Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 november 2009, 19:31   #241
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
En zonder zijn boek te willen lezen.
Zonder de literatuurlijst in zijn boek te lezen/willen lezen.
Zonder moeite te doen om de betreffende onderzoeksresultaten op te vragen bij de KBS, ze te lezen en te bestuderen.
Haar twijfels berusten op wind. Op lucht.
Maar het gaat dan ook niet meer over het boek, het lijkt Artisjok vooral te storen wat onderzocht werd en dus kan en mag dit niet juist zijn! Erger nog, zo iets mag je niet onderzoeken!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 19:54   #242
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 24 juli 2009
Berichten: 827
Standaard

Ik zou graag ééns een antwoord zien op deze vraag, maar als ik artisjok dit rechuit vraag gaat ze zich steeds verschuilen achter een flauw excuus.

Bewijst dat niet genoeg?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mcnab Bekijk bericht
Neen maar je trekt wel zijn beweringen in twijfel.
Zonder zijn boek gelezen te hebben.

Zoals al meerdere malen aangehaald geweest is, zouden de linksen toch al lang zijn uitspraken weerlegd hebben indien JMDD onwaarheden zou vertellen.
Of denkt u van niet?
Mcnab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 19:55   #243
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Onzin, die vraag werd gesteld in terzake waarop verklaard werd dat ook inkomsten waren meeberekend,
Door wie werd dit verklaard? Als ik dat vragen mag.
Die inkomsten zijn nochtans niet terug te vinden in zijn boek.
Citaat:
bovendien getuigt het van arrogantie te oordelen over boeken die je NIET GELEZEN HEBT,
Ik oordeel niet over zijn boek; ik probeer te oordelen over de waarde van zijn stellingen die in deze draad naar voor worden geschoven; en waarvoor JMDD zich op onderzoeken zou baseren; maar niemand kon/wilde vertellen over welke onderzoeken het gaat. Nu blijkt waarom. JMDD geeft zelf geen bronnen mee in zijn boek.
Waarschijnlijk heb jij het boek onderwijl al gelezen.
Citaat:
ik neem dus aan dat u tegen het idee zelf bent om te berekenen wat migratie kost, anders is uw houding niet uit te leggen;
Welke aspecten neem je in rekening voor je "dus"? Dit is me niet duidelijk.
Ik ben helemaal niet tegen het idee; op voorwaarde dat ook de inkomsten in rekening wordt gebracht; op een eerlijke manier.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 19:57   #244
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 24 juli 2009
Berichten: 827
Standaard

Jij vraagt veel aan mensen, maar als men jou iets vraagt verberg je je achter excuses.

Laatst gewijzigd door Mcnab : 18 november 2009 om 19:57.
Mcnab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 19:58   #245
Cut de krap
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 november 2009
Berichten: 2.075
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Door wie werd dit verklaard? Als ik dat vragen mag.
Die inkomsten zijn nochtans niet terug te vinden in zijn boek.
Je hebt het boek niet eens gelezen, laat staan de bronnen in de literatuurlijst. Waarom al die wind blijven verkopen?
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2009, 15:12   #246
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
Je hebt het boek niet eens gelezen, laat staan de bronnen in de literatuurlijst. Waarom al die wind blijven verkopen?
Komaan zeg,hallo,het is op en top een multiculvriendje,dat zou je toch al moeten weten ondertussen .

IK zeg nogmaals;meneer zegt steeds van wat leveren ze hier op??Foute instelling dus en de reden is simpel; ze komen naar hier,ze krijgen hier de kans om hier te werken en zich aan te passen,op een beter leven dus,men heeft ze hier aanvaard,hier binnengelaten,zij moeten ons dankbaar zijn dus afkomen zoals artisjok doet met het verhaaltje van wat leveren ze op doet helemaal niks terzake.
ps;als ik naar western union bank ga dan zie ik ook veel zenne.

Het gaat hem erom men hier zovele mensen toelaat tot illegalen toe deze na bepaalde korte periode te hebben gewerkt of soms ook niet(zie ocmw verhalen de laatste tijd) en wij ervoor moeten opdraaien en ons blauw betalen.
Zo is het niet moeilijk ze hier ons pensioenen niet kunnen betalen,er is geen geld zeggen ze,niet moeilijk als je ieder jaar miljadern euro's naar wallonie versast en naar migratie en dergelijke meer.Zover denken mensen natuurlijk niet.

Telkens ik dit hoor;er is geen geld voor om bv voor computers op school om maar een stom voorbeeldje te nemen moet ik toch echt wel in de lach schieten.

