Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 juni 2017, 18:33   #241
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Gaan we nog een stapje verder dan ?
Aardbeien uit Hoogstraten zijn geen vlaamse maar Hoogstraatse aardbeien ?
Stop er gewoon mee, de gemiddelde Vlaming begrijpt uw humor toch niet Henri.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2017, 19:01   #242
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 41.401
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wat is daar nu inconvenient aan ?
De titel en het hele artikel gaat over de belgische kust. Dat er op het einde ook melding gemaakt is dat er wat provinciaaltjes zijn die daar zo nodig de vlaamse kust willen tegen zeggen is wat het is : folklore.
Och kom Panda, je poogt weer eens iets dat Vlaams is vol misprijzen naar beneden te praten en, als het even kan, belachelijk te maken ("folklore"). Het is toch merkwaardig, wanneer bv. in Frankrijk men doodeenvoudig spreekt over "la côte Bretonne" dan zul jij zeker niet de Fransen daarvoor gaan corrigeren en op de vingers tikken. Maar de eigen Vlamingen (waar jij, graag of niet, óók toe behoort) mogen van jou hun eigen kust de meest voor de hand liggende naam niet geven. Er is voor dergelijke houding maar één voor de hand liggende verklaring: in uw visie is een Vlaamse onderdanigheid aan de Francofonie van WalloBrux een soort "nationale plicht". De kern van het belgicisme.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2017, 19:12   #243
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 33.212
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Alles wat in ons land geproduceerd wordt zijn Belgische producten.
En tóch bestaan ze:

flandriens, asperges op z'n Vlaams, konijn op z'n Vlaams, carbonades flamandes, Vlaamse streekbieren en andere Vlaamse streekproducten, ...

alsmede: Vlaamse Primitieven en Vlaamse Expressionisten.


Op het herschrijven van de geschiedenis (en honderden duizenden teksten in allerlei kranten, tijdschriften, encyclopedieën, ...) na kunt ge daar niks tegen doen, Henri1.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE"
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=PGREbC-Q2Do
MAKE RACISTS AFRAID AGAIN
https://www.youtube.com/watch?v=ua-s5ozQjLQ
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2017, 19:54   #244
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Och kom Panda, je poogt weer eens iets dat Vlaams is vol misprijzen naar beneden te praten en, als het even kan, belachelijk te maken ("folklore"). Het is toch merkwaardig, wanneer bv. in Frankrijk men doodeenvoudig spreekt over "la côte Bretonne" dan zul jij zeker niet de Fransen daarvoor gaan corrigeren en op de vingers tikken. Maar de eigen Vlamingen (waar jij, graag of niet, óók toe behoort) mogen van jou hun eigen kust de meest voor de hand liggende naam niet geven. Er is voor dergelijke houding maar één voor de hand liggende verklaring: in uw visie is een Vlaamse onderdanigheid aan de Francofonie van WalloBrux een soort "nationale plicht". De kern van het belgicisme.
Kort antwoord : dit is zeik van Boeremie. Quasi iedereen spreekt over de belgische kust, enkel wat anal retentives zoals Bourgeois zijn kliek willen dat mordicus de vlaamse kust noemen. Weet je : uiteindelijk is het maar een detail hoor.
De toerist die een leuk weekend of een leuke vakantie aan zee boekt zal heus niet wakker liggen van wat rukkers die een symbolen strijd willen voeren.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2017, 20:05   #245
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Kort antwoord : dit is zeik van Boeremie. Quasi iedereen spreekt over de belgische kust, enkel wat anal retentives zoals Bourgeois zijn kliek willen dat mordicus de vlaamse kust noemen. Weet je : uiteindelijk is het maar een detail hoor.
De toerist die een leuk weekend of een leuke vakantie aan zee boekt zal heus niet wakker liggen van wat rukkers die een symbolen strijd willen voeren.
Dan is er toch geen vuiltje aan de lucht, beste Panda?! Waar maakt u zich weer eens druk over? Arme man, toch...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2017, 20:07   #246
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ce sera la Côte Bretonne ou Normande
Oui mais toutes les deux sont des côtes françaises.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2017, 20:10   #247
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dan is er toch geen vuiltje aan de lucht, beste Panda?! Waar maakt u zich weer eens druk over? Arme man, toch...
En toch voel je de behoefte om mijn antwoord aan een andere forumdeelnemer te becommentariëren, beste Jan ?
Waar maakt u zich weer eens druk over ? Arme man, toch...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2017, 20:11   #248
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
En toch voel je de behoefte om mijn antwoord aan een andere forumdeelnemer te becommentariëren, beste Jan ?
Waar maakt u zich weer eens druk over ? Arme man, toch...
Natuurlijk voel ik die behoefte. Anders had ik dat niet gedaan, he?! Pandaman, toch, wat een slag in het water, die opmerking van u...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2017, 20:21   #249
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 41.401
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Kort antwoord : dit is zeik van Boeremie. Quasi iedereen spreekt over de belgische kust, enkel wat anal retentives zoals Bourgeois zijn kliek willen dat mordicus de vlaamse kust noemen. Weet je : uiteindelijk is het maar een detail hoor.
De toerist die een leuk weekend of een leuke vakantie aan zee boekt zal heus niet wakker liggen van wat rukkers die een symbolen strijd willen voeren.
Nogal een hevige en giftig-gemene reactie. Jouw belgicistische teen is blijkbaar hyper-gevoelig. zodanig gevoelig dat dingen die in andere Europese landen heel gewoon zijn bij mensen met jouw gedachtegoed stante pede de stekels doen rechtzetten. Laten we eventjes de lijn doortrekken. Jouw redenering volgend zou er dus in Nederland ook niet mogen gepraat worden over de Friese kust. Sorry Panda, maar dat doen ze daar wel degelijk. Er is dan ook geen enkele valabele reden waarom wij niet zouden mogen spreken van de "Vlaamse kust". Of jij het nu graag hebt of niet, Vlaanderen bestaat evenals al de bijhorende attributen zoals een eigen Vlaamse kust. Dat jij dan een hevige belgicistische koortsaanval krijgt waardoor je slechts in staat bent om te reageren met schuttingtaal is jouw probleem.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2017, 21:35   #250
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Natuurlijk voel ik die behoefte. Anders had ik dat niet gedaan, he?! Pandaman, toch, wat een slag in het water, die opmerking van u...
Wat mij betreft hoef je écht niet in detail te gaan over jouw behoeftes hoor Jan.
Sanitair lijkt me dat de veiligste optie.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2017, 21:41   #251
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Nogal een hevige en giftig-gemene reactie. Jouw belgicistische teen is blijkbaar hyper-gevoelig. zodanig gevoelig dat dingen die in andere Europese landen heel gewoon zijn bij mensen met jouw gedachtegoed stante pede de stekels doen rechtzetten. Laten we eventjes de lijn doortrekken. Jouw redenering volgend zou er dus in Nederland ook niet mogen gepraat worden over de Friese kust. Sorry Panda, maar dat doen ze daar wel degelijk. Er is dan ook geen enkele valabele reden waarom wij niet zouden mogen spreken van de "Vlaamse kust". Of jij het nu graag hebt of niet, Vlaanderen bestaat evenals al de bijhorende attributen zoals een eigen Vlaamse kust. Dat jij dan een hevige belgicistische koortsaanval krijgt waardoor je slechts in staat bent om te reageren met schuttingtaal is jouw probleem.
Totaal naast de kwestie... Uiteraard bestaat vlaanderen, alsof er ook maar iemand dat wil ontkennen...
Maar dat neemt niet weg dat de gangbare manier van omschrijving is om te spreken over de belgische kust.
En dat een rukeend zoals Bourgeois daar op autistische manier wil verandering in brengen in de door hem verplichte benaming is te zielig voor woorden.

Of dacht je misschien dat De Haan morgen ook maar 1% minder een vlaamse stad zou zijn omdat men zegt dat ze aan de belgische kust ligt in plaats van de vlaamse kust ?

Dit is een symbolenstrijd van een ouwe VU'er die niet voorbij zijn frustraties raakt. (neem dit aub niet persoonlijk op, ik heb het over keizer-koster Bourgeois)
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 7 juni 2017 om 21:42.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2017, 22:12   #252
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Totaal naast de kwestie... Uiteraard bestaat vlaanderen, alsof er ook maar iemand dat wil ontkennen...
Maar dat neemt niet weg dat de gangbare manier van omschrijving is om te spreken over de belgische kust.
En dat een rukeend zoals Bourgeois daar op autistische manier wil verandering in brengen in de door hem verplichte benaming is te zielig voor woorden.

Of dacht je misschien dat De Haan morgen ook maar 1% minder een vlaamse stad zou zijn omdat men zegt dat ze aan de belgische kust ligt in plaats van de vlaamse kust ?

Dit is een symbolenstrijd van een ouwe VU'er die niet voorbij zijn frustraties raakt. (neem dit aub niet persoonlijk op, ik heb het over keizer-koster Bourgeois)
Is Pandakneus weer bezig met zijn schuttingtaal?
Hij doet mij steeds denken aan Vandeneynde; de sos van destijds; die met zijn zweetvoetenverpakking in het parlement overal op sloeg omdat niemand interesse had voor hetgeen hij vertelde.
Laat hem maar doen mannekes. Hij kalmeert wel.
Ben er trouwens al terug mee weg. Het is hier toch alle dagen hetzelfde liedje op dit forum. De geur van str..t doet mij kokhalzen.
Slaap wel.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2017, 22:13   #253
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wat mij betreft hoef je écht niet in detail te gaan over jouw behoeftes hoor Jan.
Sanitair lijkt me dat de veiligste optie.
Ik deel het graag met u.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2017, 05:45   #254
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Die aardbeitjes zijn zowel Vlaams als "Hoogstraats"...
Dan dus ook Belgisch, Beneluxisch, Europees en Aards ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2017, 06:10   #255
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Gaan we nog een stapje verder dan ?
Aardbeien uit Hoogstraten zijn geen vlaamse maar Hoogstraatse aardbeien ?
Fraisen uit Hoogstraten verkocht in Wépion en alleman is tevree.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2017, 06:19   #256
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Kort antwoord : dit is zeik van Boeremie. Quasi iedereen spreekt over de belgische kust, enkel wat anal retentives zoals Bourgeois zijn kliek willen dat mordicus de vlaamse kust noemen. Weet je : uiteindelijk is het maar een detail hoor.
De toerist die een leuk weekend of een leuke vakantie aan zee boekt zal heus niet wakker liggen van wat rukkers die een symbolen strijd willen voeren.
Breek mijn 'to-be-obeyed one' (MIT master in cityplanning) de bek niet open over die kustlijn:

__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2017, 06:50   #257
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Fraisen uit Hoogstraten verkocht in Wépion en alleman is tevree.
Al die vroegere aardbeienkwekers uit mijn streek waren vroeger collaborateurs.
Ze verkochten hun "fraisen" aan "den Duits". Die reed met zijn volle vrachtwagen naar Zaventem en voerde ze uit naar Zweden en Denemarken.
Maar die "fraisen" waren nogal zwak in het transport.
Daarom had "den Duits" liever dat ze gekweekt werden waar hij woonde; de streek van Overijse dus.
Ze hebben het opgelost. Er werden regelmatig stenen in die "fraisenbakjes" bijgevoegd en daar waren ze in Noorwegen en Zweden minder tevreden mee.
En nadien werden de zwartwerkers uit mijn streek ook anders aangepakt.
Ze werden forfaitair belast op de oppervlakte van hun grond waarop ze kweekten. Heel dat kweekprogramma zakte dus op korte tijd als een pudding in mekaar. Het heeft voor mijn streek wel voordelen opgebracht want de "aardbeienziekte" in de pluktijd was plotseling verdwenen.
Die "fraisen" bleken heel gevaarlijk te zijn voor de gezondheid.
Gelukkig kweekten we vanaf toen druiven "�* volonté".
Lekkere druiven die geen enkel land in de wereld kan evenaren.
We hebben trouwens de bijna droogste streek van de wereld gekregen.
Kap alle bossen en het regent niet meer.
En met veel beton storten krijg je het nog droger.
En plukkers "in t'zwart" voeren we in. Ook "�* volonté."
Dat woord "zwart" moeten ze dringend vervangen door het woord "wit" want ik voel mij niet veilig meer als ik dat woord moet gebruiken.
Louis Toebak wist dat al. Hij schreef ooit op zijn verkiezingspamfletten dat alles wat hij beweerde er "wit op zwart" stond.
Dat laatste was het bewijs dat het dus geen leugens waren.
Hij ligt nog steeds op de sporen te wachten op de eerste internationale trein die langs Leuven passeert. De Louis was trouwens al heel lang tevoren een "dwarsligger".

Laatst gewijzigd door werkman : 8 juni 2017 om 06:58.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2017, 07:25   #258
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Och kom Panda, je poogt weer eens iets dat Vlaams is vol misprijzen naar beneden te praten en, als het even kan, belachelijk te maken ("folklore"). Het is toch merkwaardig, wanneer bv. in Frankrijk men doodeenvoudig spreekt over "la côte Bretonne" dan zul jij zeker niet de Fransen daarvoor gaan corrigeren en op de vingers tikken. Maar de eigen Vlamingen (waar jij, graag of niet, óók toe behoort) mogen van jou hun eigen kust de meest voor de hand liggende naam niet geven. Er is voor dergelijke houding maar één voor de hand liggende verklaring: in uw visie is een Vlaamse onderdanigheid aan de Francofonie van WalloBrux een soort "nationale plicht". De kern van het belgicisme.
Nooit een Fransman over la côte Bretonne horen spreken....
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2017, 07:31   #259
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Al die vroegere aardbeienkwekers uit mijn streek waren vroeger collaborateurs.
Ze verkochten hun "fraisen" aan "den Duits". Die reed met zijn volle vrachtwagen naar Zaventem en voerde ze uit naar Zweden en Denemarken.
Maar die "fraisen" waren nogal zwak in het transport.
Daarom had "den Duits" liever dat ze gekweekt werden waar hij woonde; de streek van Overijse dus.
Ze hebben het opgelost. Er werden regelmatig stenen in die "fraisenbakjes" bijgevoegd en daar waren ze in Noorwegen en Zweden minder tevreden mee.
En nadien werden de zwartwerkers uit mijn streek ook anders aangepakt.
Ze werden forfaitair belast op de oppervlakte van hun grond waarop ze kweekten. Heel dat kweekprogramma zakte dus op korte tijd als een pudding in mekaar. Het heeft voor mijn streek wel voordelen opgebracht want de "aardbeienziekte" in de pluktijd was plotseling verdwenen.
Die "fraisen" bleken heel gevaarlijk te zijn voor de gezondheid.
Gelukkig kweekten we vanaf toen druiven "�* volonté".
Lekkere druiven die geen enkel land in de wereld kan evenaren.
We hebben trouwens de bijna droogste streek van de wereld gekregen.
Kap alle bossen en het regent niet meer.
En met veel beton storten krijg je het nog droger.
En plukkers "in t'zwart" voeren we in. Ook "�* volonté."
Dat woord "zwart" moeten ze dringend vervangen door het woord "wit" want ik voel mij niet veilig meer als ik dat woord moet gebruiken.
Louis Toebak wist dat al. Hij schreef ooit op zijn verkiezingspamfletten dat alles wat hij beweerde er "wit op zwart" stond.
Dat laatste was het bewijs dat het dus geen leugens waren.
Hij ligt nog steeds op de sporen te wachten op de eerste internationale trein die door Leuven passeert. Den Toebak; Louis voor de vrienden; was trouwens al heel lang tevoren een "dwarsligger".
Maar hij heeft nooit "wit op zwart gelogen" want die treinen passeren nooit door Leuven maar langs Leuven. Begrijpend lezen is soms wel heel moeilijk voor Vlamingen.

Laatst gewijzigd door werkman : 8 juni 2017 om 07:36.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2017, 07:50   #260
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Hebben we het hier al over aardbeien gehad?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be