Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 maart 2017, 16:03   #241
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Hoe is de stand van het land Adriaan?
Ik vermoed dat Sybrand Buma door heeft wat er momenteel (mogelijk) gebeurt. Niet voor niets gaf Buma aan dat hij erop terug zou komen
nadat EenVandaag aangaf dat het debat tussen Wilders en Rutte door zou gaan

Mogelijk wordt het u duidelijk uit deze grafiek, inclusief laatste cijfers I&O
en overige peilers. Ook bij I&O zakte de PVV met 2 zetels.
De PVV profiteert momenteel nog van een groter aantal restzetels dan CDA en D66. Hierdoor kan de PVV zich nog blijven handhaven.
Het wordt echter steeds moeilijker. De afgelopen week voor het eerst driemaal onder de 21 actuele zetels, zonder restzetels, geraakt.
Met iets meer dan 20 restzetels verdwijnt dit voordeel fiks.

Het is onmogelijk dat in hetzelfde tijdsbestek EenVandaag de PVV 2 zetels laat stijgen, terwijl bij alle peilers naar beneden.
Zowel bij VVD, als wel bij de PVV. Plus beiden op 24. Bij geen enkele peiler gelijke stand

Statisch (mijn analyse) lijkt het erop dat EenVandaag het proces probeert te beïnvloeden om te voorkomen dat een
duel tussen Geert Wilders en Mark Rutte van de baan raakt en Wilders mogelijk vervangen zou kunnen worden door Buma of Pechhtold
Door het aantal zetels van de PVV te verhogen, plus gelijke stand met de VVD, stijgt de PVV in de peilingwijzer.
Het debat wordt gevoerd tussen de nummers 1 en 2 in de peilingwijzer
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  01_8-9 mrt.jpg‎
Bekeken: 37
Grootte:  114,4 KB
ID: 105603  

Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2017, 16:16   #242
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Vrees dat het beste afgegaan kan worden op Sijtje. Hoewel, ze voorspelde ook dat Clinton zou winnen

Video: Volgens koe Sijtje wint deze partij de verkiezingen
8 mrt. 2017
Koe Sijtje, die al eerder goed scoorde tijdens het voorspellen van de WK’s Voetbal, raadt deze keer welke politieke partij de verkiezingen gaat winnen.
Gaat ze naar links, of gaat ze naar rechts? Vanochtend in Goedemorgen Nederland op NPO 1 kwam het antwoord
http://wnl.tv/2017/03/08/video-volge...-verkiezingen/
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2017, 17:41   #243
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Hoe is de stand van het land Adriaan?
Ter aanvulling, ook Kantar Public kwam vandaag uit met een nieuwe peiling
Ook bij Kantar de PVV 4 zetels verlies PVV

5 peilers laten de PVV in zetels in dezelfde tijdspanne in aantallen zetels dalen, inclusief de peilingwijzer
Het is statisch onmogelijk dat EenVandaag de PVV, als enigste, op 2 zetels winst, als wel tevens gelijke stand met de VVD peilt
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Kantar Public_9 mrt.jpg‎
Bekeken: 32
Grootte:  184,6 KB
ID: 105604  

Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2017, 21:12   #244
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Hoe is de stand van het land Adriaan?
De update van Kantar Public erbij gevoegd
Vanuit deze benadering kunt u aan de grafiek zien hoe nauw de marges zijn

Ipsos moet nog een update peiling plaatsen.
Ingeval bij Ipsos de PVV eveneens daalt zou dit cruciaal voor Wilders kunnen worden
Met name als ook peilingen van Maurice de Hond en Liss Panel lagere aantallen zetels zouden aangeven

Voor Pechtold en Buma 50/50 (hoogste peilingen) wie van de twee het mogelijk op zou kunnen nemen in een debat met Wilders
De marges zijn dermate nauw dat een duel tussen de nummer 1 VVD en wie "PVV, CDA en D66" naar mijn idee Buma gelijk heeft eveneens daarvoor in aanmerking te kunnen komen
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  01_8-9 mrt.jpg‎
Bekeken: 29
Grootte:  114,4 KB
ID: 105605  