Het is dan echt onvoorstelbaar zoveel domme mensen er hier rond lopen en op die partijen stemmen die hier al dat geld over de balk gooien en dan voor talloze zaken hier geen geld voor dit en dat hebben.Echt onbegrijpelijk voor mij.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2009, 19:57   #247
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Komaan zeg,hallo,het is op en top een multiculvriendje,dat zou je toch al moeten weten ondertussen .

IK zeg nogmaals;meneer zegt steeds van wat leveren ze hier op??
Je vroeg al naar de inkomsten; en gaf je een link naar mijn antwoord uit het begin van deze draad.
Je mag dit antwoord gerust weerleggen i.p.v. hetzelfde te vragen.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=239

p.s. Ik ben noch "het" noch "meneer".
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2009, 20:06   #248
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
...
Die inkomsten zijn nochtans niet terug te vinden in zijn boek.
...
JMDD geeft zelf geen bronnen mee in zijn boek.
....
Je hebt blijkbaar het boek al gelezen aangezien je tot deze 'conclusies' gekomen bent!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2009, 16:47   #249
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Even een gerelateerd onderwerp onder de aandacht brengen, en wel de kosten aan bijstandsuitkeringen alleen al, aan 28.000 illegalen die onder een zogenaamd 'generaal pardon' vielen volgens de linkse gekken van PvdA, GroenLinks en SP in Nederland:

Citaat:
Asielzoekers die onder het generaal pardon vielen, krijgen in totaal meer dan honderd miljoen euro aan bijstandsuitkering per jaar. Dat werd gisteren duidelijk in een debat met staatssecretaris Albayrak (Vreemdelingenzaken) over de afwikkeling van het generaal pardon.

De precieze kosten aan uitkeringen liggen waarschijnlijk hoger, maar blijven onduidelijk. Het kabinet zegt alleen hoeveel huishoudens een uitkering krijgen, niet om hoeveel personen het gaat.

hele artikel
Hoeveel hoger de werkelijke kosten zijn, wordt door het kabinet bij monde van de in het bezit zijnde van een dubbele nationaliteit (Turks en Nederlands) mevrouw Albayrak, angstvallig geheim gehouden. Want, volgens Albayrak “dient het geen doel om dat in beeld te laten brengen”. De reden daarvoor lijkt mij overduidelijk. Dit is overigens dezelfde Albayrak die eerder al op eigen houtje sinterklaas is gaan spelen voor zogenaamde schrijnende gevallen die uitgeprocedeerd waren, en die alsnog, tegen de aanbevelingen van de immigratie- en naturalisatiedienst in, dankzij haar op kosten van de Nederlandse belastingbetalers zijn mogen blijven.

Ook is het hierboven genoemde bedrag van 100 miljoen aanzienlijk hoger dan wat de eveneens in het bezit zijnde van een dubbele nationaliteit (Marokkaans en Nederlands), Ahmed Aboutaleb (toen staatssecretaris van Sociale Zaken, thans burgemeester van Rotterdam - ongelofelijk maar waar), ons in februari 2008 voorspiegelde:
Citaat:
Het generaal pardon voor asielzoekers kost meer bijstand dan verwacht. Staatssecretaris Ahmed Aboutaleb (Sociale Zaken) was eerder uitgegaan van ongeveer 35 miljoen euro op de langere termijn, maar hij heeft dat bijgesteld naar 45 miljoen euro.
En zo ziet men maar weer eens wat er gebeurt als men zogenaamde goed geïntegreerde islamieten sleutelposities geeft. Vroeger noemde men dat "de kat op het spek binden", maar aangezien spek erg haram is, zal het binnenkort wel "de kat op de halalschapenbout binden" gaan heten...

PS, het bovenstaande gaat dus enkel en alleen om bijstandsuitkeringen aan asieleisers. De kosten voor huisvesting, integratie (jaja), lessen Nederlands, medische kosten enz enz enz, zijn niet eens in dat rekenstukje opgenomen. Het laten overkomen van het halve dorp uit het thuisland onder het mom van gezinshereniging uiteraard ook niet.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2009, 17:29   #250
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Je vroeg al naar de inkomsten; en gaf je een link naar mijn antwoord uit het begin van deze draad.
Je mag dit antwoord gerust weerleggen i.p.v. hetzelfde te vragen.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=239

p.s. Ik ben noch "het" noch "meneer".
#246
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2009, 19:01   #251
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Je vroeg al naar de inkomsten; en gaf je een link naar mijn antwoord uit het begin van deze draad.
Je mag dit antwoord gerust weerleggen i.p.v. hetzelfde te vragen.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=239

p.s. Ik ben noch "het" noch "meneer".
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
#246
Je vroeg dus naar de inkomsten.

Alhoewel de werkloosheid enkele percentages hoger ligt bij allochtonen, werkt de overgrote meerderheid wel. Zij betalen bedrijfsvoorheffing; RSZ, BTW, en alle andere taksen en accijnzen zoals wij.

