Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 april 2004, 08:00   #241
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het verdrijven van de Arabische slavendrijvers had als enige doel de 'concurrentie' uit te schakelen.
Oud 2 april 2004, 09:43   #242
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
akkoord, maar is dat een reden om zoals HansI deze genocide compleet te ontkennen, een objectief cijfer zonder enig bewijs af te doen als "larie" en vervolgens nog wat non-argumenten �* la collaboratie en boerenmoorden bij te voegen?
Bewijs jij eens dat het cijfer juist is? Ik heb juist gelezen dat er slechts 3.000.000 INWONERS waren in Congo in die tijd vóór de kolonisatie! Zowaar de zoveelste Vlaams-nationale leugen. Na de verschillen en de transfers kan dat tellen. Eén keer kan je liegen, maar geen twee keer. Dit is nu al de derde keer.
Dat is de oplossing! De genocide in Kongo is een Vlaamsnationale leugen. Het VB is weeral eens ontmaskerd!
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2004, 09:47   #243
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doofpot??? Wat wordt er hier weer geraaskald.
De documentaire wordt toch vertoond.
Ik heb het boek "Rood rubber" van Daniel Vangroenweghe al 15 jaar op mijn boekenplank staan. Straffer, in mijn collegetijd heb ik alles over Leopold II al gehoord. De politiek correcte inquisitie is mijn huis nog altijd niet binnengevallen om mijn boekencollectie te verbranden.
Inderdaad een doofpotoperatie door de Belgische overheid:
1) Archieven verbrand door Leopold II
2) Tegenwerken en afdreigen van historici
3) Geschiedenisvervalsing (cfr. museum te Tervuren)
4) Oprichten van standbeelden van Onzen Goede Vorst Leopold II
5) CENSUUR anno 2004 omat het Hof "bekommerd" is over een documentaire.
Oud 2 april 2004, 13:46   #244
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Er kan over elke staat, elke vorst, die ooit met koloniën te maken had, een identiek programma gemaakt worden.

Over Queen Victoria in de eerste plaats!
En?
Pleit dat elke staat en elke vorst die met alle geweld wilde koloniseren, vrij van schuld?
Oud 2 april 2004, 13:48   #245
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Er kan over elke staat, elke vorst, die ooit met koloniën te maken had, een identiek programma gemaakt worden.

Over Queen Victoria in de eerste plaats!
En?
Pleit dat elke staat en elke vorst die met alle geweld wilde koloniseren, vrij van schuld?
nee, integendeel, het is een sterk argument tegen monarchie!
Oud 2 april 2004, 13:49   #246
Tegendradigaard

Standaard

'k zijn naar bed gegaan. 'k mijn zweep gepakt en mijn vrouw eens goed afgeranseld. nadien hebben we heerlijk gevreeën, allez ikke toch. 'k had gezegd : goe doen of ik kap uw rechterhand af he.

Just a joke zenne.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2004, 13:51   #247
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Just a joke zenne.
da kunt gij hier nu wel zeggen, ja
Oud 2 april 2004, 13:52   #248
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Vlaams Blok stelt ontdoping van Koning Leopold II-laan voor

N.a.v. de vertoning gisterenavond op Canvas van de documentaire “Blanke koning, rood rubber, zwarte dood” werden wij weer eens herinnerd aan de gruwelijke uitbuitingspolitiek van Leopold II in Congo in de tijd dat dit land zijn exclusieve eigendom was.

Verschillende miljoenen zwarten verloren toen het leven ten gevolge van de brutaliteit van het bewind dat er door hem werd ingevoerd.
Het afhakken van handen van slaven was schering en inslag en ook het afranselen van mensen met zwepen uit nijlpaardenhuid was dagelijkse kost.

Het kan niet zijn dat de stad Gent de Belgische vorst die hier verantwoordelijk voor was, met een straatnaam vereert. Het Vlaams Blok zal dan ook in de gemeenteraad voorstellen de Koning Leopold II-laan om te dopen in Roger Casementstraat.

De Ierse nationalist Roger Casement was Brits consul in Congo op het ogenblik dat de gruwelijke feiten zich daar afspeelden. Hij maakte niet alleen lange en uitgebreide rapporten voor de Britse regering hieromtrent maar zorgde er ook voor dat de Engelse en de Amerikaanse pers van een en ander werden geïnformeerd. Ten gevolge hiervan werden door de betrokken kranten verschillende protestcampagnes op het getouw gezet waarmee Leopold II het af en toe wel eens zeer lastig had.

