Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 januari 2008, 10:15   #241
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
er komt een dag dat jij terugkijkt op je leven, en dan mag je Bill Gates heten, of Beckham, Madonna of André Leysen ... wat je ook bereikt hebt ... het is niks, nul als je t niet kan doorgeven, het betekend niets ... alles wat je bereikt hebt is compleet eindig .

en alles wat waarde heeft ... zijn diegenen (kinderen, kleinkinderen) waarvoor je kon zorgen, waarvoor je er nog steeds bent als ze je nodig hebben ...
jajaaaa kinderen zullen best wel z'n waarde hebben

Maar gaat erom: mensen die bewust kinderloos blijven omdat ze nu éenmaal gee kinderen willen zijn daar nog niet per sé "egoïstisch" zoals hier soms gesteld wordt. Dat is een keuze.

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 21 januari 2008 om 10:15.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2008, 10:18   #242
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
er komt een dag dat jij terugkijkt op je leven, en dan mag je Bill Gates heten, of Beckham, Madonna of André Leysen ... wat je ook bereikt hebt ... het is niks, nul als je t niet kan doorgeven, het betekend niets ... alles wat je bereikt hebt is compleet eindig .

en alles wat waarde heeft ... zijn diegenen (kinderen, kleinkinderen) waarvoor je kon zorgen, waarvoor je er nog steeds bent als ze je nodig hebben ...
En als je Hilton noemt en een kleindochter hebt die naar de naam Paris luistert, dan heb je spijt ooit een kleindochter te hebben gekregen en schenk je heel je vermogen aan een goed-doel uit schaamt voor haar gedrag.

Het is dus een mes dat aan twee kanten snijd en het is aan ieder voor zichzelf om uit te maken of men die gok wil wagen of niet.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2008, 10:19   #243
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
jajaaaa kinderen zullen best wel z'n waarde hebben

Maar gaat erom: mensen die bewust kinderloos blijven omdat ze nu éenmaal gee kinderen willen zijn daar nog niet per sé "egoïstisch" zoals hier soms gesteld wordt. Dat is een keuze.

ik denk dat dat egoistische er weldegelijk deel van uitmaakt, maar je mag dat niemand kwalijk nemen, egoisme is in die zin gewoon een fase waar iedereen wel door moet, bij de een duurt dat wat langer dan bij de andere.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2008, 10:20   #244
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Wel Jan, je hebt gelijk.

Het is veel beter kinderen op de wereld te zetten en ze daarna te verwaarlozen uit onbekwaamheid en die onbekwaamheid toe te geven voor men aan kinderen begint.

Ik vind het dus platvloers dan men mensen beoordeeld en veroordeeld op het feit of ze kinderen hebben of niet.
Met verantwoordelijkheid moet je leren omgaan. Wie juist zijn verantwoordelijkheid als koppel uit de weg gaat, gedraagt zich eigenlijk tegenover zichzelf op een laffe wijze: een gebrek aan durf, toekomstgerichtheid en inzet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2008, 10:20   #245
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
En als je Hilton noemt en een kleindochter hebt die naar de naam Paris luistert, dan heb je spijt ooit een kleindochter te hebben gekregen en schenk je heel je vermogen aan een goed-doel uit schaamt voor haar gedrag.

Het is dus een mes dat aan twee kanten snijd en het is aan ieder voor zichzelf om uit te maken of men die gok wil wagen of niet.
jij gelooft toch werkelijk niet dat Hilton het begrip 'nestwarmte' ooit ervaren heeft ?!? ... verklaart anders veel hoor ...
Oud 21 januari 2008, 10:21   #246
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
met de maat dat gij meet zult ge zelf gemeten worden en oordeelt niet opdat gij niet geoordeeld worde
Met die maat mag men mij gerust meten. Mijn vrouw en ik werken beiden voor onze kinderen en willen als gezin vooruit in het leven.
Oud 21 januari 2008, 10:21   #247
el_duvel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

Ik heb zelf ook een kind en wil er nog 1 eventueel 2, maar als je kinderen 'maakt' enkel en alleen om iets op het einde te hebben, aub doe dan iets anders eh... Het boek dat kinderen afschildert als monstertjes , daar hebben de auteurs ofwel geen kinderen ofwel zijn ze zuurpruim.
Mijn zoontje is 10maand, als ik er zot mee doe of gewoon mee speel moet je em zien lachen dan bloeit je hart helemaal open. Als hij iets nieuws leert al is het zo onnozel als een kusje geven en je beloont em dan, moet je em zien lachen dan geniet je als ouder. Kleine kinderen geven je onvoorwaardelijke liefde, Idd de puberteit is een moeilijke periode maar die passeert. Als ze ouder worden komen ze toch altijd terug naar papa en mama om iets te vragen etc...
Ik kan me geen leven meer voorstellen zonder een kind. Kinderen die brengen leven in huis !

Mensen dat kinderloos willen blijven, wel het is je goed recht maar aub schilder kinderen niet af als monsters zolang je er zelf geen hebt !!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
ik ben racist en daar ben ik fier op.
el_duvel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2008, 10:22   #248
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hey Ambiorix?