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  02_8-9_incl update Kantar Public.jpg‎
Bekeken: 37
Grootte:  121,2 KB
ID: 105606  

Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2017, 21:23   #245
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.716
Standaard 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Ach waarom die haat tegen die bepaalde rechtse partijen ? waarom zo extreem ? waarom niet eens luisteren ? en verstaan dat er mensen zijn die niet meer akkoord gaan met "de manier van samenleven? waarom zo lomp en tegendraads tegen die bepaalde partijen ? het zelfde tegen Trump ...waarom geen middenweg zoeken... neen het is haat tegen Wilders en die bepaalde rechtse partijen haat tegen één deel van jullie eigen bevolking dan nog echt zielig is dat.


ja he Muilekoek

mooie vraag, gelijk heb je, waarom haten zij rechtse blanken, die gewoon de witte motor zijn van de hardwerkende bevolking en economie.

nou nu even doorwerken tot laat, brief aan hele rechtse blok nl moet morgen online en verstuurd worden.

simpel aanpakken is de boodschap in deze brief, en het is agressief opgesteld.

misschien moet ik er een petitie aankoppelen

maar leukste is dat het KOELIECENTRISTISCH is, dus lijkt het je al fun??

hahhah leukste is dat je als pennehoer ook nog lekker meervoudig klaarkomt als die pen diep in je gat zit.

jammer dat ik maar een natuurlijk gat heb als man. God moest de man ook een gat geven aan voorkant en een stokje, dan zou de man gelukkiger zijn en nooit gezondigd hebben.

T-Nanda
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2017, 02:24   #246
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Een kort overzicht in een tabel, mogelijk wordt u duidelijk de getallen achter de gepolde zetels bij de peilers

Slechts 1 peiler geeft het daadwerkelijke aantal zetels aan, zonder reststemmen
Universiteit Leiden, welke een onderzoek doet of een methode mogelijk een betrouwbaardere methode zou kunnen zijn
Onderaan de website worden ook de zetels, inclusief restzetels, gegeven maar zijn slechts één dag zichtbaar daar deze dagelijks ververst worden

In kaart gebracht en een aantal getallen vergeleken wat de invloed is
Bij een gelijkblijvend aantal zetels in de media lijkt het dat er ogenschijnlijk niets verandert voor een partij
Tezelfdertijd kunnen achter deze getallen, verliezen in daadwerkelijk aantal zetels, zonder restzetels, verdubbeld zijn.

De PVV profiteert hierdoor en wordt dus feitelijk voortdurend gered.
Het lukt de VVD dan ook nauwelijks of niet om verder uit te lopen.
Evenmin CDA en D66 om op te rukken. Ze verkeren beiden in het nadeel dat de PVV verhoudingsgewijs een groter aantal restzetels krijgt toe bediend

Zodra de PVV in actuele zetels verder zou zakken naar rond 20 zetels, zonder restzetels, komt de PVV in het nauw.
Het voordeel dat de PVV nu nog heeft t.o.v. CDA en D66 valt weg,
Als wel de VVD, mits niet zakt, loopt plots verder weg van de PVV vanwege minder restzetels

De andere peilers bieden geen tot nauwelijks inzicht
(Vraag me überhaupt af of de meeste journalisten en commentatoren zich erin verdiept hebben?)
Mogelijk zit ik er naast, statisch kan ik met de beperkte gegevens er alleen uit halen wat ik denk waar te nemen
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  03_Getallen_ Achter de zetels.jpg‎
Bekeken: 29
Grootte:  614,4 KB
ID: 105607  

Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2017, 02:56   #247
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Hoe is de stand van het land Adriaan?
Wat vindt u hiervan?
Thierry Baudet (Fvd) stelt dat het volk altijd gelijk heeft boven de rechterlijke macht daar de meerderheid altijd gelijk heeft

Als dit zo zou zijn kan in dat geval elk willekeurig onderwerp beslist worden door het volk per referendum.
Impliciet houdt dit in wezen in dat de rechterlijke macht afgeschaft zou kunnen worden.

