Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 juli 2009, 13:17   #241
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Wij hebben contact met elkaar. Weest u gerust.

Trouwens, nu u toch bij mij op het net komt ... Ik had Jantje vanmorgen in een breedvoerige reactie (mijn handelskenmerk misschien) u indirect een vraag gesteld of u te polsen bent voor een confederale oplossing binnen de Benelux.

Uw reactie graag!
Kunt U mijn dat bericht even sturen, ik kan het niet direct vinden.

Ik werk tussendoor namelijk.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 15:47   #242
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Ik beluister uit uw toon eindelijk wat meer matiging. En dat is goed. Wij zijn elkaar dus op dit punt aan het naderen.

De Groot-Nederlanders, tot wie ik mijzelf uitdrukkelijk reken, zoeken niet alleen gemeenschappelijke gelijkenissen, maar ook verschillen en knelpunten om deze te bespreken en eventueel weg te nemen. Alles om ervoor te zorgen dat de Nederlands-Vlaamse relaties erop vooruitgaan. Dat gebeurt niet alleen hier op dit forum, maar ook bij particulieren, tussen verenigingen, bij intergemeentelijke en interprovinciale contacten, maar ook op het niveau van parlement en zelfs dat van de regeringen. Er is continu overleg gaande. Met een moeilijk woord noemen wij dat 'convergentie' (samenkomst). Wij deinzen niet ervoor terug de bakens van onze dagelijkse zekerheden zowel in Nederland als in Vlaanderen te verzetten. Daarmee roepen wij vanzelfsprekend geschrokken reacties op, en weer zowel in Nederland (hollandisten) als Vlaanderen (belgicisten en flaminganten). Dat is een politiek gegeven waarmee wij rekening houden en dat wij willen analyseren.

Uiteindelijk zult ook u niet ontkennen dat er dingen in België zijn gebeurd (zware politieke, nationale crisis) en nog staan te gebeuren. Dat is een feit waaraan men niet voorbij kan gaan en daarop lopen dan ook, zij het gechargeerd, vooruit.

Realisme, analyse, nuchterheid en pragmatisme zijn onze steekwoorden. Eng-nationalisme, romanticisme en bevlogenheid zijn ons ten enen male vreemd. Hollandisme, belgicisme, flamingantisme en wallingantisme zijn politieke factoren waarmee wij rekening moeten houden. Uit lijfsbehoud desnoods.
Ik wil u graag op uw woord geloven. Maar toch zou u moeten trachten wat te relativeren. Hier wordt de soep nooit zo warm gedronken als ze opgediend wordt.

Laatst gewijzigd door system : 23 juli 2009 om 15:48.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 15:59   #243
Sidharta
Minister
 
Geregistreerd: 9 januari 2009
Berichten: 3.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
u bent de enige Nederlander op dit forum die kritiek kan verdragen en niet om de 3 posts in scheldtirade's hervalt. Bij jou duurt het doorgaans een post of 6. Blijkbaar is dit opnieuw een zwaar mentaliteitsverschil maar ik beschouw het gedrag en de houding van bvb een spinoza als bijzonder arrogant, lomp en onbeschoft. Jij zult dit gedrag eerder als assertief en zelfverzekerd beschouwen vrees ik.

persoonlijk vind ik dat de Vlamingen hier bijzonder mild zijn tov de aanwezige Nederlanders. Als ik zie hoe neerbuigend, vernederend en denigrerend sommige zich opstellen tov alles wat Vlaanderen is dan zakt mijn broek af.

System wijst inderdaad op bepaalde historische gaten bij Nederlanders hier en dat neemt men niet in dank aan. je kunt een feitelijke discussie aangaan maar altijd weer hervallen Nederlanders in lomp gescheld.
racist, hater, allerlei belgencliché's en de bekende nazivergelijkingen worden op bijna elke pagina naar de kop vd vlamingen gesmeten.
wat verwacht ge eigenlijk?
Nederlanders houden van Vlamingen ,ondanks alle Hollanderhaat.
Ze laten dat hier regelmatig merken en nog is het niet genoeg.
Wat wilt u dan nog meer.

