Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

 
 
Discussietools
Oud 23 januari 2011, 01:11   #241
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
als arno de 'model' belgicist is waar zovelen zich achter scharen dan kan ik enkel blij zijn... de grote sociale sos :') Feitelijk moeten we blij zijn dat die mens de NVA weer extra reclame geeft...
Arno is van de gematigde strekking Hans1 daarentegen (om moet ik hem nu ViveLaBelgique noemen?) is een echte die-hard.
fonne is offline  
Oud 23 januari 2011, 01:14   #242
respublica
Minister
 
Geregistreerd: 3 november 2009
Locatie: Diest
Berichten: 3.231
Standaard

Onverstaanbaar brabbelen, de middelvinger opsteken naar Bart de Wever en het achterwerk tonen voor De Morgen en HLN. Zou er één mens applaudisseren voor zo iemand, moest hij niet Arno heten, en niet door de media op een voetstuk geplaatst zijn?
Waarschijnlijk denkt Arno in zichzelf: ik ben er weer een dag mee weggekomen! Wat een bende onnozelaars was het vandaag weer! Niemand durfde één slecht woord tegen mij te zeggen, hoe ik ook provoceerde.
respublica is offline  
Oud 23 januari 2011, 02:33   #243
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Onverstaanbaar brabbelen, de middelvinger opsteken naar Bart de Wever en het achterwerk tonen voor De Morgen en HLN. Zou er één mens applaudisseren voor zo iemand, moest hij niet Arno heten, en niet door de media op een voetstuk geplaatst zijn?
Waarschijnlijk denkt Arno in zichzelf: ik ben er weer een dag mee weggekomen! Wat een bende onnozelaars was het vandaag weer! Niemand durfde één slecht woord tegen mij te zeggen, hoe ik ook provoceerde.
Klopt... intussen had hij al gezegd hoe bezorgd hij is over zijn kinderen in brussel. Zeker na de mp3-moord. Maar dat provoceren levert hem veel geld op. Ik zou eens willlen weten wat ie aan subsidies krijgt.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 23 januari 2011, 03:21   #244
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Ik heb het fragment bekeken, en ik ben ronduit geschrokken hiervan.

Ik kan me niet voorstellen dat wat Arno hier doet, al ooit een precedent heeft gekend, noch tegenover Franstalige, noch tegenover Nederlandstalige politici.

Voor zij die het willen goedpraten of minimaliseren, denk gewoon eens dat het over Di Rupo was gegaan.

De verontwaardiging zou in beide landsdelen breed over de tv-schermen worden uitgesmeerd, en terecht, toch?!?!?!?!?!?

Ik moet even spontaan denken aan datgene wat een Vlaamse tv-persoonlijkheid op de radio fulmineerde nadat de Nederlandse politicus Pim Fortuyn werd doodgeschoten:

"One down, ten more to go"...

De sfeer die stilaan wordt geschapen, begint verdachte parallellen te vertonen met wat 8 jaar geleden in Nederland gebeurde.

Eén zwakzinnige is voldoende.

Geen enkele tegenstander van Dewever in dit topic krijgt het zelfs maar over zijn lippen om Arno's uithaal als ongepast te beschrijven.

Ik krijg er een onbehaaglijk gevoel van.

Waar is het fatsoen? Laten jullie dan werkelijk alle normen vallen als het over NVA gaat?

Dan is de hetze al verdikke ferm ontaard...
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 23 januari 2011, 03:28   #245
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Geen enkele tegenstander van Dewever in dit topic krijgt het zelfs maar over zijn lippen om Arno's uithaal als ongepast te beschrijven.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 23 januari 2011 om 03:28.
Nr.10 is offline  
Oud 23 januari 2011, 03:32   #246
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Nogal laag bij de grond om de persoon BDW persoonlijk aan te vallen ipv op zijn politieke standpunten. Jij bent wss moeders mooiste? (indien ja wss enig kind)
Maar jongen toch, de nieuwe generatie populisten heeft geen standpunten, alleen maar een leuke bek op TV.
Nr.10 is offline  
Oud 23 januari 2011, 03:33   #247
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Tja om BV te worden moet je quasi een arrogante egnocentrist zijn die over lijken gaat en alleen denkt aan zijn eigen carière. Ik heb in mijn dorpie ook iemand gekend die uiteindelijk BV is geworden en op TV zie je hem dan de leuke symphatieke gast uithangen maar het was de dikste nek van het dorp. Ze hebben zelfs straten voor hem moeten verbreden. Nu uiteraard zijn ze niet allemaal zo.
BV, op TV.
Nr.10 is offline  
Oud 23 januari 2011, 04:32   #248
louis1949
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 oktober 2010
Locatie: Chonburi Thailand
Berichten: 644
Standaard

