Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 april 2011, 10:20   #241
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.941
Standaard

er zit vast een computerdraadje los in je hoofd.....je heelal is nu in de war.....voorteken van de komende chaos.....
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2011, 10:27   #242
the way you think
Lokaal Raadslid
 
the way you think's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2011
Berichten: 316
Standaard

Citaat:
Maar als eindeloze voortzetting onbegrensd.
Nooit is ergens een einde aan de materie gevonden. Niet de materie is begrensd, maar alleen de aparte dingen, dus elk ding op zichzelf.
Die twee haal je door elkaar.
Als we een blik werpen op de begrensde dingen zien we dat deze dingen niet eeuwig zijn, anders waren ze niet begrensd. En omdat alle feiten begrensd zijn is het vanzelfsprekend dat het universum ook begrensd is. En daarom moet het door een ander geschapen zijn. Die andere is de Schepper van de mens, het leven en het universum. Dit kan op 2 manieren worden bewezen.

Ten eerste de verstandelijke methode van denken;
Iedere mens kan de zaken om zich heen waarnemen, en hieruit concluderen dat alle feiten begrensd zijn in zowel tijd als volume, en dat zij afhankelijk zijn van andere vormen van materie. Hieruit kan de mens concluderen dat de schepper (God) een feit is. Deze methode is 100% waterdicht.

Ten tweede de wetenschappelijke methode van denken;
Zoals ik eerder gezegd heb en anderen gezegd hebben. Het universum is ontstaan vanuit 1 punt (de big bang). Een uitleg hiervan is niet nodig dit kunnen jullie via internet opzoeken. En deze concept (big bang) is aangenomen in het westen, als bewijs voor het bestaan van de mens, het leven en het universum.
Deze methode is alleen niet waterdicht, omdat er een andere theorie kan komen die deze kan weerleggen. Dus wie de wetenschappelijke methode van denken hanteert heeft nooit 100% zekerheid.

Dus de criteria die de moslims hanteren om te bewijzen dat de schepper een feit is;

Als we naar de mens kijken zien we dat hij begrensd is, want hij kan zich in alle opzichten tot een bepaalde grens ontwikkelen en deze grens kan hij niet overschrijden.

Het leven is begrensd want de uiting van het leven is slechts individueel, wat het is zintuiglijk waarneembaar dat het leven bij het individu eindigt, dus het leven is ook begrensd.

Het universum bestaat uit sterrenstelsels, een verzameling van begrensde sterrenstelsels vormen ook een begrensd universum.

Of deze Schepper door een ander geschapen is of zichzelf heeft geschapen of zijn bestaan eeuwig is kunnen wij bevestigen, omdat het feit dat de schepper door een andere geschapen is, is onmogelijk want anders zou Hij ook begrensd zijn. Dat Hij zichzelf heeft geschapen is ook onmogelijk, want dan is Hij een schepsel en Schepper van zichzelf en dit is ook niet mogelijk, daarom moet de Schepper eeuwig zijn, en diens bestaan is noodzakelijk. Deze schepper is God.

De rest van je argumenten zijn niet op het verstand berust maar op illusie en het is dus niet nodig om daar op in te gaan.

Met vriendelijke groet,

Think

Laatst gewijzigd door the way you think : 27 april 2011 om 10:45.
the way you think is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2011, 13:50   #243
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.941
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the way you think Bekijk bericht
Als we een blik werpen op de begrensde dingen zien we dat deze dingen niet eeuwig zijn, anders waren ze niet begrensd.
Ze zijn voor eeuwig in Gods hemelrijk opgenomen als herinnering.
Ook waren ze al daarvoor voor eeuwig in Zijn Geest.
Dus alles is in principe eeuwig en niet alleen maar tijdelijk.
Bovendien verwar je opnieuw de aparte dingen met de materie in het algemeen.
Aparte dingen zijn eindig, maar de materie in het algemeen is oneindig.
Citaat:
En omdat alle feiten begrensd zijn is het vanzelfsprekend dat het universum ook begrensd is.
Dat is fout, want het universum is de eindeloze voortzetting der aparte en eindigende dingen.
Dat is eenheid van eindigheid en oneindigheid.
Dat is ook beter dan alleen maar oneindig te zijn.
Dat laatste is een oneindige leegte.
Citaat:
En daarom moet het door een ander geschapen zijn. Die andere is de Schepper van de mens, het leven en het universum.
Dat is de Logica die aan alle bestaan ten grondslag ligt en gevonden is door de filosoof Hegel.
Die Logica is eeuwig en het bestaan daarvan in de uiterlijke dingen is ook eeuwig.
Citaat:
Dit kan op 2 manieren worden bewezen.