Elke rechtszaak, waar deze ook over mag gaan, kan in dat geval per referendum door het volk over worden beslist, c.q. geoordeeld
Schuldig of onschuldig ... het volk beslist, de meerderheid, heeft altijd gelijk
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2017, 05:09   #248
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.877
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Wat vindt u hiervan?
Thierry Baudet (Fvd) stelt dat het volk altijd gelijk heeft boven de rechterlijke macht daar de meerderheid altijd gelijk heeft

Als dit zo zou zijn kan in dat geval elk willekeurig onderwerp beslist worden door het volk per referendum.
Impliciet houdt dit in wezen in dat de rechterlijke macht afgeschaft zou kunnen worden.

Elke rechtszaak, waar deze ook over mag gaan, kan in dat geval per referendum door het volk over worden beslist, c.q. geoordeeld
Schuldig of onschuldig ... het volk beslist, de meerderheid, heeft altijd gelijk
Uitgaande van deze logica kunnen we binnen 20 jaar de sharia invoeren in België.

Lang leve de Europese Unie. En laat ons die ongeletterde migranten vooral ook stemrecht geven
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2017, 12:02   #249
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Uitgaande van deze logica kunnen we binnen 20 jaar de sharia invoeren in België.

Lang leve de Europese Unie. En laat ons die ongeletterde migranten vooral ook stemrecht geven
Voor zover ik weet is de sharia eveneens een rechterlijke/wetgevende macht.
Het recht wordt niet bepaald door het volk. De overmacht van het getal, de meerderheid heeft altijd gelijk.

Laatst gewijzigd door Adrian M : 10 maart 2017 om 12:05.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2017, 20:59   #250
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.877
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Voor zover ik weet is de sharia eveneens een rechterlijke/wetgevende macht.
Het recht wordt niet bepaald door het volk. De overmacht van het getal, de meerderheid heeft altijd gelijk.
De meerderheid van wie?

Van de stemgerechtigden. En daar wringt het schoentje net.
We mogen ze niet zo massaal binnen laten en we moeten vermijden dat ze stemrecht krijgen.

Het zou zeer interessant zijn om de resultaten van de Nederlandse verkiezingen te zien als moslims eruit worden gehaald.

Hoe lang duurt het in BE en NL voordat een migrant stemrecht krijgt?

Zo lang de EU bestaat in deze vorm, weiger ik een toekomst in eigen land op te bouwen.
Dit loopt helemaal verkeerd af. We staan erbij en kijken ernaar
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2017, 01:39   #251
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
De meerderheid van wie?

Van de stemgerechtigden. En daar wringt het schoentje net.
We mogen ze niet zo massaal binnen laten en we moeten vermijden dat ze stemrecht krijgen.

Het zou zeer interessant zijn om de resultaten van de Nederlandse verkiezingen te zien als moslims eruit worden gehaald.

Hoe lang duurt het in BE en NL voordat een migrant stemrecht krijgt?

Zo lang de EU bestaat in deze vorm, weiger ik een toekomst in eigen land op te bouwen.
Dit loopt helemaal verkeerd af. We staan erbij en kijken ernaar
Allochtonen heeft totaal niets te maken met een discussie of het volk,
bij meerderheid, altijd gelijk heeft boven het oordeel van de rechterlijke macht.