ach mannen bekijk het zo,volgens henri en consoorten haalt de n-va 30 procent van de stemmen in vlaanderen en zijn de overige 70 procent dus tegen n-va, er waren 700 mensen en een paar honderd die geen plaats hadden,zodus zijn 5.999.000 vlamingen tegen belgie
louis1949 is offline  
Oud 23 januari 2011, 08:30   #249
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Een stuk gedrogeerd chagrijn dat niet kan zingen maar door het establishment wordt misbruikt om de strijd tegen de vuile Vlaam te voeren.
Maar gewezen NVA babe Geybels pakte dat allemaal subtieler aan en was ook niet onaardig om te zien ?

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...-geflikt.dhtml

Laatst gewijzigd door Henri1 : 23 januari 2011 om 08:34.
Henri1 is offline  
Oud 23 januari 2011, 08:35   #250
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Maar jongen toch, de nieuwe generatie populisten heeft geen standpunten, alleen maar een leuke bek op TV.
Wat kom je toch allemaal vertellen. Het thema van de N-VA is toch evident, niet onder stoelen of banken gestoken, consequent verdedigd, nee ?

"afbraak van het federale bestuursniveau".

Kan het duidelijker ?
patrickve is offline  
Oud 23 januari 2011, 09:33   #251
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard Onze "artiesten"...

Citaat:
Arno was met een aantal artiesten en publiek samengekomen in de Koninklijke Vlaamse Schouwburg (KVS) voor Niet in onze naam, een oproep van de culturele wereld 'tegen het bekrompen nationalisme en de splitsingsrage'. Er werd gespeeld en gesproken. Ook door Arno die wenkbrauwen deed fronsen met een uithaal naar alle Belgicisten, mensen die de federale staat nog willen versterken.
Gisteren kon Arno zich niet meer herinneren wat hij precies had gezegd: 'Ik vrees dat ik daar meer dan één pintje heb gedronken. Wat ik bedoelde is eigenlijk dit: wat is een Belgicist? Als België tegen Duitsland voetbalt en je voor België supportert, ben je dan een Belgicist?
'Als artiest moet niemand mij komen zeggen in welke taal ik moet zingen. Als ik van Vlaanderen alleen moest leven, stond ik aan de dop. Ik herinner me nog dat die gasten van Clouseau in een liedje over België zongen. Begon die fucking Geert Bourgeois van N-VA zich daar toch wel mee te bemoeien, zeker? Iedereen begon Clouseau uit te schelden, je zou er schrik van krijgen. Stel je voor dat we in de republiek Vlaanderen woonden: ons voetbal zou nog meer in de miserie zitten. Waar moet Vlaanderen van leven? In het buitenland denken ze dat we hier in Sarajevo zitten, dat het hier oorlog is. Meestal zeg ik dat ik er óók geen zak van snap'.

De bijeenkomst van acteurs als Maaike Neuville en Lotte en Marijke Pinoye en zangers als Will Ferdy was geen manifestatie tegen de N-VA, maar het kwam er wel een beetje op neer. Arno maakt daar geen geheim van. 'Die Bart De Wever wordt betaald met ons geld en had honderdduizenden voorkeurstemmen, maar hij doet er niks mee. Hij roept de hele tijd dat het de schuld van de anderen is. Wat scheelt er eigenlijk met die gast? Wil die jongen de geschiedenisboeken in als een soort Julius Caesar? Hij spreekt Latijn met een Antwerps accent, zijn Latijn is beter dan zijn Nederlands. Ik was op die bijeenkomst in de KVS omdat ik opkom voor mijn vrijheid. Je weet toch wat er in Duitsland in de jaren dertig is gebeurd? Toen waren er ook veel mensen die nazileider Adolf Hitler een toffe punker vonden hè?'
uit DS online vandaag

