Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Geschiedenis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Geschiedenis Van de Romeinen tot 9/11...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 december 2008, 16:37   #241
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.404
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Hopelijk gelooft uzelf alles wat u neerzet. Veel wikipedia wijsheid misschien.

Verder nogeens de vraag om bij het onderwerp te blijven. Hoe staat u tegenover de tienduizenden onschuldige vrouwen en meisjes, verkracht en mishandeld door hetgeen u zou noemen bevrijders. wat is het probleem mee op dit onderwerp zijn mening te geven over deze gruweldaden, waarom altijd pogen dit om te buigen naar, kijk de Duitsers waren de oorlog begonnen en......! Probeer eens bij het onderwerp te blijven en daar op te reageren.
1) Nee, A History of Western Society van John P McKay.
2) Iedereen, inclusief ikzelf keurt dat natuurlijk ten stelligste af. Het probleem is echter dat revisionisten zoals jij die daden op 1 lijn stellen met de Holocast die ook door jullie ontkend dan wel geminimaliseerd word wat een ongelijke vergelijking is.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2008, 16:37   #242
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dat die Volkssturm uiteindelijk een flop is geworden kon de Russische legerleiding niet van te voren weten. Dat ze militaire slagkracht prefereerde boven ordehandhaving op eigen troepen was IMO een absoluut verkeerde prioriteit maar verklaarbaar gezien de situatie. Er een ideologisch etiket op kleven lijkt me niet zeer juist.
De bewuste keuze meen ik er ook in te zien, maar als keuze in prioriteiten.

Ten eerste: De Volkssturm was helemaal niet wat u ervan maakt.

Ten tweede: De Sowjet-leiding verwaarloosde ordehandhaving achter de linies helemaal niet. Integendeel, daarvoor waren heel sterke en goed uitgeruste NKVD-troepen voorzien. Maar de Sowjet-leiding zag helemaal geen graten in plundering en verkrachting.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2008, 16:52   #243
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
2) Iedereen, inclusief ikzelf keurt dat natuurlijk ten stelligste af. Het probleem is echter dat revisionisten zoals jij die daden op 1 lijn stellen met de Holocast die ook door jullie ontkend dan wel geminimaliseerd word wat een ongelijke vergelijking is.
Inderdaad.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2008, 16:57   #244
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Citaat:
Mss bent u wel degene die de waarheid niet onder ogen durft te zien?
Misschien ligt dit in het feit dat ikzelf wel zal, kan en wil oordelen wat waarheid is of wat niet.

!
Citaat:
Ik denk dat iedereen hier op het forum zulke daden veroordeeld.
Iedereen? Is dat dan de reden dat bepaalde zich alle moeite nemen om dit onderwerp af te buigen naar is dat er totaal niets mee te maken heeft, of hoe ziet u dit.

Citaat:
Echter doet deze gruweldaad niets af aan de misdaden gepleeg door de nazi's! Want deze waren zowaar nog gruwelijker! In de concentratiekampen zijn veel meer dan 10000 vrouwen en meisjes mishandelt en vermoord!
Wat heeft u daar op te zeggen?
W02 zou naar schatting 42.000.000 slachtoffers hebben gemaakt, volgens sommige bronnen nog meer. Toch erg dat het getal van 6.000.000 altijd de bovenhand moet halen nietwaar. Men zou kunnen gaan spreken van "negationisme" tegenover de 36.000.000 andere slachtoffers. Verder om bij dit onderwerp te blijven, hetgeen waar u nu mee komt aandraven is al 63 jaar in rotatie. Het schijnt echt een probleem te zijn over andere slachtoffers of gruweldaden te spreken buiten de 6.000.000.

