![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Staatssecretaris
|
![]() Waar in de bijbel staat dat de mens 6000 jaar oud is en dat de aarde veel ouder is?
In genesis zie ik hier niets over staan.... Kan u mij de exacte passage geven waar u dit uit afleid?
![]() |
#242 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
op basis van de stamboomvermelding van jezus (vrede zij met hem) in het mattheusevangelie kunnen we een lijst maken met de voorvaderen van jezus tot en met abraham. twee plezante details: 1. de lijst toont een stamboom van jozef, hoewel de christenen toch duidelijk volhouden dat jozef niet de vader van jezus is. 2. lucas geeft in 3:23-38 ook een stamboom van jezus op, zij het een totaal verschillende. nu ja, de stamboom volgens matheus wordt dus als uitgangspunt gebruikt. in oudtestamentische literatuur kan men van elk van de veronderstelde voorvaderen van jezus (vrede zij met hem) ongeveer de leeftijd vinden waarop hun zoon werd geboren. telt men al die leeftijden bij mekaar, dan komt men (binnen een zekere marge) uit aan 4000 jaar tussen adam en jezus. tel daar de twee duizend jaar bij die verliepen tussen de tijd van jezus en vandaag, en je komt op zesduizend jaar uit. tot nu toe heb ik altijd gemerkt dat zij die deze chronologie letterlijk opvatten, ook de zes scheppingsdagen letterlijk nemen. het is dus de eerste keer dat ik in contact kom met iemand die wel in de zesduizend jaar sinds adam gelooft, maar niet in de veronderstelling dat de aarde maar vijf dagen ouder is dan de eerste mens. dit is voor mij dus ook nieuw. stel dat we aanvaarden dat we bij bijbelstudie zelf vers per vers mogen beslissen wat we letterlijk en wat we figuurlijk interpreteren (of wat we voor het gemak negeren) dan (en alleen dan) is de gedachte van een jonge mens (6000 jaar) op een oude aarde schriftuurlijk te onderbouwen. we moeten dan wel kiezen om:
vrede, redwasp
DENK EROM: EIGEN KARMA EERST! ALTIJD, OVERAL! Laatst gewijzigd door redwasp : 3 juli 2009 om 13:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |||
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
Citaat:
in veel gevallen (ik wil niet veralgemenen) is dit een vorm van nep-spiritualiteit. het individu in zijn afgescheidenheid (de individuele consument, eigenlijk) wordt als centrum van die hele new-age gezien. uit heel wat religieuze tradities worden leuk klinkende elementen gehaald, die vooral niet te moeilijk zijn. op basis daarvan wordt het nirvana beloofd, en wel binnen de paar weken. echte spiritualiteit is niet instant en ook niet gemakkelijk. echte spiritualiteit is een methode om het ego te verslaan en zo zijn ware identiteit als deel van de mensheid in te zien. echte spiritualiteit wordt beleefd in verbondenheid met een gemeenschap, niet in de individualiteit van het consumentisme. wat vooral belangrijk is: echte spiritualiteit is gratis. Citaat:
vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#244 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Bedankt voor de uitleg.
![]() |
![]() |
#246 |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
bedank mij niet, bedank die ene die mij schiep. vrede, redwasp
![]() |
#247 |
Staatssecretaris
|
![]() Gebruikt gij drugs ofzo? Altijd zo zweverig...
![]() |
#248 |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
nee, 't zal aangeboren zijn vrees ik. mijn drug is de liefde, het verlangen, de zoete pijn van het eenzaam bij mijn schepper zijn. ik weet dat dit niet zo �* la mode is de dag van vandaag, maar modetrends komen en gaan. de liefde en de extase in gods vreugde blijven altijd bestaan, incha'allah. vrede, redwasp
![]() |
#250 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De wetenschappelijke en bijbelse berekening dat het allemaal ongeveer 6000 jaar is is als volgt opgebouwd: Abraham leefde 2000 jaar voor Christus, dus = 4000 jaar geleden. Dat twijvelt niemand (ook niet wetenschappers). Er is bovendien een genealogische lijst van Abraham (die helemaal terug gaat naar Adam) en die duurt 2000 jaar. Kortom 4000 + 2000 = 6000 Dit bijbelse rekensommetje is in overeenkomst met nagenoeg alle aanwijzingen in (de wetenschappelijke studie van) de natuur: Evidence for a Young World |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#254 |
Burgemeester
|
![]() Die heb ik allemaal al weerlegt gezien. Met dank aan de site van Talkorigins die reeds vele prijzen heeft gewonnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |