Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 juli 2010, 22:14   #241
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Waarom kan dit in Canada wel ?
Dát zal je aan de Canadezen moeten vragen ... hier werkt dat zo niet
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2010, 22:14   #242
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Natuurlijk mogen die nieuwkomers dat..wanneer ze hier legala verblijven tenminste. Maar niet door passief te wachten tot die sociale woning, uitkering, subsidie, kindergeld komt om vervolgens enkel tijd te steken in het overbrengen van andere passieve verwanten die ook op al die steun rekenen zonder een poot te wiillen uitsteken.
Ik ken zo mensen die voor zover ik weet in hun stamboom enkel 'blank bloed' hebben.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2010, 22:14   #243
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Oei,

dat is een moeilijke vraag.
Bij elk gezin zijn er grote verschillen.

Er zijn verschillen tussen een theïstische en atheïstische opvoeding,
tussen opgroeien in een arm of een rijk gezin,
tussen opgroeien in een buurt met weinig of veel misdaad,
tussen opgroeien in een gezonde of vervuilde omgeving,
...

Zoveel verschillende factoren die in verschillende mate de opvoeding bepalen.

Bepaalde kenmerken toeschrijven aan een groep met een bepaalde afkomst zonder rekening te houden met bovenstaande factoren is veel te kort door de bocht.
Natuurlijk zijn er verschillen, daarop wijzen relativeert echter inhoudelijk niet mijn vraag.
Maar je kunt perfect gezinnen vergelijken in dezelfde sociale woningbouw, gelijkaardig inkomen, met één of twee ouders, met iemand of niemand binnen het gezin die werkt...maar van verschillende origines.
Dus graag antwoord op de oorspronkelijke vraag, daarom niet van u maar zeker van Arti...

Laatst gewijzigd door alice : 14 juli 2010 om 22:17.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2010, 22:15   #244
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Na
tuurlijk?
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)

Laatst gewijzigd door Alboreto : 14 juli 2010 om 22:15.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2010, 22:18   #245
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ik ken zo mensen die voor zover ik weet in hun stamboom enkel 'blank bloed' hebben.
Oh, ik ook hoor, en ook die mensen mag je op dezelfde wijze aanpakken.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2010, 22:27   #246
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ik ken zo mensen die voor zover ik weet in hun stamboom enkel 'blank bloed' hebben.
Ik ken zelfs een Turk die in 1963 naar hier is gekomen, altijd hard gewerkt heeft -en dus bijgedragen heeft aan de collectieve pot- en die pas enkele jaren geleden zijn vrouw in het kader van de gezinshereniging heeft laten overkomen om samen van zijn pensioen te genieten. Let wel, hij heeft enkel zijn vrouw over laten komen. Niet zijn kinderen, kleinkinderen, broers, zussen, neven, nichten, ooms, tantes, of de rest van zijn geboortedorp.

Die man gun ik dus van harte zijn welverdiende pensioen.

Helaas is hij eerder de uitzondering dan de regel.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2010, 22:32   #247
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Speelt daar geen vorm van erfrecht ?
neen .... niks privaat aan dus ik zou dat zelfs geen vorm van erfrecht noemen.

Citaat:
Een vrouw die nooit bijgedragen heeft krijgt weduwepensioen in hoofde van de rechten opgebouwd door de echtgenoot.
Dat ligt moeilijker.
Pensioenen worden opgebouwd door diegenen die ervoor gewerkt heeft en kan je ergens als privaat genot beschouwen ( denk ook maar aan alternatieve/aanvullende pensioenkassen ) maar komen toch terecht in de RVP ( onderdeel van de SZ ) en zijn bedoeld voor de werknemer gelang de bijdragen en dienen ook deels om dat weduwepensioen of overlevingspensioen te betalen.
( dat voor de jaren waar je met die man in kwestie getrouwd was of wettelijk samenwoonde .... je wordt dus beschouwt als ten laste wegens je rol als huisvrouw van de man.... komt ergens uit een vér verleden en was nog één van de laatste discriminerende overblijvende stukjes wetgeving, als ik me niet vergis, maar nu kan het dus ook omgedraaid )

