Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 oktober 2008, 13:02   #241
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

Bizar dat noch LVSV Brussel noch LVSV nationaal ergens op hun website melding maken van fysiek geweld vanwege ALS.

Wel heb ik iets gevonden van een aktie van sans-papiers.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 13:03   #242
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Als de politie één keer weg zou blijven, is dat rap gedaan.
Dan is de hypocrisie van ALS nog véél erger. "Wij sloegen op die rechtsen en die rechtsen sloegen toch wel zeker terug..."
__________________


Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 13:04   #243
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Bizar dat noch LVSV Brussel noch LVSV nationaal ergens op hun website melding maken van fysiek geweld vanwege ALS.

Wel heb ik iets gevonden van een aktie van sans-papiers.
http://www.dailymotion.com/relevance...etudiants_news

De banner erboven is van ALS. Het filmpje is "envoyé il y a 1 semainepar EGA-ULB". Maar geen verband met de ALS hoor...
__________________


Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 13:07   #244
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Dan is de hypocrisie van ALS nog véél erger. "Wij sloegen op die rechtsen en die rechtsen sloegen toch wel zeker terug..."
Dit lijkt me iets waarschijnlijker: "wij stonden daar vreedzaam en die rechtsen sloegen toch wel zeker"...

Kijk, ik heb geen enkele sympathie voor het NSV, noch voor ALS. Nooit gehad trouwens. Maar, wie heibel zoekt, moet ook kunnen incasseren en acheraf niet de engel proberen uit te hangen. Zo eenvoudig is dat.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 13:10   #245
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
http://www.dailymotion.com/relevance...etudiants_news

De banner erboven is van ALS. Het filmpje is "envoyé il y a 1 semainepar EGA-ULB". Maar geen verband met de ALS hoor...
Het is natuurlijk gemakkelijker het debat van iemand anders te onderbreken dan van zélf een debat te organiseren...
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 13:15   #246
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Het is natuurlijk gemakkelijker het debat van iemand anders te onderbreken dan van zélf een debat te organiseren...
"Nous avons choisi de bloquer ce meeting parce que la ministre a refusé toutes les demandes de rencontre des sans-papiers depuis plus de 6 mois. Quel hypocrisie alors de venir débattre ici, dans notre université sœur, et �* quelques centaines de mètre d'un bâtiment (de l'ULB) occupé par 75 sans-papiers. Allez prêcher une dizaine d'étudiants libéraux convaincus, ce n'est pas ça le débat Mme la ministre, encore moins de la démocratie."

Het is natuurlijk moeilijk debateren als de tegenpartij systematisch weigert met je te praten...
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 13:18   #247
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
"Nous avons choisi de bloquer ce meeting parce que la ministre a refusé toutes les demandes de rencontre des sans-papiers depuis plus de 6 mois. Quel hypocrisie alors de venir débattre ici, dans notre université sœur, et �* quelques centaines de mètre d'un bâtiment (de l'ULB) occupé par 75 sans-papiers. Allez prêcher une dizaine d'étudiants libéraux convaincus, ce n'est pas ça le débat Mme la ministre, encore moins de la démocratie."

Het is natuurlijk moeilijk debateren als de tegenpartij systematisch weigert met je te praten...
Dat klopt wel, maar dan stel ik me vragen rond de strategie. Waarom dan niet daarop hameren TIJDENS het debat? Dat zou misschien (misschien he) iets meer bijval opleveren dan nu.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 13:22   #248
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Dat klopt wel, maar dan stel ik me vragen rond de strategie. Waarom dan niet daarop hameren TIJDENS het debat? Dat zou misschien (misschien he) iets meer bijval opleveren dan nu.
Het debat laten doorgaan en proberen 'in te breken'?

Als de organiserende vereniging en de moderatie van het debat een beetje onderlegd zijn zou het niet moeilijk zijn om dat soort aktie op een sisser te laten uitdraaien. Wat in de praktijk zou leiden tot scanderen van slogans wat opnieuw de beschuldiging zou opleveren dat men het debat heeft verhinderd en dat dat de enige bedoeling was.

(het is trouwens 'taktiek' ipv 'strategie' in dit geval denk ik)
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 13:23   #249
Objectief
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 8 maart 2008
Berichten: 392
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Dat klopt wel, maar dan stel ik me vragen rond de strategie. Waarom dan niet daarop hameren TIJDENS het debat? Dat zou misschien (misschien he) iets meer bijval opleveren dan nu.
Met de nadruk op 'op hameren' zeker

Neen, even serieus. Ik krijg de indruk dat 'links' het debat met 'rechts' niet wil aangaan en veel liever een ander zijn debat tracht te verbieden.

Waarom wil 'links' niet dat 'rechts' iets komt zeggen op een universiteit? Omdat 'links' niet wil dat de studenten iets anders zouden kunnen horen dan wat 'links' verteld op de universiteit. 'Links' wil dus een totalitair regime op de universiteiten ... hun regime! Dat begint bij de universiteiten en waar zal dat eindigen?
Objectief is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 13:25   #250
Objectief
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 8 maart 2008
Berichten: 392
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Het debat laten doorgaan en proberen 'in te breken'?

Als de organiserende vereniging en de moderatie van het debat een beetje onderlegd zijn zou het niet moeilijk zijn om dat soort aktie op een sisser te laten uitdraaien. Wat in de praktijk zou leiden tot scanderen van slogans wat opnieuw de beschuldiging zou opleveren dat men het debat heeft verhinderd en dat dat de enige bedoeling was.

