Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 mei 2014, 11:13   #241
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.085
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Nu snap ik het! Ze kiezen frietjes als een titel voor een publicatie over zeevaart. Goed dan.
Neen, maar een titel is zo gekozen om iemand te overtuigen het boek aan te kopen.
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2014, 11:15   #242
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.085
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Nee, de islam is niet gebouw op een religie, maar de religies, alle religies, zijn/waren wijzigingen, aanvullingen of afwijkingen van één religie, en dat is altijd islam geweest. Islam is de religie die God voor mens heeft gekozen, allertijden. Nu, boodschap van de finale profeet, Mohammed, is slechts een vernieuwing van één en dezelfde religie.
De pedofeet heeft gewoon knip en plak werk gedaan van 2 andere, monotheïstische godsdiensten.

Het heeft niets gemeen met Boeddisme, hindoeïsme, Shintoïsme, Daoïsme, Voorouderverering, Viking Mythologie, Griekse Goden, Egyptische Mysterieën.

Hoe komt het dat dat god, als hij al bestaat, al die andere godsdiensten ook laat bestaan? Vreemd hoor...
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2014, 11:21   #243
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Mozes, onder welke farao heeft die nu weer geleefd ? Uit je nek kletsen, daar ben je goed in, maar zo een eenvoudige vraag beantwoorden, dan ben je bent er al vandoor.
Ik klets niet uit mijn nek, ik ben een mens. Remember ? Niets komt uit mijn gedachten door blinde natuurlijke selecties in mijn hoofd, of doelloze toevalligheden door mijn vingers.

Je vraag is irrelevant; daarbij zoek jij hier naar twistgesprekken! Waarom? Je hebt zelf beweerd dat Mozes niet bestaan heeft.

Hou op met persoonlijke aanvallen, of zoek iemand anders, om mee te ruziën. Nog een keer van dat soort straattaal, vlieg je mijn favoriete lijst in. Je probeert telkens weg te lopen van serieuze discussies. Er is een kloof tussen ons, en die heeft niets van doen met Mozes of Koran. Ik geloof in mens, jij niet. Dit is het probleem.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2014, 11:24   #244
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Nee, Wat is er logisch aan om een sprookje te verzinnen als je iets niet snapt, i.p.v. proberen uit te zoeken wat er aan de hand is?

Geloof is een manier voor mensen om om te gaan met angst, onzekerheid en onwetendheid, that,s it.
O.K; maar eerst moeten we zoeken naar zin en onzin van zoeken, snappen, angst, zekerheid en weten. En logisch gezien, hebben die concepten geen betekenis; ze zijn zinloos en "leeg". Daarvoor hebben we een mens nodig. Een dier als uitwerpsel van natuur blinde doelloze en toevallige accidenten, is slechts een 'absurd' doos cellen; geen mens.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2014, 11:27   #245
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
O jazeker relevant. Probleem is dat je daar geen zinnig antwoord op kunt geven.
Absoluut niet. De vraag wat Bart de Wever in zijn boek "ondergang van rode duivels" over Zinddine Zidane heeft gezegd, is niet alleen irrelevant maar 'absurd', niet Dewever dat boek nooit geschreven heeft. Je hebt zelf beweerd, zonder bewijs natuurlijk, moest je weten wat bewijs is, dat Mozes nooit bestaan heeft? Dus wat klets jij eigenlijk ?
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2014, 11:28   #246
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Hoezo?
Indertijd moest je de catechismus klakkeloos van buiten opdreunen, zonder erbij na te denken. Wie dat toch deed en in een helder moment een vraag ter verduidelijking stelde, waarop meneer pastoor of zuster huppeldepup geen antwoord hadden, kreeg een tik op de vingers of een lap om de oren.
Ah, ok; dan hebt u mij verkeerd begrepen. Blind geloven mag niet, onislamitisch. De Koran is daar duidelijk in.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2014, 11:31   #247
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Wetenschap werkt niet met koffiedik of waarzeggerij en blijkt dan ook dat je authentieke ' berichten ' van de hand wijst die jou sprookjesboek onderuit halen.
De wetenschap doet niet aan waarheden, dat is waar. Dan hebben we het over Science, dat is iets anders. Wetenschap in de algemene zin is naar het weten streven. Je begint bij de mens; als je niet weet wat mens zijn betekent, dan ben jij niets anders dan wat er absurd bestaat in de natuur. Wetenschap en weten kan uitsluitend door openbaringsreligie gerechtvaardigd worden.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2014, 11:32   #248
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Waarom is aanbidden noodzakelijk? Ga je er dan a priori van uit dat de mens een inferieur wezen is dat aanbidding en gehoorzaamheid verschuldigd is aan een hogere 'meester'?
Geef mij dan maar Protagoras, die in de 5e eeuw v.c. al zei: "De mens is de maat van alle dingen".
In dat geval beste Miauw!, aanbidt Protagoras een afgod die "ego" heet.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2014, 11:34   #249
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Gelukkig maar dat sommigen zich niet tevreden stelden met "sprookjes" als antwoord op hun vragen, want anders zouden we nu nog altijd niet weten waarom de appel uit de boom valt.
Dat klopt niet hoor. De openbaring stimuleert nadenken en observatie. Dat is de weg naar kennis over de wereld. In de openbaring hebben we tekenen die verwijzen naar bepaalde feiten en fenomenen. Dit is een ander onderwerp. De kern van een openbaring is de mens. De mens zonder zo'n religie, is slechts een "sprookje".
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2014, 11:35   #250
Miauw!
Europees Commissaris
 