Citaat:
Kinderen krijgen rechten door de bijdragen van de ouders..
Je doelt hier op kindergelden ?
Ja en neen
Door de bijdragen van allen.
Zo hoor je hier vaak het bezwaar ( terecht of niet.... daar laat ik me nu niet over uit ) tegen mensen ( al of niet werkende ) die een meute kinderen heeft en daarvoor massaal kindergeld ontvangen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2010, 22:33   #248
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Dat is puur Blut und Boden logica ... niet meer dan dat
Wil je me het wezenlijk verschil eens uitleggen of de staat nu voor persoon a of persoon b betaalt ?
Verschil?
Zelfs een klein kind weet dat, als je er meer uithaalt dat wat je er insteekt , het varkentje leeg raakt.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2010, 22:34   #249
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Ik ken zelfs een Turk die in 1963 naar hier is gekomen, altijd hard gewerkt heeft -en dus bijgedragen heeft aan de collectieve pot- en die pas enkele jaren geleden zijn vrouw in het kader van de gezinshereniging heeft laten overkomen om samen van zijn pensioen te genieten. Let wel, hij heeft enkel zijn vrouw over laten komen. Niet zijn kinderen, kleinkinderen, broers, zussen, neven, nichten, ooms, tantes, of de rest van zijn geboortedorp.

Die man gun ik dus van harte zijn welverdiende pensioen.

Helaas is hij eerder de uitzondering dan de regel.
Niet alleen een harde werken, ook nog eens zéér slim om zijn vrouw pas nu over te bregen
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2010, 22:36   #250
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ik ken zo mensen die voor zover ik weet in hun stamboom enkel 'blank bloed' hebben.
Alleen moeten zij JAREN wachten op die woning en "nieuwkomers" niet.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2010, 22:36   #251
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Dát zal je aan de Canadezen moeten vragen ... hier werkt dat zo niet
Hier is de put waarschijnlijk dieper.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2010, 22:49   #252
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Het is niet omdat mijn antwoord u niet bevalt dat u niet gelezen werd hoor.
Ik geloof je hoor ... 't was geen verwijt of zo

Citaat:
Schreef ik ergens dat er geen racisme of discriminatie bestaat? Wie legt hier wat in de mond??
Je hebt gelijk dat deed je (letterlijk gezien) niet.

Laat me dat daarom even herformuleren :

[quote = origineel stukje uit je post ]
Ik ben helemaal niet mis, Arti stelt duidelijk dat er mensen zijn die onderscheid maken op basis van kleur, dat is zever en uit je nek kletsen, ( ze beweerde zelfs dat het leed van verkrachte vrouwen misbruikt wordt om racistische praat te verkopen, uitspraken die ze wel niet kan aantonen ....[/quote]

Beweert U nu werkelijk dat er geen mensen bestaan die "onderscheid zouden maken op basis van kleur" en "het leed van verkrachte vrouwen misbruiken om racistische praat te verkopen" ?


Citaat:
IK werd er vanmorgen nog met verdoken discriminatie geconfronteerd, en laat niet na daar op aan te spreken.
Racisme bestaat wel degelijk, evenals discriminatie, maar dat is geen "wit fenomeen" al eens gehoord hoe vrolijk Turken zich kunnen maken over Marokkanen, en omgekeerd? Al eens gehoord hoe sommige Turken en Marokkanen zich uitlaten over hun zwarte medemens? Binnen alle bevolkingsgroepen vindt je racisten en voorstanders van discriminatie,
Uiteraard niet.... dat beweer ik noch Arti niet dat het enkel een 'blank' phenomeen zou betreffen

Citaat:
positieve discriminatie is dan ook gewoon discriminatie voor wie niet tot de groep behoort en ook daar maakt iedere groep zichzelf schuldig aan ongeacht kleur. Duidelijk zo? Mooi!
Neen, helemaal niet
Want als je met positieve discriminatie de volterm 'positieve discriminatie' aankaart aankaart dan klopt er niks van


