Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Bekijk resultaten enquête: Hoeveel punten krijgtr Djimi
1 0 0%
2 0 0%
3 0 0%
4 0 0%
5 0 0%
6 0 0%
7 0 0%
7.5 0 0%
8 1 7,69%
8.5 1 7,69%
9 6 46,15%
9.5 2 15,38%
10 3 23,08%
Aantal stemmers: 13. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 6 januari 2008, 21:11   #241
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Welke boeken dragen uw voorkeur weg?
Non-fiction, over muziek en over kunst, over stedenbouw, over taal, over geschiedenis, over ruimtevaart, over mythologie, ...,

Encyclopedieën, atlassen, ...

Science-fiction, over contacten met aliens en maatschappelijke experimenten/experimentele maatschappijen en zo. Dingen als 'new wave' en 'cyberpunk' verkies ik veruit boven 'space opera' !

'Ernstige' romans, experimentele romans, 'maatschappijkritische' romans , historische romans, ...

maar ik word niet graag voor een idioot gehouden.

Als dingen te simpel worden, of te grof, te goedkoop of te pretentieus, te dikdoenerig of te plat, te gezocht of te saai, ... dan hou ik me er niet lang mee bezig. Ik heb genoeg andere dingen te doen.

Ik kijk ook heel graag in prentenboeken (ook die voor kinderen), of boeken met foto's (vooral landschappen, dieren, de kosmos) en tekeningen.

Ik ben ook niet bang van een goed stripverhaal

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2008, 21:23   #242
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke stijl van interieur verkies je ?
Dit gaat toch over de woning, hé?

Rustig, helder, met kleuren en kleine details zodat er altijd wel iets te ontdekken valt, er mogen ook zelfgemaakte dingen in staan, en er mag gerust een hoop rommel van de kinderen in rondslingeren, er mogen ook planten in staan,

maar het mag toch niet te overladen worden want dan word ik ziek.

(Zoals het er bij mij tegenwoordig uitziet is 'nie goe' !!!)

Ik hou vooral van persoonlijke inbreng van mensen, hoe onbeholpen dat vaak ook moge zijn.

Het mag wel modern zijn, maar zéker niet 'hyperstrak', 'ijskoud', 'extreem', en ook niet 'designed' of peperduur : ik wil het interieur van een woning, niet van een museum of een 'head office'.

Geef mij maar de 'verstandige krakers'-stijl.

Oud 6 januari 2008, 21:47   #243
Ovidius
Parlementslid

Ovidius's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Welke Nederlandstalige schrijver is het meest innoverend met taal bezig heden ten dage?
Ovidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2008, 21:51   #244
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hoort in toch een aantal scholen veel rond het taalprobleem bij onze jongeren.
Zelf ondervond ik het toen mijn kind overschakelde van een zogenaamde "concentratieschool" naar een andere basisschool aan de andere kant van het land. Hij stond enorm achter.
Reden volgens beide directies : teveel kinderen die onze taal niet of bijna niet machtig waren in zijn vorige school (2 nederlandstalige kindjes op 28 leerlingen) waardoor het overgrote deel van de lestijd ging naar het proberen verstaanbaar maken van die kindjes.
Hoe zou jij als leraar Nederlands dit probleem aanpakken ?
Dag Duupje,

die twee directies gaven het probleem al aan, hé: 'tevéél' !!

Het is m.i. onmogelijk degelijk onderwijs te verstrekken aan grote groepen kinderen die VERPLICHT worden tot het volgen ervan.
Kleine klassen zijn, zeker als het om taalonderricht gaat, een absolute vereiste.

Op de speelplaats moeten kinderen ook méér kansen krijgen om zich te kunnen 'integreren'. Zogenaamde concentratiescholen zijn dus eigenlijk een betreurenswaardige ontwikkeling, vooral voor de niet-autochtone geconcentreerden, omdat ze inderdaad een enorme achterstand oplopen bij het verwerven van de taal van het land waar ze terechtkwamen.

De samenleving als geheel ondervindt daar nadeel van, en het zal er waarschijnlijk niet onmiddellijk op verbeteren.

Als individueel leraar kan je eigenlijk maar weinig doen. Je werkt je te pletter en toch zie je nauwelijks resultaat omdat de omstandigheden tégen je zijn. Ik herhaal het dus nog maar eens : in elk geval voor taalonderricht zijn klassen met meer dan 16 kinderen absoluut uit den boze, en 12 kinderen is eigenlijk ook al veel.

Hier in Brussel is het allezins niet veel beter: de kennis van het Frans in de 'concentratiescholen' van de Franse Gemeenschap is ronduit erbarmelijk, over Nederlands en Engels zal ik het maar helemaal niet hebben.