Dat is hetgeen ik ervan denk.
__________________
Gott mit uns.
Wo Recht zu Unrecht wird, wird Widerstand zur Pflicht! (Johann Wolfgang von Goethe)

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2008, 17:02   #245
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Er is toch geen zinnig mens die beweert dat de dood van 6 miljoen Joden een ontkenning inhoudt van de dood van vele miljoenen andere mensen?
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2008, 17:03   #246
hotschizodiscocop
Staatssecretaris
 
hotschizodiscocop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2007
Berichten: 2.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Er is toch geen zinnig mens die beweert dat de dood van 6 miljoen Joden een ontkenning inhoudt van de dood van vele miljoenen andere mensen?
Neen maar je bevestigt wel ergens iets want je zegt Joden en niet politieke dissidenten, slachtoffers van communistische dictators, slachtoffers in Darfur... Ik heb een hekel aan nazi's maar het holocaustverhaal is jammer genoeg wel verwikkeld in een politiek agenda.
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2008, 17:05   #247
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hotschizodiscocop Bekijk bericht
Neen maar je bevestigt wel ergens iets want je zegt Joden en niet politieke dissidenten, slachtoffers van communistische dictators, slachtoffers in Darfur... Ik heb een hekel aan nazi's maar het holocaustverhaal is jammer genoeg wel verwikkeld in een politiek agenda.
Het spijt mij, maar ik kan ook niets doen aan de historische realiteit dat dee Holocaust er specifiek op gericht was om de Joodse bevolking van Europa uit te moorden.

Dat doet niets af aan andere voorbeelden van genocides, slachtpartijen, enz.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2008, 17:06   #248
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Ten eerste: De Volkssturm was helemaal niet wat u ervan maakt.
Het is idd nooit geworden wat de nazis hoopten. Daaar zijn we over akkoord maar dat is de vraag ook niet: de vraag is of de Russische legerleiding dat zo zeker kon weten. Communistische partizanen waren wél een succes, het "witte legioen" had het Rusland ook knap lastig gemaakt en dus lijkt het logisch dat ze in het fascistisch blok hetzelfde vreesden.
Citaat:
Ten tweede: De Sowjet-leiding verwaarloosde ordehandhaving achter de linies helemaal niet. Integendeel, daarvoor waren heel sterke en goed uitgeruste NKVD-troepen voorzien. Maar de Sowjet-leiding zag helemaal geen graten in plundering en verkrachting.
Nogmaals, zoals ik al schreef: verkeerde prioriteiten: die NKVD moesten dienen om deserteren te beletten, zoals je terecht schreef. (of ze er ook daadwerkelijk in slaagden is een ander paar mouwen)

Laatst gewijzigd door filosoof : 10 december 2008 om 17:08.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2008, 17:12   #249
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
1) Nee, A History of Western Society van John P McKay.
2) Iedereen, inclusief ikzelf keurt dat natuurlijk ten stelligste af. Het probleem is echter dat revisionisten zoals jij die daden op 1 lijn stellen met de Holocast die ook door jullie ontkend dan wel geminimaliseerd word wat een ongelijke vergelijking is.
Dus vrij simpel en in het kort, u maakt een onderscheid tussen onschuldige slachtoffers? Het één is onmenselijk, wat is dan het andere? Indien u een probleem hebt met dit onderwerp, kunnen dan ook overgaan naar de volgende misdaad, de keldering van de "Wilhelm Gustloff" en z'n 9OOO slachtoffers bestaande uit gewonden, vrouwen, kinderen en bejaarden. Of misschien naar de kampen opgericht door de sovjets te Polen na deze hun bevrijding. Of misschien hoe men Volksduitsers behandelde voor september '39 te Polen en in Sudetenland. Maar wat zou het uithalen daar hebben we het al eens over gehad en wat krijgt men dan, juist alle mogelijke moeite om het gesprek af te buigen naar............!

Heb hier op dit onderwerp een goede reactie gezien, 'oorlog brengt het slecht in de mens naar boven' en dat is de waarheid en van dat slechte was iedere partij voorzien hoe moeilijk dat voor sommige ook te begrijpen valt.
__________________
Gott mit uns.
Wo Recht zu Unrecht wird, wird Widerstand zur Pflicht! (Johann Wolfgang von Goethe)

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2008, 17:14   #250
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Het is idd nooit geworden wat de nazis hoopten. Daaar zijn we over akkoord maar dat is de vraag ook niet: de vraag is of de Russische legerleiding dat zo zeker kon weten. Communistische partizanen waren wél een succes, het "witte legioen" had het Rusland ook knap lastig gemaakt en dus lijkt het logisch dat ze in het fascistisch blok hetzelfde vreesden.
Voor de zoveelste keer: de Volkssturm was nooit bedoeld als een partizanenleger. Dat was niet wat de Nazi's bedoelden. Dat had daar niets mee vandoen. U kletst gewoon wat uit uw nek.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2008, 17:16   #251
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Nogmaals, zoals ik al schreef: verkeerde prioriteiten: die NKVD moesten dienen om deserteren te beletten, zoals je terecht schreef. (of ze er ook daadwerkelijk in slaagden is een ander paar mouwen)

U blijft de negationist uithangen. Met verkeerde prioriteiten had dit niets vandoen. De Sowjet-leiding had helemaal geen probleem met plunderingen en massale verkrachtingen.
En de NKVD moest niet in de eerste plaats dienen om deserteurs te executeren (deden ze natuurlijk ook), maar om de bevolking in de door de Sowjet-legers bezette gebieden te terroriseren, mogelijke politiek ongewenste personen te vermoorden, bepaalde minderheden te deporteren, enz.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2008, 17:21   #252
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Er is toch geen zinnig mens die beweert dat de dood van 6 miljoen Joden een ontkenning inhoudt van de dood van vele miljoenen andere mensen?
Nee, hoe komt het dan wanneer men een onderwerp start zoals dit, bepaalde personen zich alle moeite getroosten om dit af te buigen naar, juist de 6.000.000. Als dit geen ontkenning is, wat is het dan?

Zal u een voorbeeld geven volledig off-topic. Er werd een onderwerp gestart met betrekking op het ongeval van Haider, waar is dit op uitgedraaid, juist naar de 6.000.000. Waarom, Haider was extreem rechts, Haider was Oostenrijker en z'n ouders waren lid geweest van de HJ. Dus voor sommige een reden om het onderwerp te verkloten.
__________________
Gott mit uns.
Wo Recht zu Unrecht wird, wird Widerstand zur Pflicht! (Johann Wolfgang von Goethe)

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2008, 17:25   #253
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Nee, hoe komt het dan wanneer men een onderwerp start zoals dit, bepaalde personen zich alle moeite getroosten om dit af te buigen naar, juist de 6.000.000. Als dit geen ontkenning is, wat is het dan?

Zal u een voorbeeld geven volledig off-topic. Er werd een onderwerp gestart met betrekking op het ongeval van Haider, waar is dit op uitgedraaid, juist naar de 6.000.000. Waarom, Haider was extreem rechts, Haider was Oostenrijker en z'n ouders waren lid geweest van de HJ. Dus voor sommige een reden om het onderwerp te verkloten.
Ik voel mij hoegenaamd niet aangesproken door uw kritiek.

Maar evenmin heb ik er behoefte aan om de genocide op 6 miljoen Joden te ontkennen.

Evenmin als ik behoefte heb om de massale verkrachtingen door de Sowjet-legers te ontkennen.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2008, 17:52   #254
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter
 
Weiße Rose's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2008
Berichten: 2.379
Standaard

"Misschien ligt dit in het feit dat ikzelf wel zal, kan en wil oordelen wat waarheid is of wat niet."

Dat is nu juist het probleem! Hebt u er mss al eens over nagedacht, dat de "waarheid" die u verkiest mss niet de waarheid is?

"Iedereen? Is dat dan de reden dat bepaalde zich alle moeite nemen om dit onderwerp af te buigen naar is dat er totaal niets mee te maken heeft, of hoe ziet u dit."

Wat heeft 'ontkenning' in Gods naam te maken met het zogenaamde 'afbuigen naar een ander onderwerp?' Niemand ontkent de massale verkrachtigen door de Sovjet-legers. Dit onderwerp gaat over Duitse mensen die het slachtoffer zijn geworden van een Sovjet-misdaad. Waarom zou ik dan de nazi-misdaden er niet bij mogen betrekken? Een discussie is en blijft een discussie, nietwaar?


"W02 zou naar schatting 42.000.000 slachtoffers hebben gemaakt, volgens sommige bronnen nog meer. Toch erg dat het getal van 6.000.000 altijd de bovenhand moet halen nietwaar. Men zou kunnen gaan spreken van "negationisme" tegenover de 36.000.000 andere slachtoffers. Verder om bij dit onderwerp te blijven, hetgeen waar u nu mee komt aandraven is al 63 jaar in rotatie. Het schijnt echt een probleem te zijn over andere slachtoffers of gruweldaden te spreken buiten de 6.000.000.

Dat is hetgeen ik ervan denk."


