![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Daar sluit ik me bij aan.
![]() |
#242 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlamingen die in Brussel wonen hebben geen fasiliteiten.
Ze wonen immers in een tweetalig gewest. Hun "toekomst" is op juridisch vlak grondwettelijk verzekerd. Wat in de praktijk natuurlijk niks wil zeggen ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een grondwet is voor discussie en interpretatie vatbaar en zoals u zelf zegt is de feitelijke toepassing van die Grondwet nog eens een ander verhaal. Laatst gewijzigd door solidarnosc : 13 november 2008 om 19:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Velen hopen er allezins op ooit als 'nieuwe Vlamingen' aanvaard te worden, maar zijn vooral bang voor (de propaganda van) het Vlaams Belang. Heel wat allochtonen (en zelfs behoorlijk wat Franstaligen) die zich een beetje informeren over het reilen en zeilen in dit land hebben mij al verklaard maar niet te begrijpen wat de toonaangevende Franstalige politici eigenlijk bezield. Zij doen alvast heel erg hun best om op een eventuele opsplitsing van België (en inlijving van Brussel bij een onafhankelijk Vlaanderen) voorbereid te zijn: zij leren in groten getale Nederlands, sturen hun kinderen bij voorkeur naar het Nederlandstalig onderwijs hier in Brussel, ... Het misprijzen voor 'les Belges' dat ik hier vaak mag ervaren, mag je ècht niet onderschatten, net zo min trouwens als de heimelijke (maar vaak ook uitgesproken) bewondering voor 'les Flamands' die zich ondanks een geschiedenis van achterstelling en miskenning hebben weten op te werken tot wat ze nu zijn en er in slagen het (schijn)heilig land der vaad'ren op z'n grondvesten te laten daveren. Wat mij een beetje bevreemdt, is het feit dat nogal wat moslims mij reeds toevertrouwden dat ze het eigenlijk slechts op één punt behoorlijk moeilijk hebben met het Vlaams Belang (ra ra ra ![]() Ik geef je op een blaadje dat vanaf het ogenblik dat Vlaams Belang (partijleiders èn militanten) een andere, meer realistische (minder veralgemenende) en respectvoller (minder schofferende) toon gaat aanslaan tegenover 'dé vreemdelingen' en 'dé islam', de verkiezingsuitslagen in het Brusselse en vèr daarbuiten bijzonder verrassend zullen zijn. Er zal in bepaalde kringen worden gesproken over 'de moeder aller zwarte zondagen', denk ik wel eens. Maar bon, voorlopig ziet het er niet naar uit dat dat feestje zal doorgaan. En dat heeft �*lles te maken met dat éne punt waarmee Vlaams Belang zichzelf buitenspel zet.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 13 november 2008 om 19:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ....dus waarom die toekomst op het spel zetten voor een paar miezerige burgemeesters. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
|
![]() Citaat:
![]() Burgemeesters die zich in Vlaanderen franstalig opstellen, of in Wallonie nederlandstalig (heel onwaarschijnlijk dus) zijn gewoon bezig met kinderachtige pesterijtjes. Daar wordt niemand beter van.
