Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 april 2008, 03:46   #241
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

2 jaar geleden was ik op 11 juli aan de IJzertoren. Er liep geen kat rond en het aantallen vlaggen in het straatbeeld was bedroevend. Wat scheelt er? Alleen nog vlaggen bij de koers?
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 08:15   #242
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
maar niet verstandig
Juist, maar dat geldt wel voor beide kanten!
Oud 1 april 2008, 10:39   #243
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
2 jaar geleden was ik op 11 juli aan de IJzertoren. Er liep geen kat rond en het aantallen vlaggen in het straatbeeld was bedroevend. Wat scheelt er? Alleen nog vlaggen bij de koers?
Toen ik een jaar of twintig was ben ik daar een paar maal geweest, in Diksmijde tenminste want op de weide ben ik nooit geweest.

Voor mijzelf, ik vond dat allemaal een beetje vreemd, een beetje ouderwets. Ik had daar geen voeling mee. Trouwens, als rechtse werd men daar toen al raar bekeken, de Belgen hadden ons daar liever niet. Operatie beschadiging was toen al in gang gezet.

Alleszins, de Vlaamse frontsoldaten waar het toen in der tijd allemaal mee begonnen is, die inspireren me niet, de poespas over God zeker niet. Dat is gewoon geschiedenis geworden.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 16:50   #244
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Toen ik een jaar of twintig was ben ik daar een paar maal geweest, in Diksmijde tenminste want op de weide ben ik nooit geweest.

Voor mijzelf, ik vond dat allemaal een beetje vreemd, een beetje ouderwets. Ik had daar geen voeling mee. Trouwens, als rechtse werd men daar toen al raar bekeken, de Belgen hadden ons daar liever niet. Operatie beschadiging was toen al in gang gezet.

Alleszins, de Vlaamse frontsoldaten waar het toen in der tijd allemaal mee begonnen is, die inspireren me niet, de poespas over God zeker niet. Dat is gewoon geschiedenis geworden.
U ziet zichzelf als rechtse ,je bent noch nooit op de weide geweest te diksmuide,dus ook nog nooit een ijzerbedevaart meegemaakt,Vlaamse frontsoldaten ,god(en dat tot daaraan toe)bezielen je niet.Ik vraag me af : u kunt zich rechts voelen maar Vlaams nationalist toch niet me dunkt.Die geschiedenis waar u duidelijk lak aan heeft hoort er namelijk bij.Enige kennis van die zaken is mooi meegenomen me dunkt.
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 17:47   #245
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72 Bekijk bericht
U ziet zichzelf als rechtse ,je bent noch nooit op de weide geweest te diksmuide,dus ook nog nooit een ijzerbedevaart meegemaakt,Vlaamse frontsoldaten ,god(en dat tot daaraan toe)bezielen je niet.Ik vraag me af : u kunt zich rechts voelen maar Vlaams nationalist toch niet me dunkt.Die geschiedenis waar u duidelijk lak aan heeft hoort er namelijk bij.Enige kennis van die zaken is mooi meegenomen me dunkt.
Inspiratie en kennis is natuurlijk niet hetzelfde. Ik ken de geschiedenis wel, alleen voel ik me niet echt verwant met de frontsoldaten gewoon omdat die in een tijd leefden die niet de mijne is. Aldat Katholieke is niet mijn ding, de gedachte aan een God waaraan we ons moeten onderwerpen doet me gruwen. Het verbaast me steeds weer hoe rationele mensen in een irationele God kunnen geloven.

Alleszins, Vlaams-nationalist, ik weet niet of die term op mij slaat, ik heb me nooit Vlaams-nationalist gevoelt in de strikte zin zoals dat in Belgie bestaat.

Vlaanderen wil ik onafhankelijk zien maar aan de Vlaamse maatschappij in het algemeen heb ik geen boodschap en daar maak ik in wezen niet echt deel uit. Uiteraard is dat dan ook mijn keuze, begrijp me niet verkeerd, ik leef wel degelijk in Vlaanderen. Maar dat is dan ook alles.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 20:32   #246
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Inspiratie en kennis is natuurlijk niet hetzelfde. Ik ken de geschiedenis wel, alleen voel ik me niet echt verwant met de frontsoldaten gewoon omdat die in een tijd leefden die niet de mijne is. Aldat Katholieke is niet mijn ding, de gedachte aan een God waaraan we ons moeten onderwerpen doet me gruwen. Het verbaast me steeds weer hoe rationele mensen in een irationele God kunnen geloven.

