Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2008, 10:44   #241
Plantival
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
er zijn verschillende redenen waarom dat kastensysteem kapot moet

ten eerste is het niet mogelijk om als overheid een onderscheidt te maken tussen de zg profiteurs en de echte behoeftigen - om dat te doen moet men iedereen wegen - zijn behoeftigheid wegen - en dat is een vernederende en mensonwaardige behandeling die dan ook de zg echte sukkelaars moeten ondergaan. Daarbij komt nog dat er altijd onterecht als profiteur worden aanzien en omgekeerd onterecht als hulpbehoevend worden aanzien. Er bestaat geen waterdicht systeem om deze twee groepen op grote schaal van elkaar te onderscheiden.

ten tweede is door de overheid opgelegde solidariteit niet nodig - ik heb geen vissen van jouw nodig vanaf het moment dat ik morgen zelf mijn visrecht herkrijg

ten derde moet je ook eens proberen kijken vanuit de ogen van de gesolidariseerde - zoals ik ook probeer om te kijken vanuit de ogen van de solidaire

zou jij het leuk vinden als ik je een pint tracteer en je kan niets terug tracteren ? en zo blijf ik je heel de avond tracteren - ik denk dat je snel de kroeg zal verlaten in dat geval

ten vierde is plantival geen profiteur - hij heeft gewoon de niet meer dan redelijke eis dat indien hij gaat werken dit hem voordeel moet opleveren

bedrijven draaien ook enkel voor winst en voor voordeel en hij mag als natuurlijke persoon minstens zoveel pretentie hebben als een rechtspersoon

werklozen motiveer je op dezelfde manier als dat je bedrijven motiveert

je moet ze de zekerheid kunnen bieden dat ze voordeel doen door te gaan werken

met de huidige vastgoedrpijzen en prijzen van de basisbehoeften wordt deze zekerheid voor meer en meer mensen verder en verder uitgehold en hoe verder men dat laat escaleren hoe minder mensen gemotiveerd zullen worden om nog te gaan werken

en dwang zal bovendien niet helpen en komt er alleen maar op neer dat jullie belastingen nog hoger worden - want die controleurs werken alles behalve gratis en moeten ook nog eens door jullie betaald worden.
Precies King of beggars and fleas,

Schietboog,

Wat is het oorzakelijk verband van mijn werkloosheid, denk je? Omdat ze mij willen laten gaan werken aan een hongermaandloon. Geef mij een job waarmee ik onmiddellijk uit de armoede kan komen. Dat is toch geen abnormale eis.

Laatst gewijzigd door Plantival : 29 juli 2008 om 10:46.
Plantival is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 10:46   #242
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

idd een voltijdse job moet je onmiddelijk boven de armoedegrens uittillen en bovendien het perspectief geven om blijvende welvaart op te kunnen bouwen

wij zijn geen runderen he - de middeleeuwen zijn voorbij hoor mensen - gooi dat domme kruis dus maar weg
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 juli 2008 om 10:48.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 10:50   #243
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Plantival Bekijk bericht
Precies King of beggars and fleas,

Schietboog,

Wat is het oorzakelijk verband van mijn werkloosheid, denk je? Omdat ze mij willen laten gaan werken aan een hongermaandloon. Geef mij een job waarmee ik onmiddellijk uit de armoede kan komen. Dat is toch geen abnormale eis.
De werkloosheidsuitkering degressief maken : hoe langer je werkloos bent, hoe minder je krijgt (gebeurt al in een aantal landen en met succes).
Uitzonderingen voor oudere werklozen en anderen, die echt moeite doen, maar geen werk vinden, zijn altijd mogelijk.
Eens zien hoe snel je aan werk geraakt. Mijn vorige werkgever heeft voldoende vacatures voor laagopgeleiden (bureauwerk) waar je heus mee kan rondkomen.
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 10:51   #244
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:

en dwang zal bovendien niet helpen en komt er alleen maar op neer dat jullie belastingen nog hoger worden - want die controleurs werken alles behalve gratis en moeten ook nog eens door jullie betaald worden.
Indien die controleurs voldoende middelen krijgen, verdienen die hun loon dubbel en dik terug.
Oud 29 juli 2008, 10:55   #245

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
De werkloosheidsuitkering degressief maken : hoe langer je werkloos bent, hoe minder je krijgt (gebeurt al in een aantal landen en met succes).
je weet blijkbaar niets van hoe het er aan de dop aan toe gaat want zoals jij het zegt is het al jaren in ons land

het eerste jaar volle dop - een jaar later wat minder - nog een jaar later sta je op 800 euro in de maand en dan beginnen ze je te controleren vanuit de rva met sancties en schorsingen tot gevolg wanneer je niet voldoet ...
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 29 juli 2008, 10:58   #246

Standaard

Citaat:
Indien die controleurs voldoende middelen krijgen, verdienen die hun loon dubbel en dik terug.
men neemt al jaren meer en meer controleurs aan en de begroting ontspoord meer en meer

PS wanneer je iemand schorst dan kost die persoon uiteindelijk nog meer geld aan de maatschappij - met de schade die hij aanricht door op het criminele pad gedwongen te worden bvb

PS2

en neem nu nog dat iemand lui is - pedofielen krijgen in dit land onderdak en eten - en een luiaard krijgt de economische doodstraf - wat neerkomt op de doodstraf want het is onmogelijk om zonder geld te leven tegenwoordig
Oud 29 juli 2008, 10:58   #247
Plantival
Banneling

Standaard

Met veel armoede en criminaliteit tot gevolg.