![]() |
![]() |
#247 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Interesse in de Nederlandse taal en Nederlandstalig onderwijs staat veelal los van hun mening over Vlamingen en hun visie op de toekomst van het land. Idem voor Frans. De enigste Vlaamse partij die stemmen trekt van anderstaligen in Brussel is Vlaams Belang en dat is niet omdat ze symphatiek doen tegen allochtonen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van heel deze communautaire discussie wordt niemand beter. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maingain is in het verleden al met minder akkoord gegaan om BHV te splitsen en het dossier te begraven. De Franstaligen zijn op zoek naar een voor hen eerbare exit maar de Vlaamse partijen (die over elkaar vallen in straffe taal en onverzettelijkheid rond dit dossier willen hen dit niet geven.) Laatst gewijzigd door solidarnosc : 13 november 2008 om 19:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=99257 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zweer je dat ze in groten getale op het Vlaams Belang zullen stemmen op het ogenblik dat het Vlaams Belang zijn 'islamofobie' achter zich weet te laten en er een goed geïntegreerde moslim in de partijleiding wordt opgenomen, om daadwerkelijk te tonen dat het Vlaams Belang niét gedoemd is om in het verdomhoekje waar ze zichzelf in werkten te blijven zitten kniezen. Dat zal leeuwenmoed vereisen, zowel van het Vlaams Belang als van de goed geïntegreerde moslim, maar ik zou tegen beide partijen in kwestie willen zeggen: wie niet waagt, niet wint.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat zou er in een in-een-grijs-verleden-model-staat-geweest-zijnde rechtsstaat eerbaarder kunnen zijn dan de Grondwet en de arresten van Raden van State en Arbitragehoven en beslissingen van parlementaire meerderheden zonder veel gekerm en gekrijs te aanvaarden? Wat zou er méér kunnen getuigen van een eerbare kosmopolitische houding dan het pleiten voor een versnelde integratie in het gewest waar iemand zich vestigt, o.a. door middel van het aanleren èn gebruiken van de plaatselijke officiële taal, en te streven naar een volwaardige tweetaligheid van het hoofdstedelijk gewest van het heilig land der vaad'ren waarvan zij ooit droomden? Wat zou er voor zo'n verstokte FDF-er eerbaarder kunnen zijn dan het liefdevol in zijn armen sluiten van zijn niet-Franstalige landgenoten en hen te verwelkomen als evenwaardige medeburgers, en blij te zijn met de kans dat hij van zo'n fijn volkske deel kan uitmaken, als hij maar een klein 'efforke' doet? Kan je je de paniek bij de rabiate anti-franskiljons al voorstellen mocht dhr. Maingain daadwerkelijk dié exit kiezen?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moest Maingain dat doen zou hij per definitie niet langer franskiljon zijn maar Flamand Francophone.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
|
![]() Citaat:
Nu, dat dubbele Brusselse bnp heeft alles vandoen met het hoofdstedelijk gegeven vh Brussels gewest. Neem dat weg , dan is Brussel zelfs geen reus meer met lemen voeten , maar een dwerg met lemen voeten, geen waterhoofd, maar een leeg hoofd.
![]() |
![]() |
#256 | |
|
![]() Citaat:
Is dergelijke houding typisch voor of ingebakken bij linkse zelfhaters en nestbevuilers?
![]() |
![]() |
#257 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is gewoon de realiteit en heeft niets met zelfhaat te maken, integendeel. In tegenstelling tot blijkbaar een meerderheid in Vlaanderen vind ik de toekomst van Brussel en het lot van de Brusselaars en met name Nederlandstalige belangrijker dan de vraag of Franstaligen al dan niet iedere keer naar het gemeentehuis moeten gaan om een vertaling te vragen voor hun Nederlandstalige brieven etc....
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 14 november 2008 om 12:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tja moest het allemaal zo simpel zijn waar een minderheid zich moet neerleggen met de wil van een meerderheid en zich maar moet aanpassen aan de meerderheid van een regio/streek/land waar ie woont dan zou er wereldwijd geen enkel etnisch/religieus/politiek of communautair conflict zijn. De realiteit -die men in Vlaanderen niet wil aanvaarden- is duidelijk anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Verder is het een HELE HELE GROTE persoonlijke ergernis van mij als wetenschappelijk opgeleid persoon wanneer mensen automatisch de waarheid in het midden willen leggen bij elk meningsverschil. De wereld is geen convexe schijf omdat er klojos zijn die hem plat willen noemen, ze is rond. Evolutie is niet een klein beetje waar, en de Holocaust is niet half gebeurd. Voor het ene zijn er wel degelijk aantoonbare bewijzen, voor het andere niet, integendeel. Als jij kant B verdedigt, wel geef dan ook de argumenten. Ik stel dat taalkundige agressie en uitbreidingsdrang (ofte jouw imperialisme) in dit land enkel van de Franstaligen is gekomen. Als jij zegt dat Vlamingen precies even schuldig zijn, hoor ik graag waarom. Als jij het Franstalige argument dat Vlaanderen haar grondgebied wil "zuiveren van anderstalige elementen" (jouw woorden) bijstaat, dan hoor ik graag waarom. De waarheid is dat je niet één voorbeeld zal kunnen geven van rechten die systematisch geschonden zijn (hoegenaamd een contrast met de Franstalige gewesten), en dat Vlaanderen bij uitstek de eerste plaats bekleedt in de begeleiding en integratie van immigranten en anderstaligen. Als je toch geen argumenten kan geven dan stel ik voor dat je ook je mening navenant herziet. |
|
![]() |
![]() |