Laatst gewijzigd door Sidharta : 23 juli 2009 om 15:59.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 16:07   #244
Sidharta
Minister
 
Geregistreerd: 9 januari 2009
Berichten: 3.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Wij hebben contact met elkaar. Weest u gerust.

Trouwens, nu u toch bij mij op het net komt ... Ik had Jantje vanmorgen in een breedvoerige reactie (mijn handelskenmerk misschien) u indirect een vraag gesteld of u te polsen bent voor een confederale oplossing binnen de Benelux.

Uw reactie graag!
Ik en de meeste Nederlanders zijn hier beslist niet voor te porren.
Wij wensen geen Belgische toestanden in/voor Nederland.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 16:10   #245
JP Coen
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 27 februari 2008
Berichten: 2.734
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Nederlanders houden van Vlamingen ,ondanks alle Hollanderhaat.
Ze laten dat hier regelmatig merken en nog is het niet genoeg.
Wat wilt u dan nog meer.
Vlamingen zijn net vrouwen ,ze blijven klagen.
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 16:10   #246
JP Coen
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 27 februari 2008
Berichten: 2.734
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Ik en de meeste Nederlanders zijn hier beslist niet voor te porren.
Wij wensen geen Belgische toestanden in/voor Nederland.
Je hebt glijk.
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 16:13   #247
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Nederlanders houden van Vlamingen ,ondanks alle Hollanderhaat.
Ze laten dat hier regelmatig merken en nog is het niet genoeg.
Wat wilt u dan nog meer.

Dat u eens ophoudt de Belgen te kwetsen. Want wanneer u als Nederlander België door de molen draait, dan kwetst u een behoorlijk aantal Vlamingen. U moet beseffen dat niet alle Vlamingen Vlaams-nationalisten zijn. Dat lijkt misschien zo op dit forum, dat overigens bekend staat voor zijn welbepaalde politieke strekking. Maar in de praktijk is dit niet zo in Vlaanderen. Immers de Vlaams-nationalisten maken slechts een minderheid uit (+/- 15 tot 25%) in Vlaanderen. Dus de meeste Vlamingen, 75% tot 85%, zijn geen Vlaams-nationalsten. Heel veel Vlamingen voelen zich Belg, maar staan op hun rechten als Vlaming. Hetgeen ook normaal is.

Laatst gewijzigd door system : 23 juli 2009 om 16:17.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 16:20   #248
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

[quote=system;4243686]
Citaat:


Dat u eens ophoudt de Belgen te kwetsen. Want wanneer u als Nederlander België door de molen draait, dan kwetst u een behoorlijk aantal Vlamingen. U moet beseffen dat niet alle Vlamingen Vlaams-nationalisten zijn. Dat lijkt misschien zo op dit forum, dat overigens bekend staat voor zijn welbepaalde politieke strekking. Maar in de praktijk is dit niet zo in Vlaanderen. Immers de Vlaams-nationalisten maken slechts een minderheid uit (+/- 15 tot 25%) in Vlaanderen. Dus de meeste Vlamingen, 75% tot 85%, zijn geen Vlaams-nationalsten. Heel veel Vlamingen voelen zich Belg, maar staan op hun rechten als Vlaming. Hetgeen ook normaal is.
ik vrees dat je nog ergens in dromenland zit system.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 16:25   #249
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht

ik vrees dat je nog ergens in dromenland zit system.
En u bent een tweede Alice in Wonderland aan het schrijven waarin u de hoofdrol speelt. Alice Shadowke heet hier het hoofdpersonage.