Een inwoner van allochtone afkomst met de Nederlandse nationaliteit is Nederlander zoals elke andere Nederlander en heeft stemrecht
Wilders is allochtoon, ook hij heeft stemrecht
Allochtone inwoners inwoners, van Belgische, Duitse, Britse afkomst or whatever kunnen eveneens stemrecht krijgen, mits ze Nederlander worden
Hun kinderen blijven daarentegen tot in de 1e generatie van allochtone afkomst. De PVV stelde voor dit op te hogen naar de 3e generatie

Al een idee in welk land u een toekomst op gaat bouwen, buiten de EU?
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2017, 02:08   #252
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
De meerderheid van wie?

Van de stemgerechtigden. En daar wringt het schoentje net.
We mogen ze niet zo massaal binnen laten en we moeten vermijden dat ze stemrecht krijgen.

Het zou zeer interessant zijn om de resultaten van de Nederlandse verkiezingen te zien als moslims eruit worden gehaald.

Hoe lang duurt het in BE en NL voordat een migrant stemrecht krijgt?

Zo lang de EU bestaat in deze vorm, weiger ik een toekomst in eigen land op te bouwen.
Dit loopt helemaal verkeerd af. We staan erbij en kijken ernaar
Is een probleem, maar we houden goede hoop dat al die immigranten uit Duitsland, België. UK. US etc
zich uiteindelijk aan zullen passen (bijna evenveel als uit niet-westerse landen)

We hebben er ervaring mee dat het uiteindelijk positief uit kan pakken
In de 15e/16 eeuw kwamen er een massa immigranten uit het zuiden binnenstromen.
Het duurde gemiddeld 50 jaar totdat ze uiteindelijk geïntegreerd raakten

Wat overigens ook toen zowel aan de autochtone Nederlander, als wel aan de allochtone bevolking lag
De Zuidelijke Nederlanders bleven op zichzelf. De noordelijke Nederlander zag hen als lui met een raar taaltje en vreemde gewoonten
Mixen, huwen onderling, ging uiterst moeizaam. Noordelijke Nederlanders waren er het minst toe bereid.
Als Zuidelijke Nederlanders buiten eigen kring huwden deden ze dit meestal met andere immigranten, veelal Britten

Duitsers, eeuwenlang de grootste immigrantengroep in Nederland, werden eeuwenlang als minderwaardig volk gezien.
Duitsers openlijk bespotten was een normale zaak (spotprenten)

Laatst gewijzigd door Adrian M : 11 maart 2017 om 02:29.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2017, 02:22   #253
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

...

Laatst gewijzigd door Adrian M : 11 maart 2017 om 02:25.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2017, 02:23   #254
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Uiteindelijk lost problematiek met allochtonen zich vanzelf op (pakweg 50 jr)

'Belgen in Nieuw-Namen moeten meer integreren'
http://www.omroepzeeland.nl/nieuws/2...n#.WMNPxWOQzIU

Belgen weigeren te integreren
https://www.youtube.com/watch?v=GIufM9Lhln0
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2017, 02:43   #255
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.344
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Is een probleem, maar we houden goede hoop dat al die immigranten uit Duitsland, België. UK. US etc
zich uiteindelijk aan zullen passen (bijna evenveel als uit niet-westerse landen)

We hebben er ervaring mee dat het uiteindelijk positief uit kan pakken
In de 15e/16 eeuw kwamen er een massa immigranten uit het zuiden binnenstromen.
Het duurde gemiddeld 50 jaar totdat ze uiteindelijk geïntegreerd raakten

Wat overigens ook toen zowel aan de autochtone Nederlander, als wel aan de allochtone bevolking lag
De Zuidelijke Nederlanders bleven op zichzelf. De noordelijke Nederlander zag hen als lui met een raar taaltje en vreemde gewoonten
Mixen, huwen onderling, ging uiterst moeizaam. Noordelijke Nederlanders waren er het minst toe bereid.
Als Zuidelijke Nederlanders buiten eigen kring huwden deden ze dit meestal met andere immigranten, veelal Britten