Ten eerste de verstandelijke methode van denken;
Iedere mens kan de zaken om zich heen waarnemen, en hieruit concluderen dat alle feiten begrensd zijn in zowel tijd als volume, en dat zij afhankelijk zijn van andere vormen van materie.
Dus zijn ze van zichzelf afhankelijk, want andere materie is ook materie.
Iets anders is dat hun bestaan verklaard wordt in het denken, dat is de Geest van de Logica.
Deze maakt deel uit van Gods Geest.
Maar die Geest bestaat ook in de materie zelf en ook als die materie.
Dat wil zeggen: de materie is ook zelf geestelijk van aard, en wel omdat de Geest absoluut is, dus eeuwig en oneindig, zodat er niks buiten de Geest kan bestaan. Waardoor ook alles in principe eeuwig en oneindig is.
Zo zijn de aparte dingen niet alleen maar eindig, maar ze schijnen over hun grenzen heen in de eindeloosheid der ruimte.
Vandaar dat we in principe alle dingen in het heelal kunnen zien, omdat ze ook overal zijn.
In de microkosmos bij de microwezentjes kan dat nog veel en veel beter.
Citaat:
Hieruit kan de mens concluderen dat de schepper (God) een feit is. Deze methode is 100% waterdicht.
Volgens mijn bescheiden mening lekt het als een mandje.
In principe is het juist dat er een schepper is, maar een ware schepper schept een waar heelal en geen krakkemikkig geval.
Citaat:
Ten tweede de wetenschappelijke methode van denken;
Zoals ik eerder gezegd heb en anderen gezegd hebben. Het universum is ontstaan vanuit 1 punt (de big bang).
Dat is het bijgeloof van de wetenschap.
Het heelal komt echt niet uit een punt vandaan.
Citaat:
Een uitleg hiervan is niet nodig dit kunnen jullie via internet opzoeken. En deze concept (big bang) is aangenomen in het westen, als bewijs voor het bestaan van de mens, het leven en het universum.
Het is een onbewezen bijgeloof.
Lees mijn atoomtheorie om iets veel beters te leren begrijpen: een eeuwig en oneindig heelal als verschijning van God zelf.
Citaat:
Deze methode is alleen niet waterdicht, omdat er een andere theorie kan komen die deze kan weerleggen. Dus wie de wetenschappelijke methode van denken hanteert heeft nooit 100% zekerheid.
Wie de Koran gelooft, die loopt behoorlijk achter.
Deze is qua wetenschap en filosofie erg primitief.
Bovendien afgekeken van de Bijbel, die ook al uit de tijd is.
Citaat:
Dus de criteria die de moslims hanteren om te bewijzen dat de schepper een feit is;
Is het bestaan van Allah ook al bewezen?
Ook dat deze oorspronkelijk Jahweh heette en daarvoor Elohim en nog daarvoor Ahura Mazda?
Citaat:
Als we naar de mens kijken zien we dat hij begrensd is, want hij kan zich in alle opzichten tot een bepaalde grens ontwikkelen en deze grens kan hij niet overschrijden.
In de Geest van het denken heeft de mens het bewustzijn van eeuwigheid en oneindigheid en ook is de Mens één met God.
Ook is de Mens in wezen God zelf en is hem het eeuwige leven toebedeeld.
Citaat:
Het leven is begrensd want de uiting van het leven is slechts individueel, wat het is zintuiglijk waarneembaar dat het leven bij het individu eindigt, dus het leven is ook begrensd.
Het leven is ook collectief en eindeloos en eeuwig.
Lees daarvoor mijn atoomtheorie.
Het leven is een drie-eenheid van individualiteit en collectiviteit en goddelijkheid.
Citaat:
Het universum bestaat uit sterrenstelsels, een verzameling van begrensde sterrenstelsels vormen ook een begrensd universum.
Het aantal sterrenstelsels is eindeloos in een oneindig heelal.
Nooit heeft iemand nog een grens in het heelal gevonden.
Citaat:
Of deze Schepper door een ander geschapen is of zichzelf heeft geschapen of zijn bestaan eeuwig is kunnen wij bevestigen, omdat het feit dat de schepper door een andere geschapen is, is onmogelijk want anders zou Hij ook begrensd zijn.
Wat Hij ook is omdat er meerdere Goden zijn.
Ook zijn er meerdere eeuwigheden en oneindigheden.
Ook hebben de Goden meerdere kwaliteiten, die ook voor zich eeuwig zijn, maar tevens beperkt ten opzichte van elkaar.
Goden komen en Goden gaan.
Citaat:
Dat Hij zichzelf heeft geschapen is ook onmogelijk, want dan is Hij een schepsel en Schepper van zichzelf
Dat is meer en beter dan alleen maar schepper te zijn.
Zulk een god is eindig en beperkt.
Hij heeft dan de mens buiten zich en houdt daar op waar de mens begint.
Citaat:
en dit is ook niet mogelijk, daarom moet de Schepper eeuwig zijn, en diens bestaan is noodzakelijk. Deze schepper is God.
Die noodzaak wordt bewezen in de Logica als eenheid van schepper en schepsel en deze is pas de ware God als heilige geest.
Citaat:

