

JEAN-JACQUES ROUSSEAU
(1712 - 1778)
LES CONFESSIONS
(1782 - 1789)
Livre XII



http://un2sg4.unige.ch/athena/rousse...r_conf_12.html

Citaat:
Je fis chez lui connaissance avec M. du Peyrou, et ensuite une amitié trop intime, pour que je puisse me dispenser de parler de lui.
M. du Peyrou était Américain, fils d'un commandant de Surinam, dont le successeur, M. le Chambrier, de Neuchâtel, épousa la veuve. Devenue veuve une seconde fois, elle vint avec son fils s'établir dans le pays de son second mari. Du Peyrou, fils unique, fort riche, et tendrement aimé de sa mère, avait été élevé avec assez de soin, et son éducation lui avait profité. Il avait acquis beaucoup de demi-connaissances, quelque goût pour les arts, et il se piquait surtout d'avoir cultivé sa raison: son air hollandais, froid et philosophe, son teint basané, son humeur silencieuse et cachée favorisaient beaucoup cette opinion. Il était sourd et goutteux, quoique jeune encore. Cela rendait tous ses mouvements fort posés, fort graves; et quoiqu'il aimât �* disputer, quelquefois même un peu longuement, généralement il parlait peu, parce qu'il n'entendait pas. Tout cet extérieur m'en imposa. Je me dis: Voici un penseur, un homme sage, tel qu'on serait heureux d'avoir un ami. Pour achever de me prendre, il m'adressait souvent la parole, sans jamais me faire aucun compliment. Il me parlait peu de moi, peu de mes livres, très peu de lui; il n'était pas dépourvu d'idées, et tout ce qu'il disait était assez juste. Cette justesse et cette égalité m'attirèrent. Il n'avait dans l'esprit ni l'élévation, ni la finesse de celui de milord maréchal; mais il en avait la simplicité: c'était toujours le représenter en quelque chose. Je ne m'engouai pas, mais je m'attachai par l'estime; et peu �* peu cette estime amena l'amitié. J'oubliai totalement avec lui l'objection que j'avais faite au baron d'Holbach, qu'il était trop riche; et je crois que j'eus tort. J'ai appris �* douter qu'un homme jouissant d'une grande fortune, quel qu'il puisse être, puisse aimer sincèrement mes principes et leur auteur.
Bron: http://un2sg4.unige.ch/athena/rousse...r_conf_12.html
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2009, 14:14   #245
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Ergens heb ik het idee dat je een vrouw bent en dat je bekend ben met vrouwenonderdrukking in Belgie en elders in de wereld en welke methoden mannen, de staat, het establishment gebruiken om vrouwen eronder te houden. Als je hiervan een beeld heb, wie weet ben je ooit om je vrouw zijn gediscrimineerd, of ken je een vrouw die discriminatie ervaarde, zou je kunnen begrijpen dat ik ook vanuit een soortgelijke constatering onderzoek en redeneer. Als jij een van die mensen bent die zegt dat er geen vrouwendiscriminatie bestaat zijn wij uitgepraat. Het is zeer menselijk om te spotten met iets dat je niet begrijpt, maar probeer deze neiging voor een keer te onderdrukken. Veel mannen reageren ook lacherig of zelf gewelddadig als vrouwen willen praten over hun burgerrechten.
Maar Egmond, mijn opmerking was niet sarcastisch bedoeld, ik was doodserieus want ik heb op andere sites en fora je onderzoek gevolgd/gelezen, en daar komen wel degelijk de Japanners en Romeinen (ook de Schotten en Egyptenaren etc..) aan de beurt.

Ik ontken geen vrouwenonderdrukking of discriminatie, maar ikzelf ben nooit gediscrimineerd omwille mijn vrouw-zijn - toch niet dat ik me er bewust van ben of was.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2009, 14:23   #246
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JuBiLaTe Bekijk bericht

Volgens mij is het vooral jij die verknipt bent. U hebt er zoveel moeite mee dat jou ras, zijnde de zwartafrikaanders, in de hele geschiedenis van Europa van uitermate ondergeschikte rol was zijnde als slaaf of in het beste geval als dienaar. Tevens heeft u moeite dat die mensen helemaal geen rol betekenden in het bestuur, en dus ook Europa helemaal neit hebben gevormd. Het is absurd het tegendeel te beweren, zoals jij steeds prboeert te doen.

