Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 november 2008, 23:41   #241
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone Bekijk bericht
Wijs je me eens eventjes aan waar ik gezegd heb dat mopjes over joden 'racisme' zijn?
Als het géén racisme is mogen we die moppen dus vertellen ? Jij kan daar mee lachen ?
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2008, 23:46   #242
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Mensen die ècht problemen hebben, zoeken daar geen oplossing voor op een anoniem internetforum. Mensen die d�*t doen, zoeken alleen maar belangstelling.
Madam Irma weet alles ! Haar woord is wet, en zij vergist zich NOOIT !
Oud 13 november 2008, 23:47   #243
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Mens nog aan toe, leer misschien af en toe eens te relativeren
Ze heeft mischien een bezemsteel ingeslikt ?
Oud 13 november 2008, 23:48   #244

Karma's schermafbeelding

Standaard

depressief ... eigenlijk een maatschappelijke discussie. Er zijn namelijk heel veel mensen depressief. Een fenomeen van onze tijd? 'k Weet niet ... eigenlijk zou men moeten kunnen vergelijken met het verleden ... meer of minder?
Feit is dat depressie meestal een reden kent ... ondanks dat men het soms "goed" heeft is er toch een gevoel van "minderwaarde" of "nutteloosheid" met depressie als gevolg. Raar zou men zeggen maar ik vermoed dat het toch zijn oorsprong kent.
Geen eigenwaarde meer? Machteloosheid of gewoon ... een bodemloze put waar men in terecht is gekomen?
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2008, 23:48   #245
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Antisemitisme is verwerpelijk en valt niet te relativeren.
Ik ken er anders een paar goede, die Marrokkaansse collega's me vertelden
Oud 13 november 2008, 23:55   #246
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
depressief ... eigenlijk een maatschappelijke discussie. Er zijn namelijk heel veel mensen depressief. Een fenomeen van onze tijd? 'k Weet niet ... eigenlijk zou men moeten kunnen vergelijken met het verleden ... meer of minder?
Feit is dat depressie meestal een reden kent ... ondanks dat men het soms "goed" heeft is er toch een gevoel van "minderwaarde" of "nutteloosheid" met depressie als gevolg. Raar zou men zeggen maar ik vermoed dat het toch zijn oorsprong kent.
Geen eigenwaarde meer? Machteloosheid of gewoon ... een bodemloze put waar men in terecht is gekomen?
Veel mensen zien niet meer in met wat ze bezig zijn . Mensen hebben ook minder en minder invloed op wat hen overkomen kan. Vele bedreigingen hangen boven ons hoofd, en die niet tastbaar zijn, waar tegen men zich niet wapenen kan : vervuiling bvb, en de ziektes die dit meebrengt. Gelijk wie kan van de éne dag op de andere zijn (goedbetaalde) job kwijtspelen. Het straatbeeld verandert door de zich opvolgende vlagen immigranten, de mensen verliezen hun houvast, hun hoop op een betere toekomst, er zijn de risico's met bvb kernrampen, en dagelijks worden we door de media bestookt met onheilspellende berichten, enz enz . We zijn "welvarend" maar er is weinig stabiliteit bij deze welvaart, dat kan zeer snel allemaal verdwijnen, kijk maar naar de dagelijks groeiende hordes daklozen in Amerika, en nu ook in Engeland en Spanje...Je zou voor minder depressief worden.
Oud 14 november 2008, 00:19   #247

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Veel mensen zien niet meer in met wat ze bezig zijn . Mensen hebben ook minder en minder invloed op wat hen overkomen kan. Vele bedreigingen hangen boven ons hoofd, en die niet tastbaar zijn, waar tegen men zich niet wapenen kan : vervuiling bvb, en de ziektes die dit meebrengt. Gelijk wie kan van de éne dag op de andere zijn (goedbetaalde) job kwijtspelen. Het straatbeeld verandert door de zich opvolgende vlagen immigranten, de mensen verliezen hun houvast, hun hoop op een betere toekomst, er zijn de risico's met bvb kernrampen, en dagelijks worden we door de media bestookt met onheilspellende berichten, enz enz . We zijn "welvarend" maar er is weinig stabiliteit bij deze welvaart, dat kan zeer snel allemaal verdwijnen, kijk maar naar de dagelijks groeiende hordes daklozen in Amerika, en nu ook in Engeland en Spanje...Je zou voor minder depressief worden.
Ik weet niet of dit nu de echte reden van "depressie" is. Vraag het me soms eerlijk gezegd af. Depressie is eigenlijk "uitzichtloosheid" vermoed ik. En dat in een tijd (hier in het Westen dan toch) waar alles zo relatief goed geregeld is. Ik denk eerder dat het een vorm is van een gevoel van "nutteloosheid". Men kan bijvoorbeeld zijn/haar leven heel goed georganiseerd hebben en alles hebben dat men wil maar toch in een depressie geraken.
Onlangs was er een studie (was op het nieuws enige tijd geleden) die uitmaakte dat "antidepressiva" (waarschijnlijk verkeerd gespeld) eigenlijk niet veel resultaten boekt. In die studie maakte men uit dat mensen (in depressieve staat weliswaar) met een placebo zowat evenveel "vooruitgang" boeken als mensen die daadwerkelijk de medicijn toegediend kregen. Zegt toch wel iets. Het is dus eigenlijk het gedacht dat het hem doet.
Er zijn bijvoorbeeld heel veel depressieve mensen in de Scandinavische landen en toch is dat een regio waar heel wat wordt gedaan voor het welzijn van de mens.
Zou het dus niet kunnen zijn dat ... hoe meer er voor de mensheid wordt gedaan ... hoe nuttelozer men zichzelf voelt?
Oud 14 november 2008, 00:22   #248
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet niet of dit nu de echte reden van "depressie" is. Vraag het me soms eerlijk gezegd af. Depressie is eigenlijk "uitzichtloosheid" vermoed ik. En dat in een tijd (hier in het Westen dan toch) waar alles zo relatief goed geregeld is. Ik denk eerder dat het een vorm is van een gevoel van "nutteloosheid". Men kan bijvoorbeeld zijn/haar leven heel goed georganiseerd hebben en alles hebben dat men wil maar toch in een depressie geraken.
Onlangs was er een studie (was op het nieuws enige tijd geleden) die uitmaakte dat "antidepressiva" (waarschijnlijk verkeerd gespeld) eigenlijk niet veel resultaten boekt. In die studie maakte men uit dat mensen (in depressieve staat weliswaar) met een placebo zowat evenveel "vooruitgang" boeken als mensen die daadwerkelijk de medicijn toegediend kregen. Zegt toch wel iets. Het is dus eigenlijk het gedacht dat het hem doet.
Er zijn bijvoorbeeld heel veel depressieve mensen in de Scandinavische landen en toch is dat een regio waar heel wat wordt gedaan voor het welzijn van de mens.
Zou het dus niet kunnen zijn dat ... hoe meer er voor de mensheid wordt gedaan ... hoe nuttelozer men zichzelf voelt?
Ik vraag mij dan af of er in arme landen, waar oorlogen zijn en zo, mensen evenveel zelfmoord plegen als in de westerse welvarende landen ?
Oud 14 november 2008, 00:26   #249

