![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 7 oktober 2008 om 20:42. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik kreeg wel geen reply op de vraag of jij een obesitaspandemie dan weer probleemloos vond. Citaat:
![]() Citaat:
Het is zelfs nog nooit in mijn hoofd opgekomen. Al weet ik dat sommige mensen als ze zien dat deze gezondheidsproblemen krijgen door overgewicht deze aanmoedigen om te gaan sporten bijvoorbeeld. Maar ik denk niet dat die mensen dat achteraf iemand kwalijk nemen. ![]() Het lijkt me anderzijds ook sterk dat iemand met zwaar overgewicht een ander gaat aanraden zichzelf vet te mesten, tenzij dan uit één of ander nijd. ![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen ik sprak over de anorexiacultus doelde ik niet specifiek op het mager zijn, maar op de factor controle als onderliggende motivator. Mager zijn als symbool van controle. Uit experimenten waarvan je me de bron aub niet gaat vragen is gebleken dat slanke vrouwen meer kans maken bij sollicitatiegesprekken, niet omdat ze mooier zijn, maar omdat ze gepercipieerd worden als succesvoller. Ze kunnen zogezegd beter de controle handhaven over hun lijf. Anorexia wordt als negatief beschouwd - de drang naar controle is daarbij een beetje ongecontroleerd een eigen leven gaan leiden. Er wordt van jonge vrouwen ontzettend veel verwacht - een carriere, kinderen, alles goed kunnen combineren. Dat is controle. Veel jonge vrouwen worden depressief op het moment dat ze doorhebben dat ze dat ideaal van controle niet kunnen bereiken. Ze kunnen niet �*lles, ze zijn niet perfect. Hét belangrijkste vooroordeel waar zwaarlijvigen mee te maken hebben is niet dat ze lelijk zijn, maar dat ze geen zelfbeheersing hebben. Je zegt het zelf: obesitas is in veel gevallen een gedragsprobleem. Ik heb jaren hetzelfde gegeten als mijn ex - ik vaak iets vettere dingen dan hij - en mijn BMI is normaal, zijn BMI duidt op obesitas. Gedragsprobleem? Hij deed net hetzelfde als ik. Vermageren gaat bij mij redelijk makkelijk. Ik ben eens 20 kilo afgevallen, dat was een makkie. Een kilo afvallen bij hem is een marteling. Gedragsprobleem? Het schoonheidsideaal is het lijf dat perfecte controle uitstraalt. Plastische chirurgie is daarbij één van de middelen. Controle over je schaamlippen, over je borsten, over je neus, over je poep. Kleurshampoos controleren onze haarkleur. Je tanden kun je witter laten worden. De nachtmerrie: "Niemand heeft volledig gekozen voor zijn of haar lichaam en de controle die we daarover hebben is bij de ene al wat beperkter als bij de andere". Maar dat gebrek aan controle kan je een beetje compenseren door een andere vorm van controle: Citaat:
De Flair kunnen ze gerust "tips voor meer controle" noemen.
![]() |
![]() |
#245 |
Burger
|
![]() Is dit stijlvol of is dit stijlvol?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zo sexy man. Zelfs hetero zijnde wordt er ik helemaal opgewonden van.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | ||
|
![]() Citaat:
Alleen zijn we geneigd mensen in vakjes te stoppen, omdat we denken dat de ene zich overcontroleert en heel restrictief is (eet, in casu), respectievelijk de controle totaal verliest en zich overgeeft aan al zijn 'behoeften' (voeding). Maar dat is lang niet altijd zo en beide 'afwijkingen' (te veel of te weing controle) duiden niet op psychische gezondheid, bovendien zijn ze ook geen compliment voor de fysieke gesteldheid van de persoon waarover het gaat. Daarom haat ik het dat mensen mekaar beschimpen puur obv hun uiterlijk. Ik mag dan al 'niet bij de diksten zijn', dat geeft niemand het recht om mij daarover te beledigen. Moest ik het nu echt hebben, denk ik ook niet dat ik geholpen zou zijn met een persoonlijke sneer. Al die beledigingen zijn wegen die ertoe kunnen leiden dat mensen zich slecht gaan voelen in hun vel en zich gaan schamen over hoe ze eruit zien, en dat staat ook allesbehalve in een positief causaal verband met psychische gezondheid ... iets wat een eventueel eetprobleem alleen maar kan verergeren. Volgens mijn professor evolueren veel ano-patiënten trouwens over de verschillende ano-types en dan boulimie en binge-eating naar obesitas waarbij aan het ene uiterste van de dimensie dus extreme controle zit, die men mettertijd verliest. Bij sommige mensen is het dus wel degelijk een gedragsprobleem. Dit kan je toch moelijk ontkennen denk ik? Zie trouwens: Citaat:
Maar om terug te koppelen naar mijn post: moest mollig het schoonheidsideaal worden, dan kan dat evengoed een uiting zijn van controle. Een schoonheidsideaal nastreven draait altijd om controle, wat het schoonheidsideaal ook is. Maar dat wilde jij ook zeggen denk ik. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
Banneling
|
![]() Schoonheidsideaal ? Vinden we gewoon niet instinctief mooi wat gezond is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga ook geen magerdere mensen, die ondanks hun gezonde leefstijl, geen gram bijkomen veroordelen. Waar ik méér problemen mee heb, is wanneer je gaat zeggen, dat mager het ideaal is, want dat is hetgene dat de marketing porteteert. Vooral als je dan nog gaat insinueren dat die marketingboys gewoon louter de algemeen geldende "perfectie" zouden overnemen. Als je ziet hoeveel miljarden er omgaat in de vermageringsindustrie, dan mag je je wel vragen stellen bij de politiek van die marketingboys. We krijgen dagelijks reclame voorgeschoteld waarin we enerzijds dagelijks onze Big Mac moeten opwreten, om nadien reclame over vermageringsproducten te zien. We krijgen eerst reclame te zien over de nieuwe 4x4, om nadien reclame te zien over zogezegde duurzame agro-diesel van Total. etc... Een mens wordt van het ene uiterste in het andere uiterste geslingerd. Als we maar genoeg consumeren, zou alles wel zomaar terug rechtgezet worden. We zouden moeten pillen kopen om de kwalijke gevolgen van het vorige product te niet te doen. Wat een man mooi vindt, hangt objectief vast met gezondheid. Dat is nu eenmaal genetisch zo gegroeid, dat een man zich meest aangetrokken voelt tot die vrouw die de meeste kans heeft om zijn kinderen ter wereld te zetten.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
|
![]() Citaat:
En tussen al dat geslinger door gaat de Gezonde Mensch ook nog eens aan de litium vanwege stemmingschommelingen, moodswings en manische hyper-aanvallen. Wat een MAN mooi vindt is dus een vrouw met tekenen/vormen van vruchtbaarheid. Wel, dat anorexia schoonheidsmodel is een poging om die vrouw in zich te doden. Het heeft iets pedofielerigs, dat kicken op mager: de vrouw heeft geen tits&ass meer, maar een jongenslijf, of ten minste dat van een pre-puberaal meisje. Best goor als je het zo bekijkt, nee? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
|
![]() Citaat:
In Afrika bvb wordt de volslanke vrouw gezien als het ideaal dat iedereen 'moet' bereiken. In het westen is slankheid dan weer het voorgespiegelde ideaal en liefst ook nog het eeuwig jong blijvende lichaam. Botoxkuren ed zijn mi moeilijk te rijmen met gezondheid? Ik heb eens gelezen dat mannen van nature vallen op vrouwen van wie de hip-taille ratio ongeveer 0.9 is (ik kan verkeerd zijn en 't kan omgekeerd zijn). Dat zou een teken zijn van vruchtbaarheid ofzo. Grote sprekende ogen en andere babykenmerken in het gezicht doen het ook goed. Ik denk dat ook dit te maken heeft met vruchtbaarheid? Dat is dus iets wat 'instinctief' mooi gevonden wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | ||
|
![]() Citaat:
Kim vindt het blijkbaar zeer oké en is er zelfs fier op om magere mensen uit te maken. Ze zijn volgens haar niet enkel superlelijk (dat is een oordeel, dat is menselijk dus dat mag ze zeggen, maar best niet in die mensen hun gezicht ![]() Het spijt me zeer, maar ik walg van mensen die anderen pakken op hun uiterlijk. Er bestaat niets lager en goedkoper dan dat. Voor alle duidelijkheid het gaat hier om mensen uitmaken omdat ze te mager zijn, maar evengoed omdat ze in iemands ogen 'te dik zijn', een te korte of te lange nek hebben of eender wat. De draagwijdte van dat soort uitspraken is ook enorm. Hordes mensen hebben complexen over hun lichaam en doen hun lichaam om die reden geweld aan, ze voelen zich slecht in hun vel, krijgen mogelijk een psychische stoornis hierdoor waardoor ze soms onomkeerbare schade aan zichzelf aanbrengen als je begrijpt wat ik bedoel enzoverder. Maar die mensen werden niet met die complexen geboren. Ze kregen die meestal slechts met dank aan de lagereschoolkinderen en pubers die vechten voor hun identiteit en weinig