Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Steunt u dit voorstel?
Ja, daar zit wat in 14 82,35%
Nee, laten wij de oorlog met wapens verder zetten 3 17,65%
Aantal stemmers: 17. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 2 december 2008, 17:37   #241
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Je kunt zoveel geschriften lezen als je wilt, jaren zelfs, zonder ook maar enigszins wijzer te worden.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2008, 17:41   #242
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Neen, het is een goed staaltje van de voordelen afwegen tegen de nadelen, zonder iets immoreels te doen. Het heet having your cake, and eating it too.
Dat is nou net iets dat ik niet doe.
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2008, 17:42   #243
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hotschizodiscocop Bekijk bericht
Dat is nou net iets dat ik niet doe.
U doet alles op blinde intuïtie? Succes daarmee dan maar.
Oud 2 december 2008, 17:48   #244
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Zonder toevoeging copy-pasten is trouwens niet toegelaten op dit forum, ook niet uit de heilige vod.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2008, 17:49   #245
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U doet alles op blinde intuïtie? Succes daarmee dan maar.
Correctie, ik doe alles op zienende intuïtie. Bedankt, het lukt me aardig goed.
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2008, 18:09   #246
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Zonder toevoeging copy-pasten is trouwens niet toegelaten op dit forum, ook niet uit de heilige vod.
Als je de kans zou grijpen, dan zou je mij zelfs de mond kunnen snoeren !

En nu rap, rap, op het driehoekje drukken !

Laatst gewijzigd door Lincoln : 2 december 2008 om 18:10.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2008, 21:37   #247
straddle
Europees Commissaris

Standaard

van realisme ook niet veel kaas gegeten hier zie ik: "de islam een ultimatum stellen". wat een onzin.

hoe gaat ge dat doen? de lokale imam een papierke geven en dan met uw cafemakkers/groot bakkes met kiekeborst dat ultimatum gaan afdwingen bij dezelfde imam?

ge kunt de door u gehate islam eerder laten verdwijnen door een beter alternatief aan de massa aan te bieden, een voorbeeld te stellen.

maar blijkbaar slaagt het westen daar totaal niet in want de rest van de wereld is niet echt onder de indruk van de westerse cultuur zoals die nu aan het afglijden is naar puur materialisme, decadentie en normenverlies; integendeel, de islam wint globaal onnoemlijk veel aanhangers bij. elke dag.
Oud 2 december 2008, 21:39   #248
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
van realisme ook niet veel kaas gegeten hier zie ik: "de islam een ultimatum stellen". wat een onzin.

hoe gaat ge dat doen? de lokale imam een papierke geven en dan met uw cafemakkers/groot bakkes met kiekeborst dat ultimatum gaan afdwingen bij dezelfde imam?

ge kunt de door u gehate islam eerder laten verdwijnen door een beter alternatief aan de massa aan te bieden, een voorbeeld te stellen.

maar blijkbaar slaagt het westen daar totaal niet in want de rest van de wereld is niet echt onder de indruk van de westerse cultuur zoals die nu aan het afglijden is naar puur materialisme, decadentie en normenverlies; integendeel, de islam wint globaal onnoemlijk veel aanhangers bij. elke dag.
Mensen zoals u, die hun eigen cultuur haten, en niet kunnen wachten onze vrijheid te kunnen verkopen, verdienen het naar een Islamitische dictatuur te worden verscheept.

We zien hoe het er met normen en waarden voorstaat in dat soort landen. Zo was het vroeger hier. Sommige mensen hebben niets anders in hun hoofd dan nostalgie. Eigenlijk is het heel zielig.
Oud 2 december 2008, 21:47   #249
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mensen zoals u, die hun eigen cultuur haten, en niet kunnen wachten onze vrijheid te kunnen verkopen, verdienen het naar een Islamitische dictatuur te worden verscheept.

We zien hoe het er met normen en waarden voorstaat in dat soort landen. Zo was het vroeger hier. Sommige mensen hebben niets anders in hun hoofd dan nostalgie. Eigenlijk is het heel zielig.
Nu verwonder je me toch!!

Probleempje met mensen die niet hetzelfde denken als jij?

