Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 september 2020, 23:19   #241
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat is natuurlijk onzin. Het gerecht werkt altijd traag. Dit is niet uitzonderlijk.
Dat klopt, maar in dit geval begon het gerecht niet eens te werken.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2020, 23:23   #242
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Toevallig waren de zoon van de baron en de zoon van de gouverneur niet aanwezig.

Ik geloof dat meteen.
Waren er dan toch zoontjes van de hogere klasse lid van dat racistische clubje?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2020, 23:45   #243
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat klopt, maar in dit geval begon het gerecht niet eens te werken.
Onwaar
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2020, 04:31   #244
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
De feiten dateren van twee jaar geleden en komt nu voor de rechtbank. Dat is redelijk snel als je weet dat het onderzoek in Antwerpen dan nog eens werd overgeheveld naar Limburg. Heel effectief is hun "macht" dus niet gebleken.
Dat zal blijken nadat de "rechtbank" van "Limburg" (Hasselt dus ....) uitspraak zal doen, ik ben er nog zo gerust niet in.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2020, 04:33   #245
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Zo imaginair dat hij dood is.
Ja, zo nu en dan laat men een beetje teveel de vrije loop aan zijn fantasmen he. Zoals ik stelde, als dat niet de spuigaten uitloopt, is dat niet erg. De universiteit zal niet leeglopen van studenten omdat ze allemaal afgemaakt zijn he. De lessen kunnen blijven doorgaan. Zo erg is dat allemaal niet. Volk genoeg.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2020, 04:44   #246
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Pfff, zeg. Wie niet door heeft dat dat een mengeling van realiteit en humor is, snapt ook niet veel. Uiteraard is gans de functie van een studentenorganisatie om sadist en moordenaar pretenderen te zijn, maar dat is natuurlijk grotendeels imaginair en hoewel waarschijnlijk een natuurlijke wens (wie niet he), gaat men ervan uit dat men de dunne lijn tussen gewenste fantasmen van moordenaar en sadist welke toch normaal zijn, en de noodzakelijke begrenzingen van de werkelijkheid, wel zal bewandelen he.

Als men nu en dan eens, door passie en fantasie, de lijn overschreidt dan moet men daar toch ook niet teveel spectakel over maken. Zolang het aantal doden redelijk blijft, zie ik het probleem niet.
Benieuwd moest het uw kind zijn of je dan ook zo luchtig en begrijpend zou reageren?
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2020, 04:50   #247
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Benieuwd moest het uw kind zijn of je dan ook zo luchtig en begrijpend zou reageren?
Moest die zo stom zijn om naar een studentendoop te gaan natuurlijk. Wie doet nu met die mafkezerij mee he.

Wat ik gewoon wilde zeggen: al dat studentikoos doopgedoe is NATUURLIJK een vorm van "moordenaar en sadisme" fantasme, dat in elk van ons zit. Dat die praeses dat schrijft is dus "normale taal" zou ik denken, hij speelt het rollenspel dat van hem verwacht wordt. Natuurlijk is het een fantasme en een rollenspel, waarbij het niet de reele bedoeling is dat iemand dood gaat, enkel maar een spel om uw fantasmes te bevredigen, "nog net binnen de lijntjes van het aanvaardbare".... en soms er een klein beetje over. Om daar nu verwonderd over te doen, en te zeggen dat het moord met voorbedachten rade was, is totaal niet begrijpen hoe die dingen werken.

Die clubjes zijn niks anders dan fantasme-groepen waar men uiteraard zijn natuurlijk sadisme en zijn natuurlijke nijging tot moordenaar wat prikkelt. Daarvoor dienen ze. Dan verwonderd daarover doen is toch van de pot gerukt ?

En ja, soms gaat het een beetje te ver. Ik zeg niet dat er daar geen straffen moeten zijn, maar men moet daar ook niet te zwaar aan tillen. Wie daar mee mee doet, weet welk spelletje er gespeeld wordt he, en het is de prijs die je moet betalen om nadien, het jaar daarop, zelf de sadist en moordenaar mogen te fantasmeren he.

Het is leeuwentemmer willen worden, en door een leeuw opgepeuzeld worden he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 2 september 2020 om 04:56.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2020, 07:07   #248
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Ik herinner mij dat jaren geleden er een doop was in een of ander landbouwkundig instituut. Een student werd vastgebonden tussen 2 matrassen en van het tweede verdiep naar beneden gesmeten. Hij stierf aan een hartaanval. Daar was ook eventjes media trammelant over en de hele discussie over zin en onzin van dopen kwam weer boven.

