Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 oktober 2008, 20:42   #241
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Leuk voor jou, maar ik vind eigenlijk net dat jij zelf wel complexen aanpraat ...
Ik had laatst een uitspraak van jou gequote waarvan ik spijt heb dat ik ze niet in mijn onderschrift heb gezet. Het had o.m. te maken met een zekere "kledingmaat" en de winkels die de maten niet aanpassen omdat een dikker iemand zich beter in zijn/haar vel zou voelen. Ik heb je toen gevraagd of je de draagkracht van je uitspraak kende maar dat heb je gewoon genegeerd.

Citaat:
Voor mij hoeft ook niemand maatje zesendertig te hebben hoor, het stoort mij niet als iemand maat zesenveertig of meer heeft. Waarom ook wel?
Zo deed je het laatst nochtans niet overkomen...
Citaat:
Niemand heeft volledig gekozen voor zijn of haar lichaam en de controle die we daarover hebben is bij de ene al wat beperkter als bij de andere. Daarom vind ik 't erg laag om iemand daarop te pakken of te beoordelen.
Een zesenveertig kan trouwens even mooi of mooier zijn als een zesendertig, alles gaat erom hoe je je kleedt.
Klopt. Ik heb ook helemaal niks tegen vrouwen met een maatje 36 of kleiner, alleen ben ik van mening dat zij hun "ideaal" niet aan anderen moeten opdringen en dat gebeurt best wel vaak (omgekeerd is dat veel minder).

Citaat:
Ik vind het een beetje een rare uitspraak dat je zegt dat iedereen objectief bekeken in wezen wel content met zichzelf is? Ik kan je vertellen dat dit absoluut niet zo is. Er zijn miljoenen mensen die complexen hebben over hun lichaam en daaronder lijden.
Hoe denk je dat het komt dat die mensen complexen hebben? Die komen niet zomaar mee met de geboorte hoor!
Citaat:
Ik ben het daar niet echt mee eens.
Als de mode een schoonheidsideaal oplegt wat niemand mooi vindt, zouden ze niet veel meer verkopen denk ik.
Korom, een schoonheidsideaal dat men niet mooi vindt zal ook niet worden nagestreefd. Dat lijt me toch nogal raar.
Ik dacht dat "mode" nog altijd om kleding draait, niet om de modellen die de kleding dragen.

Laatst gewijzigd door Kim : 7 oktober 2008 om 20:42.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2008, 20:43   #242
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als de mode een schoonheidsideaal oplegt wat niemand mooi vindt, zouden ze niet veel meer verkopen denk ik.
Korom, een schoonheidsideaal dat men niet mooi vindt zal ook niet worden nagestreefd. Dat lijt me toch nogal raar.
Nochtans lijkt het daar wel op als ik zo rondkijk naar hoe heel wat mensen erbij lopen...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2008, 20:56   #243
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Ik had laatst een uitspraak van jou gequote waarvan ik spijt heb dat ik ze niet in mijn onderschrift heb gezet. Het had o.m. te maken met een zekere "kledingmaat" en de winkels die de maten niet aanpassen omdat een dikker iemand zich beter in zijn/haar vel zou voelen. Ik heb je toen gevraagd of je de draagkracht van je uitspraak kende maar dat heb je gewoon genegeerd.
Nietes. Daar hebben we toen nog over gediscussieerd.
Ik kreeg wel geen reply op de vraag of jij een obesitaspandemie dan weer probleemloos vond.

Citaat:
Ik zei dat het opvallend was dat molligre mensen steeds commentaar hebben op hun slankere soortgenoten, maar wel steevast op dieet zijn. Dat leek me nogal contradictorisch en dat is nog iets anders.