Laatst gewijzigd door filosoof : 2 december 2008 om 21:47.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2008, 21:48   #250
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Nu verwonder je me toch!!
Probleempje met mensen die niet hetzelfde denken als jij?
Uh, nee? Het lijkt me toch logisch dat iemand die op een naïeve manier over onze normen en waarden spreekt eens moet leren hoe het elders zit? (zeker als dat 'elders' hetgeen is wat wordt opgehemeld)
Oud 2 december 2008, 21:57   #251
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Uh, nee? Het lijkt me toch logisch dat iemand die op een naïeve manier over onze normen en waarden spreekt eens moet leren hoe het elders zit? (zeker als dat 'elders' hetgeen is wat wordt opgehemeld)
Jij leest mogelijk meer in die post dan erin staat.
Oud 2 december 2008, 21:58   #252
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Jij leest mogelijk meer in die post dan erin staat.
Reading between the lines, èh?
Oud 2 december 2008, 22:12   #253
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Boneheads zoals u, met elk gebrek aan inzicht en een onverbeterlijke drang om alles en iedereen direct in een hokje te stoppen en te beoordelen vanuit een super eng en beperkt leefwereldje - dat is duidelijk het geval bij u, daar twijfel ik geen moment aan- daar zullen we ook helemaal niet mee vooruitkomen.

Om te beginnen, waar haalt ge het dat ik mijn eigen cultuur haat. Ja, als ik zo'n idiots zoals u bezig hoor, dan kan een mens beginnen twijfelen. Gij zijt niet anders dan de evenknie van die op de borst kloppende fanatieke hamasaanhangers. Met het verschil dat jij veel geblaat en weinig wol bent terwijl die kerels direct willen sterven voor hun zaak.

Ik sta helemaal niet bekend hier als een islam lover - integendeel- maar in deze draad denk gewoon strategisch en neutraal, maar zelfs dat had ge niet door. Ge moest zonodig direct met een onnozel klisjee afkomen. Zielig.

Als ge uwe zo gehate islam eruit wilt kieperen, dan moet ge dat in elk geval niet doen zoals we nu bezig zijn. Punt uit. Het zal u nooit lukken op deze manier. That's my point.

Citaat:
Dat mes snijdt langs twee kanten en alles is relatief. Wij zijn geen haar beter. Overal onze democratie gaan opdringen en rechtvaardigheid verkondigen, maar wel de grootste smeerlappen en dictators in die moslim wereld ondersteund te hebben uit eigenbelang en geldgewin. Waar slaat dat op?

Natuurlijk dat die mensen naar hun godsdienst grijpen als politiek wapen.
Oud 2 december 2008, 22:17   #254
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Boneheads zoals u, met elk gebrek aan inzicht en een onverbeterlijke drang om alles en iedereen direct in een hokje te stoppen en te beoordelen vanuit een super eng en beperkt leefwereldje - dat is duidelijk het geval bij u, daar twijfel ik geen moment aan- daar zullen we ook helemaal niet mee vooruitkomen.

Om te beginnen, waar haalt ge het dat ik mijn eigen cultuur haat. Ja, als ik zo'n idiots zoals u bezig hoor, dan kan een mens beginnen twijfelen. Gij zijt niet anders dan de evenknie van die op de borst kloppende fanatieke hamasaanhangers. Met het verschil dat jij veel geblaat en weinig wol bent terwijl die kerels direct willen sterven voor hun zaak.

Ik sta helemaal niet bekend hier als een islam lover - integendeel- maar in deze draad denk gewoon strategisch en neutraal, maar zelfs dat had ge niet door. Ge moest zonodig direct met een onnozel klisjee afkomen. Zielig.

Als ge uwe zo gehate islam eruit wilt kieperen, dan moet ge dat in elk geval niet doen zoals we nu bezig zijn. Punt uit. Het zal u nooit lukken op deze manier. That's my point.

Citaat:
Dat mes snijdt langs twee kanten en alles is relatief. Wij zijn geen haar beter. Overal onze democratie gaan opdringen en rechtvaardigheid verkondigen, maar wel de grootste smeerlappen en dictators in die moslim wereld ondersteund te hebben uit eigenbelang en geldgewin. Waar slaat dat op?