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vraag mij dan af of er in arme landen, waar oorlogen zijn en zo, mensen evenveel zelfmoord plegen als in de westerse welvarende landen ?
Da's een hele goede vraag en een onderzoek wel waard.
Oud 14 november 2008, 02:14   #250
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Als holocaustmopjes betekent dat je een anti-semniet bent, dan ken ik wel een paar professoren die op het matje geroepen moeten worden.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2008, 06:47   #251
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als het géén racisme is mogen we die moppen dus vertellen ? Jij kan daar mee lachen ?
Wat een bizarre conclusie... Er scheelt iets aan jouw logica, vrees ik.
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2008, 08:09   #252
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wordt in de put zitten ook niet gemakkelijk als depressie omschreven?

een echte depressie is een ziekte, meestal weinig te maken met het gemoed van de persoon, dacht ik.
Oud 14 november 2008, 08:09   #253
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Als holocaustmopjes betekent dat je een anti-semniet bent, dan ken ik wel een paar professoren die op het matje geroepen moeten worden.
langs alle kanten wordt humor aangevallen, we gaan zure tijden tegemoet.
Oud 14 november 2008, 08:50   #254
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
langs alle kanten wordt humor aangevallen, we gaan zure tijden tegemoet.
Lachen met de miserie van anderen is geen humor. Zolang de Vlamingen dat niet leren, zal hun 'humor-niveau de platvloersheid nooit overstijgen.
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2008, 08:54   #255
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lachen met de miserie van anderen is geen humor. Zolang de Vlamingen dat niet leren, zal hun 'humor-niveau de platvloersheid nooit overstijgen.
dat is net wel humor, hoe graag jij het ook zou willen verbieden.
satire is echt al eeuwenoud hoor, dat is, echt waar, niet van deze tijd alleen, laat staan alleen van de Vlamingen.
Oud 14 november 2008, 09:50   #256
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een bizarre conclusie... Er scheelt iets aan jouw logica, vrees ik.
Iedereen zal wel iets hebben dat scheelt zeker ? Wat is het bij jou ? Semietische genen mischien ? (niet boos worden, hé, is maar een grapje )
Oud 14 november 2008, 09:52   #257
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij bent precies niet op de hoogte hoeveel moppen dat de joden over hun eigen miserie gemaakt hebben ! Laat humor nu net een middel zijn om depressie tégen te gaan. Om de miserie te verdragen .
Oud 14 november 2008, 09:55   #258
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dat is net wel humor, hoe graag jij het ook zou willen verbieden.
satire is echt al eeuwenoud hoor, dat is, echt waar, niet van deze tijd alleen, laat staan alleen van de Vlamingen.
Inderdaad, lachen word er meestal met dingen gedaan die andere mensen overkomen. Dat gaat van kleine ongemakjes (uitglijden in de modder bvb) tot echte rampzalige dingen, en zoals ik net zei, de slachtoffers zelf zijn dikwijls niet de laatsten om er mee te lachen .
Oud 14 november 2008, 09:59   #259
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Weer die zelfhaat ! Mens, jij bent duidelijk nooit uit je dorp gekomen ! Maak eens een reisje in gelijk welk ander land, en het zal je dan snel duidelijk worden, dat wat jij platvloersheid noemt universeel is.
Oud 14 november 2008, 10:17   #260
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weer die zelfhaat ! Mens, jij bent duidelijk nooit uit je dorp gekomen ! Maak eens een reisje in gelijk welk ander land, en het zal je dan snel duidelijk worden, dat wat jij platvloersheid noemt universeel is.
*strike*
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be