En ik vind dat het dikwijls er ver over gaat. Maar hier gaat het toevallig om een gekleurde student en in het licht van al die raciale spanningen in de VS gaat dit natuurlijk een geheel andere dimensie krijgen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2020, 07:21   #249
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.034
Standaard

Ik ben het vaker niet met je eens, patrickve.
Het is geen toeval dat het uitgerekend een jongen van allochtone afkomst is die op beestachtige wijze de dood werd in gedreven. Dat al de rest de beesterijen overleefde.
In een tijd dat racisme tot in het absurde wordt belicht, misbruikt en bestreden is het onbegrijpelijk dat hier niet meer aandacht aan werd besteed. De reden kennen we: In de hoogste kringen kent ons, ons.

Dat uitgerekend het slachtoffer van het elitaire studentenclubje er veel te veel voor over had om erbij te kunnen horen is wél begrijpelijk.

Dat het racistische studentenclubje alle bewijzen verdonkeremaande bewijst dat ze wisten dat ze te ver gingen. Ze probeerden dus ook nog hun verantwoordelijkheid te ontlopen.
Is DAT wat de toekomstige elite leert aan de unief?
Is DAT wat zij leerden van hun ouders?

Ik ken intussen jouw gewelddadige religie van "the winner takes is all", maar ben het er niet meer eens. De mens dient zich te onderscheiden van de beesten.
Het is net andersom. Er bestaan geen wreder beesten dan mensen.
Daar wil ik niet bij horen. Tot geen énkele prijs.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 2 september 2020 om 07:23.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2020, 07:41   #250
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.807
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik ben het vaker niet met je eens, patrickve.
Het is geen toeval dat het uitgerekend een jongen van allochtone afkomst is die op beestachtige wijze de dood werd in gedreven. Dat al de rest de beesterijen overleefde.
In een tijd dat racisme tot in het absurde wordt belicht, misbruikt en bestreden is het onbegrijpelijk dat hier niet meer aandacht aan werd besteed. De reden kennen we: In de hoogste kringen kent ons, ons.

Dat uitgerekend het slachtoffer van het elitaire studentenclubje er veel te veel voor over had om erbij te kunnen horen is wél begrijpelijk.

Dat het racistische studentenclubje alle bewijzen verdonkeremaande bewijst dat ze wisten dat ze te ver gingen. Ze probeerden dus ook nog hun verantwoordelijkheid te ontlopen.
Is DAT wat de toekomstige elite leert aan de unief?
Is DAT wat zij leerden van hun ouders?

Ik ken intussen jouw gewelddadige religie van "the winner takes is all", maar ben het er niet meer eens. De mens dient zich te onderscheiden van de beesten.
Het is net andersom. Er bestaan geen wreder beesten dan mensen.
Daar wil ik niet bij horen. Tot geen énkele prijs.
Dat is totaal van de pot gerukt. ALLE schachten zijn op de intensieve beland. Toevallig is de gekleurde degene die overleden is meteen komen de moraalridders weer racisme roepen. Die heft gewoon slechter gereageerd als de anderen.

Ze hebben een grote schuld omdat ze niet eerder hebben ingegrepen. Maar dat maakt hen nog geen racisten.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2020, 08:04   #251
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.034
Standaard

Alle schachtenopéén na hebben het overleefd.
Je zou beter eens opzoeken wat de jongeman die zijn "doop" NIET overleefde aan racistische opmerkingen mee in zijn graf nam.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2020, 08:22   #252
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.034
Standaard

Citaat:
“Beste sadisten en moordenaars”: Reuzegom kondigde dodelijke doop aan met huiveringwekkende mail.

De mail toont aan dat de leden er op uit waren om er een harde, sadistische bedoening van te maken tijdens de doop. De aanhef klinkt ook bijzonder wrang en wreed als je weet dat Sanda Dia, een twintigjarige student, uiteindelijk zou sterven aan de gevolgen van al wat hij had moeten doorstaan tijdens die doop.
Het was dus een sadistische moord met voorbedachte rade.
Die mannen beginnen goed voorbereid aan hun hoogstaande roeping
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2020, 08:30   #253
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik ben het vaker niet met je eens, patrickve.
Dat respecteer ik, anders zouden er geen discussies zijn he.

Citaat:
Het is geen toeval dat het uitgerekend een jongen van allochtone afkomst is die op beestachtige wijze de dood werd in gedreven. Dat al de rest de beesterijen overleefde.
Dat is tweesnijdend he: zijn autochtonen sterker ten aanzien van de beproevingen, en was dit te hoog gegrepen voor een zwakkere, of heeft men deze wat verder afgelegen kandidaat extra zwaar op de rooster gelegd omdat zijn pretenties minder natuurlijk waren dan zij die op normale wijze bij de club hoorden ?