Dezelfde Roger Casement speelde later een hoofdrol in de Ierse Paasopstand van 1916. Hij werd hiervoor door de Britten ter dood veroordeeld en opgehangen. Dat Ierland enkele jaren later onafhankelijk werd is ongetwijfeld ook gedeeltelijk aan hem te danken. Roger Casement zette zich tijdens zijn leven in voor de mensenrechten en stierf voor de zaak van zijn vaderland.

Francis Van den Eynde
Fractievoorzitter
0477/42.65.25

N.B. Desgevallend kunt u bij de Vlaams Blok-gemeenteraadsfractie delen van de verslaggeving van Roger Casement bekomen.
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2004, 13:53   #249
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat Ierland enkele jaren later onafhankelijk werd is ongetwijfeld ook gedeeltelijk aan hem te danken.
oei! een vuile separatist!

laat maar zo dan
Oud 2 april 2004, 13:57   #250
Tegendradigaard

Standaard

Misschien naam veranderen in Pelgrimstraat ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2004, 14:03   #251
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad een doofpotoperatie door de Belgische overheid:
1) Archieven verbrand door Leopold II
Blijkbaar zijn er nog ruim voldoende voorhanden om de waarheid niet te kunnen ontkennen.

Citaat:
2) Tegenwerken en afdreigen van historici
Wie de macht heeft, oefent nu eenmaal invloed uit op de geschiedschrijving. En dat soort macht was en is nu eenmaal nog altijd in handen van de Saksen Coburgs. Stilaan lijkt daar echter een kentering in te komen. De reden voor die kentering ken ik (nog) niet maar dat Canvas die reportages uitzendt tegen de wens in van de betrokkenen zegt wel wat. Deden ze het niet dat hoorden we het wel via andere zenders en daar ging dan onze zo geroemde, intellectuele en 'neutrale' zender.

Citaat:
3) Geschiedenisvervalsing (cfr. museum te Tervuren)
Enkel de Belgische medeplichtigen van Leopold II worden er gehuldigd en bewierookt. Geen woord over de uiterst negatieve aspecten van deze wrede kolonisatie van een heel volk. Pure geschiedvervalsing dus, inderdaad.

Citaat:
4) Oprichten van standbeelden van Onzen Goede Vorst Leopold II
Het is zelfs geen mythe meer maar terwijl de Kongolezen die standbeelden neerhaalden blijven de Belgen ermee pronken. Ooit gaan die standbeelden echter dezelfde weg die deze van Stalin en Lenin gingen. Ook in België.

Citaat:
5) CENSUUR anno 2004 omat het Hof "bekommerd" is over een documentaire.

Het 'Hof' is enkel bekommerd om zichzelf, zijn 'goede' naam en vooral de centen die hen nog steeds door al te goedgelovige Belgen en hun machtsinstituten worden toegeschoven.
Oud 2 april 2004, 14:26   #252
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Citaat:

akkoord, maar is dat een reden om zoals HansI deze genocide compleet te ontkennen, een objectief cijfer zonder enig bewijs af te doen als "larie" en vervolgens nog wat non-argumenten �* la collaboratie en boerenmoorden bij te voegen?
Bewijs jij eens dat het cijfer juist is? Ik heb juist gelezen dat er slechts 3.000.000 INWONERS waren in Congo in die tijd vóór de kolonisatie! Zowaar de zoveelste Vlaams-nationale leugen. Na de verschillen en de transfers kan dat tellen. Eén keer kan je liegen, maar geen twee keer. Dit is nu al de derde keer.
1) ik ben absoluut geen Vlaams-nationalist. Het oveelste non-argument vanb uw zijde
2) mag ik uw bron aub? het cijfer 8-10 miljoen is een cijfer dat zowat in alle encyclopedieën te vinden is. Jij beweert dat dat "larie" is, nu mag jij dat bewijzen.
3) waarom antwoord je niet op mijn eerste bericht (het lange)?
4) u probeert de discussie krampachtig te herleiden tot een discussie over één cijfer (waarover u dan nog eens zonder enig argument discussiëert).

Dus Hans: vindt u dat Leopold II zich schuldig heeft gemaakt aan uitbuiting en massamoord in onze voormalige kolonie Congo of niet?
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2004, 14:34   #253
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wedden dat Hans ofwel niet meer antwoord, ofwel nogmaals op de collaboratie van uitsluitend Vlaamse Belgen overschakelt?

Of denk je nu echt dat een 'normale' belgicist ogen en oren heeft voor de wandaden van zijn majesteitelijke hoogheden?
Oud 2 april 2004, 14:36   #254
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Een straat naar Casement noemen?