De rest van je argumenten zijn niet op het verstand berust maar op illusie en het is dus niet nodig om daar op in te gaan.
Omdat je er niks van begrijpt en niet verder komt dan een monoloog, typisch voor de Islamitische dictatuur en hoogmoedswaan.
Citaat:
Met vriendelijke groet,

Think
insgelijk....eindig schepsel.......
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2011, 14:11   #244
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.941
Standaard

Een God die alleen oneindig is en niet eindig, is beperkt, want Hij is dan alleen oneindig.
Zulk een oneindigheid is leeg, dus een lege God.

De ware God is een eenheid van oneindigheid en eindigheid.
Hegel: de ware concrete oneindigheid is de eenheid van oneindigheid en eindigheid.

Ten derde heeft de eindigheid de vorm van eindeloze voortzetting van eindigheden achterelkaar in ruimte en tijd om aldus aan de oneindigheid gelijk te zijn.

Aldus is de ware God een drie-eenheid van oneindigheid, eindigheid en eindeloosheid.

In goddelijke termen: God is de drie-eenheid van oneindige persoon, van beperkt individu en van collectiviteit van oneindig veel levende wezens.

Oftewel: in de naam van de vader en de zoon en de heilige geest, de laatste als oneindig veel microwezentjes.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2011, 20:33   #245
the way you think
Lokaal Raadslid
 
the way you think's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2011
Berichten: 316
Standaard

Best Harry, u idee is verborgen en heeft geen tastbare realiteit. Want geen enkele feit is onbegrensd, en dit betekent dus ook dat het universum onmogelijk onbegrensd is. U theorie bevind zich enkel in uw hoofd en uw openbaart het zonder een tastbare realiteit te geven. U mixt de materie met de spirit en uw heeft geen enkele idee of de spirit eeuwig is. U heeft slechts vermoedens en deze vermoedens kunnen niet tegen de waarheid baten.

Aan de andere kant. Uw mag in uw theorie geloven dat recht heeft u en iedereen. Ik ben hier niet om mensen te bekeren maar om ideeën uit te wisselen. Als we onze ideeën gaan doordrukken, dan ontstaat er alleen maar haat en nijd. Tevens kunnen wij jarenlang discussiëren of de materie eeuwig is of niet. U theorie stelt dat de materie eindeloos is en de theorie die de moslims aanhangen stelt dat de materie begrensd is. Prima.

U heeft uw geloof wij hebben onze geloof.

Vrede zij met jou

Laatst gewijzigd door the way you think : 27 april 2011 om 20:34.
the way you think is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2011, 20:54   #246
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.941
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the way you think Bekijk bericht
Best Harry, u idee is verborgen en heeft geen tastbare realiteit.
Nog niet voor ons, maar voor de microwezens zelf wel.
Overigens is God Geest en aldus alleen voor het denken.
Citaat:
Want geen enkele feit is onbegrensd, en dit betekent dus ook dat het universum onmogelijk onbegrensd is.
nogmaals: feiten als uiterlijke dingen zijn er in een eindeloze reeks zonder grens.
Aldus zijn ze de oneindigheid der schepper waardig.
Want zonder deze was de schepper zelf leeg.
Citaat:
U theorie bevind zich enkel in uw hoofd en uw openbaart het zonder een tastbare realiteit te geven.
Mijn idee is volkomen logisch en zal ook qua tastbaarheid in de toekomst bewezen worden.
Overigens heeft Allah geen enkele tastbare realiteit en deze is nooit aangetoond en zal ook nooit aangetoond worden.
Hij is pure fantasie, maar mijn microwezentjes bestaan ook werkelijk.
Citaat:
U mixt de materie met de spirit en uw heeft geen enkele idee of de spirit eeuwig is.
De Geest is eeuwig in de eeuwige natuurwetten en de eeuwige filosofie der natuur.
Maar Allah is zeker niet eeuwig, want Zijn idee is slechts geloof en ook onlogisch.
Zoals ik al bewezen heb, omdat een eeuwigheid zonder eindigheid leeg is.
Of beter: de eeuwigheid zonder tijd is helemaal niks.
En ook de oneindigheid zonder eindigheid is ook niks.
Aldus is die God van jou helemaal niks.
Citaat:
U heeft slechts vermoedens en deze vermoedens kunnen niet tegen de waarheid baten.
Geen vermoeden, maar pure logica, waarbij alle oude godsdiensten als illusies verdampen.
Citaat:
Aan de andere kant. Uw mag in uw theorie geloven dat recht heeft u en iedereen. Ik ben hier niet om mensen te bekeren maar om ideeën uit te wisselen.
Maar wat ik zeg, dat begrijp je blijkbaar niet, noch ben je in staat inhoudelijk te reageren op wat ik zeg.
Je blijft slechts in je eigen beperkt idee volharden.
Niet mijn atoomtheorie is een geloof, maar wel de Islam, waarvan je zelf al gezegd heb dat een mens daar met zijn verstand niet bij kan.
Citaat:
Als we onze ideeën gaan doordrukken, dan ontstaat er alleen maar haat en nijd.
Ik druk niks door, die macht heb ik helemaal niet. Ik ben slechts alleen tegenover miljoenen Moslims en Christenen en natuurwetenschapgelovers.
Wat ik wel doe is mijn idee, die volkomen logisch is, openbaren aan de mensen, in de hoop en het vertrouwen dat de waarheid daarvan het zal winnen van de leugens, die ik steeds weer moet horen.
Citaat:
Tevens kunnen wij jarenlang discussiëren of de materie eeuwig is of niet. U theorie stelt dat de materie eindeloos is en de theorie die de moslims aanhangen stelt dat de materie begrensd is. Prima.