Citaat:
Klopt. Ik heb ook helemaal niks tegen vrouwen met een maatje 36 of kleiner, alleen ben ik van mening dat zij hun "ideaal" niet aan anderen moeten opdringen en dat gebeurt best wel vaak (omgekeerd is dat veel minder).
Dat lijkt me heel sterk.
Het is zelfs nog nooit in mijn hoofd opgekomen.
Al weet ik dat sommige mensen als ze zien dat deze gezondheidsproblemen krijgen door overgewicht deze aanmoedigen om te gaan sporten bijvoorbeeld. Maar ik denk niet dat die mensen dat achteraf iemand kwalijk nemen.
Het lijkt me anderzijds ook sterk dat iemand met zwaar overgewicht een ander gaat aanraden zichzelf vet te mesten, tenzij dan uit één of ander nijd.

Citaat:
Hoe denk je dat het komt dat die mensen complexen hebben? Die komen niet zomaar mee met de geboorte hoor!
Ik zeg net hetzelfde in een andere post van me aan jou. Daarover zijn we het dus al eens.

Citaat:
Ik dacht dat "mode" nog altijd om kleding draait, niet om de modellen die de kleding dragen.
Mode gebruikte ik in de betekenis van trend, tendens, ... In Afrika heerst bv een ander schoonheidsideaal. Daar zijn dat net de volslanke mensen omdat mensen dit zien als een teken van rijkdom. Hoewel men daar nu ook op aan het terugkomen is omdat obesitas zich daar beangstigend snel begint te verspreiden.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2008, 21:51   #244
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je daar de bal een beetje misslaat.

Toen ik sprak over de anorexiacultus doelde ik niet specifiek op het mager zijn, maar op de factor controle als onderliggende motivator. Mager zijn als symbool van controle.
Uit experimenten waarvan je me de bron aub niet gaat vragen is gebleken dat slanke vrouwen meer kans maken bij sollicitatiegesprekken, niet omdat ze mooier zijn, maar omdat ze gepercipieerd worden als succesvoller. Ze kunnen zogezegd beter de controle handhaven over hun lijf. Anorexia wordt als negatief beschouwd - de drang naar controle is daarbij een beetje ongecontroleerd een eigen leven gaan leiden.
Er wordt van jonge vrouwen ontzettend veel verwacht - een carriere, kinderen, alles goed kunnen combineren. Dat is controle. Veel jonge vrouwen worden depressief op het moment dat ze doorhebben dat ze dat ideaal van controle niet kunnen bereiken. Ze kunnen niet �*lles, ze zijn niet perfect.

Hét belangrijkste vooroordeel waar zwaarlijvigen mee te maken hebben is niet dat ze lelijk zijn, maar dat ze geen zelfbeheersing hebben. Je zegt het zelf: obesitas is in veel gevallen een gedragsprobleem. Ik heb jaren hetzelfde gegeten als mijn ex - ik vaak iets vettere dingen dan hij - en mijn BMI is normaal, zijn BMI duidt op obesitas. Gedragsprobleem? Hij deed net hetzelfde als ik. Vermageren gaat bij mij redelijk makkelijk. Ik ben eens 20 kilo afgevallen, dat was een makkie. Een kilo afvallen bij hem is een marteling. Gedragsprobleem?

Het schoonheidsideaal is het lijf dat perfecte controle uitstraalt. Plastische chirurgie is daarbij één van de middelen. Controle over je schaamlippen, over je borsten, over je neus, over je poep. Kleurshampoos controleren onze haarkleur. Je tanden kun je witter laten worden.

De nachtmerrie: "Niemand heeft volledig gekozen voor zijn of haar lichaam en de controle die we daarover hebben is bij de ene al wat beperkter als bij de andere".

Maar dat gebrek aan controle kan je een beetje compenseren door een andere vorm van controle:
Citaat:
Een zesenveertig kan trouwens even mooi of mooier zijn als een zesendertig, alles gaat erom hoe je je kleedt.
*oef*, de niet-perfecten hebben nog een tweede kans.

De Flair kunnen ze gerust "tips voor meer controle" noemen.
Oud 7 oktober 2008, 22:03   #245
De Sint
Burger

De Sint's schermafbeelding

Standaard

Is dit stijlvol of is dit stijlvol?

