Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juni 2009, 09:16   #241
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nassima Bekijk bericht
Salaam aleykoum broeders en zusters ,

Homoseksualiteit is iets heel ergs is en Allah swt verafschuwt zulke mensen.
Vanaf kleins af aan moet je je kinderen duidelijk maken dat dit niet kan en het verhaal vertellen over Lot .
Heel duidelijk vertellen hel en Paradijs , als je dit doet hel en als je dat doet een kans op Paradijs incha'allah.
En bij homoseksualtiteit zeer duidelijk maken dat je dan naar de hel gaat alleen als je berouw toont en vergiffenis vraagt incha'allah wordt het je dan vergeven.

Uitleggen dat niemand zo geboren wordt maar dat je dan gewoon de influisteringen van shaytan volgt, iedereen moet vechten tegen de influisteringen van shaytan. Iedereen wordt vrij van zonden geboren en in perfecte staat, Allah swt maakt niet iemand homo , dat doe je zelf doordat je naar shaytan luistert, daarom moeten wij ons daar ook niet zo maar bij neerleggen , zeker niet als het om onze kinderen gaat.

Ik zou het niet aanvaarden .
Ik zou ook zeer duidelijk zijn dat als je in een Islamitisch land zou gewoond hebben kreeg je de doodstraf. Wel een kans op berouw natuurlijk. Zo kun je zien hoe erg Allah swt zulke praktijken verafschuwt.

Een man moet met een vrouw trouwen en vechten tegen de influisteringen van shaytan en andersom ook natuurlijk vrouw met man.
Veel dua doen en incha'allah zal je het gevecht winnen tegen de vervloekte shaytan.

Je moet je kinderen echt duidelijk maken wat de hel is, je moet angst hebben voor de hel , ik heb een enorme vrees voor de hel en dat geef ik door aan mijn kinderen, door die vrees blijf je alert en door de liefde voor Allah zul je zulke dingen niet doen incha'allah !

Moge Allah swt ons beschermen tegen de influisteringen van de shaytan amien.

Liefs Nassima
Eentje om in te kaderen en aan de grote verdraagzame progressieven te geven hier
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2009, 10:07   #242
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Vanaf kleins af aan moet je je kinderen duidelijk maken dat dit niet kan en het verhaal vertellen over Lot .
Heel duidelijk vertellen hel en Paradijs , als je dit doet hel en als je dat doet een kans op Paradijs incha'allah.
En bij homoseksualtiteit zeer duidelijk maken dat je dan naar de hel gaat alleen als je berouw toont en vergiffenis vraagt incha'allah wordt het je dan vergeven.

Uitleggen dat niemand zo geboren wordt maar dat je dan gewoon de influisteringen van shaytan volgt, iedereen moet vechten tegen de influisteringen van shaytan. Iedereen wordt vrij van zonden geboren en in perfecte staat, Allah swt maakt niet iemand homo , dat doe je zelf doordat je naar shaytan luistert, daarom moeten wij ons daar ook niet zo maar bij neerleggen , zeker niet als het om onze kinderen gaat.

Ik zou ook zeer duidelijk zijn dat als je in een Islamitisch land zou gewoond hebben kreeg je de doodstraf. Wel een kans op berouw natuurlijk. Zo kun je zien hoe erg Allah swt zulke praktijken verafschuwt.

Een man moet met een vrouw trouwen en vechten tegen de influisteringen van shaytan en andersom ook natuurlijk vrouw met man.
Veel dua doen en incha'allah zal je het gevecht winnen tegen de vervloekte shaytan.

Je moet je kinderen echt duidelijk maken wat de hel is, je moet angst hebben voor de hel , ik heb een enorme vrees voor de hel en dat geef ik door aan mijn kinderen, door die vrees blijf je alert en door de liefde voor Allah zul je zulke dingen niet doen incha'allah !