Dikwijls doen zij de laagbetaalde jobs die broodnodig zijn om de economie te laten draaien. Haal bijvoorbeeld al de allochtonen in de bouw, in het vrachtvervoer, aan de band,.... weg; en velen kunnen hun goedbetaalde jobs op hun buik schrijven.

Er zijn ook allochtonen die een zaak(je) opstarten en anderen tewerkstellen.
Iemand enig idee wat het BNP is die zij produceren?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2009, 19:05   #252
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Even een gerelateerd onderwerp onder de aandacht brengen, en wel de kosten aan bijstandsuitkeringen alleen al, aan 28.000 illegalen die onder een zogenaamd 'generaal pardon' vielen volgens de linkse gekken van PvdA, GroenLinks en SP in Nederland:


Hoeveel hoger de werkelijke kosten zijn, wordt door het kabinet bij monde van de in het bezit zijnde van een dubbele nationaliteit (Turks en Nederlands) mevrouw Albayrak, angstvallig geheim gehouden. Want, volgens Albayrak “dient het geen doel om dat in beeld te laten brengen”. De reden daarvoor lijkt mij overduidelijk. Dit is overigens dezelfde Albayrak die eerder al op eigen houtje sinterklaas is gaan spelen voor zogenaamde schrijnende gevallen die uitgeprocedeerd waren, en die alsnog, tegen de aanbevelingen van de immigratie- en naturalisatiedienst in, dankzij haar op kosten van de Nederlandse belastingbetalers zijn mogen blijven.

Ook is het hierboven genoemde bedrag van 100 miljoen aanzienlijk hoger dan wat de eveneens in het bezit zijnde van een dubbele nationaliteit (Marokkaans en Nederlands), Ahmed Aboutaleb (toen staatssecretaris van Sociale Zaken, thans burgemeester van Rotterdam - ongelofelijk maar waar), ons in februari 2008 voorspiegelde:


En zo ziet men maar weer eens wat er gebeurt als men zogenaamde goed geïntegreerde islamieten sleutelposities geeft. Vroeger noemde men dat "de kat op het spek binden", maar aangezien spek erg haram is, zal het binnenkort wel "de kat op de halalschapenbout binden" gaan heten...

PS, het bovenstaande gaat dus enkel en alleen om bijstandsuitkeringen aan asieleisers. De kosten voor huisvesting, integratie (jaja), lessen Nederlands, medische kosten enz enz enz, zijn niet eens in dat rekenstukje opgenomen. Het laten overkomen van het halve dorp uit het thuisland onder het mom van gezinshereniging uiteraard ook niet.
Hallo Arti? Je wordt hier dus stevig tegengesproken, maar daar reageer je niet op? Heb je nu zelf al het boek gelezen van JMD?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2009, 19:08   #253
Cut de krap
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 november 2009
Berichten: 2.075
Standaard

[quote=artisjok;4453268]
Citaat:
Alhoewel de werkloosheid enkele percentages hoger ligt bij allochtonen, werkt de overgrote meerderheid wel.
Bewijzen aub. Cijfers!

Citaat:
Dikwijls doen zij de laagbetaalde jobs die broodnodig zijn om de economie te laten draaien.
Slecht betaalde hamburgerjobs waarop nauwelijks belastingen betaald moeten worden. Weegt niet op tav de tegemoetkomingen (bv in de vorm van sociale woningen, etc) die ze genieten. Meer dan 60 % van de sociale woningen worden ingenomen door allochtonen terwijl ze 10 �* 15 % van de bevolking uitmaken.

Citaat:
Haal bijvoorbeeld al de allochtonen in de bouw, in het vrachtvervoer, aan de band,.... weg; en velen kunnen hun goedbetaalde jobs op hun buik schrijven.
Er zijn evengoed autochtonen actief in die sectoren en vragende partij om die jobs te doen.

Citaat:
Er zijn ook allochtonen die een zaak(je) opstarten en anderen tewerkstellen.
Cijfers aub. Wat is hun aandeel in het BNP?
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2009, 19:17   #254
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 24 juli 2009
Berichten: 827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Je vroeg dus naar de inkomsten.

Alhoewel de werkloosheid enkele percentages hoger ligt bij allochtonen, werkt de overgrote meerderheid wel. Zij betalen bedrijfsvoorheffing; RSZ, BTW, en alle andere taksen en accijnzen zoals wij.

Dikwijls doen zij de laagbetaalde jobs die broodnodig zijn om de economie te laten draaien. Haal bijvoorbeeld al de allochtonen in de bouw, in het vrachtvervoer, aan de band,.... weg; en velen kunnen hun goedbetaalde jobs op hun buik schrijven.