Codfried, het is duidelijk dat je helemaal niets van de Europese geschiedenis kent. En dan wil je die nog vervalsen naar eigen wensen. Tja, is het niet normaal dat mensen u belachelijk vinden?
Weledele heer, hier wat informatie over witte slaven!

Uw nederige dienaar die helaas moet vaststellen dat u erg onwetend bent en neigt naar achterlijkheid door u niet open te stellen voor informatie. Onwetendheid is geen schande zolang het niet tot een deugd wordt verheven. Mijn bescheiden kennis komt door niets anders dan jarenlang, onafgebroken te lezen en te beseffen dat er nog heel veel te leren valt.



Citaat:
Like the patriarchs of old our men live all in one house with their wives and their concubines, and the mulattoes one sees in every family exactly resemble the white children--and every lady tells you who is the father of all the mulatto children in everybody's household, but those in her own she seems to think drop from the clouds, or pretends so to think.

--Mary Chesnut
Bron: http://multiracial.com/site/content/view/460/27/

Citaat:
White Slaves
Chapter Three of "The Forgotten Cause of the Civil War:
A New Look at the Slavery Issue"
by Lawrence R. Tenzer
October/November 2001[…]
Regardless of the legal criteria established for being a white person, it is a fact that many white people remained enslaved under the partus rule. A most telling observation is that of Mary Boykin Chesnut, a South ern aristocrat and wife of James Chesnut, Jr., U. S. Senator from South Carolina. An entry in her diary for March, 1861 reads, "Like the patriarchs of old our men live all in one house with their wives and their concubines, and the mulattoes one sees in every family exactly resemble the white children--and every lady tells you who is the father of all the mulatto children in everybody's household, but those in her own she seems to think drop from the clouds, or pretends so to think." Particularly noteworthy is her choice of the word "exactly." Imagine how it must have been for plantation mistresses to see day in and day out white slave children who looked the same as their own white children. Worth noting here is that when Ben Ames Williams edited Chesnut's diary for publication in 1905, he changed the word "exactly" to the word "partly."From the wording of the original quotation, one may infer that it was quite common in antebellum households to have white children and white slave children who all looked like each other[…].
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2009, 14:35   #247
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Maar Egmond, mijn opmerking was niet sarcastisch bedoeld, ik was doodserieus want ik heb op andere sites en fora je onderzoek gevolgd/gelezen, en daar komen wel degelijk de Japanners en Romeinen (ook de Schotten en Egyptenaren etc..) aan de beurt.

Ik ontken geen vrouwenonderdrukking of discriminatie, maar ikzelf ben nooit gediscrimineerd omwille mijn vrouw-zijn - toch niet dat ik me er bewust van ben of was.
Goed, ik begrijp wat je schrijft, maar het zijn meer de anderen wijsheren op die andere site's die zich opwinden over Japanners en Egyptenaren. Mijn benadering is volkomen nieuw en effectief en is de toekomst van afrocentrisme, namelijk de periode 1500-1789, de periode waarin zwarten, heel onkarakteristiek, monddood zouden zijn geweest.

Er zijn sommige zwarten in Europa die beweren dat ze nooit zijn gediscrimineerd en dat het afhankelijk is van hoe je je opstelt. Ik weet niet wat ik daarmee moet. Ditzelfde gevoel lees ik in je stukje. vrouwen die vandaag succesvol zijn moeten de superioriteit van de witte, christelijke, heterosexuele man niet in twijfel trekken en zeker niet de feministe uithangen, als zij willen meedoen.

Volgens mij worden vrouwen al in de baarmoeder bedreigd. Maar terug naar jou; al die feministen kunnen het toch niet bij het verkeerde eind hebben? Ik las het boek My Mother, myself in één ruk uit. De schrijfster vertelt hoe liefhebbende moeders hun dochters voorbereiden op de ondergeschikte rol die ze later zullen moeten spelen. Om ze te behoeden voor geweld en uitstoting door mannen. Dat kan vergeleken worden met geestelijke slavernij bij zwarten waarbij zij zichzelf in slavernij houden. Het internaliseren van witte suprematie houdt geestelijke slavernij in stand. En witte suprematie is gebaseerd op vervalste portretten van een zwarte Europese elite.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2009, 14:53   #248
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Weledele heer, hier wat informatie over witte slaven!