U heeft uw geloof wij hebben onze geloof.

Vrede zij met jou
Vrede ook met jou.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2011, 06:10   #247
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the way you think Bekijk bericht
Ten eerste de verstandelijke methode van denken;
Iedere mens kan de zaken om zich heen waarnemen, en hieruit concluderen dat alle feiten begrensd zijn in zowel tijd als volume, en dat zij afhankelijk zijn van andere vormen van materie. Hieruit kan de mens concluderen dat de schepper (God) een feit is.
Neen, dat kunt ge daaruit niet concluderen.

Dat is hetzelfde als zeggen: Iedereen kan de kleuren waarnemen van de regenboog, dus er bestaan er geen andere.
(Infrarood en UV iemand???)
Wij mensen zijn beperkt in onze waarnemingen, ge stelt dat er toch meer is dan we kunnen waarnemen (een god bv), maar ge stelt dat er toch niets meer kan zijn dan we kunnen waarnemen (oneindig heelal).

Dat is redelijk tegenstrijdig, vind ge niet?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the way you think Bekijk bericht
Dus de criteria die de moslims hanteren om te bewijzen dat de schepper een feit is;
Geloof wordt niet bewezen, daarom noemt het een geloof.
Mocht er een bewijs zijn, dan zou iedereen tot die godsdienst toetreden.

De rest van je argumenten zijn niet op het verstand berust maar op illusie en het is dus niet nodig om daar op in te gaan.

Met vriendelijke groet,

Alboreto
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2011, 06:26   #248
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Wat ik wel doe is mijn idee, die volkomen logisch is, openbaren aan de mensen
Uw idee (en uw bewijsvoering) is even logisch als dat van 'the way you think', Harrie.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2011, 09:19   #249
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.941
Standaard

Ik weet dat je totaal geen verstand hebt.
Je bent immers niks, evenals Allah en de Oerknal, en er zal ook nooit iets uit tevoorschijn komen.

Niets is Niets en blijft ook Niets: probeer dat als eerste maar eens te begrijpen.

Wijd mijn schapen, Gij domme apen.
Verhef U uit Uw nederigheid.
Ja: ik weet het, dat is voor de robotten van de wetenschap geen kleinigheid.

harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2011, 10:05   #250
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.941
Standaard

13,7 miljard jaar geleden
kwam Allah naar beneden
en Hij zeide: hocus pocus pilatus pas
ik wou dat hier een singulariteit was

geheel en al uit het Niets geschapen
voor mijne schepselen: de domme apen

ook zal ik het even aan Mohammed dicteren
dan kunnen mijne volgelingen nog wat leren......

in de koran is zulks echter niet te vinden
dat wil zeggen: niet voor de zienden
maar welk voor de blinden
deze laatsten kunnen tussen de regels lezen
en weten precies wat de eigenlijke bedoeling had moeten wezen....

aldus passen zij zich aan aan de moderne tijd
en worden door de engelen in de hemel gebenedijd....

en ik voorspel je dan ook met een gerust geweten
dat Allah straks de microwezentjes zal heten....