Goed samengevat wat we van die bende "artiesten" moeten denken! Goed dat een marginaal type zoals Arno met zijn zatte kl…ten zich nu en dan eens verspreekt!
Die "artiesten" gaan ervan uit dat er voor hen meer te verdienen valt in "België" dan in Vlaanderen. Dat stellen ze zelf ook duidelijk, en meer moet dat voor hen niet zijn! En stel je voor: ons voetbal zou er ook onder lijden!!! Voor wat zijn mening betreft over BDW, helemaal zielig! Het latijn van Arno zal wel van die aard zijn dat hij dat van BDW goed kan beoordelen! En inderdaad, met zijn "honderdduizenden stemmen" doet BDW eindelijk wat zovele Vlamingen al zo lang willen: orde op zaken stellen en het land eigenlijk redden ipv het langzaam maar zeker naar de dieperik te laten gaan met de francofone blok-aan-het-been, een onophoudelijke multiculoverstroming die binnen een aantal jaar meer zal kosten dan onze eigen autochtonen enz
En zoals sommige forummers ook zo graag doen: de onnozelaar uithangen door er eens Hitler en de jaren dertig bij te sleuren.
Wat ik me afvraag: hoeveel zou Arno en een groot deel van die "artiesten" afweten van de redenen waarom er eigenlijk nog geen regering is en waarom BDW niet alweer over zich heen laat lopen zoals de vorige "Vlaamse" politiekers???
andev is offline  
Oud 23 januari 2011, 10:03   #252
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.749
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Zoals iedereen weet hield de linkse Vlaamse artiestenkliek (aangevuld met enkele (perfect eentalige) Franstaligen �* la Philippe Geluck, die we nog kennen van "�* quoi sert le flamand? A faire chier les wallons!") gisteren in de KVS een avondje N-VA bashen op kosten van de Vlaamse belastingbetaler.

Het absolute hoogtepunt (of was het dieptepunt?) van de avond was Arno die op het podium de naam 'Bart De Wever' uitsprak en daarna zijn middelvinger opstak. Fuck you Bart De Wever, dus. Gevolgd door een groot applaus. Uiteraard.

De grote winnaar van de verkiezingen in Vlaanderen wordt hiermee op een platvloerse manier beledigd, en hiermee ook al zijn kiezers.

Is dat het niveau van deze "artiesten"? Is dat de "grote cultuur" waar zij voor staan?

Beschamend, dat is het.

Het is dus d�*t soort mensen dat zondag door de straten van Brussel zal wandelen, met de tricolore in de hand. Hun boodschap: fuck you, Vlaanderen!
Volgens onderstaand linkje, was er wat anders aan de knikker:

titel: Arno haalt uit naar Belgicisten (en naar Bart De Wever)
Woelig slot van bijeenkomst tegen splitsing van het land

link: http://www.standaard.be/artikel/deta...elid=G8R35C657
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 23 januari 2011, 10:06   #253
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Vraagje:
Voeveel van de echte vloamingen hier hebben reeds hun Arno platen of CD's in de vuilbak gegooid ?
Henri1 is offline  
Oud 23 januari 2011, 10:14   #254
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Vraagje..hoeveel van de grote francofone muilen hebben hun Vlaams geld de vuilbak ingekieperd?
born2bewild is offline  
Oud 23 januari 2011, 10:16   #255
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Vraagje..hoeveel van de grote francofone muilen hebben hun Vlaams geld de vuilbak ingekieperd?
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 23 januari 2011, 10:17   #256
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Vraagje..hoeveel van de grote francofone muilen hebben hun Vlaams geld de vuilbak ingekieperd?
Sterk zeer sterk.....
Henri1 is offline  
Oud 23 januari 2011, 10:19   #257
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.523
Standaard

Het heeft nog lang geduurd eer de vergelijking met Hitler werd gemaakt, maar het moest er toch eens van komen, de toon is gezet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Standaard
(...)Arno maakt daar geen geheim van. 'Die Bart De Wever wordt betaald met ons geld en had honderdduizenden voorkeurstemmen, maar hij doet er niks mee. Hij roept de hele tijd dat het de schuld van de anderen is. Wat scheelt er eigenlijk met die gast? Wil die jongen de geschiedenisboeken in als een soort Julius Caesar? Hij spreekt Latijn met een Antwerps accent, zijn Latijn is beter dan zijn Nederlands. Ik was op die bijeenkomst in de KVS omdat ik opkom voor mijn vrijheid. Je weet toch wat er in Duitsland in de jaren dertig is gebeurd? Toen waren er ook veel mensen die nazileider Adolf Hitler een toffe punker vonden hè?'
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline  
Oud 23 januari 2011, 10:22   #258
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Fuck you Vlaamse kiezer.

Ik ben zeker dat de Vlaamse kiezer de boodschap gaat onthouden.

De belgicisten die achter deze schertsvertoning zitten weten dat ook wel, maar ze zijn radeloos.
Voila.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 23 januari 2011, 10:23   #259
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Het heeft nog lang geduurd eer de vergelijking met Hitler werd gemaakt, maar het moest er toch eens van komen, de toon is gezet.
En wat dan nog? Wat bereiken ze daarmee?
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 23 januari 2011, 10:24   #260
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.523
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
En wat dan nog? Wat bereiken ze daarmee?
Zoals reeds eerder gezegd: er wordt een sfeer gecreëerd, en dan is het voldoende dat er één gek is die vindt dat ie België moet redden door Dewever te vermoorden.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be