Uw nederige dienaar die helaas moet vaststellen dat u erg onwetend bent en neigt naar achterlijkheid door u niet open te stellen voor informatie. Onwetendheid is geen schande zolang het niet tot een deugd wordt verheven. Mijn bescheiden kennis komt door niets anders dan jarenlang, onafgebroken te lezen en te beseffen dat er nog heel veel te leren valt.





Bron: http://multiracial.com/site/content/view/460/27/
Egmond, bekijk de hoofjes van de blanke kindjes (niet eens grondig) en als je de vervalsing niet ziet met het blote oog, zijn er 3 mogelijkheden:

1. U hebt echt een visuele handicap.
2. U wordt misleid, maar bent te lomp ofwel te fier om dat toe te geven.
3. U bent ons nog steeds aan het entertainen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2009, 14:57   #249
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Egmond, bekijk de hoofjes van de blanke kindjes (niet eens grondig) en als je de vervalsing niet ziet met het blote oog, zijn er 3 mogelijkheden:

1. U hebt echt een visuele handicap.
2. U wordt misleid, maar bent te lomp ofwel te fier om dat toe te geven.
3. U bent ons nog steeds aan het entertainen.
Weer die beledigingen. De posting is bedoeld als uitnodiging om in google te zoeken naar 'witte slaven.'
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2009, 15:02   #250
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Weer die beledigingen. De posting is bedoeld als uitnodiging om in google te zoeken naar 'witte slaven.'
Ik stel gewoon vast.
En getrukeerde foto's zijn voor mij een uitnodiging om uw hele leugenachtige klucht af te breken tot op de bodem.

Mijn voorlaatste posting was trouwens een uitnodiging om meer stripalbums van de smurfen te lezen.

Wat is nu de relevantie van "witte slaven" op te zoeken via google?

Is dat uw idee van wetenschappelijk onderzoek???

Laatst gewijzigd door Another Jack : 22 augustus 2009 om 15:06.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2009, 15:08   #251
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Oh ja,
Voor ik het vergeet, ik denk dat er nog een 4de mogelijkheid is:

U probeert goedgelovigen bewust te manipuleren.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2009, 16:08   #252
doubled
Burgemeester
 
doubled's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 november 2004
Locatie: andromeda
Berichten: 552
Standaard

Wat is dat toch tegenwoordig met mensen die perse hun gelijk moeten binnehallen, terwijl hun feiten op een grote leugen zijn gebaseerd.
Ik kom die tegenwoordig overal tegen.
doubled is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2009, 17:01   #253
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Egmond, bekijk de hoofjes van de blanke kindjes (niet eens grondig) en als je de vervalsing niet ziet met het blote oog, zijn er 3 mogelijkheden:

1. U hebt echt een visuele handicap.
2. U wordt misleid, maar bent te lomp ofwel te fier om dat toe te geven.
3. U bent ons nog steeds aan het entertainen.
Wat is eigenlijk de bedoeling van die foto?
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2009, 18:58   #254
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.772
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht

1. Grote dank,

2. nu komen wij ergens.

3. De groep die hier beschreven wordt klinkt niet erg beschaafd.

4. Maar dat kan ook de partijdigheid van de schrijver zijn.

5. Verder geloof ik dat de Europese zwarten, waarvan de hoge adel slechts een deel waren, een minderheid vormden in Europa.

6. Verder vraag ik mij af hoe de nakomelingen van de kruisridders en hun Arabische bondgenoten eruit zagen toen ze na eeuwen terugkeerden of vluchten naar Europa, en beschaving brachten.

7. De opkomst van de adel correspondeert met het einde van de kruistochten en wetenschappelijke genealogien gaan niet verder terug dan 1100-1200.
1. Het plezier is geheel het mijne, heer Codfried.

2. Ik heb de indruk dat ik al ergens ben. Ik vind het hier zelfs best gezellig, zo met zicht op een maïsveld waar de ondergaande zon een bijzonder fotogeniek licht op werpt.

3. Zij hadden hun eigen beschaving. Maar die is helaas wel tamelijk spoorloos verdwenen.

4. De schrijver citeert gewoon enkele bronnen, die zèlf hoogstwaarschijnlijk wèl partijdig zullen zijn geweest, zoals broekschijters dat meestal zijn.

5. Ik geloof iets anders.

6. Ik veronderstel behoorlijk verminkt en afgepeigerd. Een voorpoot af, een oog uitgestoken, de kop achterste voor op de romp geplakt, ... ge weet wel, zo van die dingen die ruziezoekers, messentrekkers, vechtjassen allerlei gemakkelijker overkomen dan Piet Snot aan z'n PC.

7. Dat klopt niet helemaal, hoor. Nogal wat leden van 'de adel' trokken net op Kruistocht omdat ze hier hun geliefkoosd tijdverdrijf (vechten, moorden, plunderen, verkrachten, ...) niet meer zo vaak en zo gemakkelijk konden uitoefenen als in 'den goeien ouwen tijd'. Zo'n Kruistocht kwam wel goed uit, want ze kreeg de zegen van de Heilige Kerk (of toch van iemand die zich daarvan vertegenwoordiger achtte), ze hoefden elk�*�*r niet meer de kop in te slaan, en bij terugkomst stonden de knappe grieten aan te schuiven om de Helden te begroeten, te vertroetelen, en vervolgens in het holst van de nacht te bestelen en te dumpen.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg

Laatst gewijzigd door djimi : 22 augustus 2009 om 18:59.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 13:21   #255
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
.

6. Ik veronderstel behoorlijk verminkt en afgepeigerd. Een voorpoot af, een oog uitgestoken, de kop achterste voor op de romp geplakt, ... ge weet wel, zo van die dingen die ruziezoekers, messentrekkers, vechtjassen allerlei gemakkelijker overkomen dan Piet Snot aan z'n PC.

7. Dat klopt niet helemaal, hoor. Nogal wat leden van 'de adel' trokken net op Kruistocht omdat ze hier hun geliefkoosd tijdverdrijf (vechten, moorden, plunderen, verkrachten, ...) niet meer zo vaak en zo gemakkelijk konden uitoefenen als in 'den goeien ouwen tijd'. Zo'n Kruistocht kwam wel goed uit, want ze kreeg de zegen van de Heilige Kerk (of toch van iemand die zich daarvan vertegenwoordiger achtte), ze hoefden elk�*�*r niet meer de kop in te slaan, en bij terugkomst stonden de knappe grieten aan te schuiven om de Helden te begroeten, te vertroetelen, en vervolgens in het holst van de nacht te bestelen en te dumpen.
Hoewel ik uw bijdrage zeer op prijs stel heb ik niet de indruk dat u en ik evenveel belang hechten aan dit onderzoek.

De kriuisridders waren enige eeuwen actief in het Midden Oosten, er was sprake van kriusvaardersrijken. Dus spreek ik eigelijk over meerdere generaties die daar huwden en kinderen kregen.

Hun nakomelingen keerden terug, waren wit en zwart en gekleurd en brachten de in het arabische vertaalde Griekse werken met zich mee, die aan de basis stonden van de Renaissance. Verder staat vast dat Oosterse christenen geen beelden aanbidden, en dat er in Europa na hun komst sprake was van een beeldenstorm.

Dat is zo een beetje mijn geliefde hypothese. In Europa mengden zij zich met de oorspronkelijke, zwarte Europeanen die op basis van militaire macht en wetenschappelijke kennis de macht grepen.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 13:45   #256
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard



[Farao Achnaton]

DE ZWARTE BESCAHVING


De zwarte beschaving duurt al 10.000 jaar, slavernij duurde 500 jaar. Daarom moet slavernij niet gebruikt worden om zwarten mee te identificeren. Zodra zwarten en witten zich dat realiseren en zich verdiepen in de resterende 9.500 jaar kan er weer van normale verhoudingen sprake zijn. Het verbergen van de zwarte Europese adel vormt deel van hetzelfde revisionisme dat zwarten tot eeuwig voor slaven wil verklaren.

Naast witte slaven, waren er ook zwarte slavenmeesters, zij het geboren in Afrika of in Europa, die zowel witte als zwarte slaven exploiteerden. Het slaaf zijn is geen natuurlijke conditie: noch voor zwarten, noch voor witten. In de klassieke tijd haalden de Grieken en Romeinen hun slaven ook uit Noord Europa. De Noord-Afrikanen maakten tot in de achttiende eeuw buitgemaakte Europese christenen tot slaven.

De zwarte beschaving begon 10.000 jaar geleden toen Afrikaanse savanne volkeren rond de evenaar, langs de Nijl naar boven migreerden en na 2000 jaar in staat waren piramiden te bouwen. De man die de Rossetta steen ontcijferde stelde dat de Egyptische beschaving, een zwarte beschaving was. Sheik Anta Diop heeft ook vastgestelde dat de Egyptische beschaving een zwarte beschaving was en dat alle fenotypen in Afrika, Afrikaans zijn en geen immigranten. Eurocentrisme heeft door middel van vervalste objecten en het afschrapen van bijvoorbeeld pigmentlagen op beelden willen bewijzen dat de Egyptenaren witte mensen waren. Er worden nog steeds vervalste objecten in wetenschappelijke studies getoond.

Een andere manier om dat te bewijzen is door sommige Afrikaanse fenotypen te definiëren als Afrikaanse Caucasiërs. Witten maar met een pikzwarte huid! Hetzelfde geldt ook voor de Europese zwarte koningen en adel die ik op het spoor ben. Men heeft die verklaard tot Zwarte Caucasiërs. Als bewijs gebruikt men gezichtsmeting waarbij een kleine gezichtshoek vaststelde, smalle neuzen, smalle lippen en glad haar. Reden waarom ik ook portretten verzamel van de zwarte Europese elite die typen met klassieke Afrikaanse trekken tonen, wat eurocentrisme als ‘Echte Negers’ identificeert. Opvallend is dat de Moren in de heraldiek en op portretten altijd klassieke Afrikanen zijn.


Citaat:
The Forgotten Slaves: Whites in Servitude in Early America and Industrial Britain

by Michael A. Hoffman II ©Copyright 1999. All Rights Reserved

Two years ago, Prime Minister Paul Keating of Australia refused to show "proper respect" to Britain's Queen Elizabeth II during her state visit. In response, Terry Dicks, a Conservative member of the British Parliament said, "It's a country of ex-convicts, so we should not be surprised by the rudeness of their prime minister."

A slur such as this would be considered unthinkable if it were uttered against any other class or race of people except the descendants of White slavery. Dicks' remark is not only offensive, it is ignorant and false. Most of Australia's "convicts" were shipped into servitude for such "crimes" as stealing seven yards of lace, cutting trees on an aristocrat's estate or poaching sheep to feed a starving family.

The arrogant disregard for the holocaust visited upon the poor and working class Whites of Britain by the aristocracy continues in our time because the history of that epoch has been almost completely extirpated from our collective memory.

When White servitude is acknowledged as having existed in America, it is almost always termed as temporary "indentured servitude" or part of the convict trade, which, after the Revolution of 1776, centred on Australia instead of America. The "convicts" transported to America under the 1723 Waltham Act, perhaps numbered 100,000.

The indentured servants, who served a tidy little period of 4 to 7 years polishing the master's silver and china and then taking their place in colonial high society, were a minuscule fraction of the great unsung hundreds of thousands of White slaves who were worked to death in this country from the early l7th century onward.

Up to one-half of all the arrivals in the American colonies were Whites slaves and they were America's first slaves. These Whites were slaves for life, long before Blacks ever were. This slavery was even hereditary. White children born to White slaves were enslaved too.

http://www.revisionisthistory.org/forgottenslaves.html
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=white+slaves&meta=
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 13:56   #257
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

DE MOREN IN DE WESTERSE KUNST










[Het wapen van de huidige paus vertoont een Moor. Hij laat ons dus weten dat hij van adel is.]

De vraag die mij intrigeert is hoe en waarom Moren eerst zo een hoog aanzien hadden Tot 1770, en het daarna al eeuwen bergafwaarts gaat met hun imago.



Dezelfde Moor, het symbool voor blauw bloed en zwarte superioriteit werd door wetenschappelijk racisme een symbool van dierlijkheid.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 24 augustus 2009 om 13:57.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 14:01   #258
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.772
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Hoewel ik uw bijdrage zeer op prijs stel heb ik niet de indruk dat u en ik evenveel belang hechten aan dit onderzoek.

De kriuisridders waren enige eeuwen actief in het Midden Oosten, er was sprake van kriusvaardersrijken. Dus spreek ik eigelijk over meerdere generaties die daar huwden en kinderen kregen.

Hun nakomelingen keerden terug, waren wit en zwart en gekleurd en brachten de in het arabische vertaalde Griekse werken met zich mee, die aan de basis stonden van de Renaissance. Verder staat vast dat Oosterse christenen geen beelden aanbidden, en dat er in Europa na hun komst sprake was van een beeldenstorm.

Dat is zo een beetje mijn geliefde hypothese. In Europa mengden zij zich met de oorspronkelijke, zwarte Europeanen die op basis van militaire macht en wetenschappelijke kennis de macht grepen.
Beste Egmond,

uw indruk is niet geheel onjuist, maar laat dat vooral ùw pret niet bederven.

Ik vind het best aardig dat iemand de taak op zich neemt de 'blanken' van hun complexen te verlossen, en steun u daarin ten volle.

Ik kan noch wil echter verhullen dat ik een behoorlijk andere houding tegenover de 'adel' in neem dan u.

Wat mij betreft bestaat een goede 95% van de door u blijkbaar erg bewonderde blauwbloedigen uit een bende pathetische poseurs, vroegtijdig seniele stoethaspels of tuig van de richel dat zich met een titeltje wist te tooien.

Daarin onderscheiden ze zich overigens nauwelijks - op het titeltje na, wellicht - van een verontrustend groot deel van de 'roodbloedigen' die voor de doorgaans weinig verheven bezigheden van de nobiljons mochten/mogen opdraaien.

Ik veronderstel dat u daarmee wel zult kunnen leven,

vriendelijke groet,

djimi
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 14:03   #259
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard











Paul Kaplan schrijft dat het motief van de zwarte koning Balthazar bij de geboorte van Jezus, begon tussen 1200-1300 in Zuid Duitsland en Bohemen, en in 1500 algemeen was in de Europese kunst. Er was dus met de Renaissance iets veranderd in Europa waarbij men behoefte had aan propaganda dat een zwarte koning ook een goed christen kon zijn.

http://books.google.nl/books?id=d2dN...0magus&f=false

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 24 augustus 2009 om 14:13.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 14:21   #260
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Beste Egmond,

Wat mij betreft bestaat een goede 95% van de door u blijkbaar erg bewonderde blauwbloedigen uit een bende pathetische poseurs, vroegtijdig seniele stoethaspels of tuig van de richel dat zich met een titeltje wist te tooien.


[Portet van Maria Jacoba van Goor (1687-1737) door Harmen Serin (1735), een erg rijke regentenvrouw met aandelen in de slavenhandel, gaf aanleiding de etniciteit van de Europese elite aan een nader onderzoek te onderwerpen want het was duidelijk dat wij een verkeerd beeld krijgen voorgescholteld. Voor de meeste beschouwers oogt de oma van barones Belle van Zuylen erg Afrikaans en Van Zuylen zegt van zichzelf : ze heeft niet de witte handen etc.]

Het feit dat ik de adel onderzoek wil nog niet zeggen dat ik ze op een voetstuk plaats. Integendeel, als u kennis van mijn hele onderzoek zou nemen ziet u dat ik ze karakteriseer als een 'despotische en wreede overheersing.' In een vervolgartikel zal ik bronnen geven dat deze zelfde adel die het gewone volk ''t grauw' noemde, wellicht vanwege hun witte kleur, menselijk leder gebruikten om hun boeken te kaften. Deze boeken treft men nog steeds in vorrname collecties en bij grote universiteiten. Het is dus als met Zuid Afrika. apartheid maakte Zuid Afrika tot het rijkste en welvarendste Afrikaanse land, maar ze waren wreede onderdrukkers. Dus de zwarte adel maakte Europa tot wat het vandaag is, over de ruggen van de witte meerderheid heen. Het is deze dichotomie die ik probeer over te brengen, om te laten zien dat wij allemaal hebben geleden en dat racisme en haat moeten ophouden.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 24 augustus 2009 om 14:26.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be