Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 augustus 2009, 14:29   #241
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Ok, veronderstellende dat U mij hier heeft weten overtuigen. Wat is dan de stap die we nu moeten nemen?
Eerst en vooral moet u beginnen te beseffen dat "we" niet bestaat.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2009, 14:41   #242
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Eerst en vooral moet u beginnen te beseffen dat "we" niet bestaat.
Dan hoeven er dus ook geen jagers te komen om een bepaalde 'we' met alles wat daar aan vast hangt te verdedigen...
Oud 5 augustus 2009, 14:52   #243
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan hoeven er dus ook geen jagers te komen om een bepaalde 'we' met alles wat daar aan vast hangt te verdedigen...
Zelfs bij de jagers spreken we dikwijls niet dezelfde taal, laat staan dat er 6 miljoen Vlamingen dat doen...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2009, 14:58   #244
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Zelfs bij de jagers spreken we dikwijls niet dezelfde taal, laat staan dat er 6 miljoen Vlamingen dat doen...
Toch zou U dus juist wel moeten weten dat idividualisme onvaak rijmt met militarisme. Net zoals dus vrijwel iedere militaire doctrine uitgaat van de creatie van het zo merkwaardig merkbare groepsgevoel. Of hebben ze U dat niet bijgebracht tijdens Uw mif?

Een identitair discours gaat niet over punten en komma's, het dient meningen te overstijgen net zoals de uitvoering van Uw militaire ambt dat immer dient te beogen.

'To serve.'

Maar daarmee heb ik nog geen antwoord op mijn vraag aan nestor.

Laatst gewijzigd door dominatrix : 5 augustus 2009 om 14:59.
dominatrix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2009, 15:23   #245
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Met 37% van de stemmen zou ik toch maar niet zo hoog van de toren blazen. De traditionele, meer Belgisch gezinde partijen kaapten vooralsnog geen stem weg van het Vlaams nationalisme. Hoe je het ook draait of keert. Komt er natuurlijk nu op aan dat Vlaamse nationalisme ook als dusdanig te verkondigen...

En systeemke, zo groggy liggen we niet, we zijn levend en wel.
Die 37% bent u gaan halen in fantasialand.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2009, 15:36   #246
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht

Klopt! Onder de eerste roetjsbaan meteen aan Uw rechterzijde als Uw het park binnenkomt!

Maar omdat ik Uw problemen met het aannemen van wat ik zeg erken, of omdat ik nu eenmaal Uw sceptische houding aanvaard laat ik daarom eens even het woord aan wat andere 'heren van stand':

"Over de verkiezingen is ondertussen al vreselijk veel gezegd en geschreven. Maar om het belangrijkste resultaat loopt men meestal in een wijde boog heen. En dat is natuurlijk de absolute recordscore van de Vlaams-nationale partijen. Vlaams Belang (15,3 procent) en N-VA (13,1 procent) halen samen 28,4 procent. Nog nooit hebben de partijen van de Vlaams-nationale ‘familie’ zoveel Vlaamse kiezers kunnen bekoren. Het Vlaams Nationaal Verbond (VNV) haalde op zijn hoogtepunt in 1939 slechts 15 procent. De Volksunie piekte in 1971 met 18,8 procent en in 2004 bereikte het Vlaams Belang 24,1 procent. Als we vandaag ook de stemmen voor SLP (1,1 procent) en LDD (7,6 procent) meetellen, dan komen we zelfs aan een nooit geziene monsterscore van 37,1 procent voor uitgesproken Flamingantische partijen." Professor Bart Maddens daags na de verkiezingen in De Standaard.

Sta me toe er nog een paar te geven. Omwille van de beeldvorming.