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=224
Oud 21 januari 2008, 10:25   #249
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door el_duvel Bekijk bericht
Ik heb zelf ook een kind en wil er nog 1 eventueel 2, maar als je kinderen 'maakt' enkel en alleen om iets op het einde te hebben, aub doe dan iets anders eh... Het boek dat kinderen afschildert als monstertjes , daar hebben de auteurs ofwel geen kinderen ofwel zijn ze zuurpruim.
Mijn zoontje is 10maand, als ik er zot mee doe of gewoon mee speel moet je em zien lachen dan bloeit je hart helemaal open. Als hij iets nieuws leert al is het zo onnozel als een kusje geven en je beloont em dan, moet je em zien lachen dan geniet je als ouder. Kleine kinderen geven je onvoorwaardelijke liefde, Idd de puberteit is een moeilijke periode maar die passeert. Als ze ouder worden komen ze toch altijd terug naar papa en mama om iets te vragen etc...
Ik kan me geen leven meer voorstellen zonder een kind. Kinderen die brengen leven in huis !

Mensen dat kinderloos willen blijven, wel het is je goed recht maar aub schilder kinderen niet af als monsters zolang je er zelf geen hebt !!
Inderdaad, daarom beschouw ik het ook als heel zorgwekkend wanneer koppels eigengereid kinderloos willen blijven omdat ze kinderen als "etters" gaan beschouwen. Dan lijkt me er echt iets mis bij die mensen! Voor het overige kunnen er wel gegronde redenen zijn om de kinderwens uit te stellen, maar "kinderen zijn vervelende wezens" lijkt me niet daartoe te behoren.
Oud 21 januari 2008, 10:25   #250
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
medische redenen? dus onvruchtbaarheid enzo? maar dat valt buiten de "keuze" waar het juist om gaat..
Oud 21 januari 2008, 10:26   #251
Ambiorix

Standaard

Citaat:
ik denk dat dat egoistische er weldegelijk deel van uitmaakt, maar je mag dat niemand kwalijk nemen, egoisme is in die zin gewoon een fase waar iedereen wel door moet, bij de een duurt dat wat langer dan bij de andere.
en waarom denk je dat?
Oud 21 januari 2008, 10:26   #252
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door el_duvel Bekijk bericht

maar nee, je interpreteert me fout ... natuurlijk is al het geld of succes van de wereld niets in verhouding tot die glimlach of dat fijn moment samen met je kind ... d�*t bedoelde ik ... had t mss idd niet duidelijk genoeg gemaakt.
Oud 21 januari 2008, 10:27   #253
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
jij gelooft toch werkelijk niet dat Hilton het begrip 'nestwarmte' ooit ervaren heeft ?!? ... verklaart anders veel hoor ...
Je kan als mens dan ook niet verschillende zaken te gelijk goed doen.
En behoorlijk voor je gezin en kids zorgen en tegelijk een miljarden bankrekening opbouwen.

Er moet dus idd altijd iets fout lopen, bij Hilton is duidelijk te zien wat er fout is gelopen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2008, 10:28   #254
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
en waarom denk je dat?

omdat ik ik ben

combinatie van ervaring, succes en daaruit geput zelfvertrouwen
Oud 21 januari 2008, 10:29   #255
Ambiorix

Standaard

Citaat:
omdat ik ik ben

combinatie van ervaring, succes en daaruit geput zelfvertrouwen
ja, maar gij zijt niet iemand anders.. als gij een kinderwens hebt betekent dat niet dat iedereen dat heeft..

Nu, ik wil later ook zelf kinderen hebben, daar niet van. Maar ik kan mij inleven in mensen die dat niet willen.
Oud 21 januari 2008, 10:32   #256
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
ja, maar gij zijt niet iemand anders.. als gij een kinderwens hebt betekent dat niet dat iedereen dat heeft..

Nu, ik wil later ook zelf kinderen hebben, daar niet van. Maar ik kan mij inleven in mensen die dat niet willen.

tuurlijk, ik ook, daarom ook dat ik schrijf dat je niemand die egoistische fase kwalijk mag nemen.
Oud 21 januari 2008, 10:33   #257
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
medische redenen? dus onvruchtbaarheid enzo? maar dat valt buiten de "keuze" waar het juist om gaat..
Daar heb ik het dan ook niet over. Wel over mensen die dragers zijn van een bepaalde, ernstige ziekte en waarbij er grote kans bestaat dat door de genetische afwijking ook hun kinderen ermee door het leven zullen moeten gaan.
Oud 21 januari 2008, 10:34   #258
Ambiorix

Standaard

Citaat:
tuurlijk, ik ook, daarom ook dat ik schrijf dat je niemand die egoistische fase kwalijk mag nemen.
maar ge blijft het als negatief beschouwen. Egoïsme is negatief. Ik zie niet in tegenover WIE dat egoïstisch is, leg dat anders eens uit.

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 21 januari 2008 om 10:35.
Oud 21 januari 2008, 10:35   #259
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Daar heb ik het dan ook niet over. Wel over mensen die dragers zijn van een bepaalde, ernstige ziekte en waarbij er grote kans bestaat dat door de genetische afwijking ook hun kinderen ermee door het leven zullen moeten gaan.
ok, de "keuze" om geen kinderen te willen (dus louter de keuze, niet de onmogelijkheid, de moeilijkheid, etc) is voor u al egoïstisch..
Oud 21 januari 2008, 10:37   #260
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
maar ge blijft het als negatief beschouwen. Egoïsme is negatief. Ik zie niet in tegenover WIE dat egoïstisch is, leg dat anders eens uit.
wie zegt er dat egoisme negatief is ?!

ik zeg u het is een fase ... voor sommigen op een bepaald moment zelfs zelfbehoudende fase ... daar is op zich niks mis mee.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be