![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar over welke som het juist gaat, weet ik ook niet. Veronderstel, in de beginfaze alleszins, over weinig, maar dit doet er uiteindelijk niet toe. Maar het gaat meer over het principe. Den werknemer betaald zich blauw aan belastingen en rsz bijdragen (hij rechtstreeks, en zijne baas voor hem), en gaat men zijn geld aanwenden om kindervergoeding te betalen aan kinderen uit een polygaam huwelijk, in plaats van te besparen. Maar om dan toch te antwoorden op één van Uw vragen. Dacht dat het aantal migranten per jaar enkele tienduizenden was (asiel, gezinshereniging, al of niet gedwongen huwelijken). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat hier drie discussies door elkaar lopen: de kwestie gezinshereniging, de kwestie wie krijgt belastingsgeld toegeschoven, en die van polygamie. Ik vind niet dat de overheid zich te moeien heeft met polygamie. Hoeveel mensen ik graag zie, met hoeveel mensen ik een relatie heb,... is geen zaak van de overheid. Bovendien is het perfect mogelijk om met meerdere mensen tegelijk een vermogenscontract af te sluiten. Het ouderschap staat los van het huwelijk, en het is mogelijk om met meerdere mensen een kind te hebben. Dat er polygame relaties bestaan die gebaseerd zijn op onderdrukking ligt aan de mensen die die relatie hebben, niet aan polygamie op zich. Het is perfect mogelijk een polygame relatie aan te gaan die gebaseerd is op vrijheid. Als ik twee kinderen heb samen met twee verschillende mannen, en ik verhuis naar een ander land, mag ik beide kinderen dan meenemen? Of moet ik kiezen welk kind ik meeneem? Mogen mijn beide partners mee verhuizen? Mijn vraag is niet de vraag naar hoe het nu is, maar naar hoe het zou moeten zijn volgens mij. Ik denk dat mensen de vrijheid hebben om zich vrij te verplaatsen waarheen ze willen. Blijft de vraag of mensen die verhuizen geld moeten krijgen van de overheid bij aankomst. In een systeem met belastingen denk ik dat daar gerust voorwaarden aan kunnen gekoppeld worden. "Je moet monogaam zijn" lijkt me geen valabele voorwaarde. Verblijfsduur, het hebben van een job,... lijken me betere voorwaarden om een discussie rond te bouwen.
![]() |
![]() |
#243 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mocht de overheid een beetje rationeel met geld omgaan lijkt er me trouwens geld met hopen te zijn om kindergeld voor migranten mee te betalen.
![]() |
#244 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Op uw eerste 1ste vraag kan ik antwoorden. In 2007 hebben 1841 asielzoekers het statuut van erkend vluchteling bekomen, 280 asielzoekers hebben de subsidiare bescherming gekregen. 6257 mensen werden in 2007 geregulariseerd op basis van Medische redenen, Humanitaire redenen, lange asielprocedure, illegaal met Belgisch kind, Afghanen. Laatst gewijzigd door Astar : 16 juli 2008 om 10:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zeg wel. België laat zelfs de vele wijven van de veelwijverij toe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Bob : 16 juli 2008 om 11:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik meen ooit eens ergens gelezen te hebben dat er jaarlijks een middelgrote tot grote gemeente bijkomt aan gezinsherenigers.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.npdata.be/Data/Vreemdelin...elgie-2006.htm Het zijn er geen honderdduizenden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#250 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier vind je meer informatie en een paar zeer verhelderende grafiekjes:
nieuwe immigranten in België tussen 1990 en eind 2004 wel al een aantal jaren oud, maar er wordt tenminste rekening gehouden met de snelle belgen en hun snel gebelgde kinderen!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
|
![]() Citaat:
wat is daar mis mee? die hebben hier evenveel recht op geld en leven als jij en ik hoor...
![]() |
![]() |
#252 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nog altijd geen honderdduizend(en) per jaar. Laatst gewijzigd door artisjok : 16 juli 2008 om 12:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en uiteraard heeft heel de wereld recht op een deel van uw zuurverdiende centen. Inclusief Circe! Dank je.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alleen moeten ze wel betaald worden.
Laatst gewijzigd door Bob : 16 juli 2008 om 14:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is schrapping (naturalisatie ?). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#257 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anderen besteden hun geld om nepfirmas te betalen, om zo de nodige papieren te verkrijgen, die hun de toegang tot de sociale zekerheid moet geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
|
![]() Citaat:
hoe ziet dat eruit?
![]() |
![]() |
#259 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Astar : 16 juli 2008 om 14:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb toch maar eens even gegoogeld, en de bron was uiteindelijk Belga (de Standaard heeft het blijkbaar ook gepubliceerd) ************************************************** * - Algemeen 1.000 fictieve bedrijven ontdekt BRUSSEL - De RVA, RSZ en RKW hebben samen al 1.000 fictieve bedrijven ontdekt die valse documenten verkopen om mensen aan een sociale uitkering te helpen. Dat schrijft De Tijd op basis van gegevens van minister van Sociale Zaken, Laurette Onkelinx (PS). Het Brusselse gerecht heeft al weet van minstens 20.000 onterechte uitkeringen. Eind februari meldde De Standaard voor het eerst het bestaan van netwerken van nepfirma’s die voor enkele honderden euro’s valse documenten, zoals C4’s of weddefiches, verkopen waarmee de kopers onterecht een sociale uitkering genieten. De grootschalige sociale fraude kwam pas in 2006 aan het licht. Na doorgedreven controles hebben de sociale zekerheidsinstellingen al bijna 1.000 fictieve werkgevers opgespoord, schrijft De Tijd nu. De Rijksdienst Voor Arbeidsvoorziening (RVA) ontdekte al 800 nepbedrijven, de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid (RSZ) zo’n 120 en de RKW (kinderbijslag voor werknemers) 76. Het gaat om bedrijven met een fictieve handelsactiviteit. Wanneer de bedrijven worden ontdekt, zijn ze meestal al failliet. Verschillende fraudedossiers zijn al bezorgd aan het arbeidsauditoraat van Brussel. Ze hebben betrekking op minstens 20.000 personen die onterecht een uitkering hebben genoten. Eén gerechtelijk onderzoek is al afgerond. Het dossier gaat over een netwerk van enkele tientallen nepfirma’s, waarvan het gros zogezegd actief was in de sector van industriële reiniging. Het ene afgeronde onderzoek is al goed voor een fraude van 6,9 miljoen euro aan effectieve uitkeringen. 6.500 mensen kregen onterecht een uitkering. mcu De Standaard 3 juni 2008 | Bron: belga ************************************************** ******* |
|
![]() |
![]() |