Alleszins, Vlaams-nationalist, ik weet niet of die term op mij slaat, ik heb me nooit Vlaams-nationalist gevoelt in de strikte zin zoals dat in Belgie bestaat.

Vlaanderen wil ik onafhankelijk zien maar aan de Vlaamse maatschappij in het algemeen heb ik geen boodschap en daar maak ik in wezen niet echt deel uit. Uiteraard is dat dan ook mijn keuze, begrijp me niet verkeerd, ik leef wel degelijk in Vlaanderen. Maar dat is dan ook alles.
U vult dat zelf in zoals u wenst uiteraard ieder voelt zich goed en thuis in een bepaalde strekking.Ik kom ook niet uit den tijd van de frontsoldaten .Er hebben wel twee broers van mijn grootvader meegevochten en het fascineert me wel.Ik ben katholiek maar nu geen echte pilaarbijter.En inderdaad als Vlaams nationalist staat volk en vlaanderenland hoog genoteerd,Voor mij is dat een manier van leven en verweefd met alles wat ik doe en laat.
Oud 1 april 2008, 23:49   #247
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Trouwens, als rechtse werd men daar toen al raar bekeken, de Belgen hadden ons daar liever niet.
1) rechts? links? beseft gij wel over wat het gaat?

2) Gij en ik zijn Belgen, ook al zouden we liever Vlaming op onze identiteitskaart zien staan. Gij en ik zijn ook Vlamingen, net zoals Yves Leterme, Filip Dewinter, en Steve Stevaert zowel Vlaming als Belg zijn.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 23:54   #248
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
1) rechts? links? beseft gij wel over wat het gaat?

2) Gij en ik zijn Belgen, ook al zouden we liever Vlaming op onze identiteitskaart zien staan. Gij en ik zijn ook Vlamingen, net zoals Yves Leterme, Filip Dewinter, en Steve Stevaert zowel Vlaming als Belg zijn.
idd, zeer juist. maw. heb respect voor elkaars overtuiging, we zitten allemaal in hetzelfde belgische schuitje

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 00:27   #249
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72 Bekijk bericht
En inderdaad als Vlaams nationalist staat volk en vlaanderenland hoog genoteerd,Voor mij is dat een manier van leven en verweefd met alles wat ik doe en laat.
Ik vraag me echt af hoe ik me dat moet voorstellen.
Oud 2 april 2008, 11:13   #250
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Gewoon doen.
Oud 2 april 2008, 11:13   #251
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

zoals in Wales, waar de draak ook op alles staat afgebeeld, van beddenlakens tot ondergoed.

Een gat in de markt hier.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 11:23   #252
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat ik verder niet snap is dat spirit, amper een scheet groot, zoveel invloed kan uitoefenen op een van dé mijlpalen van de Vlaamse Beweging?
Oud 2 april 2008, 11:28   #253
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Wat ik verder niet snap is dat spirit, amper een scheet groot, zoveel invloed kan uitoefenen op een van dé mijlpalen van de Vlaamse Beweging?
Dan wordt het tijd dat ge eens een klapke gaat doen met ene Lionel VDB en ene Bert A...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 11:29   #254
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Wel, zo moeilijk is dat niet;
Er zijn mensen die leven voor hun voetbalclub, er zijn mensen die leven voor hun beroep, of voor hun familie.
Maar je kunt het ook breder zien: leven voor het welzijn van heel je gemeenschap. En zeg nu niet dat dit bekrompen is hé!
Oud 2 april 2008, 13:35   #255
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Dan wordt het tijd dat ge eens een klapke gaat doen met ene Lionel VDB en ene Bert A...
of we gooien die gewoon buiten en zetten daar enkele v-sb'ers in de plaats

En een Meervouder, kwestie van niet de indruk te geven dat we alles willen monopoliseren.
Oud 2 april 2008, 13:36   #256
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Wel, zo moeilijk is dat niet;
Er zijn mensen die leven voor hun voetbalclub, er zijn mensen die leven voor hun beroep, of voor hun familie.
Maar je kunt het ook breder zien: leven voor het welzijn van heel je gemeenschap. En zeg nu niet dat dit bekrompen is hé!
Dat is op zich niet bekrompen, zelfs een bijzonder linkse ingesteldheid.