En in de scholen van het Nederlandstalig Onderwijs valt het ergste te vrezen: de 'betere' reputatie ervan oefent een enorme aantrekkingskracht uit, en de kwaliteit gaat ook hier achteruit, zij het misschien nog niet zo snel dat het ook werkelijk als een probleem wordt erkend. Maar dat komt nog wel, daar twijfel ik allang niet meer aan.

Maar ja, dat is ook een maatschappelijke keuze, hé.

Beter Onderwijs kost hoedanook méér, en méér kosten betekent méér belastingen, maar er is niet één politicus die dat in zijn programma durft opnemen. Zoveel jaren later komt er echter wel een 'rekening', hé.

En dan moet een regering wellicht toch veel meer uitgeven dan gepland, maar dan voor Justitie

Oud 6 januari 2008, 22:02   #245
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pantoffeldiertje Bekijk bericht
Wat vind jij van het..het...krijg het niet uit mijn mond..dat,dat duivelswerk, dat DAT JUMPEN. Merk je dat in de klas? Schep je er ook zoveel genoegen in om je leerlingen ermee te pesten?
Och,

swingen

rock'n'rollen

luchtgitaar spelen

pogoën

headbangen

en nu

jumpen

ze doen maar, hé, die jongelui.

Zolang zij zich niet met mijn vrijetijdsbesteding bemoeien, voel ik mij ook niet geroepen in hun vrijetijdsbesteding tussen te komen.

Alhoewel, doordat ik zoveel 'gebuisden' heb, doe ik dat natuurlijk wèl, ergens

Er zijn inderdaad een paar jongens daarmee bezig, en sommigen vertellen mij daar heel enthoesiast over.

Ik pest mijn leerlingen NOOIT. Daar word ik niet voor betaald.

Oud 6 januari 2008, 22:08   #246
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Welke gebeurtenis (uit de actualiteit ergens) zal je nooit vergeten ?
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2008, 22:08   #247
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pantoffeldiertje Bekijk bericht
Concentratieschool?

Eufemisme.

Eigenlijk is dat een soort 'quarantaine',

opdat onze eigen 'autochtone' kasplantjes gevrijwaard zouden kunnen blijven van contact met de levensbedreigende 'allochtone' ********* (zoek zelf maar een 'populaire' term).

En dan achteraf maar verwonderd zijn dat er zoveel wederzijdse onwetendheid en afkeer, zoveel wederzijds onbegrip en wantrouwen heerst, om een paar andere eufemismen boven te halen.

Oud 6 januari 2008, 22:19   #248
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Eufemisme.

Eigenlijk is dat een soort 'quarantaine',

opdat onze eigen 'autochtone' kasplantjes gevrijwaard zouden kunnen blijven van contact met de levensbedreigende 'allochtone' ********* (zoek zelf maar een 'populaire' term).

En dan achteraf maar verwonderd zijn dat er zoveel wederzijdse onwetendheid en afkeer, zoveel wederzijds onbegrip en wantrouwen heerst, om een paar andere eufemismen boven te halen.

Ik stuurde mijn kind nochthans naar zo'n school. Omdat ik ergens dacht dat opgroeien met verschillende culturen verrijkend kon zijn voor hem.
Het gevolg was : ik heb hem er ondanks alles moeten weghalen... omdat hij met messen op de keel bedreigd werd. Omdat hij geen moslim was, en omdat hij te blank was... Dit zijn enkele van de redenen die die kereltjes naar boven haalden toen ze bij de directie/politie werden geroepen.

Wat dat afkerig staan betreft, mijn zoon wil nooit nog naar een school waar er zo'n overvloed aan allochtonen is...door het onophoudelijke gepest, de constante vechtpartijen, de messentrekkerij tgo hem en leerkrachten edm... heeft hij er echt de buik van vol.
Leg het maar uit aan een kind van 10 dat ze geen afkeer mogen hebben.
Dus dat verwonderd zijn, is nogal dubbelzinnig en hypocriet m.i. .
Oud 6 januari 2008, 22:34   #249
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Wat zou men moeten doen om de dakloze in dit koude weer te helpen?
Nu onmiddellijk :

in enkele grote steden een paar grote tenten opstellen, waar ze dicht bij elkaar kunnen gaan slapen en elkaar zo warm houden. Ervoor zorgen dat er lekkere, voedzame en warme pompoensoep (met veel gember, pili-pili en zoete paprika) en volkorenbrood ter beschikking staat.

Op langere termijn :

maatregelen nemen om de werkgelegenheid op te drijven, zodat die daklozen die dat willen en kunnen een job krijgen en voor zichzelf zorgen.

