Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 juli 2014, 17:08   #241
atmosphere
Secretaris-Generaal VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 20.258
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd

Als dat de enige manier is om je eigen kinderen te beschermen tegen de raketten van de vijand, afgeschoten vanachter menselijke schilden, dan is het helaas niet anders.



Ze houden ook van het leven van anderen, maar meer van hun eigen leven.

Als anderen proberen de joden te vermoorden met raketaanvallen, dan wordt er teruggeschoten.

Als er daarbij onvermijdelijk burgerslachtoffers vallen dan is dat heel triest, maar dat kan Israel er natuurlijk niet van weerhouden om zichzelf te verdedigen.
Leuk geprobeerd weer het idee "Israel reageert slechts op aanvallen"

Dit staat steeds centraal in al betogen over de raketaanvallen, u leest en zien simpelweg helemaal geen informatie die de andere kant van het verhaal geeft.
U heeft werkelijk geen idee waarom de quassam brigades nu precies zijn doorgegaan met hun beschietingen.

Altijd weer dezelfde kletspraat, ook in de journaals hier. Het zogenaamde gebruik van Human shields als excuus voor de vele doden.
voor ieder met ook maar een rijst korrel aan gezond verstand die er 5 minuten langer over nadenkt is duidelijk dat het kletspraat is.

Maar goed , in waarheidsvinding bent u niet interesseert als warm voorstander van het meest inhumane idee dat de mensheid ooit bedacht heeft, massamoord. Ik ben er van overtuigd dat veel van uw geloofsgenoten u voor gek zullen verklaren.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2014, 17:15   #242
atmosphere
Secretaris-Generaal VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 20.258
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd

Dat is ook niet vreemd. Alle moslims willen de joden dood. Dat is nou eenmaal hun geloof.
Het is uw geloof dat u dit geloofd! Het heeft helemaal niets met de werkelijkheid van doen.
U heeft zojuist bevestigd dat u het spoor volledig bijster bent door te zeggen "alle moslims willen de joden dood"
Ik weet zelf namelijk 100% zeker dat het onzin is.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2014, 17:22   #243
Miauw!
Europees Commissaris
 
Miauw!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2014
Berichten: 6.344
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het is uw geloof dat u dit geloofd! Het heeft helemaal niets met de werkelijkheid van doen.
U heeft zojuist bevestigd dat u het spoor volledig bijster bent door te zeggen "alle moslims willen de joden dood"
Ik weet zelf namelijk 100% zeker dat het onzin is.
En joden roepen niét "Death to Arabs!" of vinden niét dat "de enige goede Arabier een dode Arabier is"? Zelfs op de Beitar Jerusalem Games riepen ze “death to Arabs” naar de Arabische spelers.
Gelukkig zijn ze niet allemaal zo, maar volgens Eliyahu's logica zou je nu ook moeten zeggen "Alle Joden willen de Arabieren dood".

Laatst gewijzigd door Miauw! : 10 juli 2014 om 17:23.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2014, 17:26   #244
atmosphere
Secretaris-Generaal VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 20.258
Standaard

Nog zoiets idioots :

Citaat:
Israël heeft 100.000 Palestijnen op de Gazastrook per telefoon gewaarschuwd hun huizen nabij de grens de verlaten en naar het zuiden te gaan. Analisten denken daarom dat een grootschalig Israëlisch grondoffensief nabij is.
Ja , hallo met Israel , wij zijn van plan uw wijk plat te bombarderen dus wij verzoeken u uw woning te verlaten en ergens op straat te gaan leven.
Palestijn : "dank u voor de waarschuwing, ga uw gang en bombardeer alles dat wij hebben gerust plat "
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2014, 17:32   #245
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.678
Standaard

Allemaal hun eigen dikke fout. Waarom is Hamas begonnen met het ontvoeren en vermoorden van die drie jongens? Was dat niet gebeurd dan was er nu géén escalatie. Alhoewel... Hamas die raketten afschiet richting Zuid-Israël is in feite reeds sedert jaren dagelijkse kost. Als dat hen amuseert, dan moeten ze maar de consequenties hiervan ervaren. Dan krijgen ze genadeloos op hun bek. Op veel sympathie zullen die bastaards nooit kunnen rekenen. Egypte heeft er ook schoon genoeg van.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2014, 19:11   #246
Miauw!
Europees Commissaris
 