Minimaliseer of ontken ik die 42.000.000 slachtoffers? Neen, dat heb ik nooit gedaan, en dat zal ik ook nooit doen! Waarom beschuldigt u mij dan van 'negationisme'? In de concentratiekampen zijn naast de 6 miljoen Joden ook nog 5 miljoen 'anderen' vermoord, waaronder: gehandicapten, homo's, verzetstrijders, zigeuners, 'zwarten' enz... .
Hetgeen waar ik mee kwam aandraven is idd al 63 jaar in rotatie. En wat dan nog? Ondanks dat het een historisch feit is, wordt het door een bepaalde groep mensen nog zeer vaak ontkent/geminimaliseerd. Ik heb er totaal geen probleem mee om andere misdaden uit WOII aan te halen.

Vraagje: Vind u het raar dat men de grootse misdaad uit WOII het meest vernoemd?
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2008, 18:00   #255
Borre
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 10 december 2008
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht

Vraagje: Vind u het raar dat men de grootse misdaad uit WOII het meest vernoemd?
Nee, zeker niet. Maar het is wel zo dat onderwerpen zoals Soviet verkrachtingen veel minder besproken worden en zo dreigen in het vergeethoekje te verdwijnen.
Borre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2008, 18:01   #256
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
U blijft de negationist uithangen.
Misplaatste opmerking en lage beschuldiging: ik ontken het gebeurde niet. Een "linkse" auteur als Plevier schreef er al over (en niet prorussisch) in de jaren '50.
U geeft er echter schijnbaar een ideologische dimensie aan, mogelijk in het kader van uw opinies (d�*t zal Uzelf het beste weten) Ik vond tot nu geen "communistische" bronnen die verkrachtingen effectief als middel voorstaan of verdedigen zoals u hen toeschrijft. Indien U die hebt wil ik ze wel met interesse lezen.

Laatst gewijzigd door filosoof : 10 december 2008 om 18:07.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2008, 18:10   #257
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter
 
Weiße Rose's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2008
Berichten: 2.379
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Borre Bekijk bericht
Nee, zeker niet. Maar het is wel zo dat onderwerpen zoals Soviet verkrachtingen veel minder besproken worden en zo dreigen in het vergeethoekje te verdwijnen.
Elke misdaad, of die nu gepleegd is door een Engelsman, Amerikaan, Rus of Duitser, is en blijft een misdaad.

Wat er met die 10.000 Duitse vrouwen en meisjes gebeurt is, is verschrikkelijk. Dit is zeker een misdaad die men niet mag minimaliseren of vergeten! Echter vind ik persoonlijk, dat de shoa of holocaust toch nog een 'gradatie' hoger is. Hier zijn namelijk 6.000.000 mensen vermoord.

Ik wil enkel maar zeggen: "hoe zwaarder de misdaad/gruweldaad, hoe meer er over gesproken wordt." Dit wil niet zeggen dat die andere misdaden moeten vergeten worden, integendeel!
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2008, 18:14   #258
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
"Misschien ligt dit in het feit dat ikzelf wel zal, kan en wil oordelen wat waarheid is of wat niet."

Dat is nu juist het probleem! Hebt u er mss al eens over nagedacht, dat de "waarheid" die u verkiest mss niet de waarheid is?

"Iedereen? Is dat dan de reden dat bepaalde zich alle moeite nemen om dit onderwerp af te buigen naar is dat er totaal niets mee te maken heeft, of hoe ziet u dit."

Wat heeft 'ontkenning' in Gods naam te maken met het zogenaamde 'afbuigen naar een ander onderwerp?' Niemand ontkent de massale verkrachtigen door de Sovjet-legers. Dit onderwerp gaat over Duitse mensen die het slachtoffer zijn geworden van een Sovjet-misdaad. Waarom zou ik dan de nazi-misdaden er niet bij mogen betrekken? Een discussie is en blijft een discussie, nietwaar?


"W02 zou naar schatting 42.000.000 slachtoffers hebben gemaakt, volgens sommige bronnen nog meer. Toch erg dat het getal van 6.000.000 altijd de bovenhand moet halen nietwaar. Men zou kunnen gaan spreken van "negationisme" tegenover de 36.000.000 andere slachtoffers. Verder om bij dit onderwerp te blijven, hetgeen waar u nu mee komt aandraven is al 63 jaar in rotatie. Het schijnt echt een probleem te zijn over andere slachtoffers of gruweldaden te spreken buiten de 6.000.000.