Citaat:
Maar dat was niet wat Arti bedoelde, ze refereerde naar de discussie in het forum over blonde vrouwen die hun haren donker kleurden, leest u wel voor u een mening heeft??
Ik lees uiteraard niet alles, alice
Het kan zijn dat zij specifiek naar dát topic verwees en dat dat voor jouw perfect duidelijk was... ik zag echter nergens dat ze dat expliciet deed en dát topic heb ik maar zeer fragmentarisch genoten.... ik geloof zelfs niet of ik er ooit wat postte, maar wie weet

Citaat:
U bent misschien niet tegen onderzoek maar Arti wel hoor, voor haar is onderzoeken of er verband is tussen culturele achtergrond en gedrag discriminatie!
Dát heb ik haar nog niet zo weten stellen maar jij genoot vele uren méér met haar.
Een volgende gelegenheid bevraag ik haar dat zeker en vast
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2010, 22:50   #253
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Natuurlijk mogen die nieuwkomers dat..wanneer ze hier legala verblijven tenminste. Maar niet door passief te wachten tot die sociale woning, uitkering, subsidie, kindergeld komt om vervolgens enkel tijd te steken in het overbrengen van andere passieve verwanten die ook op al die steun rekenen zonder een poot te wiillen uitsteken.
Van mij mag je mensen zelfs ene pak beter ondersteunen dan nu gebeurt, maar wel met een duidelijk traject wat gevolgd moet worden of anders kraan dicht en terug naar af.
Dat traject moet op maat zijn en rekening houden met de situatie van de persoon, maar ook gericht op het verwerven van inkomen uit arbeid.
Dát het problemen stelt als je alles op z'n beloop laat zal je me niet horen ontkennen... maar waarom het onderscheid ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2010, 22:55   #254
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Verschil?
Zelfs een klein kind weet dat, als je er meer uithaalt dat wat je er insteekt , het varkentje leeg raakt.
Dan ga je ervan uit dat dat überhaupt zo zou zijn (niet als groep maar per individu bekeken ) en verwijs je naar je punt inzake vorming.
Dáar kan ik nog ergens mee inkomen en zoals ik je al zei erken ik het probleem.
Maar dan verwijs ik naar een eerdere opmerking van me ( 'k weet al niet meer waar precies ) dat het in essentie neerkomt op het kopen van papieren.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2010, 22:57   #255
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Alleen moeten zij JAREN wachten op die woning en "nieuwkomers" niet.
Dát 'fabeltje' heb ik meermaals gehoord... is het enigszins ook hard te maken ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2010, 23:08   #256
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Dát 'fabeltje' heb ik meermaals gehoord... is het enigszins ook hard te maken ?
Dat gedoe met hotelkamers is jou ontgaan?
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2010, 23:19   #257
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik weet niet of we er nog komen.

Mogen we stellen dat
"Die kerel is geen mens meer, hij gedraagt zich slechter dan beesten."

Moeten we nu niet nagaan of zijn daden iets te maken hebben met racisme, macht, agressie en geweld?
"Deze begrippen zijn cultureel bepaald, wat niet betekent dat het in de ene cultuur helemaal niet voorkomt, maar wel hoe tolerant men is tegenover geweld, agressie tegenover vrouwen en ongelijke machtsverhoudingen."
In dezelfde trant kunnen we culturalistisch verdergaan:
"Blijkbaar is er in Vlaamse cultuur nog steeds een belangrijke tendens die Hugo Schiltz "in de grond totalitair" noemde: een eeuwige slachtofferopstelling waarbij het geweld van "die van ons" a priori gelegitimeerd wordt en elke tegemoetkoming aan de Ander als een kaakslag wordt gezien."
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2010, 00:33   #258
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Dát het problemen stelt als je alles op z'n beloop laat zal je me niet horen ontkennen... maar waarom het onderscheid ?
Welk onderscheid? Schreef ik ergens dat je dit enkel maar op nieuwkomers mag toepassen? Van mij mag je dit toepassen op iedereen die passief kansarm zit te wezen zonder dat dit een geldige reden heeft.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2010, 00:39   #259
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Ik geloof je hoor ... 't was geen verwijt of zo


Je hebt gelijk dat deed je (letterlijk gezien) niet.