"Het verhaal van de Belgische staat die het Vlaamse volk wurgt, doet uitstekend dienst. Het is een verhaal dat toekomstgericht en rationeel klinkt, en zich dus onttrekt aan versleten clichés van het romantische flamingantisme."
Marnix Beyen (docent geschiedenis Universiteit Antwerpen) over nieuwe Vlaamsgezindheid - De Morgen - 10-06-2009

"De verkiezingsuitslagen in noord en zuid vertoonden geen enkel gemeenschappelijk kenmerk: België is twee landen... Het federale belang kan wel eens ingeroepen worden als één argument, maar domineert niet meer. Het federale niveau kan niets meer opleggen. "
Guy Tegenbos over de kloof - De Standaard - 12-06-2009

"Tegenwoordig zijn alle partijen Vlaams-nationalistisch... Er bestaan geen Belgische politieke partijen meer. Allemaal zijn ze op regionaal niveau georganiseerd. Op die manier schrijven alle Vlaamse partijen zich de facto in het proces van een Vlaamse natievorming in."
Bruno De Wever (Universiteit Gent) over Vlaams-nationale partijen - Knack - 17-06-2009

Laatst gewijzigd door dominatrix : 5 augustus 2009 om 15:53.
Oud 5 augustus 2009, 16:08   #247
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onze beste Fieseler heeft er in ieder geval de laatste eeuw meer redenen toe gehad dan om het even welke Belgicist.
Ik laat me goed gaan.
Ook op de Luikse kerstmarkt waar de Champagne rijkelijk vloeit in combinatie met foie gras en uienconfituur.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2009, 16:10   #248
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik laat me goed gaan.
Ook op de Luikse kerstmarkt waar de Champagne rijkelijk vloeit in combinatie met foie gras en uienconfituur.
Laat het U smaken! Af en toe een groen appeltje is daar heel lekker bij!
Oud 5 augustus 2009, 16:47   #249
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik laat me goed gaan.
Sans oublier le peket, les boulettes �* la sauce Liègeoise, les lacquements, les gaufres de Liège, les barbapapas, les pommes d'amour etc sur la foire d' octobre,....si c'est nécessaire d' attendre aussi longtemps, parce que si la Flandre devient indépendante avant octobre, on peut evidemment commencer les festivités plus tôt.
Oud 5 augustus 2009, 17:06   #250
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Klopt! Onder de eerste roetjsbaan meteen aan Uw rechterzijde als Uw het park binnenkomt!

Maar omdat ik Uw problemen met het aannemen van wat ik zeg erken, of omdat ik nu eenmaal Uw sceptische houding aanvaard laat ik daarom eens even het woord aan wat andere 'heren van stand':

"Over de verkiezingen is ondertussen al vreselijk veel gezegd en geschreven. Maar om het belangrijkste resultaat loopt men meestal in een wijde boog heen. En dat is natuurlijk de absolute recordscore van de Vlaams-nationale partijen. Vlaams Belang (15,3 procent) en N-VA (13,1 procent) halen samen 28,4 procent. Nog nooit hebben de partijen van de Vlaams-nationale ‘familie’ zoveel Vlaamse kiezers kunnen bekoren. Het Vlaams Nationaal Verbond (VNV) haalde op zijn hoogtepunt in 1939 slechts 15 procent. De Volksunie piekte in 1971 met 18,8 procent en in 2004 bereikte het Vlaams Belang 24,1 procent. Als we vandaag ook de stemmen voor SLP (1,1 procent) en LDD (7,6 procent) meetellen, dan komen we zelfs aan een nooit geziene monsterscore van 37,1 procent voor uitgesproken Flamingantische partijen." Professor Bart Maddens daags na de verkiezingen in De Standaard.

