Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 november 2013, 21:30   #241
Ratatosk
Europees Commissaris
 
Ratatosk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 6.375
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Ah, ik dacht dat je programmeur was.
Daarvoor is mijn kennis te beperkt, wel leergierig en een beetje kennis van bepaalde zaken.

Wat me wel opvalt is dat kennis vergaren tegenwoordig zich beperkt tot een diploma vergaren, daarna stopt het precies terwijl kennis opdoen als mens gewoon verrijkend is.
__________________
Het is allemaal de schuld van de Flair.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2013, 21:32   #242
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Daarvoor is mijn kennis te beperkt, wel leergierig en een beetje kennis van bepaalde zaken.

Wat me wel opvalt is dat kennis vergaren tegenwoordig zich beperkt tot een diploma vergaren, daarna stopt het precies terwijl kennis opdoen als mens gewoon verrijkend is.
In veel opleidingen (pakweg economie, en ALLE managementrichtingen zonder uitzondering) zijn de studenten niet geinteresseerd in de acherliggende theorie achter hun leerstof.

En programmeurs zoeken zij echt overal en ze pakken alles binnen. Zie dat je wat GUI's kent, C++ en Java wat beheerst en eventueel een scriptje kunt plegen en ze pakken je aan. Ik ken gebuisde eerstejaars die als analyst-programmeur werken.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2013, 21:43   #243
Ratatosk
Europees Commissaris
 
Ratatosk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 6.375
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
In veel opleidingen (pakweg economie, en ALLE managementrichtingen zonder uitzondering) zijn de studenten niet geinteresseerd in de acherliggende theorie achter hun leerstof.

En programmeurs zoeken zij echt overal en ze pakken alles binnen. Zie dat je wat GUI's kent, C++ en Java wat beheerst en eventueel een scriptje kunt plegen en ze pakken je aan. Ik ken gebuisde eerstejaars die als analyst-programmeur werken.
Programmeren zegt me niets, prachtig om te zien wat anderen kunnen maar hou het liever algemeen.

Office gebruiken zoals het bedoeld is nu momenteel mijn bezigheid. Dat soort zaken vind ik leuk om te doen. Zeker als je dit kan toepassen op werkgebied. Een goede presentatie doet wonderen.

Wat me het nog het meest stoort is dat men zelf niet op ontdekking gaat. Ik heb de meeste zaken zelf aangeleerd (ik heb geen diploma). Het is ergerlijk als ze afkomen en zeggen dat ze het niet kunnen. Dat is de grootste zever dat men kan aanhoren "ik kan het niet".
__________________
Het is allemaal de schuld van de Flair.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2013, 21:46   #244
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Programmeren zegt me niets, prachtig om te zien wat anderen kunnen maar hou het liever algemeen.

Office gebruiken zoals het bedoeld is nu momenteel mijn bezigheid. Dat soort zaken vind ik leuk om te doen. Zeker als je dit kan toepassen op werkgebied. Een goede presentatie doet wonderen.

Wat me het nog het meest stoort is dat men zelf niet op ontdekking gaat. Ik heb de meeste zaken zelf aangeleerd (ik heb geen diploma). Het is ergerlijk als ze afkomen en zeggen dat ze het niet kunnen. Dat is de grootste zever dat men kan aanhoren "ik kan het niet".
Vooral over wiskunde wordt dit vaak gezegd. Daar is het nog erger: men is trots op eigen onkunde.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2013, 21:53   #245
Ratatosk
Europees Commissaris
 
Ratatosk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 6.375
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Vooral over wiskunde wordt dit vaak gezegd. Daar is het nog erger: men is trots op eigen onkunde.
Inderdaad, zelfs optellen en aftrekken is tegenwoordig een ramp.
__________________
Het is allemaal de schuld van de Flair.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2013, 22:02   #246
Ratatosk
Europees Commissaris
 
Ratatosk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 6.375
Standaard

Om tot conclusie te komen, ervaring is op een bepaald moment belangrijker dan een diploma. Sommige jobs hebben nu eenmaal een diplomavereiste nodig maar de overige kan men jobs kan bereiken met zelfstudie, hard werken en durf.
__________________
Het is allemaal de schuld van de Flair.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2013, 22:09   #247
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Om tot conclusie te komen, ervaring is op een bepaald moment belangrijker dan een diploma. Sommige jobs hebben nu eenmaal een diplomavereiste nodig maar de overige kan men jobs kan bereiken met zelfstudie, hard werken en durf.
Wat de AutoCAD-helden en andere sloeberkes die aan hun tandvlees zitten qua geld en mogelijkheden niet snappen is:

Sommige ervaring kan men enkel bouwen op bepaalde soorten kennis.