De Sint is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2008, 22:20   #246
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

zo sexy man. Zelfs hetero zijnde wordt er ik helemaal opgewonden van.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2008, 22:42   #247
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik denk dat je daar de bal een beetje misslaat.

Toen ik sprak over de anorexiacultus doelde ik niet specifiek op het mager zijn, maar op de factor controle als onderliggende motivator. Mager zijn als symbool van controle.
Uit experimenten waarvan je me de bron aub niet gaat vragen is gebleken dat slanke vrouwen meer kans maken bij sollicitatiegesprekken, niet omdat ze mooier zijn, maar omdat ze gepercipieerd worden als succesvoller. Ze kunnen zogezegd beter de controle handhaven over hun lijf. Anorexia wordt als negatief beschouwd - de drang naar controle is daarbij een beetje ongecontroleerd een eigen leven gaan leiden.
Er wordt van jonge vrouwen ontzettend veel verwacht - een carriere, kinderen, alles goed kunnen combineren. Dat is controle. Veel jonge vrouwen worden depressief op het moment dat ze doorhebben dat ze dat ideaal van controle niet kunnen bereiken. Ze kunnen niet �*lles, ze zijn niet perfect.

Hét belangrijkste vooroordeel waar zwaarlijvigen mee te maken hebben is niet dat ze lelijk zijn, maar dat ze geen zelfbeheersing hebben. Je zegt het zelf: obesitas is in veel gevallen een gedragsprobleem. Ik heb jaren hetzelfde gegeten als mijn ex - ik vaak iets vettere dingen dan hij - en mijn BMI is normaal, zijn BMI duidt op obesitas. Gedragsprobleem? Hij deed net hetzelfde als ik. Vermageren gaat bij mij redelijk makkelijk. Ik ben eens 20 kilo afgevallen, dat was een makkie. Een kilo afvallen bij hem is een marteling. Gedragsprobleem?

Het schoonheidsideaal is het lijf dat perfecte controle uitstraalt. Plastische chirurgie is daarbij één van de middelen. Controle over je schaamlippen, over je borsten, over je neus, over je poep. Kleurshampoos controleren onze haarkleur. Je tanden kun je witter laten worden.

De nachtmerrie: "Niemand heeft volledig gekozen voor zijn of haar lichaam en de controle die we daarover hebben is bij de ene al wat beperkter als bij de andere".

Maar dat gebrek aan controle kan je een beetje compenseren door een andere vorm van controle:

*oef*, de niet-perfecten hebben nog een tweede kans.

De Flair kunnen ze gerust "tips voor meer controle" noemen.
Je post zegt in essentie waar volgens mij ook de oorzaak ligt.
Alleen zijn we geneigd mensen in vakjes te stoppen, omdat we denken dat de ene zich overcontroleert en heel restrictief is (eet, in casu), respectievelijk de controle totaal verliest en zich overgeeft aan al zijn 'behoeften' (voeding). Maar dat is lang niet altijd zo en beide 'afwijkingen' (te veel of te weing controle) duiden niet op psychische gezondheid, bovendien zijn ze ook geen compliment voor de fysieke gesteldheid van de persoon waarover het gaat. Daarom haat ik het dat mensen mekaar beschimpen puur obv hun uiterlijk. Ik mag dan al 'niet bij de diksten zijn', dat geeft niemand het recht om mij daarover te beledigen. Moest ik het nu echt hebben, denk ik ook niet dat ik geholpen zou zijn met een persoonlijke sneer. Al die beledigingen zijn wegen die ertoe kunnen leiden dat mensen zich slecht gaan voelen in hun vel en zich gaan schamen over hoe ze eruit zien, en dat staat ook allesbehalve in een positief causaal verband met psychische gezondheid ... iets wat een eventueel eetprobleem alleen maar kan verergeren.