"Het verhaal van de Belgische staat die het Vlaamse volk wurgt, doet uitstekend dienst. Het is een verhaal dat toekomstgericht en rationeel klinkt, en zich dus onttrekt aan versleten clichés van het romantische flamingantisme."
Marnix Beyen (docent geschiedenis Universiteit Antwerpen) over nieuwe Vlaamsgezindheid - De Morgen - 10-06-2009

"De verkiezingsuitslagen in noord en zuid vertoonden geen enkel gemeenschappelijk kenmerk: België is twee landen... Het federale belang kan wel eens ingeroepen worden als één argument, maar domineert niet meer. Het federale niveau kan niets meer opleggen. "

"Tegenwoordig zijn alle partijen Vlaams-nationalistisch... Er bestaan geen Belgische politieke partijen meer. Allemaal zijn ze op regionaal niveau georganiseerd. Op die manier schrijven alle Vlaamse partijen zich de facto in het proces van een Vlaamse natievorming in."
Bruno De Wever (Universiteit Gent) over Vlaams-nationale partijen - Knack - 17-06-2009
Ja maar goed, maar zo vangt men elke kat natuurlijk. Zo kan ik ook beginnen. Niet elke Vlaamsvoelende mens is Vlaams-nationalist. Ik las vandaag nog in de Humo ,in een interview met de vrouw van premier Van Rompuy, dat ze wel vlaamsgezind was (en de Franstaligen weten dat maar al te best), maar dat ze zich ook Belg voelde. En wat u allemaal schrijft over de Federale staat, is perfect de normale gang van zaken in een gefederaliseerd land. De deelstaten krijgen meer macht en de federale staat verliest macht. Dat is zo in elke federale staat. Niets bijzonders aan. En als de staat nog meer gefederaliseerd wordt, gaat de federale staat nog meer aan macht inboeten aan de deelstaten.

Nu, dit gezegd zijnde, mogen Fortis en Dexia en zeker de KBC zich gelukkig achten dat er nog een federale staat is geweest die hen bijgesprongen is, want anders waren veel, hèèl veel Vlamingen hun geld kwijt. Want Olijke Bart Dewever en Grimmige Filip Dewinter mogen dan wel altijd een grote mond opzetten, maar de spaarboekjes van de werkende Vlamingen zouden ze toch niet kunnen gered hebben. Of wel soms.

Laatst gewijzigd door system : 5 augustus 2009 om 17:16.
Oud 5 augustus 2009, 17:23   #251
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja maar goed, maar zo vangt men elke kat natuurlijk. Zo kan ik ook beginnen. Niet elke Vlaamsvoelende mens is Vlaams-nationalist. Ik las vandaag nog in de Humo ,in een interview met de vrouw van premier Van Rompuy, dat ze wel vlaamsgezind was (en de Franstaligen weten dat maar al te best), maar dat ze zich ook Belg voelde. En wat u allemaal schrijft over de Federale staat, is perfect de normale gang van zaken in een gefederaliseerd land. De deelstaten krijgen meer macht en de federale staat verliest macht. Dat is zo in elke federale staat. Niets bijzonders aan. En als de staat nog meer gefederaliseerd wordt, gaat de federale staat nog meer aan macht inboeten aan de deelstaten.

Nu, dit gezegd zijnde, mogen Fortis en Dexia en zeker de KBC zich gelukkig achten dat er nog een federale staat is geweest die hen bijgesprongen is, want anders waren veel, hèèl veel Vlamingen hun geld kwijt. Want Olijke Bart Dewever en Grimmige Filip Dewinter mogen dan wel altijd een grote mond opzetten, maar de spaarboekjes van de werkende Vlamingen zouden ze toch niet kunnen gered hebben. Of wel soms.
KBC mag zich vooral gelukkig achten dat er al zoiets is als een Vlaamse regering! Evenals de federale staat zich zeer gelukkig mag achten dat er nog een Vlaams onderdeel is dat de broodnodige centen op tafel blijft hoesten. Over de banken valt nog wel wat meer te zeggen hoor, maar nu doen alsof ze gered zijn door La Belgiek is toch wel heel kort door de bocht.