Laat me dat daarom even herformuleren :

[quote = origineel stukje uit je post ]
Ik ben helemaal niet mis, Arti stelt duidelijk dat er mensen zijn die onderscheid maken op basis van kleur, dat is zever en uit je nek kletsen, ( ze beweerde zelfs dat het leed van verkrachte vrouwen misbruikt wordt om racistische praat te verkopen, uitspraken die ze wel niet kan aantonen ....
Beweert U nu werkelijk dat er geen mensen bestaan die "onderscheid zouden maken op basis van kleur" en "het leed van verkrachte vrouwen misbruiken om racistische praat te verkopen" ?



Uiteraard niet.... dat beweer ik noch Arti niet dat het enkel een 'blank' phenomeen zou betreffen


Neen, helemaal niet
Want als je met positieve discriminatie de volterm 'positieve discriminatie' aankaart aankaart dan klopt er niks van



Ik lees uiteraard niet alles, alice
Het kan zijn dat zij specifiek naar dát topic verwees en dat dat voor jouw perfect duidelijk was... ik zag echter nergens dat ze dat expliciet deed en dát topic heb ik maar zeer fragmentarisch genoten.... ik geloof zelfs niet of ik er ooit wat postte, maar wie weet


Dát heb ik haar nog niet zo weten stellen maar jij genoot vele uren méér met haar.
Een volgende gelegenheid bevraag ik haar dat zeker en vast[/quote]
U volhard wat in uw boosheid..ik schreef al dat Arti het forum en zijn bezoekers bedoelde, en glashard even beweerde dat in de discussie mensen het leed van verkrachte vrouwen misbruikten om racistische praat uit te slaan, een bewering die ze helemaal niet kon aantonen.
Laat dat genot maar achterwege, wat Arti betreft deel ik niet echt uw mening!
Positieve discriminatie bestaat niet, het is gewoon discriminatie voor wie niet tot de bevoordeelde groep behoort, punt.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2010, 05:24   #260
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Het is niet omdat mijn antwoord u niet bevalt dat u niet gelezen werd hoor.
Schreef ik ergens dat er geen racisme of discriminatie bestaat? Wie legt hier wat in de mond?? IK werd er vanmorgen nog met verdoken discriminatie geconfronteerd, en laat niet na daar op aan te spreken.
Racisme bestaat wel degelijk, evenals discriminatie, maar dat is geen "wit fenomeen" al eens gehoord hoe vrolijk Turken zich kunnen maken over Marokkanen, en omgekeerd? Al eens gehoord hoe sommige Turken en Marokkanen zich uitlaten over hun zwarte medemens? Binnen alle bevolkingsgroepen vindt je racisten en voorstanders van discriminatie, positieve discriminatie is dan ook gewoon discriminatie voor wie niet tot de groep behoort en ook daar maakt iedere groep zichzelf schuldig aan ongeacht kleur. Duidelijk zo? Mooi!
Maar dat was niet wat Arti bedoelde, ze refereerde naar de discussie in het forum over blonde vrouwen die hun haren donker kleurden, leest u wel voor u een mening heeft??
Neen; jij refereerde daarnaar.
Ik schreef :
Wat ik bedoel is :
Wanneer een allochtoon een wandaad begaat wordt er geschreven :
"Die kerel is geen mens meer, hij gedraagt zich slechter dan beesten."
Wanneer een autochtoon een wandaad begaat; acht dezelfde forumgebruiker het niet nodig het woord "beest" te gebruiken.

Wanneer een allochtoon een wandaad begaat wordt er geschreven dat dit komt door zijn opvoeding; zijn cultuur; zijn religie; van hoe tolerant men is tegenover geweld, agressie tegenover vrouwen en ongelijke machtsverhoudingen.
Wanneer een autochtoon een misdaad begaat is het van "ik weet niet hoe dit gekomen is" want "Binnen onze cultuur wordt geweld op vrouwen afgekeurd en veroordeeld".

Ik ontwaar dus vooroordelen; clichés en vooral 2 maten en 2 gewichten."

Citaat:
U bent misschien niet tegen onderzoek maar Arti wel hoor, voor haar is onderzoeken of er verband is tussen culturele achtergrond en gedrag discriminatie!
Waaruit zou moeten blijken dat ik daar wel tegen ben?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be