Duitsers, eeuwenlang de grootste immigrantengroep in Nederland, werden eeuwenlang als minderwaardig volk gezien.
Duitsers openlijk bespotten was een normale zaak (spotprenten)
Citaat:
De kerkhistoricus Karl Heussi typeerde Calvijn later als "een heldere geest, van diepe vroomheid, maar bekrompener en betweteriger dan Luther."[15] en "Hij was een mensenleeftijd jonger dan Luther en in het bijzonder afhankelijk van Luther, maar ook van Philipp Melanchthon, Zwingli en Martin Bucer. Het ontbrak Calvijn aan de religieuze diepgang van Luther, maar hij overtrof hem met zijn buitengewoon sterk ontwikkelde wilskracht. Scherpzinnig en onverschrokken ging hij de uiterste consequenties van theologische problemen na. Met onbuigzame wil vormde hij het leven van de mensen naar zijn ideeën en creëerde hij die vorm van protestantisme waarin de tegenstelling met de katholieke kerk het sterkst tot uitdrukking kwam."
https://nl.wikipedia.org/wiki/Johannes_Calvijn

Het calvinisme zit dan ook nog altijd diep verweven in de Nederlandse geest. Zulke religieuze zaakjes krijg je moeilijk weg uit het DNA van een volk.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2017, 04:56   #256
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.877
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Al een idee in welk land u een toekomst op gaat bouwen, buiten de EU?
Ik heb een relatie ver buiten de EU. Precieze whereabouts plaats ik nooit op fora. Er is meer sociale ongelijkheid, maar mensen (mezelf inclusief) zijn er gelukkig. Er wordt ZO veel meer gelachen dan in BE.

Materieel gezien is België top, maar ik denk niet dat we met z'n allen gelukkig zijn. Altijd maar dat geknok om rekeningen betaald te krijgen in een steeds duurder wordende maatschappij. De aanpassing voor mijn vriendin om naar BE te komen zal veel heftiger zijn dan omgekeerd.

Mede door dat EU gebeuren twijfel ik serieus.
Ik steek het niet onder stoelen of banken dat ik iets tegen de Islam heb. En ik vind het beangstigend wat er met de demografie van grootsteden aan het gebeuren is
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2017, 05:02   #257
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
https://nl.wikipedia.org/wiki/Johannes_Calvijn

Het calvinisme zit dan ook nog altijd diep verweven in de Nederlandse geest. Zulke religieuze zaakjes krijg je moeilijk weg uit het DNA van een volk.
Geen idee wat religie ermee te maken heeft? Beide bevolkingsgroepen bleven lange tijd sterk op zichzelf

Zuidelijke Nederlanders assimileerden lange tijd niet tot nauwelijks
Autochtone Nederlanders zagen hen als vreemde snuiters met een raar taaltje en vreemde gewoonten
Ze lieten vreemdelingen tevens niet toe in bestuursfuncties of openbare ambten
Daar waren zeer zeker klachten over. De Hollanders zagen het echter niet zitten dat vreemdelingen (allochtonen) macht zouden krijgen in hun steden
Welke destijds feitelijk stadstaten waren
In feite waren ze rechteloos. Ze konden burger worden van een stad, nationaliseren, dit kostte veel geld. Slechts een beperkt aantal deed dit.

Dit was niet typerend (Calvinistisch) voor de republiek. In de meeste landen, ook in de UK bijv. was dit niet anders.
Veel Zuidelijke Nederlands die naar de UK waren gevlucht, vluchten later naar Nederland

De stad waar iemand geboren was bepaalde z'n nationaliteit.
Een echtpaar, een aantal jaren in het buitenland gewoond en daar kinderen gekregen bestond de familie uit twee
Nederlandse ouders en bijv. twee Duitse, Britse kinderen - of wat dan ook
Een Nederlandse diplomaat heeft in de 17e eeuw dure processen moeten voeren om z'n beide in het buitenland geboren kinderen Nederlands te kunnen laten worden

