![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Minister-President
|
![]() 2 jaar geleden was ik op 11 juli aan de IJzertoren. Er liep geen kat rond en het aantallen vlaggen in het straatbeeld was bedroevend. Wat scheelt er? Alleen nog vlaggen bij de koers?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Juist, maar dat geldt wel voor beide kanten!
![]() |
![]() |
#243 | |
|
![]() Citaat:
Voor mijzelf, ik vond dat allemaal een beetje vreemd, een beetje ouderwets. Ik had daar geen voeling mee. Trouwens, als rechtse werd men daar toen al raar bekeken, de Belgen hadden ons daar liever niet. Operatie beschadiging was toen al in gang gezet. Alleszins, de Vlaamse frontsoldaten waar het toen in der tijd allemaal mee begonnen is, die inspireren me niet, de poespas over God zeker niet. Dat is gewoon geschiedenis geworden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
|
![]() Citaat:
Alleszins, Vlaams-nationalist, ik weet niet of die term op mij slaat, ik heb me nooit Vlaams-nationalist gevoelt in de strikte zin zoals dat in Belgie bestaat. Vlaanderen wil ik onafhankelijk zien maar aan de Vlaamse maatschappij in het algemeen heb ik geen boodschap en daar maak ik in wezen niet echt deel uit. Uiteraard is dat dan ook mijn keuze, begrijp me niet verkeerd, ik leef wel degelijk in Vlaanderen. Maar dat is dan ook alles. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
|
![]() Citaat:
2) Gij en ik zijn Belgen, ook al zouden we liever Vlaming op onze identiteitskaart zien staan. Gij en ik zijn ook Vlamingen, net zoals Yves Leterme, Filip Dewinter, en Steve Stevaert zowel Vlaming als Belg zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#249 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag me echt af hoe ik me dat moet voorstellen.
![]() |
#250 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zoals in Wales, waar de draak ook op alles staat afgebeeld, van beddenlakens tot ondergoed.
Een gat in de markt hier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ik verder niet snap is dat spirit, amper een scheet groot, zoveel invloed kan uitoefenen op een van dé mijlpalen van de Vlaamse Beweging?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan wordt het tijd dat ge eens een klapke gaat doen met ene Lionel VDB en ene Bert A...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#254 |
|
![]() Wel, zo moeilijk is dat niet;
Er zijn mensen die leven voor hun voetbalclub, er zijn mensen die leven voor hun beroep, of voor hun familie. Maar je kunt het ook breder zien: leven voor het welzijn van heel je gemeenschap. En zeg nu niet dat dit bekrompen is hé!
![]() |
![]() |
#255 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vraag is natuurlijk hoe bekrompen je bent in wie je in je gemeenschap accepteert. Mag iemand die wat pigmenten meer heeft dan het gemiddelde bij die gemeenschap horen? Mag iemand met lang haar of een neuspiercing daarbij horen? Mag een boedhist of een moslim daarbij horen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
|
![]() Citaat:
Wie bereid is samen onze maatschappij op te bouwen en onze waarden en normen te accepteren is welkom. (persoonlijk hou ik van ietsje meer pigmenten!) Maar ze moeten natuurlijk niet allemaal komen hé! Er zijn maar dan een miljard chinezen, of molims of Indiërs, en trop is te veel !
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
|
![]() ??
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 2 april 2008 om 13:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
|
![]() ??
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 2 april 2008 om 13:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb eens een leuke opmerking gehoord van een donkerhuidige congolees : jullie voorouders hebben het land van onze voorouders gekolonizeerd : nu is het onze beurt.. dit is vanzelfsprekend onzin (maar de redenering achter deze vaststelling is wat lang.. & ik laat ze dan ook eventjes weg) - maar de wereld is veranderlijk en daar ontsnapt Europa of wat men de "eerste wereld" noemt uiteraard niet aan. Ik forum momenteel wat minder om redenen dat ik me wat in de nieuwste historische inzichten tracht te verdiepen - geschiedenis is een veranderlijke zaak, omdat ze steeds vanuit andere invalshoeken geschreven wordt. Het is gewoon een feit dat migratie de wereld voortdurend wijzigt en men zelf niet hoeft te migreren om de rest van de wereld in je vertrouwde straten, steden en dorpen in opmers te zien. Vroeger bekeken we documentaires over de amazone-indianen met een gevoel van hoe spijtig het is dat deze primitievere culturen ten onder gaan ; tegenwoordig realizeren velen dat de "cultuurwereld" zoals die bv; beschreven is in "De Vlaschaard" onherroepelijk verleden tijd is. Gelukkig hebben de mensen meer gemeenschappelijke eigenschappen, normen en waarden dan verschillende, alhoewel de focus meestal op de verschillende gelegd wordt. Het is ook zo dat de materieel meer begunstigde mensen van diverse culturen blijkbaar gemakkelijker "verdraagzaam" zijn tegenover elkaar dan de minder materieel begunstigden(vooral als deze laatsten van dragers van een andere "cultuur" in een afhankelijke positie geplaatst zijn). In ieder geval heeft er altijd een vermengingsevolutie plaats : zo was er niet plots een christelijk romeins rijk ipv een heidens, maar was er wel degelijk een voortdurende evolutie aan de gang waarmee heidense gebruiken door de "nieuwere" christenen overgenomen werden - eerst "latijnse" en "griekse" gebruiken, naderhand "germaanse" en "slavische". De "barbaren" zullen inderdaad allemaal komen - maar het zullen er andere zijn dan je algemeen zou verwachten - waarschijnlijk zullen het je eigen achterkleinkinderen zijn.
![]() |