Er zijn ook allochtonen die een zaak(je) opstarten en anderen tewerkstellen.
Iemand enig idee wat het BNP is die zij produceren?
Nogmaals, wil je nu eerst hier ééns op antwoorden aub?
Zolang je dat niet doet is al de rest dat je hier verkondigt gewoon gebakken lucht.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mcnab Bekijk bericht
Zoals al meerdere malen aangehaald geweest is, zouden de linksen toch al lang zijn uitspraken weerlegd hebben indien JMDD onwaarheden zou vertellen.
Of denkt u van niet?
Mcnab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2009, 19:30   #255
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Hallo Arti? Je wordt hier dus stevig tegengesproken, maar daar reageer je niet op?
Wat heb ik geschreven dat daarin tegengesproken wordt? (graag met link naar mijn uitspraak; geen interpretaties)

Citaat:
Heb je nu zelf al het boek gelezen van JMD?
Waarom wil je dat weten. Om te weten of je kan doorgaan met stellen 'hij heeft de inkomsten ook meegerekend , want ..."
Zoals hier
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Artisjok, lijkt het je niet logisch dat wanneer een politicus een boek schrijft over de kost van migratie, daarbij rekening is gehouden met de simpele redenering dat je bij die berekening zowel de baten als kosten berekent?
Mij lijkt toch van wel!
....
Ik kan je toevertrouwen; hij heeft de inkomsten NIET meegerekend; en hij heeft geen bronnen vermeld van onderzoeken e.d. waarop hij zich zou baseren.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2009, 19:34   #256
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Wat heb ik geschreven dat daarin tegengesproken wordt? (graag met link naar mijn uitspraak; geen interpretaties)



Waarom wil je dat weten. Om te weten of je kan doorgaan met stellen 'hij heeft de inkomsten ook meegerekend , want ..."
Zoals hier


Ik kan je toevertrouwen; hij heeft de inkomsten NIET meegerekend; en hij heeft geen bronnen vermeld van onderzoeken e.d. waarop hij zich zou baseren.
Je kunt dus niets weerleggen van wat Sus aanhaalt, migratie kost wel geld!
Dat stelt ook Dedecker, wat jij betwist, zonder het boek gelezen te hebben!
Knap hoor! En je blijft maar bezig in kringetjes draaien!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2009, 19:38   #257
Cut de krap
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 november 2009
Berichten: 2.075
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik kan je toevertrouwen; hij heeft de inkomsten NIET meegerekend; en hij heeft geen bronnen vermeld van onderzoeken e.d. waarop hij zich zou baseren.
En artisjok heeft nog steeds het boek niet gelezen en blijft lucht verkopen.

Il faut le faire : de stellingen uit een boek kraken dat men niet eens gelezen heeft.
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2009, 20:08   #258
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Je kunt dus niets weerleggen van wat Sus aanhaalt, migratie kost wel geld!
Ik heb nooit beweerd dat er geen kosten zijn.
Daarom vroeg ik je
"Wat heb ik geschreven dat daarin tegengesproken wordt? (graag met link naar mijn uitspraak; geen interpretaties)"

Citaat:
Dat stelt ook Dedecker, wat jij betwist, zonder het boek gelezen te hebben!
Knap hoor! En je blijft maar bezig in kringetjes draaien!
Dat betwist ik helemaal niet.
Ik betwist dat JMDD ook de inkomsten berekent.
Nu weet ik dat hij dit inderdaad niet doet.

De bronnen van de onderzoeken waarop zijn berekeningen van de kosten zouden gebaseerd zijn; geeft hij ook al niet!

Zou je de goedheid hebben te stoppen met mijn beweringen zo verkeerdelijk weer te geven. Waarvoor dank.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2009, 20:11   #259
Cut de krap
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 november 2009
Berichten: 2.075
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik heb nooit beweerd dat er geen kosten zijn.
Daarom vroeg ik je
"Wat heb ik geschreven dat daarin tegengesproken wordt? (graag met link naar mijn uitspraak; geen interpretaties)"


Dat betwist ik helemaal niet.
Ik betwist dat JMDD ook de inkomsten berekent.
Nu weet ik dat hij dit inderdaad niet doet.

De bronnen van de onderzoeken waarop zijn berekeningen van de kosten zouden gebaseerd zijn; geeft hij ook al niet!

Zou je de goedheid hebben te stoppen met mijn beweringen zo verkeerdelijk weer te geven. Waarvoor dank.
Zou jij aub willen stoppen met gebakken lucht te verkopen over stellingen in een boek dat je niet eens gelezen hebt?
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2009, 01:50   #260
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

zijn de rellen er al bijgeteld?
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be