Miauw!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2014
Berichten: 6.344
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Nog zoiets idioots :



Ja , hallo met Israel , wij zijn van plan uw wijk plat te bombarderen dus wij verzoeken u uw woning te verlaten en ergens op straat te gaan leven.
Palestijn : "dank u voor de waarschuwing, ga uw gang en bombardeer alles dat wij hebben gerust plat "
Ik zou denk ik ook in de buurt van mijn huis blijven en hopen dat ze niét bombarderen als ze zien dat er burgers aanwezig zijn. Schrale troost dat je nog leeft, als je je hele have en goed kwijt bent. Tenzij Israël herstelbetalingen doet aan de Palestijnen wiens woningen ze platgegooid hebben. Maar iets zegt me dat ze dit niet van plan zullen zijn.....
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2014, 19:15   #247
Miauw!
Europees Commissaris
 
Miauw!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2014
Berichten: 6.344
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Allemaal hun eigen dikke fout. Waarom is Hamas begonnen met het ontvoeren en vermoorden van die drie jongens? Was dat niet gebeurd dan was er nu géén escalatie. Alhoewel... Hamas die raketten afschiet richting Zuid-Israël is in feite reeds sedert jaren dagelijkse kost. Als dat hen amuseert, dan moeten ze maar de consequenties hiervan ervaren. Dan krijgen ze genadeloos op hun bek. Op veel sympathie zullen die bastaards nooit kunnen rekenen. Egypte heeft er ook schoon genoeg van.
En wie zegt dat Hamas die 3 jongens ontvoerd heeft? En zelfs al was dit zo, waarom dan niet, zoals in een "normale" rechtsstaat gebeurt, de daders opsporen en voor het gerecht brengen, ipv de Palestijnen collectief te straffen? Mag men de Israëli's nu ook collectief straffen voor het ontvoeren en levend verbranden van die Palestijnse jongen door Israëlische extremisten?

"Op dit ogenblik sluit Europa de ogen voor een van de grootste Israëlische strafexpedities tegen de Palestijnse bevolking van de afgelopen jaren. De regering van Benjamin Netanyahu heeft er voor gekozen om de spanningen met de Palestijnsen op te drijven in zijn 'antwoord' op de ontvoering en moord van drie jonge orthodoxe joods-Israëlische kolonisten die overigens plaatsgreep in gebied onder Israëlische militaire controle. Zonder het onderzoek af te wachten werd Hamas als opdrachtgever en dader aangewezen - die altijd heeft ontkend - en zwaar uitgehaald naar de Palestijnse Autoriteit.

Het Israëlische leger treedt ongemeen brutaal op. Sinds de ontvoering op 12 juni zijn er als gevolg van deze strafexpeditie minstens 10 Palestijnse doden en honderden gewonden gevallen. Het gaat overduidelijk om een collectieve strafmaatregel die buitenproportioneel is en alle rechtsregels van een democratische staat met de voeten treedt. Honderden families kregen te maken met huiszoekingen waarbij de woonst werd beschadigd of vernietigd en minstens 600 mensen zijn opgepakt, met inbegrip van minderjarigen. Velen zijn mishandeld of worden gefolterd, een courante praktijk in Israëlische gevangenissen. Netanyahu maakt bovendien van de gelegenheid gebruik om verzoening tussen Hamas en Fatah en het akkoord over de oprichting van een eenheidsregering te torpederen. Zijn minister van Huisvesting liet verstaan dat Israël zal antwoorden met een verdere uitbreiding van de (illegale) nederzettingen. Kan het cynischer?"
http://www.knack.be/nieuws/wereld/de...on-263595.html
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2014, 19:17   #248
Miauw!
Europees Commissaris
 
Miauw!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2014
Berichten: 6.344
Standaard

"Netanyahu maakt bovendien van de gelegenheid gebruik om verzoening tussen Hamas en Fatah en het akkoord over de oprichting van een eenheidsregering te torpederen."
Die eenheidsregering en het feit dat de VS die regering steunde.... d�*�*r draait het om! En in dat licht kwam de moord op die 3 Israëlische jongens wel bijzonder gelegen voor Nethanyahu!