Miauw!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2014
Berichten: 6.344
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Nee, de islam is niet gebouw op een religie, maar de religies, alle religies, zijn/waren wijzigingen, aanvullingen of afwijkingen van één religie, en dat is altijd islam geweest. Islam is de religie die God voor mens heeft gekozen, allertijden. Nu, boodschap van de finale profeet, Mohammed, is slechts een vernieuwing van één en dezelfde religie.
Het is jouw goed recht om dat te geloven, maar dan kan je het toch ook de andere godsdiensten niet kwalijk nemen dat ook zij hun geloof en hun god als "de enige ware" zien? Of atheïsten/agnosten die oprecht geloven dat er niet zoiets als een god bestaat, of deemoedig toegeven dat ze het gewoon niet weten.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2014, 11:36   #251
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ik heb eigenlijk spijt van die post...
Nee, dat hoeft niet.
Kritiek met respect, zonder beledigingen en ad hominem is méér dan welkom. Het is mijn virtuele vitamine.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2014, 11:36   #252
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2014, 11:38   #253
Miauw!
Europees Commissaris
 
Miauw!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2014
Berichten: 6.344
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
In dat geval beste Miauw!, aanbidt Protagoras een afgod die "ego" heet.
Heeft niets met ego te maken. Wel met het feit dat "de waarheid" subjectief is, dat ieder mens over een andere mening kan hebben over wat "waarheid" is. In die zin ben jij als mens OOK "de maat van alle dingen", want jij hebt ook jouw eigen idee over wat "de waaheid" is.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2014, 11:39   #254
Miauw!
Europees Commissaris
 
Miauw!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2014
Berichten: 6.344
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Ah, ok; dan hebt u mij verkeerd begrepen. Blind geloven mag niet, onislamitisch. De Koran is daar duidelijk in.
Dat is dan alvast positief!
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2014, 11:45   #255
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
1- De openbarign zegt ons iets over de verre geschiedenis?

2 - Waar in deo penbaring spreekt men over de voorouders van de Homo Sapiens, zoals Homo Habilis Homo Rudolfiensis, Homo Erectus, Australopithecus?

3- Waar in de openbaring spreekt men over de beschavingen van de Indus-Vallei van rond de 2500 v. Chr, de eerste mesopothamische maatschappijen, de Minoïsche beschaving, Keltische beschavingen als La Tène etc...

4- De wetenchap geeft uitleg over al deze vragen, maar dat zijn in jouw ogen scenario's voor sci-fi films? Jij bent compleet waanzinnig...

5- En btw, een boek, opgesteld door een analfabeet met epilepsie en een verkeerde passie voor kinderen van 6 jaar, dat geschreven is ruim 2000 jaar nadat de feiten zijn gebeurd is ABSOLUUT geen goede bron voor wat er daadwerkelijk in die oude beschavingen is gebeurt...
1 - Ja.
2 - Openbaring houdt zich niet bezig met speculaties en hypotheses. Maar in de Koran lezen wel over andere schepsels vóór de huidige mens (de Adam mens); gaat het om Homo Habilis bijvoorbeeld? Mogelijk maar niet noodzakelijk . En in de Koran lezen we over andere intelligente wezens in andere werelden.
3 - In de Koran zijn er verwijzingen naar verschillende beschavingen. De benamingen kunnen anders zijn. Is Indus-Vallei bijvoorbeeld een mogelijkheid? Niet uitgesloten. Maar natuurlijk niets in details, alleen dingen die belangrijk zijn voor geloof, en voor na te denken over de mens en het bestaan. Ik beweer niet dat de Koran een boek van geschiedenis, natuur of de psyche is. Toch zijn er verwijzingen naar verschillende fenomenen en gebeurtenissen die belangrijk zijn binnen het geloof in bepaalde contexten.
4 - Wetenschap geeft antwoord op de vragen ivm verre geschiedenis. De wetenschappers maakt slechts speculaties.
5 - Jawel, als het gaat om zaken ivm profeetschap en religie. En wat passie voor een kind van 6 jaar daar komt te doen, is onbegrijpelijk!
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2014, 11:51   #256
microwezen
Parlementsvoorzitter
 
microwezen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2013
Locatie: Cranleigh, UK
Berichten: 2.398
Stuur een bericht via ICQ naar microwezen Stuur een bericht via Yahoo naar microwezen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Mijn adres?
Ik hallucineer niet alleen achter de computer maar ook in werkelijkheid.
Mooi. Stemrecht afnemen en opsluiten in een gesticht.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Je zit in mijn hersenen als een vorm van hallucinatie en daarin vraag je om mijn adres. Als je het hebt dan verschijn jij in mijn hersenen in een andere vorm dan nu als gebruiker van een forum account. Het lost niets op hé.
Hoewel ik uit principe tegen geweld ben, wil ik anders best wel een knuppel meenemen. Eens kijken of blauwe plekken en gebroken botten ook een hallucinatie opleveren?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Dus, ja inderdaad. Het geloof maakt meer kapot .. een verspilling van tijd is het, nu ik geloof dat microwezen echt een 'persoon' is buiten mijn hoofd, terwijl het slechts een hallucinatie is. Ach ja, da's waar.
U wilt dus duidelijk niet reageren op kritiek en gaat daarom maar trollen.
Zoals blijkbaar gewoonlijk is uw hallucinerende cultuur.

En als we het hebben over de "vooruitstrevende" (kuch) islamitische cultuur hebben: de aarde is plat! Écht waar! http://youtu.be/g84g2KJcUV0
Tot zover de koranische "wetenschap".
__________________
Orwell's 1984 was een waarschuwing! GEEN HANDLEIDING!
Atheïsme is geen geloofssysteem.
Het vertelt niet hoe en wat je moet denken.
Het is het resultaat van denken!
microwezen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2014, 11:55   #257
microwezen
Parlementsvoorzitter
 
microwezen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2013
Locatie: Cranleigh, UK
Berichten: 2.398
Stuur een bericht via ICQ naar microwezen Stuur een bericht via Yahoo naar microwezen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Nee SDX, het heeft te maken met mijn ongelooflijke passie voor de waarheid.
Psst, niet verder vertellen, ik laat ik je een geheimpje vertellen.
"De Waarheid" bestaat niet!
__________________
Orwell's 1984 was een waarschuwing! GEEN HANDLEIDING!
Atheïsme is geen geloofssysteem.
Het vertelt niet hoe en wat je moet denken.
Het is het resultaat van denken!
microwezen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2014, 12:01   #258
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
1 - Ik heb meer geschiedenisboeken hier naast me liggen dan jij ooit in je leven hebt gezien. Geschiedenis is mijn passie, meneer...

2 - En de History channel is wel het laatste kanaal dat je wilt zien over geschiedenis. Het is bergaf gegaan toen ze begonnen over Aliens...



3- Dus jij denkt dat, met de komst van het Christendom als staatsgodsdienst, de Romeinse beschaving plotseling voorbij was? Dat was een evolutie die reeds gaande was vanaf ruim de 1ste eeuw. Het had een grote culturele invloed op het vlak dat er geen pantheïsme meer was en dus ook geen tempels werden gebouwd of olympische spelen werden gehouden, maar de Romeinse beschaving boerde verder, met of zonder christendom, hoor...



4 - Gruwelijke dingen? Welke gruwelijke dingen werden dan afgeschaft door het Christendom? En jij stelt dat het christendom humanisme introduceerde? Man, het humanisme kwam pas op gang met de Renaissance, ruim 1000 jaar later!



5 - Het feit dat een religieuze zot mij beschuldigd van onwetendheid is gewoon lachwekkend...

6 - De Romeinse beschaving heeft inderdaad invloeden gehad van de Grieken, maar is verre van een kopie. Iemand met nog maar een basiskennis van Griekse en Hellenistische culturen weet dat er nog een hemelsbreed verschil tussen die twee culturen en de Romeinse cultuur lag... Zeker in de tijd van de Romeinse Republiek...



7 - Je hebt geen poot om op te staan met deze beweringen, en je weet het...

http://kunst-en-cultuur.infonu.nl/ge...eizerrijk.html
1 - Ik heb tot nu toe niet gezien wat een indicatie kan zijn naar een mogelijke kennis uit je boeken.

2 - Niets is perfect behalve God.

3 - Breng mij een wetenschappelijke publicatie die er beweert dat de kopie van oude oosterse Griekse beschaving, Romeinse beschaving, tot aan begin van het christendom bestaan heeft. Alvast bedankt.

4 - Een paar dingen heb je zelf genoemd. Het christendom was in begin een humanistische beweging, en betekende een mooie culturele revolutie voor Romeinse rijk. Je mag geschiedenis niet vervalsen.

5 - Ik ben geen religieuze zot. Nu je er hebt laten weten dat je een bibliotheek hebt, heb ik meer respect voor jou. Als je mij met bronnen tegenspreekt in zaken waarover we van mening verschillen, dan hou ik op. Ik heb je van onwetendheid beschuldigd, omdat je zelf eraan begon. Je hebt mij in bijna alle reacties persoonlijk aangevallen.

6 - Ik had het over beschaving, en niet cultuur.

7 - Nogmaals, de zogenaamde Romeinse beschaving, is een kopie van Oosterse Griekse beschaving, die andere in contact kwam met andere beschavingen in het oude nabije oosten, midden oosten en Perzië; van deze geleerd, veel overgenomen, geanalyseerd, geformaliseerd, en verder ontwikkeld. Deze beschaving, en u mag ook indirect Romeins noemen, heeft absoluut NIETS voor de Europese beschaving betekend zonder de islamitische beschaving.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2014, 12:04   #259
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Ik heb zo vaag de indruk dat we tegen een muur praten...

Niets zal hem van zijn gedachten doen veranderen.
Jawel. Ik ben geen negationist, en u bent duidelijk een aanhanger van een extreem negationisme.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2014, 12:05   #260
microwezen
Parlementsvoorzitter
 
microwezen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2013
Locatie: Cranleigh, UK
Berichten: 2.398
Stuur een bericht via ICQ naar microwezen Stuur een bericht via Yahoo naar microwezen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Je zult natuurlijk begrijpen dat het moeilijker is om iets te zeggen over Farao en Mozes. Het is voor jou niet belangrijk, maar dé bron hierover voor mij is de koran
Een sprookjesboek gebruiken als bron. Het moet niet gekker worden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
dus alle historici en blabla-logen hebben niets te vertellen over onderwerpen die door de openbaring aangekaart zijn. Punt!
En mijn openbaring is dat de maan van Kaas is.
PUNT.
En de aarde is ook van Kaas!
PUNT.
En als u daaraan twijfelt, hak ik uw kop er af!
PUNT.
Kritiek op MIJN openbaringen worden niet getolereerd!
HEIL KAAS!

En zo voorkom je dus kritisch denken.
__________________
Orwell's 1984 was een waarschuwing! GEEN HANDLEIDING!
Atheïsme is geen geloofssysteem.
Het vertelt niet hoe en wat je moet denken.
Het is het resultaat van denken!

Laatst gewijzigd door microwezen : 28 mei 2014 om 12:08.
microwezen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be