Pas sinds eind 19e eeuw werd dit wettelijk veranderd in de bloedlijn
Een kind moet geboren zijn uit twee Nederlandse ouders om als autochtone Nederlander te boek te staan.
Een kind van bijv een Nederlands/Belgisch echtpaar geldt wettelijk als allochtone Nederlander tot in de 1e generatie
De PVV ziet dit het liefst uitgebreid tot in de 3e generatie (voorstel)


Overigens is met name Holland, huidige provincies, veel katholieker gebleven dan u mogelijk aanneemt.
Een groot deel van de katholieken woonden niet in de zuidelijke provincies, maar met name in deze provincies
Na een daling aantal katholieken eerste tientallen jaren 17e eeuw steeg dit daarna weer gestaag

Uit de gehouden volkstellingen, als wel uit in kaart brengen van alle registraties 15e, 16e, 17e, 18e eeuw blijkt dat het aantal katholieken in de Noordelijke Nederlanden veel hoger was dan altijd aangenomen werd
Ook in de huidige tijd wonen er meer katholieken in Noord-Holland dan protestanten.

Aanvankelijk bleven de Noordelijk Nederlanden katholiek, mee door tevens de instroom van streng religieuze immigranten uit het zuiden en
later ook Hugenoten kreeg het Calvinisme sterke invloed
Zwaar gereformeerden hebben nooit de overhand gehad. In de 19e eeuw werden ze zelfs vervolgd (in aantal minder dan 10%)
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2017, 05:37   #258
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Er lijkt geen eind aan te komen, de PVV blijft de ene na de andere klap oplopen.
Niets lijkt nog te lukken, Wilders zal onderhand er moedeloos van worden.

Lange tijd z'n favoriete peiler en gisteren opnieuw verder gedaald in de peiling. Geen slachting, eerder een vorm van "Genocide".
In een jaar tijd gezakt van 42 zetels naar 22 zetels .. een verlies van 20 zetels.

De afstand tussen de PVV en CDA/D66 is nu zo klein geworden dat er nauwelijks nog sprake is welke van
deze drie partijen "momenteel" de nummer twee is achter de VVD.
De VVD ligt nog wel voor, maar ook deze zou evt. gepasseerd kunnen worden
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Overzicht_10 mrt _update MdeHond.jpg‎
Bekeken: 26
Grootte:  263,1 KB
ID: 105611  

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  10 mrt_ overzicht_Update Peilingwijzer.jpg‎
Bekeken: 28
Grootte:  419,7 KB
ID: 105612  

Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2017, 08:30   #259
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.223
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Er lijkt geen eind aan te komen, de PVV blijft de ene na de andere klap oplopen.
Niets lijkt nog te lukken, Wilders zal onderhand er moedeloos van worden.

Lange tijd z'n favoriete peiler en gisteren opnieuw verder gedaald in de peiling. Geen slachting, eerder een vorm van "Genocide".
In een jaar tijd gezakt van 42 zetels naar 22 zetels .. een verlies van 20 zetels.

De afstand tussen de PVV en CDA/D66 is nu zo klein geworden dat er nauwelijks nog sprake is welke van
deze drie partijen "momenteel" de nummer twee is achter de VVD.
De VVD ligt nog wel voor, maar ook deze zou evt. gepasseerd kunnen worden
De kiezer kijkt niet alleen naar de partij die hij/zij kiest ,
maar ook naar de premier en een eventuele coalitie.
Daarom is het goed dat na een premier-debat Rutte- Wilders in de vooravond,
ook nog een premier-debat Pechtold- Buma komt om 23.00 bij P&J
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2017, 19:35   #260
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.311
Standaard

Rutte heeft vandaag z'n mosselmaniertjes achterwege gelaten: hij voelt duidelijk de hete adem van Wilders in z'n slijmerige nek.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be