Liefs Nassima
Ik wens u hersenen toe en de mogelijkheid om ze te leren gebruiken. Hoog tijd dat de staat zulke mensen verplicht steriliseert. Ocharme die kinderen.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 1 juni 2009 om 10:10.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2009, 10:15   #243
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Ik wens u hersenen toe en de mogelijkheid om ze te leren gebruiken. Hoog tijd dat de staat zulke mensen verplicht steriliseert. Ocharme die kinderen.
Inderdaad, ocharme die kinderen die verplicht worden dat geleuter vanaf hun geboorte te slikken. Kindermishandeling is dat.
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2009, 10:26   #244
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Eentje om in te kaderen en aan de grote verdraagzame progressieven te geven hier
De grote verdraagzame progressieven zouden wat meer de moeite moeten doen om de ware aard van de voor hun zo broodnodige verrijkers te onderzoeken. Bij voorbeeld door regelmatig te surfen naar moslimsites en de onnozele praat te lezen die daar uitgekraamd wordt.
Ik denk dat ze zich een breuk verschieten als ze de onzin lezen die daar bijeengeschreven wordt door jongeren. Als ze denken dat ze met die generatie de vergrijzing gaan opvangen, gaan ze nog wat tegenkomen.

Het is onbegrijpelijk dat de grote verdraagzame progressieven blijven plat voor religieuze afstomping van het genre
www.benayad.be/forum/index.php
Oud 1 juni 2009, 10:33   #245
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
De grote verdraagzame progressieven zouden wat meer de moeite moeten doen om de ware aard van de voor hun zo broodnodige verrijkers te onderzoeken. Bij voorbeeld door regelmatig te surfen naar moslimsites en de onnozele praat te lezen die daar uitgekraamd wordt.
Ik denk dat ze zich een breuk verschieten als ze de onzin lezen die daar bijeengeschreven wordt door jongeren. Als ze denken dat ze met die generatie de vergrijzing gaan opvangen, gaan ze nog wat tegenkomen.

Het is onbegrijpelijk dat de grote verdraagzame progressieven blijven plat voor religieuze afstomping van het genre
www.benayad.be/forum/index.php
Dan moet je lezen hoe volwassenen hier schrijven?

Hier draaide het uit op moord: http://www.blogrunner.com/snapshot/D...ch_police_say/
http://www.google.com/#hl=en&q=tille...fp=1mZ_-PL2Zjc

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 juni 2009 om 10:42.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2009, 10:35   #246
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Liefs Nassima
Voor u is het te laat, voor u kinderen misschien niet.
Laten we in elk geval hopen dat uw kleinkinderen het juk van je middeleeuwse godsdienst van zich afwerpen en eindelijk beginnen te leven in vrijheid.
Meewarig zullen ze luisteren naar uw prulverhalen wanneer u oud en versleten zult zijn.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2009, 10:39   #247
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Liefs Nassima
eentje voor Raf
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2009, 11:04   #248
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht

Hier draaide het uit op moord: http://www.blogrunner.com/snapshot/D...ch_police_say/
Je zou natuurlijk ook eens iets kunnen zeggen over de achterlijke onverdraagzame praat van uw goede vriendin daar. Daar zwijg je uiteraard weer over.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2009, 11:32   #249
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ga jij nog mee in die gekkigheid?
Dat is precies hetzelfde als meegaan in de wanen van een psychoot.
Ik heb gewoon een extremistisch standpunt van antwoord gediend. Er zijn ook moslims die wèl tolerant zijn en het ook vanuit hun geloof kunnen verklaren.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2009, 12:00   #250
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
Ik heb gewoon een extremistisch standpunt van antwoord gediend. Er zijn ook moslims die wèl tolerant zijn en het ook vanuit hun geloof kunnen verklaren.
Natuurlijk - de wanen van een psychoot zijn reëel voor de psychoot - degene die in de psychose verstrikt is kan perfect zijn wanen 'verklaren'.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2009, 12:51   #251
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht

Uw manier om te zeggen dat je een hekel hebt aan de RKK, maar wel plat gaat voor de religieuze waanzin van de islaam in wiens naam dagelijks vermoord wordt.
Oud 1 juni 2009, 12:52   #252
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Je zou natuurlijk ook eens iets kunnen zeggen over de achterlijke onverdraagzame praat van uw goede vriendin daar. Daar zwijg je uiteraard weer over.
Natuurlijk zwijgt hij daar over.
Oud 1 juni 2009, 13:19   #253
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Uw manier om te zeggen dat je een hekel hebt aan de RKK, maar wel plat gaat voor de religieuze waanzin van de islaam in wiens naam dagelijks vermoord wordt.
Wel nog even duidelijk stellen (mocht er door de propaganda van bepaalde huichelachtige filosofen verwarring ontstaan zijn) dat de moord op die abortusdoktor niets met de RKK te maken heeft, laat staan met het katholicisme. Moordenaar zowel als slachtoffer behoorden tot een protestantse scheurgroep.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2009, 13:28   #254
Jedd
Banneling

Standaard

Citaat:
Veel

Doen

en ge wint het gevecht tegen uw homosexuele neigingen.