Laatst gewijzigd door Miauw! : 10 juli 2014 om 19:18.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2014, 19:24   #249
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
En wie zegt dat Hamas die 3 jongens ontvoerd heeft?
Je maakt jezelf compleet belachelijk door zoiets te schrijven.

En, die drie jongens waren geen "kolonisten". Hun woonplaats was in Israël zelf. Ze volgden les in een Yeshiva die op de West-Bank is gevestigd. Dat maakt van hen nog geen "kolonisten". En zelfs als het "kolonisten" geweest waren, dan is dat nog geen reden om hen te ontvoeren en uit de weg te ruimen. En wat de Palestijnse jongen betreft, je weet toch ook dat de schuldigen gearresteerd werden?
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2014, 19:47   #250
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je maakt jezelf compleet belachelijk door zoiets te schrijven.
Waarom?
Waarom zou ik Israel blind moeten geloven?
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2014, 20:52   #251
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 37.029
Standaard

Vandaag hebben de palestijntjes in beide eigen voeten geschoten.
Een ongeziene serie vuurpijlen naar Israêl afgeschoten, straks volgt de vergelding.
De laatste 20 jaar krijgen ze op hun muil en toch blijven proberen....zelfs een palestijse ezel (het beestje zelve) stoot zich geen twee keer aan een Israêlische steen.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2014, 21:10   #252
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 73.113
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Allemaal hun eigen dikke fout. Waarom is Hamas begonnen met het ontvoeren en vermoorden van die drie jongens? Was dat niet gebeurd dan was er nu géén escalatie. Alhoewel... Hamas die raketten afschiet richting Zuid-Israël is in feite reeds sedert jaren dagelijkse kost. Als dat hen amuseert, dan moeten ze maar de consequenties hiervan ervaren. Dan krijgen ze genadeloos op hun bek. Op veel sympathie zullen die bastaards nooit kunnen rekenen. Egypte heeft er ook schoon genoeg van.
Dat is trouwens een van de ergst onderbelichte aspecten van het palestijnen vraagstuk, en in het bijzonder aan gaza.

Gaza heeft twee grenzen, die met israel en die met egypte.
Dat israel zich beschermt door gaza af te sluiten is niet moeilijk om te begrijpen.
Maar waarom sluiten de egyptenaren hun grens met gaza ? Enkel maar om israel 'plezier' te doen ? weinig waarschijnlijk.
Hebben zij dan zelf structureel een probleem met die arabische broeders ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2014, 21:15   #253
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 73.113
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Ik zou denk ik ook in de buurt van mijn huis blijven en hopen dat ze niét bombarderen als ze zien dat er burgers aanwezig zijn. Schrale troost dat je nog leeft, als je je hele have en goed kwijt bent. Tenzij Israël herstelbetalingen doet aan de Palestijnen wiens woningen ze platgegooid hebben. Maar iets zegt me dat ze dit niet van plan zullen zijn.....
Soms vraag ik me af of je dit écht meent, of gewoon wat wil provoceren...
Als er in een huis een hamas lid woont, of een wapenopslagplaats is, of er vanop het dak raketten worden afgeschoten dan bombardeert israel dat huis. En daar stopt uiteraard het verhaal aangezien de doelstelling bereikt is.