Laatst gewijzigd door system : 23 juli 2009 om 16:25.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 16:43   #250
Sidharta
Minister
 
Geregistreerd: 9 januari 2009
Berichten: 3.321
Standaard

[quote=system;4243686]
Citaat:


Dat u eens ophoudt de Belgen te kwetsen. Want wanneer u als Nederlander België door de molen draait, dan kwetst u een behoorlijk aantal Vlamingen. U moet beseffen dat niet alle Vlamingen Vlaams-nationalisten zijn. Dat lijkt misschien zo op dit forum, dat overigens bekend staat voor zijn welbepaalde politieke strekking. Maar in de praktijk is dit niet zo in Vlaanderen. Immers de Vlaams-nationalisten maken slechts een minderheid uit (+/- 15 tot 25%) in Vlaanderen. Dus de meeste Vlamingen, 75% tot 85%, zijn geen Vlaams-nationalsten. Heel veel Vlamingen voelen zich Belg, maar staan op hun rechten als Vlaming. Hetgeen ook normaal is.
Waar heeft u het over
Ik heb hier altijd beweerd dat een hereniging met Vlaanderen voor mij niet perse een noodzaak is.
Alleen als Vlaanderen onafhankelijk wordt en zelf kiest voor een hereniging, dan ben ik er voor, anders niet.

Wat kwetsen betreft, een beetje vreemd om uit uw mond te horen.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 16:48   #251
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

[quote=Shadowke;4243693]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht

ik vrees dat je nog ergens in dromenland zit system.
U zit in dromenland.

System zit goed met die cijfers.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 16:50   #252
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

[quote=Sidharta;4243723]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht

Waar heeft u het over
Ik heb hier altijd beweerd dat een hereniging met Vlaanderen voor mij niet perse een noodzaak is.
Alleen als Vlaanderen onafhankelijk wordt en zelf kiest voor een hereniging, dan ben ik er voor, anders niet.

Wat kwetsen betreft, een beetje vreemd om uit uw mond te horen.
Ik kan me best voorstellen dat mensen die zich Belg voelen en hier op het forum lezen er niet goed van zijn.

Vlaams Nationalisten mogen alles, als je hen tegenspreekt krijg je Hollandse vet-frieten met zoete klodder-mayonnaise over je heen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 17:28   #253
De Rotterdammer
Provinciaal Gedeputeerde
 
De Rotterdammer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2003
Locatie: Hannover (D)
Berichten: 867
Standaard

[quote=system;4243686]
Citaat:


Dat u eens ophoudt de Belgen te kwetsen. Want wanneer u als Nederlander België door de molen draait, dan kwetst u een behoorlijk aantal Vlamingen. U moet beseffen dat niet alle Vlamingen Vlaams-nationalisten zijn. Dat lijkt misschien zo op dit forum, dat overigens bekend staat voor zijn welbepaalde politieke strekking. Maar in de praktijk is dit niet zo in Vlaanderen. Immers de Vlaams-nationalisten maken slechts een minderheid uit (+/- 15 tot 25%) in Vlaanderen. Dus de meeste Vlamingen, 75% tot 85%, zijn geen Vlaams-nationalsten. Heel veel Vlamingen voelen zich Belg, maar staan op hun rechten als Vlaming. Hetgeen ook normaal is.
Het gekwetst-voelen zit in uw hoofd, niet in de harten van menigOllander, die zich hier melden. Ik ben Rotterdammer, ik moet niks van extreem-rechts, ultranationalistisch gezever horen en wil ook niks te maken hebben met annexatie van Vlaanderen, Belgie en weet ik wat. Maar gewoon samenwerken in het kader van Europa, daar kan ik geen kwaad in zien. Ook niet wanneer uit die samenwerking meer voortvloeit, zonder dat Vlaamse en Belgische gevoelens gekwetst worden. Belgie en Vlaanderen verdient respect.