Citaat:
In een tijd dat racisme tot in het absurde wordt belicht, misbruikt en bestreden is het onbegrijpelijk dat hier niet meer aandacht aan werd besteed. De reden kennen we: In de hoogste kringen kent ons, ons.

Dat uitgerekend het slachtoffer van het elitaire studentenclubje er veel te veel voor over had om erbij te kunnen horen is wél begrijpelijk.
Voila, je geeft zelf een mogelijke verklaring aan: te hoge ambities, he.

Let op, ik ga die zwijnerijen niet verdedigen, maar niemand is GEDWONGEN om daaraan deel te nemen. Doe je het wel, dan heb je zelf uw kosten-baten analyse gemaakt, en moet je maar de gevolgen ervan dragen he.

Als je per se aandacht wil bekomen door uit, ik zeg maar wat, het raam van de 20ste verdieping te springen en zo sensatie te bekomen, dan moet je maar aannemen dat je wel eens te pletter kan vallen. Als je aan de zwijnerijen van zo een sadistenclubje wil meedoen, dan moet je het ook maar weten he. Vooral als er daar een elitair statuut mee te bekomen is. Ik kan daar geen sikkepit compassie mee hebben, met zotten die daaraan meedoen, en dan, als het slecht afloopt, slachtoffer zijn. Wie wil er zich nu onderwerpen aan zo een vernederende en gevaarlijke dingen ? Eigen schuld, dikken bult.

Citaat:
Dat het racistische studentenclubje alle bewijzen verdonkeremaande bewijst dat ze wisten dat ze te ver gingen. Ze probeerden dus ook nog hun verantwoordelijkheid te ontlopen.
Is DAT wat de toekomstige elite leert aan de unief?
Is DAT wat zij leerden van hun ouders?
Het spreekt vanzelf dat als er een lijk op de vloer ligt, je ambras kan verwachten. Het is toch normaal om alles in het werk te stellen om die ambras proberen te vermijden, nee ?

Citaat:
Ik ken intussen jouw gewelddadige religie van "the winner takes is all", maar ben het er niet meer eens. De mens dient zich te onderscheiden van de beesten.
Het is net andersom. Er bestaan geen wreder beesten dan mensen.
Daar wil ik niet bij horen. Tot geen énkele prijs.
Dat is niet mijn religie, noch mijn verlangen, dat is mijn WAARNEMING en mijn BEGRIJPEN van het leven. Het is geen streefdoel, het is een begrijpen van hoe het werkt. Je neemt het trouwens zelf waar. Ik ben een wetenschapper tot in de kist: de waarneming wint altijd. Ik beschouw de waarneming als de meester van het begrip. Als de waarneming mij zegt dat mensen beesten zijn, dan moet je dus de mens begrijpen als beest. En weet je: het is een beschrijving die heel goed werkt. Wat zou je meer willen als wetenschapper ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2020, 08:32   #254
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Dat is totaal van de pot gerukt. ALLE schachten zijn op de intensieve beland. Toevallig is de gekleurde degene die overleden is meteen komen de moraalridders weer racisme roepen. Die heft gewoon slechter gereageerd als de anderen.
Zal een donkere comorbiditeit gehad hebben zekers

Het is trouwens enkel maar een gelegenheidsmop: het is heel goed mogelijk dat etnische verschillen juist verantwoordelijk zijn voor een slechtere afloop.

Laatst gewijzigd door patrickve : 2 september 2020 om 08:33.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2020, 08:47   #255
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat respecteer ik, anders zouden er geen discussies zijn he.



Dat is tweesnijdend he: zijn autochtonen sterker ten aanzien van de beproevingen, en was dit te hoog gegrepen voor een zwakkere, of heeft men deze wat verder afgelegen kandidaat extra zwaar op de rooster gelegd omdat zijn pretenties minder natuurlijk waren dan zij die op normale wijze bij de club hoorden ?



Voila, je geeft zelf een mogelijke verklaring aan: te hoge ambities, he.

Let op, ik ga die zwijnerijen niet verdedigen, maar niemand is GEDWONGEN om daaraan deel te nemen. Doe je het wel, dan heb je zelf uw kosten-baten analyse gemaakt, en moet je maar de gevolgen ervan dragen he.