besef hebben van de mogelijke impact van hun kwetsende woorden... Ik ken enorm veel mensen die op die manier gekwetst zijn geraakt tot in het diepste van hun ziel en bij wijze van spreken twintig jaar later zich nog steeds de lelijkaard voelen waardoor ze zich verkeerd opstellen en ook op hun werk een makkelijk slachtoffer worden van pesten, enzovoort. Ik dacht dat het tot die groep beperkt bleef, maar blijkbaar zijn er veel mensen die voor eeuwig in dat stadium blijven hangen. Maar het kadert nogal in de sfeer die ik tegenwoordig nog opmerk: magere mensen uitmaken voor het vuil van de straat mag, maar op mollige mensen mag je geen commentaar hebben. Die laatste groep zijn slachtoffers van hun lichaam en met name de consumptie-industrie, die eerste groep bestaat uit controlefreaks die het zichzelf allemaal hebben aangedaan en die als een kip zonder kop het schoonheidsideaal nalopen, ook al is dat ten koste van hun gezondheid. Als je mager bent wordt er ook nogal eens vanuit gegaan dat je iedere opmerking daarover opvat als een compliment, waardoor die nog rapper gedaan wordt. In mijn omgeving zijn het steevast zwaardere mensen die commentaar hebben op iemands slanke lijn. Omdat deze mensen meestal zelf op dieet zijn (soms itt de slanke persoon die ze menen te mogen nawijzen), is dit volgens mij een zelfbeschermingsmaatregel. Citaat:
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 8 oktober 2008 om 13:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar is normaal eten toch beter ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
|
![]() Ben je daar nu pas achter?
![]() Of ga je nu weer een eigenschap van je demonstreren, terwijl ik hierboven net 1000x herhaald heb dat mensen die mager zijn niet noodzakelijk weinig of minder eten!!!! (Misschien knoop in je zakdoek leggen? Dan onthou je het. ![]() Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 8 oktober 2008 om 13:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1 tip voor als ge graag wat gezonde kilos bijkomt: sporten. Ik denk dat ik dit al vaak heb gesteld, maar ik blijf het herhalen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
|
![]() Ik sport soms hoor.
Maar het probleem is dat het laagje vet dan verdwijnt (of nog dunner worden) en er spieren zichtbaar worden, dat vind ik lelijk. Maar het hangt er natuurlijk vanaf wat je doet. ![]() Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 8 oktober 2008 om 14:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar het om draait is dat "mensen" die magerte promoten als zijnde "goed en gezond" gewoonweg schandalig zijn ...
Dus alle modeontwerpers die kleding maken gericht naar een mager publiek , alle boekjes die volstaan met artikels die bedoeld zijn om mensen een schuldgevoel te geven over hun lichaam , al die ziekelijk magere modellen op de catwalk (soms zelfs met een ziekelijk BMI van 16 en zo ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
|
![]() Citaat:
![]() Of denk je dat al die dieetproducten enkel en alleen maar als functie een schoonheidsideaal nastreven hebben? Onslank zijn promoten als goed en gezond is nu ook niet zo snugger, maar het zal in deze tijden wel veel meer bijval oogsten... En doe niet zo aub, denk je dat je persoonlijke aanvallen echt niet opvallen zo? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En het is niet omdat iets in de boekjes staat, dat je het moet nadoen hé. Er zijn genoeg boekjes met mensen die volslank zijn en je ziet deze ook op tv, in het echte leven en overal. Daar nemen de mensen dan blijkbaar weer geen voorbeeld aan? De reclame voor fastfood, snoep, vettige snacks en noem maar op. Dat zou eigenlijk ook verboden moeten worden als je consequent zou willen zijn, gezond kan je dat ook allesbehalve noemen. Heb je enig idee hoeveel procent van de wereldbevolking leidt aan obesitas en met overgewicht en ongezonde voeding gerelateerde ziekten?! ![]() Ik zie hier overigens maar één iemand onder druk gezet worden om zich slecht te voelen in zijn vel door jou, en dat ben ik, beste Manta. Ik hoop dat je daar fier op bent. Zo niet moet je misschien eens gaan nadenken over de boodschappen die je de wereld in wilt brengen... Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 8 oktober 2008 om 14:22. |
|
![]() |
![]() |