Uitzonderingen voor oudere werklozen en anderen, die echt moeite doen, maar geen werk vinden, zijn altijd mogelijk.

Hoe gaan ze dat onderscheid maken? Als je solliciteert ben je een bereidwillige werkzoekende, punt andere lijn.

Laatst gewijzigd door Plantival : 29 juli 2008 om 10:59.
Oud 29 juli 2008, 11:00   #248
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
je weet blijkbaar niets van hoe het er aan de dop aan toe gaat want zoals jij het zegt is het al jaren in ons land

het eerste jaar volle dop - een jaar later wat minder - nog een jaar later sta je op 800 euro in de maand en dan beginnen ze je te controleren vanuit de rva met sancties en schorsingen tot gevolg wanneer je niet voldoet ...
Na enkele jaren zou dit tot nul herleid moeten worden, niet € 800,-.
En controle lijkt me normaal. Mijn baas zal me ook wel controleren indien blijkt dat ik niet doe waar ik voor betaald wordt.
Oud 29 juli 2008, 11:01   #249
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Precies, en net hetzelfde doorvoeren op vlak van belastingen. De harde werkers met hoge inkomens moeten niet zwaarder belast (gestrafd) worden dan degenen die halftijds of 9 to 5 werken.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 11:03   #250

Standaard

Citaat:
En controle lijkt me normaal. Mijn baas zal me ook wel controleren indien blijkt dat ik niet doe waar ik voor betaald wordt.
het wordt zoals ik uitlegde uiteindelijk na enkele jaren via schorsingen tot nul herleid, niettemin blijft de begroting verder uit de hand lopen - om dan nog niet te spreken over de extra kosten aan politie en justitie vanwege armoedegeralateerde criminaliteit.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 juli 2008 om 11:17.
Oud 29 juli 2008, 11:04   #251
Plantival
Banneling

Standaard

Citaat:
En controle lijkt me normaal.
Mijn baas zal me ook wel controleren indien blijkt dat ik niet doe waar ik voor betaald wordt.

Met veel armoede en criminaliteit tot gevolg.
Oud 29 juli 2008, 11:04   #252

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Precies, en net hetzelfde doorvoeren op vlak van belastingen. De harde werkers met hoge inkomens moeten niet zwaarder belast (gestrafd) worden dan degenen die halftijds of 9 to 5 werken.
wie meer verdient werkt daarom niet meer of harder

wie echt veel wil verdienen kan dat enkel door anderen voor zich te laten werken - in je eentje krijg je geen superkapitaal bij elkaar gearbeid

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 juli 2008 om 11:07.
Oud 29 juli 2008, 11:27   #253
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wie meer verdient werkt daarom niet meer of harder
In zowat 90% is dat het geval. Iemand die halftijds werkt of nooit overuren draait gaat niet meer verdienen dan de gemiddelde werknemer.

Citaat:
wie echt veel wil verdienen kan dat enkel door anderen voor zich te laten werken - in je eentje krijg je geen superkapitaal bij elkaar gearbeid
Na und? Is daar soms iets mis mee? Niemand wordt verplicht om te werken voor iemand, het is een vrije keuze.
Oud 29 juli 2008, 11:33   #254

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
In zowat 90% is dat het geval. Iemand die halftijds werkt of nooit overuren draait gaat niet meer verdienen dan de gemiddelde werknemer.
wie werkt het hardst ? iemand die 20 geerfde huizen bezit en elke maand zijn rekening moet controleren om te zien of iedereen betaald heeft - eventueel wat opdrachten moet doorgeven aan zijn advocaat. of iemand die laten we bvb nemen een eigen frituur uitbaat ?

Citaat:
Na und? Is daar soms iets mis mee? Niemand wordt verplicht om te werken voor iemand, het is een vrije keuze.
moest niemand ertoe verplicht worden dan was het idd een vrije keuze en dan zou ik er ook geheel niets op tegen hebben

wie geen eigendom heeft of land bezit of geld genoeg heeft om een eigen zaak te starten is echter wel verplicht om voor de rijkdom van een ander te werken.

en dat is slavernij - waarvan het de bedoeling was dat die al ongeveer 300 jaar ofzo was afgeschaft

wie het land bezit waarop mensen moeten leven en werken bezit die mensen - ook zonder formele slavernij zoals in de middeleeuwen

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 juli 2008 om 11:34.
Oud 29 juli 2008, 11:38   #255

Standaard

eerste les economie

om te komen tot een volkomen concurrentie ( het ideaal van de vrijemarkttheorie ) moeten alle actoren toegang hebben tot de markt

dus iedereen moet het recht hebben ( en niet enkel formeel maar ook in de praktijk ) om een eigen zaak te starten

enkel wanneer zodoende iedereen toegang heeft tot de vrije markt - enkel dan kunnen we komen tot de zg volkomen concurrentie

en ook enkel in dat geval is werken in loondienst een vrije keuze - enkel wanneer iedereen een alternatieve mogelijkheid heeft dus - of maw toegang tot de markt

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 juli 2008 om 11:42.
Oud 29 juli 2008, 11:45   #256
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wie werkt het hardst ? iemand die 20 geerfde huizen bezit en elke maand zijn rekening moet controleren om te zien of iedereen betaald heeft - eventueel wat opdrachten moet doorgeven aan zijn advocaat. of iemand die laten we bvb nemen een eigen frituur uitbaat ?
Een huisvrouw die het om 5 uur aftrapt om ze een gezin heeft of haar baas die tot s'avonds blijft werken tot de laatste werknemer uitgetikt heeft?

Citaat:
moest niemand ertoe verplicht worden dan was het idd een vrije keuze en dan zou ik er ook geheel niets op tegen hebben
Er wordt ook helemaal niemand verplicht om ervoor te werken.

Citaat:
wie geen eigendom heeft of land bezit of geld genoeg heeft om een eigen zaak te starten is echter wel verplicht om voor de rijkdom van een ander te werken.

en dat is slavernij - waarvan het de bedoeling was dat die al ongeveer 300 jaar ofzo was afgeschaft
Nope, dat is vrije keuze. Niemand is verplicht dat te doen, het gaat telkens om een vrije keuze.

Citaat:
wie het land bezit waarop mensen moeten leven en werken bezit die mensen - ook zonder formele slavernij zoals in de middeleeuwen
Die vergelijking gaat langs geen kanten op. Zwarten die de vorige eeuw uit Afrika werden ontvoerd en verplicht keihard moesten werken katoenvelden, dat waren slaven. Belgen die er vrij voor kiezen om een arbeidscontract te tekenen bij een werkgever zijn dat niet.
Oud 29 juli 2008, 11:46   #257
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
eerste les economie

om te komen tot een volkomen concurrentie ( het ideaal van de vrijemarkttheorie ) moeten alle actoren toegang hebben tot de markt

dus iedereen moet het recht hebben ( en niet enkel formeel maar ook in de praktijk ) om een eigen zaak te starten

enkel wanneer zodoende iedereen toegang heeft tot de vrije markt - enkel dan kunnen we komen tot de zg volkomen concurrentie

en ook enkel in dat geval is werken in loondienst een vrije keuze - enkel wanneer iedereen een alternatieve mogelijkheid heeft dus - of maw toegang tot de markt
Jups, en dat is hier ook het geval. Het staat iedereen vrij om een eigen zaak te beginnen, niemand wordt weerhouden.
Oud 29 juli 2008, 11:48   #258

Standaard

Citaat:
Nope, dat is vrije keuze. Niemand is verplicht dat te doen, het gaat telkens om een vrije keuze.
dat is een bewering zonder argumentatie - en kan dus door een kind van vier ook uitgekraamd worden

in de rest van je post vind ik ook geen tegenargumenten - het enige dat je eigenlijk zegt als antwoord op mijn argumenten is nietes - idem in je volgende post

ik ga mij niet bezig houden met welles - daarvoor vrees ik dat je op een kleuterforum zal moeten registreren

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 juli 2008 om 11:48.
Oud 29 juli 2008, 12:53   #259
Plantival
Banneling

Standaard

Schietboog,

Zou het niet verstandiger zijn om iedere werkloze een job te bezorgen waarmee hij/zij onmiddellijk in zijn levensonderhoud kan voorzien i.p.v. hun uitkering te schorsen, omdat ze niet voor een hongerloon willen werken?

Ik vind uw visie verwerpelijk.
Oud 29 juli 2008, 13:09   #260
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Plantival Bekijk bericht
Schietboog,

Zou het niet verstandiger zijn om iedere werkloze een job te bezorgen waarmee hij/zij onmiddellijk in zijn levensonderhoud kan voorzien i.p.v. hun uitkering te schorsen, omdat ze niet voor een hongerloon willen werken?

Ik vind uw visie verwerpelijk.
Gij moet zorgen dat ge zo een job vindt. Moet de staat u echt in alles voorzien ?

Beetje eigen initiatief in uw leven mag ook he....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be