Volgens mijn professor evolueren veel ano-patiënten trouwens over de verschillende ano-types en dan boulimie en binge-eating naar obesitas waarbij aan het ene uiterste van de dimensie dus extreme controle zit, die men mettertijd verliest.
Bij sommige mensen is het dus wel degelijk een gedragsprobleem. Dit kan je toch moelijk ontkennen denk ik?
Zie trouwens:
Citaat:
Andere wetenschappers pleiten voor de opname
van obesitas in het DSM, aangezien er momenteel moeilijk onderscheidt te maken is tussen de
niet-purgerende boulimia patiënten en patiënten met een eetbuistoornis.
http://members.home.nl/mpnlp/Artikel.MPRoeling.NIP.pdf

Maar om terug te koppelen naar mijn post: moest mollig het schoonheidsideaal worden, dan kan dat evengoed een uiting zijn van controle. Een schoonheidsideaal nastreven draait altijd om controle, wat het schoonheidsideaal ook is. Maar dat wilde jij ook zeggen denk ik.
Oud 7 oktober 2008, 22:52   #248
Tavek
Banneling

Standaard

Schoonheidsideaal ? Vinden we gewoon niet instinctief mooi wat gezond is.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 13:17   #249
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En neen hoor, ik kan je verzekeren dat het in mijn omgeving, en ik heb heel wat vrienden en vriendinnen maar ik ben nu bezig over de losse kennissen het net de wat gezettere vrouwen zijn die altijd commentaar hebben als er een slank of mager persoon voorbij komt, maar eveneens als er een molliger persoon dan hun voorbijkomt ...
Mannen reageren in mijn ervaring meestal positief op slanke of magere vrouwen. Soms iets te ... Maar er zijn er ook die zeggen dat ze "liever ne pak hebben" meestal loopt er dan een ook wat minder slanke vriendin in de buurt.
Mensen reageren vooral negatief op mij op het moment dat ik in de buurt ben bij iemand die minder slank is. Het contrast tussen ons siert ons in zo'n geval beide niet. En sommige mensen hebben dan wel eens de beschaafdheid om ons 'de dikke en de dunne' te laten horen.
Dus als man met een BMI van 20 en zonder gezettte vriendin die over m'n schouder zou meekijken, heb ik recht van spreken. Mooi.

Ik ga ook geen magerdere mensen, die ondanks hun gezonde leefstijl, geen gram bijkomen veroordelen.

Waar ik méér problemen mee heb, is wanneer je gaat zeggen, dat mager het ideaal is, want dat is hetgene dat de marketing porteteert. Vooral als je dan nog gaat insinueren dat die marketingboys gewoon louter de algemeen geldende "perfectie" zouden overnemen.
Als je ziet hoeveel miljarden er omgaat in de vermageringsindustrie, dan mag je je wel vragen stellen bij de politiek van die marketingboys. We krijgen dagelijks reclame voorgeschoteld waarin we enerzijds dagelijks onze Big Mac moeten opwreten, om nadien reclame over vermageringsproducten te zien. We krijgen eerst reclame te zien over de nieuwe 4x4, om nadien reclame te zien over zogezegde duurzame agro-diesel van Total. etc...
Een mens wordt van het ene uiterste in het andere uiterste geslingerd. Als we maar genoeg consumeren, zou alles wel zomaar terug rechtgezet worden.
We zouden moeten pillen kopen om de kwalijke gevolgen van het vorige product te niet te doen.

Wat een man mooi vindt, hangt objectief vast met gezondheid. Dat is nu eenmaal genetisch zo gegroeid, dat een man zich meest aangetrokken voelt tot die vrouw die de meeste kans heeft om zijn kinderen ter wereld te zetten.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 13:22   #250
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Dus als man met een BMI van 20 en zonder gezettte vriendin die over m'n schouder zou meekijken, heb ik recht van spreken. Mooi.

Ik ga ook geen magerdere mensen, die ondanks hun gezonde leefstijl, geen gram bijkomen veroordelen.