Omzeggens dat men niet moet vergeten wie eigenlijk de inkomsten genereert voor uw federale staat en derhalve haar mogelijkheid tot tussenbeide te komen! De spaarkboekjes van de werkende Vlamingen zijn dus gered door de belastingen die diezelfde werkende Vlamingen hebben afgedragen. Of niet soms? La Belgiek bestaat heden ten dage nog bij gratie van Vlaanderen.

Ben blij dat U alvast het discours niet schuwt van de tanende federale staat, die als eindpunt haar ondergang zal hebben. De opmerkelijke electorale verschuivingen ver weg van het Belgicisme bewijzen dit, maar U hebt gelijk we zijn er nog niet want inderdaad nog niet iedereen van 37% is overtuigd nationalist. Maaaaaaaar zijn/haar stem helpen ons wel verder deze Belgische wanstaat te ontmantelen. Waarvoor dank!

Laatst gewijzigd door dominatrix : 5 augustus 2009 om 17:24.
Oud 5 augustus 2009, 17:28   #252
system
Banneling

Standaard

Citaat:
KBC mag zich vooral gelukkig achten dat er al zoiets is als een Vlaamse regering! Evenals de federale staat zich zeer gelukkig mag achten dat er nog een Vlaams onderdeel is dat de broodnodige centen op tafel blijft hoesten. Over de banken valt nog wel wat meer te zeggen hoor, maar nu doen alsof ze gered zijn door La Belgiek is toch wel heel kort door de bocht.

Omzeggens dat men niet moet vergeten wie eigenlijk de inkomsten genereert voor uw federale staat en derhalve haar mogelijkheid tot tussenbeide te komen! De spaarkboekjes van de werkende Vlamingen zijn dus gered door de belastingen die diezelfde werkende Vlamingen hebben afgedragen. Of niet soms? La Belgiek bestaat heden ten dage nog bij gratie van Vlaanderen.

Ben blij dat U alvast het discours niet schuwt van de tanende federale staat, die als eindpunt haar ondergang zal hebben. De opmerkelijke electorale verschuivingen ver weg van het Belgicisme bewijzen dit, maar U hebt gelijk we zijn er nog niet want inderdaad nog niet iedereen van 37% is overtuigd nationalist. Maaaaaaaar zijn/haar stem helpen ons wel verder deze Belgische wanstaat te ontmantelen. Waarvoor dank!
Indien de federale regering niet ook was tussengekomen voor de KBC, dan lag de KBC waarschijnlijk op zijn gat, of zat ze ontegensprekelijk dik in de (financiële) miserie. Wees daar maar zeker van.

Laatst gewijzigd door system : 5 augustus 2009 om 17:29.
Oud 5 augustus 2009, 21:40   #253
Fieseler

Standaard

Citaat:
Indien de federale regering niet ook was tussengekomen voor de KBC, dan lag de KBC waarschijnlijk op zijn gat, of zat ze ontegensprekelijk dik in de (financiële) miserie. Wees daar maar zeker van.
Neen hoor...dan was de Vlaamse regering nogmaals tussengekomen..het gaat trouwens over "waarborgen" en geen lening.
Het waren de Walen die hier een spelletje wilden van maken.
Hadden wij één krant zoals Le Soir dan was op dat ogenblik een revolutie uitgebroken.
Nu sliepen de domme Vlamingen gewoon voort....tssss

Trouwens: op de keper beschouwd is elke frank die de federale aan welke bank dan ook geeft Vlaams geld.
Vergeet dat niet.

Daarom is het zo triest om te moeten vaststellen dat de franstalige regeringen zich geen lerp aantrekken van de krisis en lustig leningen aangaan. Deze leningen komen voor de begroting op het conto van België.
Als België morgen naar de kloten gaat zal Vlaanderen van deze leningen ong 70% op zijn dak krijgen.
Het is een schande dat onze media, die dit weten, dit niet aan onze mensen mogen vertellen.