Laatst gewijzigd door harriechristus : 28 april 2011 om 10:11.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2011, 17:56   #251
the way you think
Lokaal Raadslid
 
the way you think's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2011
Berichten: 316
Standaard

Citaat:
Neen, dat kunt ge daaruit niet concluderen.
Er bestaan geen andere mogelijkheden. Het is of uit toeval, of eeuwig of gecreëerd. Dit is met elke materie wat je om je heen ziet zo.

Citaat:
Geloof wordt niet bewezen, daarom noemt het een geloof.
Mocht er een bewijs zijn, dan zou iedereen tot die godsdienst toetreden.
Islam is geen geloof maar een ideologie het kent namelijk een basisidee + systemen. Islam is gebaseerd op 100% zekerheid enkel omdat islam geen twijfel toelaat in het geloof. Om deze reden zie je dat er zoveel mensen nog steeds moslim zijn en hun geloof voor geen goud verkopen.

Met vriendelijke groet,

Laatst gewijzigd door the way you think : 29 april 2011 om 17:56.
the way you think is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2011, 18:18   #252
the way you think
Lokaal Raadslid
 
the way you think's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2011
Berichten: 316
Standaard

Citaat:
13777777777777777777777777777777777777777777777777 777777777777777777777777777777777777777777777 miljard jaar geleden en nog langer namelijk voor het begin van de mens, het leven en het universum
is ondanks de verplichting door middel van denken tot het juiste geloof in God te komen, is de mens niet in staat dingen te begrijpen die de grenzen van de waarnemingsorganen en dus het verstand te buiten gaan. Het menselijke verstand kent grenzen die het niet te buiten kan gaan, ongeacht haar groei en ontwikkeling. Derhalve is het vermogen tot begrip begrensd. Zo is het verstand niet in staat de essentie van God te bevatten. Allah is buiten de mens, het leven en het universum en valt dus buiten datgene waarvan het verstand de essentie kan bevatten. Men mag echter niet het geloof in God in twijfel trekken omdat men de essentie van God niet kan bevatten. Geloof is imaan(geloofsovertuiging) in het bestaan van God. Het bestaan van Allah kan men bevatten als gevolg van het bestaan van zijn schepping, oftewel de mens, het leven en het universum. de schepping valt binnen hetgeen het verstand kan bevatten en dus bevat de mens deze. En uit dit begrip vloeit het begrip voort dat er een scheper bestaat, Allah. Duidelijk is dus dat geloof in God verstandelijk is en de grenzen van het verstand niet te buiten gaat. Dit in tegenstelling tot de essentie van Allah, wat niet te begrijpen valt, daar God buiten de mens, het leven en het universum is en dus buiten de grenzen van het verstand. Het verstand is begrensd en kan daarom iet bevatten datgene wat uiten deze grenzen valt. Deze begrenzing zou een vaan de factoren behoren te zijn die geloofsovertuiging in God versterken en niet een oorzaak voor argwaan en twijfel. Buiten dit, aangezien ons geloof in god tot stand is gekomen door het verstand, is onze begrip van het bestaan van God volledig. Omdat ons waarnemen van zijn bestaan resulteert uit het verstand, is onze waarneming van hem absoluut zeker. Dit brengt in ons een volledig besef en een geruststellend gevoel te boven betreffende de goddelijke eigenschappen waarmee de Schepper geassocieerd wordt. Dit overtuigt ons dat we niet in staat zullen zijn de essentie van Allah te bevatten, ondanks onze sterke geloofsovertuiging in hem. En hierom geven we ons over aan al waarover hij ons geïnformeerd heeft, wat het verstand niet kan bevatten of zal begrijpen.

Voor wat betreft de noodzaak tot boodschappers is het bewezen dat de mens geschapen is door God en dat de behoefte aan aanbidding aangeboren is in de mens, aangezien dit een van zijn instincten is. En deze god heeft Adam en Eva geschapen, en de rest van alle profeten waaronder Jezus, Mozes, David en Mohammed vrede zij met hen allen. En deze profeten zijn gekomen om het systeem van de Heer der werelden over te brengen op de mensheid. Deze systeem is een noodzaak om tot bevrediging van de behoefte en instincten te komen van de mens.