Waar ik méér problemen mee heb, is wanneer je gaat zeggen, dat mager het ideaal is, want dat is hetgene dat de marketing porteteert. Vooral als je dan nog gaat insinueren dat die marketingboys gewoon louter de algemeen geldende "perfectie" zouden overnemen.
Als je ziet hoeveel miljarden er omgaat in de vermageringsindustrie, dan mag je je wel vragen stellen bij de politiek van die marketingboys. We krijgen dagelijks reclame voorgeschoteld waarin we enerzijds dagelijks onze Big Mac moeten opwreten, om nadien reclame over vermageringsproducten te zien. We krijgen eerst reclame te zien over de nieuwe 4x4, om nadien reclame te zien over zogezegde duurzame agro-diesel van Total. etc...
Een mens wordt van het ene uiterste in het andere uiterste geslingerd. Als we maar genoeg consumeren, zou alles wel zomaar terug rechtgezet worden.
We zouden moeten pillen kopen om de kwalijke gevolgen van het vorige product te niet te doen.

Wat een man mooi vindt, hangt objectief vast met gezondheid. Dat is nu eenmaal genetisch zo gegroeid, dat een man zich meest aangetrokken voelt tot die vrouw die de meeste kans heeft om zijn kinderen ter wereld te zetten.
Bravo, Jaantje.

En tussen al dat geslinger door gaat de Gezonde Mensch ook nog eens aan de litium vanwege stemmingschommelingen, moodswings en manische hyper-aanvallen.

Wat een MAN mooi vindt is dus een vrouw met tekenen/vormen van vruchtbaarheid.
Wel, dat anorexia schoonheidsmodel is een poging om die vrouw in zich te doden.
Het heeft iets pedofielerigs, dat kicken op mager: de vrouw heeft geen tits&ass meer, maar een jongenslijf, of ten minste dat van een pre-puberaal meisje.

Best goor als je het zo bekijkt, nee?
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 13:25   #251
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht

Van die enorm dikke vrouwen, dat is toch even lelijk als die magere sprieten van topmodellen ? Een vrouw moet normale proporties hebben om mooi te zijn. Dus: geen mager visgraat, en geen vet nijlpaard. Gewoon een lekkere meid waar pak aan is, met gevulde billen en borsten (liefst zonder cellulitis)
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 13:27   #252
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Schoonheidsideaal ? Vinden we gewoon niet instinctief mooi wat gezond is.
Ik heb het over het schoonheidsideaal dat de marketing ons oplegt. Dat is niet altijd gezond.
In Afrika bvb wordt de volslanke vrouw gezien als het ideaal dat iedereen 'moet' bereiken. In het westen is slankheid dan weer het voorgespiegelde ideaal en liefst ook nog het eeuwig jong blijvende lichaam. Botoxkuren ed zijn mi moeilijk te rijmen met gezondheid?

Ik heb eens gelezen dat mannen van nature vallen op vrouwen van wie de hip-taille ratio ongeveer 0.9 is (ik kan verkeerd zijn en 't kan omgekeerd zijn). Dat zou een teken zijn van vruchtbaarheid ofzo. Grote sprekende ogen en andere babykenmerken in het gezicht doen het ook goed. Ik denk dat ook dit te maken heeft met vruchtbaarheid? Dat is dus iets wat 'instinctief' mooi gevonden wordt.
Oud 8 oktober 2008, 13:27   #253
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:

Citaat:
Ik zei dat het opvallend was dat molligre mensen steeds commentaar hebben op hun slankere soortgenoten, maar wel steevast op dieet zijn. Dat leek me nogal contradictorisch en dat is nog iets anders.

Het lijkt me anderzijds ook sterk dat iemand met zwaar overgewicht een ander gaat aanraden zichzelf vet te mesten, tenzij dan uit één of ander nijd.