Als je per se aandacht wil bekomen door uit, ik zeg maar wat, het raam van de 20ste verdieping te springen en zo sensatie te bekomen, dan moet je maar aannemen dat je wel eens te pletter kan vallen. Als je aan de zwijnerijen van zo een sadistenclubje wil meedoen, dan moet je het ook maar weten he. Vooral als er daar een elitair statuut mee te bekomen is. Ik kan daar geen sikkepit compassie mee hebben, met zotten die daaraan meedoen, en dan, als het slecht afloopt, slachtoffer zijn. Wie wil er zich nu onderwerpen aan zo een vernederende en gevaarlijke dingen ? Eigen schuld, dikken bult.



Het spreekt vanzelf dat als er een lijk op de vloer ligt, je ambras kan verwachten. Het is toch normaal om alles in het werk te stellen om die ambras proberen te vermijden, nee ?



Dat is niet mijn religie, noch mijn verlangen, dat is mijn WAARNEMING en mijn BEGRIJPEN van het leven. Het is geen streefdoel, het is een begrijpen van hoe het werkt. Je neemt het trouwens zelf waar. Ik ben een wetenschapper tot in de kist: de waarneming wint altijd. Ik beschouw de waarneming als de meester van het begrip. Als de waarneming mij zegt dat mensen beesten zijn, dan moet je dus de mens begrijpen als beest. En weet je: het is een beschrijving die heel goed werkt. Wat zou je meer willen als wetenschapper ?
Ik wéét dat dit de realiteit is, maar ben het er niet mee eens.
Geef mij maar een hond en een kat. Die hebben tenminste wat de machthebbers missen. Ze tonen meer dan alleen respect voor degenen die hen een menswaardig leven geven.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2020, 09:12   #256
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik wéét dat dit de realiteit is, maar ben het er niet mee eens.
Ik ben het altijd eens met de werkelijkheid. Die is anders dan men mij liet geloven toen ik klein was.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2020, 10:04   #257
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.034
Standaard

Gelukkig hadden mijn ouders teveel kinderen om tijd te hebben voor indoctrinatie.
Ze hebben een schoon, groot, katholiek gezin van atheïsten en vrijdenkers nagelaten.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2020, 14:28   #258
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.608
Standaard

Een aanspreking met "moordenaars en sadisten", dat is toch duidelijk decorum.

Ken je het verhaaltje van de blow job op de ontgroening?
Het praesidium had besloten om de vrouwelijke schachten goed bang te maken, en naïeve leden van de hogere jaren eens flink bij de neus te nemen.

De aankondiging was dus dat een van de vrouwelijke schachten op het einde van de doop een blow job moest geven aan een uitgelote ancien. (die uitloting werd ook wel wat vervalst ...)

Op het moment suprême werd dus de ancien geblinddoekt en moest de schacht ... een ballon opblazen, die dan overhandigd werd aan de ancien.

Decorum.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2020, 14:45   #259
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.807
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Zal een donkere comorbiditeit gehad hebben zekers

Het is trouwens enkel maar een gelegenheidsmop: het is heel goed mogelijk dat etnische verschillen juist verantwoordelijk zijn voor een slechtere afloop.
De enige relevante vraag over racisme hier is of ze eerder zouden ingegrepen hebben moest 1 van de blanke schachten onwel zijn geworden. Ik denk dat ze even traag gereageerd zouden hebben.

Die doop wordt al jaren zo gehouden en het is net de bedoeling dat de schachten er ziek van worden. Uiteraard is dat onzin en veel te hard, maar in deze doop is niets gebeurd dat de vorige jaren niet gebeurd is. Alleen de mate waarin is waarschijnlijk verschillend.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2020, 09:15   #260
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.581
Standaard

De vertragingsmaneuvers zijn begonnen. Dat zal iets van lange adem worden. Ik schat uitspraak binnen 5 jaar en dan komen de advocaten zeggen dat de redelijke termijn overschreden is, dat het al zolang geleden is, etc...
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200903_92817569

Citaat:
“Ik hoop echt dat de onderzoeksrechter alle onderzoeksdaden zal inwilligen. Als de onderzoeksrechter dit niet doet, dan zal er door de partijen beroep worden aangetekend waardoor het een werk van lange adem zal worden. Het dossier zal dan een paar extra maanden in beslag nemen en dat vind ik zeer erg voor de vader van Sanda”, aldus Mary op Radio 1.
__________________
“Toen ze (Sihame El Khaouakibi) over haar werk vertelde, wist ik meteen: dit hebben we ook in Brussel nodig,” zei Jambon daarover.
https://www.bruzz.be/analyse/mist-ro...jft-2021-04-13
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be