God zegt in de koran:

God! Er is geen God dan Hij, de Levende, de Zelfbestaande. Sluimer, noch slaap overmant Hem. Al wat in de hemelen en wat op aarde is, behoort Hem. Wie kan bij Hem bemiddelen zonder Zijn verlof? Hij kent hetgeen voor hen is en wat achter hen is en zij kunnen niets van Zijn kennis omvatten, dan wat Hij wil. Zijn troon strekt zich uit over hemelen en aarde en het waken over beide vermoeit Hem niet; Hij is de Verhevene, de Grote. De koran 2:255

Laatst gewijzigd door the way you think : 29 april 2011 om 18:24.
the way you think is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2011, 18:27   #253
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the way you think Bekijk bericht
Er bestaan geen andere mogelijkheden. Het is of uit toeval, of eeuwig of gecreëerd. Dit is met elke materie wat je om je heen ziet zo.
Er is nog een vierde mogelijkheid.
Dat het ontstaan is ten gevolge van natuurlijke processen zonder de hulp van enige intelligente kracht.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the way you think Bekijk bericht
Islam is geen geloof maar een ideologie het kent namelijk een basisidee + systemen. Islam is gebaseerd op 100% zekerheid enkel omdat islam geen twijfel toelaat in het geloof.
Dat is wat de gelovigen geloven, maar daarom is het nog altijd geen zekerheid.
De Jehova getuigen geloven ook dat de bijbel 100% correct is, net zoals creationisten.
De meeste religies zijn daarop gebaseerd trouwens.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the way you think Bekijk bericht
Om deze reden zie je dat er zoveel mensen nog steeds moslim zijn en hun geloof voor geen goud verkopen.
Of Jehova getuigen, of mormonen, of ... noem maar op.
Iedereen beweert hetzelfde, niet iedereen kan gelijk hebben.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2011, 18:35   #254
the way you think
Lokaal Raadslid
 
the way you think's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2011
Berichten: 316
Standaard

Voorzeker, degenen, die hetgeen Wij aan tekenen en leiding hebben neergezonden, verbergen, nadat Wij zein het Boek aan de mensen duidelijk hebben gemaakt, zijn het, die God vervloekt en zij die het recht hebben te vervloeken, vervloeken hen ook.
Maar zij, die berouw hebben en zich beteren en (de Waarheid) verkondigen, dezen zijn het, tot wie Ik Mij met vergiffenis wend - Ik ben Berouwaanvaardend, Genadevol. Voorzeker, die verwerpen en als ongelovigen sterven, over hen zal de vloek komen van God en van de engelen en van alle mensen. Daarin zullen zij blijven. Hun straf zal niet worden verlicht, noch zal hen uitstel worden verleend. En uw God is één God, er is geen God buiten Hem, de Barmhartige, de Genadevolle. Voorwaar, in de schepping der hemelen en der aarde en in de wisseling van nacht en dag en in de schepen die de zee bevaren, met datgene wat de mensen tot voordeel strekt; en in het water dat God van de hemel neerzendt, waarmee Hij de aarde doet herleven na haar dood en daarop alle soorten dieren verspreidt, en in de verandering der winden, en in de wolken die tussen de hemel en de aarde in dienst zijn gesteld, zijn inderdaad tekenen voor een volk, dat begrijpt. Onder de mensen zijn er, die voorwerpen van aanbidding buiten God nemen en ze liefhebben, zoals zij God behoren lief te hebben. Maar zij die geloven zijn sterker in hun liefde voor God. En als zij die overtreden (nu) de tijd kunnen zien wanneer zij de straf zullen zien, (dan zouden zij beseffen) dat alle macht aan God toebehoort en dat God streng is in het straffen. Wanneer de leiders hun volgelingen zullen verzaken en de straf zullen bemerken en al hun banden zullen worden verbroken,Zullen de volgelingen zeggen: "Indien wij slechts terug konden keren, zouden wij hen verzaken, zoals zij ons hebben verzaakt". Zo zal God aan hen hun werken tonen tot wroeging en zij zullen het Vuur niet kunnen ontkomen. O gij mensen, eet van hetgeen geoorloofd en goed is op aarde en treedt niet in de voetstappen van Satan; voorzeker, hij is voor u een openlijke vijand. Hij gebiedt je alleen, wat kwaad en wat onrein is en dat je over God zegt, wat je niet weet. En wanneer er tot hen wordt gezegd: "Volgt hetgeen God heeft geopenbaard", zeggen zij: "Neen, wij zullen datgene volgen, wat wij onze vaderen zagen volgen". Zelfs al hadden hun vaderen in het geheel geen verstand en volgden zij ook de rechte weg niet? De ongelovigen gelijken op hem, die schreeuwt naar hetgeen niets hoort, het blijft een roep en een schreeuw. Zij zijn doof, stom en blind, zij begrijpen dus niet.
De heilige koran sura 2

Laatst gewijzigd door the way you think : 29 april 2011 om 18:46.
the way you think is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2011, 18:41   #255
the way you think
Lokaal Raadslid
 
the way you think's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2011
Berichten: 316
Standaard