O RLY ? hmm
Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2009, 15:26   #255
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Natuurlijk - de wanen van een psychoot zijn reëel voor de psychoot - degene die in de psychose verstrikt is kan perfect zijn wanen 'verklaren'.
Weet jij eigenlijk wel wat psychose is?? Alle gelovigen als psychoten afschilderen is euh... naja...

Naïef misschien ja, of gemanipuleerd, of onwetend, of badend in miserie, ... redenen genoeg.

Enfin, met "verklaren" bedoelde ik: hun geloof in overeenstemming brengen met de hedendaagse realiteit. Hercontextualiseren van het religieuze verhaal.
Oud 1 juni 2009, 15:30   #256
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Wel nog even duidelijk stellen (mocht er door de propaganda van bepaalde huichelachtige filosofen verwarring ontstaan zijn) dat de moord op die abortusdoktor niets met de RKK te maken heeft, laat staan met het katholicisme. Moordenaar zowel als slachtoffer behoorden tot een protestantse scheurgroep.
Daar geef ik je gelijk in... Dergelijke excessen zijn alleen mogelijk als een zekere (sub)cultuur dat min of meer toelaat, of aanvaardbaar vindt. En dan maakt het niet echt meer uit tot welke bevolkingsgroep die behoren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedd Bekijk bericht
Veel

DUA Doen

en ge wint het gevecht tegen uw homosexuele neigingen.

O RLY ? hmm
Die groene strepen hebben wel iets psychedelisch
Oud 1 juni 2009, 16:03   #257
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
Weet jij eigenlijk wel wat psychose is?? Alle gelovigen als psychoten afschilderen is euh... naja...

Naïef misschien ja, of gemanipuleerd, of onwetend, of badend in miserie, ... redenen genoeg.

Enfin, met "verklaren" bedoelde ik: hun geloof in overeenstemming brengen met de hedendaagse realiteit. Hercontextualiseren van het religieuze verhaal.
U kan en mag het noemen zoals U wil, feit blijft dat een 'gelovige' - in mijn ogen - in een waanwereld leeft.

...en ja, ik wist best wat U bedoelde met Uw 'verklaring' van het 'verklaren'. - maar islamieten mogen helemaal hun 'geloof' niet in overeenstemming brengen met de hedendaagse realiteit - hun 'geloof' is vanaf het moment dat het ''geopenbaard" werd aan de rover, voor eeuwig en altijd het onveranderbare woord van hun onzichtbaar vriendje, voor iedereen en álle tijden - of wist U dat nog niet?
Oud 1 juni 2009, 17:48   #258
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U kan en mag het noemen zoals U wil, feit blijft dat een 'gelovige' - in mijn ogen - in een waanwereld leeft.
Niet alleen in uw ogen. Het is doodgewoon letterlijk waar wat je zegt.
Oud 1 juni 2009, 18:33   #259
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Niet alleen in uw ogen. Het is doodgewoon letterlijk waar wat je zegt.
Mijn idee, maar ik wou de 'diagnose' niet al te hard laten aankomen - kwestie van de patiënt te ontzien, en niet op lange tenen te trappen.
Oud 1 juni 2009, 19:21   #260
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
U kan en mag het noemen zoals U wil, feit blijft dat een 'gelovige' - in mijn ogen - in een waanwereld leeft
Hangt ervanaf, zal wel kloppen voor sommigen
Kinderen leven ook in een waanwereld nietwaar (Sinterklaas, De Kerstman, ...)
En er leven een hoop niet-gelovige burgers in de waan dat we in België niet gemanipuleerd worden via de pers, dat Leterme het wel ging kunnen oplossen en dat ze menen hun cholesterol ècht te kunnen verlagen met bakken Bécel te smeren.

Ik zeg zomaar iets.

Daarom zijn we nog altijd niet allemaal psychotisch.
Gewoonweg bespeeld door de Kerk, de overheid, de pers of de marketingbureau's. Mensen zijn nu eenmaal beïnvloedbaar.

Citaat:
...en ja, ik wist best wat U bedoelde met Uw 'verklaring' van het 'verklaren'. - maar islamieten mogen helemaal hun 'geloof' niet in overeenstemming brengen met de hedendaagse realiteit
Er zijn er anders ruim voldoende die het wèl kunnen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be