En geef toe, wij zien niet vaak een Oliver Heaviside rondlopen, wel?
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2013, 22:25   #248
Ratatosk
Europees Commissaris
 
Ratatosk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 6.375
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Wat de AutoCAD-helden en andere sloeberkes die aan hun tandvlees zitten qua geld en mogelijkheden niet snappen is:

Sommige ervaring kan men enkel bouwen op bepaalde soorten kennis.

En geef toe, wij zien niet vaak een Oliver Heaviside rondlopen, wel?
Niet vaak, een basis is wel noodzakelijk. Die basis opbouwen kan je op verschillende manieren doen.

Wat ik heb geleerd is dat men geen kansen krijgt maar dat men kansen moet maken.

Geld is geen beperking, office is voor mij een programma waarvoor ik met alle plezier betaal, heb je dat geld niet dan neem je libre office. Wat belangrijk is dat je creatief kan denken en de principes ervan begrijpt.
__________________
Het is allemaal de schuld van de Flair.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2013, 22:32   #249
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Niet vaak, een basis is wel noodzakelijk. Die basis opbouwen kan je op verschillende manieren doen.

Wat ik heb geleerd is dat men geen kansen krijgt maar dat men kansen moet maken.

Geld is geen beperking, office is voor mij een programma waarvoor ik met alle plezier betaal, heb je dat geld niet dan neem je libre office. Wat belangrijk is dat je creatief kan denken en de principes ervan begrijpt.
O maar ik bedoel jou niet. Ik ken iemand die des tijds stopte met de ingenieursopleiding en ging een onderhoudsfunctie uitoefenen met Excel als voornaamste softwarewerktuig. Is intussen doorgegroeid.

Maar wat ik bedoel is hetgeen jij eerder al zei: je hebt programmeren en programmeren. Signaalverwerking, bijvoorbeeld. Doet de afkorting FFT of FIR, of het begrip cutoff-frequency geen belletje rinkelen dan ga je niets kunnen, behalve reeds bestaande pakketjes gebruiken als black box. Voor een creatief iemand misschien handig, maar er is een plafond op wat je daarmee kunt bereiken en dat plafond ligt niet zo heel hoog.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2013, 22:34   #250
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Callcenter

Het begin is zwaar maar je kan erin groeien en sommige bedrijven betalen vrij goed.
Ik laat een traan, in de hoop dat het nog goed met je komt.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2013, 22:44   #251
Ratatosk
Europees Commissaris
 
Ratatosk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 6.375
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
O maar ik bedoel jou niet. Ik ken iemand die des tijds stopte met de ingenieursopleiding en ging een onderhoudsfunctie uitoefenen met Excel als voornaamste softwarewerktuig. Is intussen doorgegroeid.

Maar wat ik bedoel is hetgeen jij eerder al zei: je hebt programmeren en programmeren. Signaalverwerking, bijvoorbeeld. Doet de afkorting FFT of FIR, of het begrip cutoff-frequency geen belletje rinkelen dan ga je niets kunnen, behalve reeds bestaande pakketjes gebruiken als black box. Voor een creatief iemand misschien handig, maar er is een plafond op wat je daarmee kunt bereiken en dat plafond ligt niet zo heel hoog.
Ik geef u gelijk.

Die creatieve persoon kan zelfstudie doen en een opleiding volgen. Een diploma behalen kan je op elk moment doen.

Een vriendin van mij was verzorgster en heeft besloten om een opleiding verpleegkunde te doen. Na 3 jaar is ze verpleegkundige. Voor zulke mensen heb ik respect. Die zitten niet te zagen dat verpleegkundige taken ook door zorgkundige gedaan kunnen worden. Die gaan voor dat diploma en breiden hun basiskennis uit met opleiding.

Wat betreft dat programmeren, ik ben vrij handig met computers maar programmeren (qbasic, ooit eens aan begonnen en dat is slechts kinderspel vergeleken met sommige programmeertalen) is iets anders. Zo moet ik niet gaan solliciteren als netwerkbeheerder. Het ziet er leuk uit maar als ik dat wil doen dan zal ik wel de nodige opleiding volgen.

Mensen overschatten zich, op deze discussie kan je dat duidelijk zien.
__________________
Het is allemaal de schuld van de Flair.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2013, 22:47   #252
Ratatosk
Europees Commissaris
 
Ratatosk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 6.375
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ik laat een traan, in de hoop dat het nog goed met je komt.
Waarom?
__________________
Het is allemaal de schuld van de Flair.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2013, 22:51   #253
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Waarom?
Omdat het vaak schijt irritante mensen zijn, met hun verkopersmentaliteit.