Wil de familie geen bommen op haar huis, moet ze het probleem preventief aanpakken : géén hamas lid in huis nemen, of buitensmijten. Géén wapenopslagplaats houden. En -uiteraard- géén raketten lanceren laten lanceren vanop hun dak.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2014, 21:26   #254
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 64.192
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Soms vraag ik me af of je dit écht meent, of gewoon wat wil provoceren...
Ik denk niet dat miauw een provocatrice is. Kwestie, indien wel ,dan is zou ze zeer dom bezig zijn
Citaat:
Als er in een huis een hamas lid woont, of een wapenopslagplaats is, of er vanop het dak raketten worden afgeschoten dan bombardeert israel dat huis. En daar stopt uiteraard het verhaal aangezien de doelstelling bereikt is.
En als er wapens of raketten liggen, dan ontploft het harder.
Citaat:
Wil de familie geen bommen op haar huis, moet ze het probleem preventief aanpakken : géén hamas lid in huis nemen, of buitensmijten. Géén wapenopslagplaats houden. En -uiteraard- géén raketten lanceren laten lanceren vanop hun dak.
En daar wringt het schoentje. Gooi de middelste zoon buiten wegens het hebben van een hamas lidkaart, en die staat 5 minuten later terug aan de deur met een hoop vriendjes en een paar motorfietsen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2014, 21:27   #255
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 64.192
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Vandaag hebben de palestijntjes in beide eigen voeten geschoten.
Een ongeziene serie vuurpijlen naar Israêl afgeschoten, straks volgt de vergelding.
De laatste 20 jaar krijgen ze op hun muil en toch blijven proberen....zelfs een palestijse ezel (het beestje zelve) stoot zich geen twee keer aan een Israêlische steen.
En zoals ik al eerder voorspelde, de VN is al aan't mekkeren over "terughoudendheid".
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2014, 21:32   #256
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 73.113
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik denk niet dat miauw een provocatrice is. Kwestie, indien wel ,dan is zou ze zeer dom bezig zijn
Dan ga ik het beleefd houden op een ietwat naïeve visie op het conflict.
Citaat:
En als er wapens of raketten liggen, dan ontploft het harder.
leuk sarcasme

Citaat:
En daar wringt het schoentje. Gooi de middelste zoon buiten wegens het hebben van een hamas lidkaart, en die staat 5 minuten later terug aan de deur met een hoop vriendjes en een paar motorfietsen.
En dan is het automatische gevolg daarvan en voor de israëlieten zeer logische keuze : bombarderen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2014, 22:00   #257
Eliyahu
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2008
Locatie: Judea
Berichten: 4.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Leuk geprobeerd weer het idee "Israel reageert slechts op aanvallen"

Dit staat steeds centraal in al betogen over de raketaanvallen, u leest en zien simpelweg helemaal geen informatie die de andere kant van het verhaal geeft.
U heeft werkelijk geen idee waarom de quassam brigades nu precies zijn doorgegaan met hun beschietingen.

Altijd weer dezelfde kletspraat, ook in de journaals hier. Het zogenaamde gebruik van Human shields als excuus voor de vele doden.
voor ieder met ook maar een rijst korrel aan gezond verstand die er 5 minuten langer over nadenkt is duidelijk dat het kletspraat is.

Maar goed , in waarheidsvinding bent u niet interesseert als warm voorstander van het meest inhumane idee dat de mensheid ooit bedacht heeft, massamoord. Ik ben er van overtuigd dat veel van uw geloofsgenoten u voor gek zullen verklaren.
Bs'd

Jij vindt dat Israel niks terug mag doen, en zich gewoon maar met raketten moet laten bestoken??
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2014, 22:01   #258
Eliyahu
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2008
Locatie: Judea
Berichten: 4.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Nog zoiets idioots :



Ja , hallo met Israel , wij zijn van plan uw wijk plat te bombarderen dus wij verzoeken u uw woning te verlaten en ergens op straat te gaan leven.
Palestijn : "dank u voor de waarschuwing, ga uw gang en bombardeer alles dat wij hebben gerust plat "
Bs'd

Je hebt gelijk, ze kunnen beter niet bellen. Gewoon gelijk een bom er op.
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2014, 22:03   #259
Eliyahu
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2008
Locatie: Judea
Berichten: 4.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Ik zou denk ik ook in de buurt van mijn huis blijven en hopen dat ze niét bombarderen als ze zien dat er burgers aanwezig zijn. Schrale troost dat je nog leeft, als je je hele have en goed kwijt bent. Tenzij Israël herstelbetalingen doet aan de Palestijnen wiens woningen ze platgegooid hebben. Maar iets zegt me dat ze dit niet van plan zullen zijn.....
Bs'd

En je denkt dat hamas herstelbetalingen gaat doen voor alle schade die ze Israel berokkend hebben?

Of hoeft dat niet? Moet alleen Israel schade betalen?
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2014, 22:13   #260
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Kunnen ze niet beter stoppen met ruzie maken?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be