Inderdaad zeer straf
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 13:38   #254
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht

Ik mag het hopen. Want dat is net hetgene waartegen ik in deze thread protesteer.
Kim vindt het blijkbaar zeer oké en is er zelfs fier op om magere mensen uit te maken. Ze zijn volgens haar niet enkel superlelijk (dat is een oordeel, dat is menselijk dus dat mag ze zeggen, maar best niet in die mensen hun gezicht ), maar ze vindt ook dat ze ze mag naroepen dat ze een anorectisch uiterlijk hebben en ze eruitzien alsof ze niet meer gegeten hebben sinds hun vijfde.
Het spijt me zeer, maar ik walg van mensen die anderen pakken op hun uiterlijk. Er bestaat niets lager en goedkoper dan dat. Voor alle duidelijkheid het gaat hier om mensen uitmaken omdat ze te mager zijn, maar evengoed omdat ze in iemands ogen 'te dik zijn', een te korte of te lange nek hebben of eender wat.
De draagwijdte van dat soort uitspraken is ook enorm. Hordes mensen hebben complexen over hun lichaam en doen hun lichaam om die reden geweld aan, ze voelen zich slecht in hun vel, krijgen mogelijk een psychische stoornis hierdoor waardoor ze soms onomkeerbare schade aan zichzelf aanbrengen als je begrijpt wat ik bedoel enzoverder. Maar die mensen werden niet met die complexen geboren. Ze kregen die meestal slechts met dank aan de lagereschoolkinderen en pubers die vechten voor hun identiteit en weinig besef hebben van de mogelijke impact van hun kwetsende woorden... Ik ken enorm veel mensen die op die manier gekwetst zijn geraakt tot in het diepste van hun ziel en bij wijze van spreken twintig jaar later zich nog steeds de lelijkaard voelen waardoor ze zich verkeerd opstellen en ook op hun werk een makkelijk slachtoffer worden van pesten, enzovoort. Ik dacht dat het tot die groep beperkt bleef, maar blijkbaar zijn er veel mensen die voor eeuwig in dat stadium blijven hangen.

Maar het kadert nogal in de sfeer die ik tegenwoordig nog opmerk: magere mensen uitmaken voor het vuil van de straat mag, maar op mollige mensen mag je geen commentaar hebben. Die laatste groep zijn slachtoffers van hun lichaam en met name de consumptie-industrie, die eerste groep bestaat uit controlefreaks die het zichzelf allemaal hebben aangedaan en die als een kip zonder kop het schoonheidsideaal nalopen, ook al is dat ten koste van hun gezondheid. Als je mager bent wordt er ook nogal eens vanuit gegaan dat je iedere opmerking daarover opvat als een compliment, waardoor die nog rapper gedaan wordt. In mijn omgeving zijn het steevast zwaardere mensen die commentaar hebben op iemands slanke lijn. Omdat deze mensen meestal zelf op dieet zijn (soms itt de slanke persoon die ze menen te mogen nawijzen), is dit volgens mij een zelfbeschermingsmaatregel.

Citaat:

Mager is het ideaal dat de marketing ons in het westen propageert. Dat bedoelde ik. Je moet dat niet uit zijn context rukken en verheffen tot mijn ideaal of het ideaal dat ik persoonlijk gekozen heb om te verheffen tot wat het ideaal van de wereld zou moeten zijn.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 8 oktober 2008 om 13:45.
Oud 8 oktober 2008, 13:51   #255
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
-Te weinig eten heeft een negatieve invloed op het denkvermogen, omdat de hersenen te weinig energietoevoer krijgen.
-Ook psychologische problemen (die samengaan met het diëten) veroorzaken denkproblemen. Als iemand al haar gedachten vult met gedachten over eten en diëten, dan is er gewoon minder ruimte om aan belangrijkere thema's te denken.
...
Blijkbaar is normaal eten toch beter ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 13:56   #256
Groentje-18

Standaard

Ben je daar nu pas achter?

Of ga je nu weer een eigenschap van je demonstreren, terwijl ik hierboven net 1000x herhaald heb dat mensen die mager zijn niet noodzakelijk weinig of minder eten!!!!

(Misschien knoop in je zakdoek leggen? Dan onthou je het. )

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 8 oktober 2008 om 13:57.
Oud 8 oktober 2008, 14:03   #257
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ben je daar nu pas achter?

Of ga je nu weer een eigenschap van je demonstreren, terwijl ik hierboven net 1000x herhaald heb dat mensen die mager zijn niet noodzakelijk weinig of minder eten!!!!