Citaat:
Er is nog een vierde mogelijkheid. Dat het ontstaan is ten gevolge van natuurlijke processen zonder de hulp van enige intelligente kracht.
Dit is mogelijk en het is ook mogelijk dat een tovenaar de mens, het leven en het universum geschapen heeft. Of misschien waren de dinosauriërs wel de scheppers, wie weet. Het feit is: waar komen deze natuurlijke processen vandaan? Zijn ze eeuwig, uit toeval of gecreëerd door iets of iemand. Natuurlijke processen kunnen niet uit toeval zijn, omdat zij afhankelijk zijn van andere vormen van materie. Ten tweede kunnen deze natuurlijke processen niet eeuwig zijn, omdat zij beperkt zijn in tijd en volume. Dit betekent dat zij veroorzaakt zijn door iets of iemand. En dit is de schepper, Allah.

Met vriendelijke groet,

Laatst gewijzigd door the way you think : 29 april 2011 om 18:42.
the way you think is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2011, 18:54   #256
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the way you think Bekijk bericht
Dit is mogelijk en het is ook mogelijk dat een tovenaar de mens, het leven en het universum geschapen heeft.
Dat is wat de meeste gelovigen geloven, ja.
Ik niet, sorry.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the way you think Bekijk bericht
Het feit is: waar komen deze natuurlijke processen vandaan?
Ze zijn er altijd al geweest, waarom?
Waarom zouden die processen een schepper moeten hebben?

Ge gelooft wel dat een tovenaar altijd bestaan heeft, waarom dan niet de natuurlijke processen?
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2011, 19:24   #257
the way you think
Lokaal Raadslid
 
the way you think's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2011
Berichten: 316
Standaard

Citaat:
Dat is wat de meeste gelovigen geloven, ja. Ik niet, sorry.
Nee' jij niet. Jij bent hartstikke slim en intelligent om hierin te geloven. Wie kan dat nou mis hebben.

God zegt in de koran:

Vraag hun (de ongelovigen) of zij moeilijker zijn te scheppen, dan andere (dingen) die Wij hebben geschapen. Voorzeker, Wij hebben hen uit vaste klei geschapen. Neen, gij verwondert u en zij spotten. En wanneer zij vermaand worden, trekken zij er geen lering uit. En wanneer zij een teken zien, bespotten zij het. En zij zeggen: "Dit is niets dan een klaarblijkelijke tovenarij." "Zullen wij wanneer wij dood zijn en stof en beenderen zijn geworden, worden opgewekt? En onze voorvaderen ook?" Zeg: "Ja, terwijl gij vernederd zult zijn." Er zal slechts één roep zijn en ziet, zij zullen beginnen te zien.

Citaat:
Ge gelooft wel dat een tovenaar altijd bestaan heeft, waarom dan niet de natuurlijke processen?
Ik heb nergens gezegd dat ik geloof dat de tovenaars eeuwig zijn noch heb ik gezegd dat natuurlijke processen eeuwig zijn. Ik heb gezegd dat alle materie beperkt is in tijd en volume en afhankelijk zijn van ander vormen van materie. Dit betekent dat zij allen veroorzaakt moeten zijn door iets wat buiten de materie is, en dit is de Schepper. Deze schepper heeft niet dezelfde eigenschappen als de materie anders zou hij behoren tot de materie. De schepper heeft de materie beperkt en afhankelijk gemaakt m.a.w. onmachtig. Wij kunnen niets en wij zijn helemaal niets. Beter gezegd alles is van hem, hij is degene die ons gemaakt heeft en ons weer zal laten sterven op de beloofde dag. En hij is degene die ons zal opwekken op de dag des oordeel. Hij is namelijk de Onbeperkte, Onafhankelijke en de Almachtige. Dit is tevens het verschil tussen de schepper en zijn behoeftige schepping.
the way you think is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2011, 19:42   #258
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the way you think Bekijk bericht
Ik heb nergens gezegd dat ik geloof dat de tovenaars eeuwig zijn
Ah, dus uw god/tovenaar is niet eeuwig?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the way you think Bekijk bericht
noch heb ik gezegd dat natuurlijke processen eeuwig zijn.
Nee, dat was ik.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the way you think Bekijk bericht
Ik heb gezegd dat alle materie beperkt is in tijd en volume en afhankelijk zijn van ander vormen van materie. Dit betekent dat zij allen veroorzaakt moeten zijn door iets wat buiten de materie is, en dit is de Schepper.
Nee, dat betekent dat niet.
Ge slaat een paar logische stappen over.
Het feit dat materie niet eeuwig is (E=mC2) betekent niet dat het moet geschapen zijn. Het kan ook ontstaan zijn door natuurlijke processen.
Scheppen verondersteld een schepper, ontstaan niet.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)