(het is trouwens 'taktiek' ipv 'strategie' in dit geval denk ik)
Denk je nu echt dat 'links' in Gent enkel maar wat slogans wou scanderen?
Objectief is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 13:26   #251
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Het debat laten doorgaan en proberen 'in te breken'?

Als de organiserende vereniging en de moderatie van het debat een beetje onderlegd zijn zou het niet moeilijk zijn om dat soort aktie op een sisser te laten uitdraaien. Wat in de praktijk zou leiden tot scanderen van slogans wat opnieuw de beschuldiging zou opleveren dat men het debat heeft verhinderd en dat dat de enige bedoeling was.

(het is trouwens 'taktiek' ipv 'strategie' in dit geval denk ik)
Ok, tactiek dan. En hoe is dat nu afgelopen?
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 13:26   #252
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

En opeens wordt de betrokkenheid van ALS bij de verstoring van het debat van LVSV-Brussel niet meer ontkend. Wie zijn hier nu de onverdraagzamen en de anti-democraten?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Het is natuurlijk moeilijk debateren als de tegenpartij systematisch weigert met je te praten...
De PS en de MR willen ook niet met de NSV! praten, zijn wij daarom het debat van LVSV-Antwerpen gaan verstoren?
__________________



Laatst gewijzigd door Metternich : 9 oktober 2008 om 13:27.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 13:29   #253
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Objectief Bekijk bericht
Met de nadruk op 'op hameren' zeker

Neen, even serieus. Ik krijg de indruk dat 'links' het debat met 'rechts' niet wil aangaan en veel liever een ander zijn debat tracht te verbieden.

Waarom wil 'links' niet dat 'rechts' iets komt zeggen op een universiteit? Omdat 'links' niet wil dat de studenten iets anders zouden kunnen horen dan wat 'links' verteld op de universiteit. 'Links' wil dus een totalitair regime op de universiteiten ... hun regime! Dat begint bij de universiteiten en waar zal dat eindigen?
Misschien druk ik het nu wat zwaar uit, maar het doet me toch hieraan denken: "wie het woord en legitimiteit ontbreken, rest niets anders dan repressie".

Ikzelf ben ook links, maar de degens kruisen met het woord geeft me meer voldoening, ook al loopt dat dan eventueel op een sisser af.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 13:33   #254
Objectief
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 8 maart 2008
Berichten: 392
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Misschien druk ik het nu wat zwaar uit, maar het doet me toch hieraan denken: "wie het woord en legitimiteit ontbreken, rest niets anders dan repressie".

Ikzelf ben ook links, maar de degens kruisen met het woord geeft me meer voldoening, ook al loopt dat dan eventueel op een sisser af.
Ik plaats mezelf niet in een kamp 'links' of 'rechts', maar ben het met bovenstaande stelling 100% eens!
Objectief is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 13:34   #255
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter
 
Bert Deckers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2007
Berichten: 2.064
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Als de politie één keer weg zou blijven, is dat rap gedaan.
__________________
Bert Deckers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 13:35   #256
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Objectief Bekijk bericht
Denk je nu echt dat 'links' in Gent enkel maar wat slogans wou scanderen?
Integendeel. En terecht.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 13:36   #257
Objectief
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 8 maart 2008
Berichten: 392
Standaard

LSP heeft nieuwe foto's geplaatst (kijk hier)!

Nog steeds zie ik geen foto waar Dewinter een paar 'linkse' zou slaan!

Ik zie wel een deur die blijkbaar deels werd vernield. Ik vermoed door de leden van NSV die 4u lang door de 'linkse' werden gegijzeld. Wat wil 'links' nu met die foto aantonen? Kijk welke schade 'rechts' heeft aangericht? Wat zou 'links' doen als ze 4u werden gegijzeld door 'rechts'?

Maar nogmaals ... waar zijn die foto's nu waarop te zien is dat Dewinter enkele 'linkse' slaag geeft?
Objectief is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 13:37   #258
Objectief
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 8 maart 2008
Berichten: 392
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Integendeel. En terecht.
Dus 'links' wist dat er baldadigheden zouden gebeuren?
Objectief is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 13:45   #259
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Objectief Bekijk bericht
LSP heeft nieuwe foto's geplaatst (kijk hier)!

Nog steeds zie ik geen foto waar Dewinter een paar 'linkse' zou slaan!

Ik zie wel een deur die blijkbaar deels werd vernield. Ik vermoed door de leden van NSV die 4u lang door de 'linkse' werden gegijzeld. Wat wil 'links' nu met die foto aantonen? Kijk welke schade 'rechts' heeft aangericht? Wat zou 'links' doen als ze 4u werden gegijzeld door 'rechts'?

Maar nogmaals ... waar zijn die foto's nu waarop te zien is dat Dewinter enkele 'linkse' slaag geeft?
De eerste die mij ongewild opsluit in een aula mag blij zijn als die deur er nog instaat. Ik zou ook met alle macht proberen om eruit te geraken. Lijkt me niet meer dan normaal!
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 13:50   #260
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
De eerste die mij ongewild opsluit in een aula mag blij zijn als die deur er nog instaat. Ik zou ook met alle macht proberen om eruit te geraken. Lijkt me niet meer dan normaal!
Inderdaad.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be