![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
Bekijk resultaten enquête: Wanneer haalt de prijs van een vat ruwe olie $200? | |||
Voor het eind van dit jaar |
![]() ![]() ![]() |
7 | 11,86% |
Tussen begin en midden 2009 |
![]() ![]() ![]() |
9 | 15,25% |
Tussen midden en eind 2009 |
![]() ![]() ![]() |
3 | 5,08% |
Tussen begin en midden 2010 |
![]() ![]() ![]() |
5 | 8,47% |
Tussen midden en eind 2010 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,69% |
Na 2010, maar we halen die kaap dus wel |
![]() ![]() ![]() |
22 | 37,29% |
Nooit, maar we gaan nog flink stijgen |
![]() ![]() ![]() |
3 | 5,08% |
Nooit, we gaan zelfs dalen |
![]() ![]() ![]() |
9 | 15,25% |
Aantal stemmers: 59. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Minister
|
![]() Citaat:
(Het mag niet, het kan niet, het zal niet) Maar sorry, nogmaals, ik heb dat niet voorspeld. Die eer wens ik me niet toe te eigenen. En over die financiële technische analyse- en cyclusanalyse skills beschik ik niet. Overigens dacht ik dat Thomas- de bron opgezocht had. Bewijs genoeg daar, dacht ik. Of denk je dat ik door hacking of iets dergelijks betreffende archieven aan het vervalsen ben? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#243 |
Minister
|
![]() Ah, jij hebt het over het feit of ik die voorspelling deed
![]() Sorry, ik was iets meer inhoudelijk bezig. Namelijk of de prijsevolutie van olie voorzien kon worden. Ja dus. Laatst gewijzigd door cor : 25 november 2008 om 12:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#244 |
Minister-President
|
![]() Iemand die astrologische profetieën raadpleegt moet zich niet op de borst kloppen omdat hij "inhoudelijk" is, ook al komen die profetieën uit (want van de 1000 niet uitgekomen voorspellingen horen we niets meer).
![]() |
#245 |
Minister
|
![]() "Het kan niet, het mag niet, het zal niet".
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb vandaag 91.2 eurocent /liter diesel betaald aan de pomp.
![]() Betaalt C2C ondertussen al 4 keer zoveel? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Minister
|
![]() Daarjuist liep de teller van de prijs bijna niet meer sneller dan de teller van de liters (euro95, 1,08€). Da's lang geleden; 'k wist eerst niet wat ik zag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
Minister-President
|
![]() De sterke stijging van de olieprijzen werd voor een (belangrijk) deel gestuwd door speculanten. Als de economische vooruitzichten verbeteren (en dat zullen ze wellicht doen binnen nu en enkele jaren) dan kan de situatie snel omkeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En wat ik ook nog kwijt wou : Wat een geluk dat aardgas en electriciteit aan de olieprijzen gekoppeld zijn en dus straks ook maar de helft niet meer zullen kosten. Vooralsnog blijven ze echter stijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat we binnen een aantal jaar weer een economische heropleving kennen, met als gevolg een stijging van de olie- en andere grondstofprijzen, dat staat buiten kijf. Maar daar gaat het hier niet om. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik had hetzelfde gevoel toen ik diesel tankte ( 0.91€ ) bij Esso Express op de Boomsesteenweg in Antwerpen . De liters gingen sneller naar omhoog dan de euro's. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Olieprijs op laagste niveau sinds 2005
Brent-olie van de Noordzee - 46,03 dollar New York light sweet crude - 47,36 dollar De vraag luidde dus als volgt : Olie $200 per vat: wanneer? De mogelijke antwoorden: * Voor het eind van dit jaar * Tussen begin en midden 2009 * Tussen midden en eind 2009 * Tussen begin en midden 2010 * Tussen midden en eind 2010 * Na 2010, maar we halen die kaap dus wel * Nooit, maar we gaan nog flink stijgen En pas helemaal onderaan: * Nooit, we gaan zelfs dalen Leve de analysten en hun betweterij. Tot zover hun geloofwaardigheid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
Parlementslid
|
![]() Brent olie staat nu $44.31, laagste prijs sinds februari 2005. Misschien nog onder de $40 voor het einde van het jaar?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 |
Parlementslid
|
![]() Dated brent oil: $38.81
![]() Op Nymex: $41.80 |
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, het is niet de juiste term, en dat is wat ik opmerkte, waarop je erover begon te discussiëren. Wou je soms gewoon 'tegen' wat ik zeg zijn of zo?
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De duik is nog bezig. En er is nog geen minimum in zicht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#257 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jij wou me gewoon niet begrijpen en begon op een respectloze manier op me in te hakken ipv te weerleggen dat dalende olieprijzen wel eens de olieontginning in z'n geheel zou kunnen parten spelen. Geen geld meer om pompen draaiende of onderhouden te houden, geen geld meer om nieuwe technieken, voorraden, ... te onderzoeken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De energieprijzen zijn trager en minder gestegen dan de olieprijs, nogal logisch dat we eenzelfde effect hebben bij daling. De energieprijzen vomen overigens maar een fractie van wat wij voor elektriciteit/gas betalen.
![]() |
![]() |
#260 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Joepie. Eindelijk. Nu aardgas nog. Niet dat ik nu mee ga stoken ofzo. |
|
![]() |
![]() |