Dat is hetgeen ik ervan denk."


Minimaliseer of ontken ik die 42.000.000 slachtoffers? Neen, dat heb ik nooit gedaan, en dat zal ik ook nooit doen! Waarom beschuldigt u mij dan van 'negationisme'? In de concentratiekampen zijn naast de 6 miljoen Joden ook nog 5 miljoen 'anderen' vermoord, waaronder: gehandicapten, homo's, verzetstrijders, zigeuners, 'zwarten' enz... .
Hetgeen waar ik mee kwam aandraven is idd al 63 jaar in rotatie. En wat dan nog? Ondanks dat het een historisch feit is, wordt het door een bepaalde groep mensen nog zeer vaak ontkent/geminimaliseerd. Ik heb er totaal geen probleem mee om andere misdaden uit WOII aan te halen.

Vraagje: Vind u het raar dat men de grootse misdaad uit WOII het meest vernoemd?
Sticht er dan een draad over. En wat betreft de grootste misdaad uit W02 zou men dan misschien zeker ook Hirochima en Nagasaki kunnen noemen daar ondervindt men nu nog de gevolgen ervan.
__________________
Gott mit uns.
Wo Recht zu Unrecht wird, wird Widerstand zur Pflicht! (Johann Wolfgang von Goethe)

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2008, 18:29   #259
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter
 
Weiße Rose's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2008
Berichten: 2.379
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Sticht er dan een draad over. En wat betreft de grootste misdaad uit W02 zou men dan misschien zeker ook Hirochima en Nagasaki kunnen noemen daar ondervindt men nu nog de gevolgen ervan.
Blijkbaar kunt er niet tegen dat nazi-misdaden hier worden aangehaalt. Misdaden zijn toch misdaden nietwaar?

Als ik u goed begrijp, dan zegt u dat de atoombommen op 2 bovenstaande steden een grotere misdaad is dan het systematische uitmoorden van miljoenen Joden en niet-Joden?

Het is uiterraard verschrikkelijk wat die atoombommen hebben aangericht, maar om dit nu als grootste misdaad uit WOII te beschrijven vind ik cru.
Denkt u trouwens dat men van de holocaust geen gevolgen meer ondervind op de dag van vandaag?
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2008, 18:34   #260
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Elke misdaad, of die nu gepleegd is door een Engelsman, Amerikaan, Rus of Duitser, is en blijft een misdaad.

Wat er met die 10.000 Duitse vrouwen en meisjes gebeurt is, is verschrikkelijk. Dit is zeker een misdaad die men niet mag minimaliseren of vergeten! Echter vind ik persoonlijk, dat de shoa of holocaust toch nog een 'gradatie' hoger is. Hier zijn namelijk 6.000.000 mensen vermoord.

Ik wil enkel maar zeggen: "hoe zwaarder de misdaad/gruweldaad, hoe meer er over gesproken wordt." Dit wil niet zeggen dat die andere misdaden moeten vergeten worden, integendeel!
En, bij deze reactie zou ik u volledig kunnen bijtreden. Alleen, dat er over het één veel zeer veel wordt gesproken en over het andere, het nogal stillekes is en wanneer er dan toch wordt over gesproken men het snel ombuigd naar hetgeen u noemt en wat voor u een 'gradatie' hoger ligt.

Wat zou hiervan de reden zijn, wat betreft de 6.000.000 is ingeburgerd daar heeft men van klein tot groot al van gehoord. Wat betreft de gruweldaden waar dit onderwerp over gaat, ga een na vragen hoeveel er daar al van hebben gehoord, in welke scholen men daar al lezingen over heeft gehad of hoe een fantast hier op het forum komt verklaren dat deze die zich in het huidige Duitsland hier om bekommeren en hier ook eens de aandacht willen op vestigen, gewoon facisten zijn. Waarom, omdat ze hun leed, het leed dat hun volk is aangedaan ook eens willen venoemd zien?
__________________
Gott mit uns.
Wo Recht zu Unrecht wird, wird Widerstand zur Pflicht! (Johann Wolfgang von Goethe)

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be