Laatst gewijzigd door Alboreto : 29 april 2011 om 19:42.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2011, 20:43   #259
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.941
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the way you think Bekijk bericht
Er bestaan geen andere mogelijkheden. Het is of uit toeval, of eeuwig of gecreëerd. Dit is met elke materie wat je om je heen ziet zo.
elke bepaalde materie is geworden uit andere materie, dat is wat het geval is. Ook heeft dat proces zijn grondslag in de Logica der wetenschap en de filosofie en ook in het werk der microwezentjes, die de ware Goden zijn, oneindig in getal.
Citaat:
Islam is gebaseerd op 100% zekerheid enkel omdat islam geen twijfel toelaat in het geloof.
dat er geen twijfel wordt toegelaten wil nog niet zeggen dat die twijfel er niet is.

Het bewijst alleen dat de Islam een dictatuur is.
Ook de Paus is onfeilbaar.

Bij verder nadenken blijft van die zekerheid niet veel over.
Zoals met name Hegel en mijn atoomtheorie bewijst.
Ook het feit dat er vele andere religies zijn.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2011, 20:51   #260
the way you think
Lokaal Raadslid
 
the way you think's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2011
Berichten: 316
Standaard

Citaat:
elke bepaalde materie is geworden uit andere materie, dat is wat het geval is. Ook heeft dat proces zijn grondslag in de Logica der wetenschap en de filosofie en ook in het werk der microwezentjes, die de ware Goden zijn, oneindig in getal.dat er geen twijfel wordt toegelaten wil nog niet zeggen dat die twijfel er niet is.
Qua geloof en renaissance volg ik niet de methode der logica noch volg ik de wetenschappelijke methode van denken. Deze methodes zijn niet 100% waterdicht. ik volg enkel en alleen de verstandelijke methode van denken en deze is 100% waterdicht. De methode van logica geeft niet altijd het juiste conclusie. Doordat de conclusie onjuist kan zijn betekent dit dat zij niet 100% is. Een uitleg;

Door de jaren heen is de logica een synoniem van rede en redenering geworden, daarom gebruikt men het woord logica i.p.v. de rede en denken. Wetenschappelijk en filosofisch gezien is logica een manier van denken die bepaalde regels hanteert om de juiste denkwijze en resultaten te garanderen.

Deze onderzoek naar logica heeft betrekking tot het geloof of logica een geschikte weg is die naar het geloof kan leiden?"

Het feit van logica is als volgt, redenering waarin de conclusie noodzakelijk uit de premissen volgt.

Majorpremisse + minorpremisse= conclusie

Dit is het denkproces van de logica, of we kunnen het anders definiëren, Eerste introductie + tweede introductie = conclusie. Een voorbeeld:

Alle mensen zijn sterfelijk (major premissie). Sokrates is een mens (minorpremisse).
dus: Sokrates is sterfelijk. Of: Alle mensen zijn sterfelijk. Alle Grieken zijn
mensen. dus: Alle Grieken zijn sterfelijk.


De onjuistheid van de logica
De conclusies van logica worden op introducties gebaseerd, het geloof - en ongeloofwaardigheid van deze premissen is niet altijd even makkelijk om het te achterhalen. Bijvoorbeeld de eerder genoemde stelling dat ´Alle mensen zijn sterfelijk´, was de premissie waarop het onderzoek werd gebaseerd. Als de premissie twijfelachtig is dan is de conclusie ook twijfelachtig. De vraag is wie kan de juistheid en de geloofwaardigheid van de introductie garanderen zodat er een juiste conclusie kan worden getrokken. Deze vraag vormt een complex in de wetenschap van logica die tot op heden onopgelost is gebleven.

De logica: premissie + premissie= conclusie, volgens de logica is het vanzelfsprekend dat de conclusie helemaal afhankelijk is van de premissie.
Het feit van premissie is dat het abstract is en gebaseerd wordt op veronderstellingen en verbeeldingen die absoluut los staan van de zintuiglijke waarnemingen, en dit betekent automatisch dat de conclusie abstract is en los staat van de zintuiglijke waarnemingen, en dit is onjuist.

Logica kan tot een juiste conclusie leiden, dit is alleen mogelijk indien de premissen en de conclusie met het feit passen. Dit houdt in dat het zowel tot een juist en onjuist conclusie kan leiden. De conclusie van logica is dus niet waterdicht of uitgesloten van juistheid en geloofwaardigheid. Derhalve mag de logica niet gehanteerd worden bij essentiële zaken zoals het zoeken naar een geloof.

Laatst gewijzigd door the way you think : 30 april 2011 om 20:58.
the way you think is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be