Laatst gewijzigd door De Rotterdammer : 23 juli 2009 om 17:30.
De Rotterdammer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 17:36   #254
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

[quote=De Rotterdammer;4243771]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht

Het gekwetst-voelen zit in uw hoofd, niet in de harten van menigOllander, die zich hier melden. Ik ben Rotterdammer, ik moet niks van extreem-rechts, ultranationalistisch gezever horen en wil ook niks te maken hebben met annexatie van Vlaanderen, Belgie en weet ik wat. Maar gewoon samenwerken in het kader van Europa, daar kan ik geen kwaad in zien. Ook niet wanneer uit die samenwerking meer voortvloeit, zonder dat Vlaamse en Belgische gevoelens gekwetst worden. Belgie en Vlaanderen verdient respect.
Ik voel me zelden gekwetst. Ik geef gewoon lik op stuk. Dat is het beste wapen. Gewoon to the point en no nonsense.

Laatst gewijzigd door system : 23 juli 2009 om 17:39.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 18:13   #255
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik voel me zelden gekwetst. Ik geef gewoon lik op stuk. Dat is het beste wapen. Gewoon to the point en no nonsense.
Jij doet wel meer dan dat. De meeste Nederlanders hier beperken zich tot opmerkingen over de in hun ogen disfunctionele Belgische staat. Maar jij valt de Nederlanders aan op wie en hoe ze zijn. Als ik puur op jouw woorden af zou moeten gaan, dan krijg ik de indruk dat de Hollander een minderwaardig soort mens is. U maakt zich schuldig aan de meest grove beledigingen aan het adres van de Hollander. Natuurlijk ga jij dit ontkennen. Jij haat Nederlanders niet, toch?

Laatst gewijzigd door Spinoza : 23 juli 2009 om 18:14.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 18:17   #256
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Jij doet wel meer dan dat. De meeste Nederlanders hier beperken zich tot opmerkingen over de in hun ogen disfunctionele Belgische staat. Maar jij valt de Nederlanders aan op wie en hoe ze zijn. Als ik puur op jouw woorden af zou moeten gaan, dan krijg ik de indruk dat de Hollander een minderwaardig soort mens is. U maakt zich schuldig aan de meest grove beledigingen aan het adres van de Hollander. Natuurlijk ga jij dit ontkennen. Jij haat Nederlanders niet, toch?
Natuurlijk zijn de Hollanders niet minderwaardig. Dat spreekt vanzelf.

Dit gezegd zijnde, zijn ze zeker niet meerderwaardig.

Laatst gewijzigd door system : 23 juli 2009 om 18:25.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 18:23   #257
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
De Hollanders zijn natuurlijk niet minderwaardig, maar zeker niet meerderwaardig.
Als je het jou direct vraagt, dan krijg je altijd dit soort antwoorden. Maar verder blijkt uit alles dat jij last hebt van een enorme minachting jegens de Hollander. Er komen druppeltjes spuug mee naar buiten als jij over de Hollander praat, zoals Hertog van Gelre het ooit stelde.

Laatst gewijzigd door Spinoza : 23 juli 2009 om 18:24.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 18:26   #258
De Rotterdammer
Provinciaal Gedeputeerde
 
De Rotterdammer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2003
Locatie: Hannover (D)
Berichten: 867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Natuurlijk zijn de Hollanders niet minderwaardig. Dat spreekt vanzelf.

Dit gezegd zijnde, zijn ze zeker niet meerderwaardig.
Gelukkig, dan zijn we het daar over eens....
De Rotterdammer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 18:27   #259
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Als je het jou direct vraagt, dan krijg je altijd dit soort antwoorden. Maar verder blijkt uit alles dat jij last hebt van een enorme minachting jegens de Hollander. Er komen druppeltjes spuug mee naar buiten als jij over de Hollander praat, zoals Hertog van Gelre het ooit stelde.
U vergist zich totaal. Ik heb niet de minste intentie wie dan ook te beledigen. Hoe komt u daar nu bij.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 18:37   #260
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U vergist zich totaal. Ik heb niet de minste intentie wie dan ook te beledigen. Hoe komt u daar nu bij.
Over jouw intentie heb ik me niet uitgelaten. Ik stel slechts vast dat jij zo'n typisch Belgische hollanderhater bent.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be