De vraag is natuurlijk hoe bekrompen je bent in wie je in je gemeenschap accepteert. Mag iemand die wat pigmenten meer heeft dan het gemiddelde bij die gemeenschap horen? Mag iemand met lang haar of een neuspiercing daarbij horen? Mag een boedhist of een moslim daarbij horen?
Oud 2 april 2008, 13:51   #257
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Dat is op zich niet bekrompen, zelfs een bijzonder linkse ingesteldheid.

De vraag is natuurlijk hoe bekrompen je bent in wie je in je gemeenschap accepteert. Mag iemand die wat pigmenten meer heeft dan het gemiddelde bij die gemeenschap horen? Mag iemand met lang haar of een neuspiercing daarbij horen? Mag een boedhist of een moslim daarbij horen?
voor de zoveelste keer:
Wie bereid is samen onze maatschappij op te bouwen en onze waarden en normen te accepteren is welkom. (persoonlijk hou ik van ietsje meer pigmenten!)
Maar ze moeten natuurlijk niet allemaal komen hé!
Er zijn maar dan een miljard chinezen, of molims of Indiërs, en trop is te veel !
Oud 2 april 2008, 13:51   #258
luc broes

Standaard

??

Laatst gewijzigd door luc broes : 2 april 2008 om 13:53.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 13:51   #259
luc broes

Standaard

??

Laatst gewijzigd door luc broes : 2 april 2008 om 13:52.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 14:17   #260
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
voor de zoveelste keer:
Wie bereid is samen onze maatschappij op te bouwen en onze waarden en normen te accepteren is welkom. (persoonlijk hou ik van ietsje meer pigmenten!)
Maar ze moeten natuurlijk niet allemaal komen hé!
Er zijn maar dan een miljard chinezen, of molims of Indiërs, en trop is te veel !
Beste Luc,

Ik heb eens een leuke opmerking gehoord van een donkerhuidige congolees :
jullie voorouders hebben het land van onze voorouders gekolonizeerd : nu is het onze beurt..

dit is vanzelfsprekend onzin (maar de redenering achter deze vaststelling is wat lang.. & ik laat ze dan ook eventjes weg) - maar de wereld is veranderlijk
en daar ontsnapt Europa of wat men de "eerste wereld" noemt uiteraard niet aan. Ik forum momenteel wat minder om redenen dat ik me wat in de nieuwste historische inzichten tracht te verdiepen - geschiedenis is een veranderlijke zaak, omdat ze steeds vanuit andere invalshoeken geschreven wordt. Het is gewoon een feit dat migratie de wereld voortdurend wijzigt
en men zelf niet hoeft te migreren om de rest van de wereld in je vertrouwde straten, steden en dorpen in opmers te zien.

Vroeger bekeken we documentaires over de amazone-indianen met een gevoel van hoe spijtig het is dat deze primitievere culturen ten onder gaan ; tegenwoordig realizeren velen dat de "cultuurwereld" zoals die bv; beschreven
is in "De Vlaschaard" onherroepelijk verleden tijd is.

Gelukkig hebben de mensen meer gemeenschappelijke eigenschappen, normen en waarden dan verschillende, alhoewel de focus meestal op de verschillende gelegd wordt. Het is ook zo dat de materieel meer begunstigde mensen van diverse culturen blijkbaar gemakkelijker "verdraagzaam" zijn tegenover elkaar
dan de minder materieel begunstigden(vooral als deze laatsten van dragers van een andere "cultuur" in een afhankelijke positie geplaatst zijn).

In ieder geval heeft er altijd een vermengingsevolutie plaats : zo was er niet plots een christelijk romeins rijk ipv een heidens, maar was er wel degelijk een voortdurende evolutie aan de gang waarmee heidense gebruiken door de
"nieuwere" christenen overgenomen werden - eerst "latijnse" en "griekse" gebruiken, naderhand "germaanse" en "slavische".

De "barbaren" zullen inderdaad allemaal komen - maar het zullen er andere zijn dan je algemeen zou verwachten - waarschijnlijk zullen het je eigen achterkleinkinderen zijn.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be