Voor de anderen : zie helemaal boven. Elke winter opnieuw.

Oud 6 januari 2008, 23:10   #250
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik stuurde mijn kind nochthans naar zo'n school. Omdat ik ergens dacht dat opgroeien met verschillende culturen verrijkend kon zijn voor hem.
Het gevolg was : ik heb hem er ondanks alles moeten weghalen... omdat hij met messen op de keel bedreigd werd. Omdat hij geen moslim was, en omdat hij te blank was... Dit zijn enkele van de redenen die die kereltjes naar boven haalden toen ze bij de directie/politie werden geroepen.

Wat dat afkerig staan betreft, mijn zoon wil nooit nog naar een school waar er zo'n overvloed aan allochtonen is...door het onophoudelijke gepest, de constante vechtpartijen, de messentrekkerij tgo hem en leerkrachten edm... heeft hij er echt de buik van vol.
Leg het maar uit aan een kind van 10 dat ze geen afkeer mogen hebben.
Dus dat verwonderd zijn, is nogal dubbelzinnig en hypocriet m.i. .

Dat bedoelde ik dus net, hé. Er hadden nooit, maar dan ook nooit, zo'n concentratiescholen mogen ontstaan !
Het spreekwoord zegt : "onbekend maakt onbemind", maar dat geldt dus ook voor de �*ndere kant!

Dat is volgens mij dè kern van het probleem :

ZIJ kennen ONS niet, en WIJ kennen HEN niet (al zijn er gelukkig wel uitzonderingen, maar die uitzonderingen zouden nu net de 'algemene regel' moeten zijn, eigenlijk) !

Heel jonge kinderen hebben blijkbaar geen problemen met elkaar, zij zoeken elkaar op, spelen samen, maken samen ruzie, leggen het samen ook weer bij, en spelen dan weer verder, en ondertussen leren ze elkaar kennen, respecteren en misschien zelfs waarderen.

En dan worden ze wat ouder, en de miserie begint.

Ik begrijp uw zoon volkomen, hoor, en ik wil hem ook helemaal niet veroordelen. Ik wou dat ik hem kon helpen, eigenlijk.

Overigens is het niet alleen uw zoon die in dergelijk omstandigheden opgroeit.

Er moet hoe dan ook iets worden ondernomen (de tijd van het luidkeels en niet altijd even genuanceerde aanklagen enerzijds of het handenwrijvend en niet altijd even eerlijke ontkennen anderzijds is werkelijk voorgoed voorbij),

en het is wellicht géén goed idee daarvoor op politici te rekenen (van welke strekking ook).

We zullen het zèlf moeten doen, en wel op zo'n manier dat er een oplossing komt, geen extra probleem (geweld en agressie zijn in elk geval uitgesloten).

Het uiteindelijke doel is een hogere beschaving, zou ik durven hopen.

Er is een eerste aanzet, maar voorlopig kan/mag ik daar nog niet veel over vertellen. Als je geïnteresseerd zou zijn, laat maar iets weten (per PB, bijvoorbeeld),

Vriendelijke groeten,

djimi

Laatst gewijzigd door djimi : 6 januari 2008 om 23:11.
Oud 6 januari 2008, 23:13   #251
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als iemand voor je zorgt, hoe moeilijk het ook kan zijn, is dat nog altijd omdat die persoon voor je wil zorgen. Vaklui kiezen voor zo'n job en weten op voorhand wat dat inhoudt, familie en vrienden doen dat uit liefde. Wees er dankbaar voor, ipv het te zien als tot-last-zijn. Bezie het zo, je zal gelukkiger worden dan en het makkelijker kunnen aanvaarden (als het ooit nodig is, wat ik je uiteraard niet toewens).

dank je voor de goede raad, Duupje,

en dank je voor de wens, of liever, het ontbreken ervan

djimi

Oud 6 januari 2008, 23:26   #252
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat moet men met illegalen juist doen?

Ze mee uitnodigen op een bezoek aan de Duvel-brouwerij ?

Ik zou er alvast een heleboel van 'legaliseren', ze aanwerven voor de Belastingsdiensten, en op die manier kunnen ze ons ten nutte zijn bij het aanpakken van de nog steeds énorme belastingontduiking.

Ernstiger nu : het zou toch onderhand duidelijk moeten zijn dat het probleem niet door één land alleen kan worden opgelost.

Er moet dus dringend gezocht worden naar mogelijkheden om dat probleem op een globale (of op z'n minst meer internationale) schaal aan te pakken.

Ik denk echt dat er geen andere mogelijkheden meer zijn, en dat de levensstandaard HIER naar beneden zal moeten (minder luxe, minder verspilling), terwijl de levensstandaard in de herkomstlanden van die 'illegalen' omhoog zal moeten, hoedanook.