Hoe vaak ik wel aan de telefoon moet zeggen dat ik niet geïnteresseerd ben voordat die lui stoppen met lullen....

Maar jij lijkt mij best een aardige knul, vandaar mijn hoop.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2013, 22:58   #254
Ratatosk
Europees Commissaris
 
Ratatosk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 6.375
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Omdat het vaak schijt irritante mensen zijn, met hun verkopersmentaliteit.

Hoe vaak ik wel aan de telefoon moet zeggen dat ik niet geïnteresseerd ben voordat die lui stoppen met lullen....

Maar jij lijkt mij best een aardige knul, vandaar mijn hoop.
Dat is slechts één van activiteiten die een callcenter doet (outbound Sales). Naar een 1700 ,1207 of naar een Klantendienst bellen behoort ook tot de activiteiten.

Maar ik begrijp je wel,

https://www.bel-me-niet-meer.be/

Misschien handig voor u.
__________________
Het is allemaal de schuld van de Flair.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2013, 23:02   #255
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Dat is slechts één van activiteiten die een callcenter doet (outbound Sales). Naar een 1700 ,1207 of naar een Klantendienst bellen behoort ook tot de activiteiten.

Maar ik begrijp je wel,

https://www.bel-me-niet-meer.be/

Misschien handig voor u.
Het is dan altijd maar afwachten of die bedrijven je er echt uit halen..
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2013, 23:04   #256
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Dat is slechts één van activiteiten die een callcenter doet (outbound Sales). Naar een 1700 ,1207 of naar een Klantendienst bellen behoort ook tot de activiteiten.

Maar ik begrijp je wel,

https://www.bel-me-niet-meer.be/

Misschien handig voor u.
Onlangs iets voorgehad.

Ik leerde 6 jaar geleden iemand kennen, uit naiviteit. Ultranationalist, Voorposter, niet goed in zijn bovenkamer en heel plakkerig. Heb hem kunnen afschudden als "vriend".

Bleek hij voor Belgacom te werken als callcentermedewerker. En belt hij mij op met een promotie.

Hilarity ensued.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2013, 23:06   #257
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Onlangs iets voorgehad.

Ik leerde 6 jaar geleden iemand kennen, uit naiviteit. Ultranationalist, Voorposter, niet goed in zijn bovenkamer en heel plakkerig. Heb hem kunnen afschudden als "vriend".

Bleek hij voor Belgacom te werken als callcentermedewerker. En belt hij mij op met een promotie.

Hilarity ensued.
Hoe ging dat gesprek toen verder?

Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2013, 23:07   #258
Ratatosk
Europees Commissaris
 
Ratatosk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 6.375
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Het is dan altijd maar afwachten of die bedrijven je er echt uit halen..
Het is een tweesnijdend zwaard. bedrijven zijn door de overheid verplicht om klanten te informeren over bepaalde producten en prijzen. Als het via brief of mail gebeurd zijn sommige klanten kwaad of doen ze alsof ze van niets weten en anderzijds is telefonisch ook niet leuk omdat het voor de klant misschien de zoveelste keer is.

Maar ik begrijp u. Ikzelf ben ook niet gediend met opdringerige verkopers aan de telefoon.

De beste methode is eerst vragen of de klant tijd heeft, is het nee dan is het nee.
__________________
Het is allemaal de schuld van de Flair.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2013, 23:09   #259
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Het is een tweesnijdend zwaard. bedrijven zijn door de overheid verplicht om klanten te informeren over bepaalde producten en prijzen. Als het via brief of mail gebeurd zijn sommige klanten kwaad of doen ze alsof ze van niets weten en anderzijds is telefonisch ook niet leuk omdat het voor de klant misschien de zoveelste keer is.

Maar ik begrijp u. Ikzelf ben ook niet gediend met opdringerige verkopers aan de telefoon.

De beste methode is eerst vragen of de klant tijd heeft, is het nee dan is het nee.
Dat dus.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2013, 23:22   #260
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Ik had onlang een opdringerige telefoonverkoper aan de lijn. Ik had tijd over dus ik bleef luisteren en veel informatie vragen en geinteresseerd doen. Na 10 minuten zei ik dat het product mij eigenlijk niet interesseerde maar dat ik zijn stem erg geil vond en wel een homoseksuele date wou.
six is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be