Niet doen. De man heeft Duitse wapens gesmokkeld tijdens WOI om in Ierland een 5de collonne te installeren.
Dat heeft weinig te maken met nationalisme, maar alles met vulgair landverraad.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2004, 14:37   #255
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Vlaams Blok stelt ontdoping van Koning Leopold II-laan voor

N.a.v. de vertoning gisterenavond op Canvas van de documentaire “Blanke koning, rood rubber, zwarte dood” werden wij weer eens herinnerd aan de gruwelijke uitbuitingspolitiek van Leopold II in Congo in de tijd dat dit land zijn exclusieve eigendom was.

Verschillende miljoenen zwarten verloren toen het leven ten gevolge van de brutaliteit van het bewind dat er door hem werd ingevoerd.
Het afhakken van handen van slaven was schering en inslag en ook het afranselen van mensen met zwepen uit nijlpaardenhuid was dagelijkse kost.

Het kan niet zijn dat de stad Gent de Belgische vorst die hier verantwoordelijk voor was, met een straatnaam vereert. Het Vlaams Blok zal dan ook in de gemeenteraad voorstellen de Koning Leopold II-laan om te dopen in Roger Casementstraat.

De Ierse nationalist Roger Casement was Brits consul in Congo op het ogenblik dat de gruwelijke feiten zich daar afspeelden. Hij maakte niet alleen lange en uitgebreide rapporten voor de Britse regering hieromtrent maar zorgde er ook voor dat de Engelse en de Amerikaanse pers van een en ander werden geïnformeerd. Ten gevolge hiervan werden door de betrokken kranten verschillende protestcampagnes op het getouw gezet waarmee Leopold II het af en toe wel eens zeer lastig had.

Dezelfde Roger Casement speelde later een hoofdrol in de Ierse Paasopstand van 1916. Hij werd hiervoor door de Britten ter dood veroordeeld en opgehangen. Dat Ierland enkele jaren later onafhankelijk werd is ongetwijfeld ook gedeeltelijk aan hem te danken. Roger Casement zette zich tijdens zijn leven in voor de mensenrechten en stierf voor de zaak van zijn vaderland.

Francis Van den Eynde
Fractievoorzitter
0477/42.65.25

N.B. Desgevallend kunt u bij de Vlaams Blok-gemeenteraadsfractie delen van de verslaggeving van Roger Casement bekomen.
Een prima voorstel ware het niet dat het van een Vlaams Blokker komt.
Dat maakt zelfs het meest schitterende voorstel in één klap waardeloos en onuitvoerbaar.
Oud 2 april 2004, 14:45   #256
Luddo
Minister

Standaard

Dat van die handjes is wreed overdreven en uit zijn verband getrokken! In de Congo heerste melaatsheid en dan was het de gewoonte , als men een hand gaf, van te zeggen: "Houd ze maar!".
De Congoleeskes waren beleefde mannekes en zij gaven de blanke bazen altijd vriendelijk een hand ter begroeting en uit gewoonte zegden ze: "..................!"
Daardoor komt dat. Daaraan heeft de tweeden Leopold geen schuld aan!
Oud 2 april 2004, 14:47   #257
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wedden dat Hans ofwel niet meer antwoord, ofwel nogmaals op de collaboratie van uitsluitend Vlaamse Belgen overschakelt?

Of denk je nu echt dat een 'normale' belgicist ogen en oren heeft voor de wandaden van zijn majesteitelijke hoogheden?
toch frappant dat de Belgicisten hun eigen vaderlandse geschiedenis blijkbaar het slechtste van allemaal kennen, nietwaar?
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2004, 14:58   #258
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

toch frappant dat de Belgicisten hun eigen vaderlandse geschiedenis blijkbaar het slechtste van allemaal kennen, nietwaar?
Ze hechten nu eenmaal bij voorkeur belang aan het, door hun adelijke boegbeelden, gemanipuleerde deel van de 'Belgische' geschiedenis.
Dat waren en blijven nu eenmaal de belangrijkste voorvechters van het Belgisch nationalisme en het belgicistisch regime.
Oud 2 april 2004, 14:59   #259
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

kennen... of willen kennen?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2004, 15:18   #260
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
'k zijn naar bed gegaan. 'k mijn zweep gepakt en mijn vrouw eens goed afgeranseld. nadien hebben we heerlijk gevreeën, allez ikke toch. 'k had gezegd : goe doen of ik kap uw rechterhand af he.

Just a joke zenne.
Dat geloof ik niet

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be