Maar zonder een grondig ingrijpen in de zogenaamde 'vrije markt'-economie zal dat niet gaan.

Het zal niet gemakkelijk worden, dat staat nu wel al vast. Maar 'wij efficiënte, hoogopgeleide, hardwerkende, beschaafde mensen' moeten ons d�*�*rdoor niet laten doen, hé !

Alleen doen we er goed aan ons wat minder te fixeren op de geschoren kut van Britney Spears of de leeghoofdigheid van Paris Hilton, en wat meer op wat er in onze wereld werkelijk gebeurt, en werkelijk van belang is.

Wie dat laatste niet wil doen, kan maar het beste stoppen met klagen, vind ik. Want dat stoort alleen maar de concentratie van diegenen die wèl nog hun hersens durven gebruiken waarvoor ze eigenlijk dienen.

Vriendelijke groeten,

djimi

Oud 6 januari 2008, 23:27   #253
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Haalt dronkoers zijn 20.000 posten op één jaar
Ik hoop het voor hem, als dat werkelijk zo belangrijk zou zijn.

Ik gun ieder diertje zijn pleziertje, als het maar plezierig blijft, hé

Oud 6 januari 2008, 23:32   #254
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat komt omdat ik daar zelf nog niet eens aan gedacht had.

Het is jouw hardnekkig aandringen dat mij dwong tot dat idee.

Wij zijn dus eigenlijk co-auteurs van het bèste verkeersveiligheidsbeleid sinds jaren.

De groeten,

djimi
Leuk om horen... moest het niet zo agressief overkomen

En dazn het volgend "probleem":

Vind je dat het maximum toegelaten alcoholgehalte (0.5 promille) naar beneden moet getrokken worden (om achter het stuur te kruipen)?
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2008, 23:41   #255
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Beste djimi, dank voor je antwoord.
Aangezien deze plaats niet in je rijtje staat mag ik je Edinburgh aanbevelen?
Zeker in augustus, als het culturele festival plaatsvindt, voldoet het helemaal aan je opgegeven wensen, behalve dan het klimaat.

Ga zo voort,
Hertog
Beste Hertog,

dat mag je zeker

Lijkt me een goed idee trouwens.

En het klimaat in Schotland, in augustus, kan nog wel meevallen, dacht ik.

Overigens wilde ik ook al langer eens naar Bordeaux, en op de terugweg eens kijken of Parijs mij ondertussen wèl weet te bekoren. De laatste keer dat ik daar was, vielen de onbeschofte Parisiens mij echt behoorlijk tegen, moet ik zeggen. Maar ja, wat kan een 'petit Belge' anders verwachten, n'est-ce pas ?

Ook Dublin wacht. En Helsinki. En Warschau. En en en

Verder ga ik binnen een paar minuten slapen,

want ik moet morgen wel met een �*nder soort 'forum' overweg kunnen

Vriendelijke groeten,

djimi

Oud 6 januari 2008, 23:45   #256
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Hamburger of hot dog?

*voelt braakneigingen in zich opkomen bij het gedacht alleen al*

*onderdrukt die braakneigingen, vermant zich, vervloekt in stilte die vervelende kattekop met zijn gemene vragen ook altijd en antwoordt dan zuchtend*

Hamburger

Vriendelijke groeten,

djimi

Oud 6 januari 2008, 23:52   #257
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is jouw beste, en je slechtste eigenschap ?
Beste : vindingrijkheid

Slechtste : naïeviteit

Oud 7 januari 2008, 00:02   #258
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik je vraag, jezelf te omschrijven in één woord. Welk woord is dat dan ?
" kontekraags "

(dat is een Westvlaams woord, dat zo'n beetje de betekenis van 'tegendraads' heeft, maar méér beweeglijkheid en humor suggereert)

Als het een zelfstandig naamwoord moet worden :

" gelukzoeker "

Oud 7 januari 2008, 00:04   #259
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welk lied is jou op het lijf geschreven ?
Boudewijn De Groot - Jimmy (De Eenzame Fietser)

Oud 7 januari 2008, 00:05   #260
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
" kontekraags "

(dat is een Westvlaams woord, dat zo'n beetje de betekenis van 'tegendraads' heeft, maar méér beweeglijkheid en humor suggereert)

Als het een zelfstandig naamwoord moet worden :

" gelukzoeker "
Als je daar naar op zoek gaat, lijkt het altijd verder weg van je te gaan.
Edit : het lijkt niet alleen zo.

Laatst gewijzigd door Duupje : 7 januari 2008 om 00:06.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be