(Misschien knoop in je zakdoek leggen? Dan onthou je het. )
Mensen die mager zijn ondanks ze eten wat ze willen, die kunnen daar zelf vaak niet veel aan doen. Ik was vroeger ook zo. Snoepen, vettig eten, het maakte allemaal niet uit, ik kwam geen gram bij.

1 tip voor als ge graag wat gezonde kilos bijkomt: sporten. Ik denk dat ik dit al vaak heb gesteld, maar ik blijf het herhalen Het is ook erg gezond om stress kwijt te spelen !
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 14:07   #258
Groentje-18

Standaard

Ik sport soms hoor.
Maar het probleem is dat het laagje vet dan verdwijnt (of nog dunner worden) en er spieren zichtbaar worden, dat vind ik lelijk. Maar het hangt er natuurlijk vanaf wat je doet. Soit, af en toe ga ik wel eens, als ik niet te lui ben want voor mij is het eerst een stukje fietsen.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 8 oktober 2008 om 14:08.
Oud 8 oktober 2008, 14:14   #259
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Waar het om draait is dat "mensen" die magerte promoten als zijnde "goed en gezond" gewoonweg schandalig zijn ...
Dus alle modeontwerpers die kleding maken gericht naar een mager publiek , alle boekjes die volstaan met artikels die bedoeld zijn om mensen een schuldgevoel te geven over hun lichaam , al die ziekelijk magere modellen op de catwalk (soms zelfs met een ziekelijk BMI van 16 en zo) en in de boekjes ...Dat moest verboden worden ... Ze zetten mensen onder druk om zich slecht in hun vel te voelen , terwijl onomstotelijk bewezen is dat het niet gezond is om mager te willen zijn ....
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 14:19   #260
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Waar het om draait is dat "mensen" die magerte promoten als zijnde "goed en gezond" gewoonweg schandalig zijn ...
Dus alle modeontwerpers die kleding maken gericht naar een mager publiek , alle boekjes die volstaan met artikels die bedoeld zijn om mensen een schuldgevoel te geven over hun lichaam , al die ziekelijk magere modellen op de catwalk (soms zelfs met een ziekelijk BMI van 16 en zo) en in de boekjes ...Dat moest verboden worden ... Ze zetten mensen onder druk om zich slecht in hun vel te voelen , terwijl onomstotelijk bewezen is dat het niet gezond is om mager te willen zijn ....
Slank zijn is meestal gezonder dan te zwaar zijn hoor manta.
Of denk je dat al die dieetproducten enkel en alleen maar als functie een schoonheidsideaal nastreven hebben?
Onslank zijn promoten als goed en gezond is nu ook niet zo snugger, maar het zal in deze tijden wel veel meer bijval oogsten...
En doe niet zo aub, denk je dat je persoonlijke aanvallen echt niet opvallen zo? Wat jij een ziekelijke BMI noemt, is voor mensen die ik ken een fantastisch gezonde BMI, dokter Manta.
En het is niet omdat iets in de boekjes staat, dat je het moet nadoen hé. Er zijn genoeg boekjes met mensen die volslank zijn en je ziet deze ook op tv, in het echte leven en overal. Daar nemen de mensen dan blijkbaar weer geen voorbeeld aan? De reclame voor fastfood, snoep, vettige snacks en noem maar op. Dat zou eigenlijk ook verboden moeten worden als je consequent zou willen zijn, gezond kan je dat ook allesbehalve noemen. Heb je enig idee hoeveel procent van de wereldbevolking leidt aan obesitas en met overgewicht en ongezonde voeding gerelateerde ziekten?!

Ik zie hier overigens maar één iemand onder druk gezet worden om zich slecht te voelen in zijn vel door jou, en dat ben ik, beste Manta. Ik hoop dat je daar fier op bent. Zo niet moet je misschien eens gaan nadenken over de boodschappen die je de wereld in wilt brengen...

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 8 oktober 2008 om 14:22.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be