Oud 2 december 2008, 22:43   #255
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincoln Bekijk bericht
Als je de kans zou grijpen, dan zou je mij zelfs de mond kunnen snoeren !

En nu rap, rap, op het driehoekje drukken !
Laat dat nu net een van de fundamentele verschillen zijn. De verdedigers van uw geloof zouden staan aanschuiven om, bij afwijkende meningen dan de hunne, op het driehoekje te drukken of zelfs verder, muilkorfwetten te stemmen. Maar wees gerust, indien de kans zich zou voordoen, zouden er genoeg aanschuiven om uw islam en zijn aanhangers buiten Europa te stampen, meer nog, de planeet af.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2008, 22:48   #256
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik gaf een algemeen advies. Ik dacht trouwens dat de toon van mijn repliek wel gepast was, maar blijkbaar houdt u er wel een genuanceerdere kijk op na.
Citaat:

Ik vind dat helemaal niet zo logisch. Maar goed. Ik sta toch niet achter mijn politici, dus in hoeverre kan je spreken over 'wij'?

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 2 december 2008 om 22:48.
Oud 2 december 2008, 23:33   #257
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik gaf een algemeen advies. Ik dacht trouwens dat de toon van mijn repliek wel gepast was, maar blijkbaar houdt u er wel een genuanceerdere kijk op na.
Jij was niet zo algemeen (wel veralgemenend) , jij was eerder persoonlijk en vrij aggressief... wat is deze repliek anders? :

Citaat:

U neemt dus aan dat wat ik oorspronkelijk zei, een aggressief en persoonlijk antwoord verdiende. Waarom is mij een raadsel.

En eigenlijk toon je daarmee goed aan wat ik bedoel: met zo'n toon van "dialoog" ga je nooit veel resultaten bekomen. Zeker niet bij de islam aanhangers. Het heeft enkel een averechts effect. Het werk provocerend en het ontaardt sowieso in confrontatie.

Verwachten en/of eisen dat een mohammedaan of arabier jou manier van dialoog moet aanhouden in bilaterale onderhandelingen is ook weinig realistisch.

Citaat:
Ik vind dat helemaal niet zo logisch. Maar goed. Ik sta toch niet achter mijn politici, dus in hoeverre kan je spreken over 'wij'?
Net zoals ook zovele moslims niet achter de terroristen staan, maar toch van hun midden oosten cultuur houden. Dus in hoeverre kan je dan spreken van "de moslims een ultimatum stellen"...

.
Oud 2 december 2008, 23:35   #258
Eichmann
Banneling

Standaard

Citaat:

Ho ho, wat krijgen we nou? Heeft er iemand je account gehackt mss?
Eichmann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2008, 23:36   #259
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij was niet zo algemeen (wel veralgemenend) , jij was eerder persoonlijk en vrij aggressief... wat is deze repliek anders? :
Volgens mij was ik niet aan het veralgemenen.
Citaat:
U neemt dus aan dat wat ik oorspronkelijk zei, een aggressief en persoonlijk antwoord verdiende. Waarom is mij een raadsel.

En eigenlijk toon je daarmee goed aan wat ik bedoel: met zo'n toon van "dialoog" ga je nooit veel resultaten bekomen. Zeker niet bij de islam aanhangers. Het heeft enkel een averechts effect. Het werk provocerend en het ontaardt sowieso in confrontatie.
Zoals u weet, kunnen mij andermans tere gevoelens niet zoveel schelen. Mensen moeten maar over zichzelf heenkomen.
Citaat:
Net zoals ook zovele moslims niet achter de terroristen staan, maar toch van hun midden oosten cultuur houden. Dus in hoeverre kan je dan spreken van "de moslims een ultimatum stellen"...
Islamitisch terrorisme wordt uitgevoerd in de naam van de Islam, door moslims, en wordt gerechtvaardigd met hun Geschriften. Dat niet elke moslim erachter staat betekent niet dat het niet Islamitisch is.
Oud 2 december 2008, 23:37   #260
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann Bekijk bericht
Ho ho, wat krijgen we nou? Heeft er iemand je account gehackt mss?
Eichmann waarschijnlijk.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be