Laatst gewijzigd door Fieseler : 5 augustus 2009 om 21:41.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2009, 21:49   #254
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Neen hoor...dan was de Vlaamse regering nogmaals tussengekomen..het gaat trouwens over "waarborgen" en geen lening.Het waren de Walen die hier een spelletje wilden van maken.
Hadden wij één krant zoals Le Soir dan was op dat ogenblik een revolutie uitgebroken.
Nu sliepen de domme Vlamingen gewoon voort....tssss

Trouwens: op de keper beschouwd is elke frank die de federale aan welke bank dan ook geeft Vlaams geld.
Vergeet dat niet.

Daarom is het zo triest om te moeten vaststellen dat de franstalige regeringen zich geen lerp aantrekken van de krisis en lustig leningen aangaan. Deze leningen komen voor de begroting op het conto van België.
Als België morgen naar de kloten gaat zal Vlaanderen van deze leningen ong 70% op zijn dak krijgen.
Het is een schande dat onze media, die dit weten, dit niet aan onze mensen mogen vertellen.
De Vlaamse regering heeft zelfs uitdrukkelijk gevraagd opdat de Federale regering zou tussenkomen. En wat betreft 'waarborgen' of 'leningen', beiden moeten wel 'gedekt' zijn bij manier van spreken.
Oud 5 augustus 2009, 21:51   #255
Fieseler

Standaard

Citaat:
De Vlaamse regering heeft zelfs uitdrukkelijk gevraagd opdat de Federale regering zou tussenkomen. En wat betreft 'waarborgen' of 'leningen', beiden moeten wel 'gedekt' zijn bij manier van spreken.

yep
Oud 5 augustus 2009, 22:34   #256
F.Lurk
Gouverneur

F.Lurk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok, veronderstellende dat U mij hier heeft weten overtuigen. Wat is dan de stap die we nu moeten nemen?
Breken met de EU tiens, en met al die opgedrongen liberaliseringszever die ons opgelegd wordt door het grootkapitaal dat liefst grenzen en sociale rechten ziet verdwijnen!
F.Lurk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2009, 00:26   #257
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
De Vlaamse regering heeft zelfs uitdrukkelijk gevraagd opdat de Federale regering zou tussenkomen.
nogal wiedes, de vlamingen onderhouden de federale nietsnutten.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2009, 00:46   #258
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ook in Wallonié zien sommigen de bui al hangen.

Citaat:
Belgie-is-einde-rit.
“Wallonië heeft er alle belang bij om zich zo snel mogelijk voor te bereiden op de post-België-periode.” Dat zegt Jules Gheude, de voorzitter van het organiserend comité van de Staten-Generaal van Wallonië dat voor een aanhechting van Wallonië bij Frankrijk is voor mocht België ophouden te bestaan. Volgens Gheude kan dat snel gaan zijn met de N-VA in de Vlaamse regering. “Vlaanderen profileert zich meer en meer als een natie-staat”, zegt hij.

Jules Gheude gebruikt graag het beeld dat François Perin van België schetste toen hij ontslag nam als senator. Die vergeleek België met een skelet in een overvolle metro tijdens het spitsuur. Het skelet blijft enkel nog recht staan omwille van de vele mensen er omheen. België wordt recht gehouden door de buurlanden. Perin nam bijna dertig jaar geleden ontslag. België bestaat nog altijd. Toch is Jules Gheude overtuigd dat het einde van België nu echt nabij is.
http://www.vandaag.be/binnenland/121...einde-rit.html
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2009, 10:03   #259
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
nogal wiedes, de vlamingen onderhouden de federale nietsnutten.
Inderdaad B,
Lees er Marc Grammens maar eens op na...
De nagel op de kop...

Citaat:
Degenen voor wie het streven naar het al sinds de Eerste Wereldoorlog tot algemeen-Vlaamse doelstelling verheven zelfbestuur een kwestie is van (partij)politieke strategie, en niet van evidente onverzettelijkheid (de deugd die, in tegenstelling tot de Vlamingen, in hoge mate alle volkeren bezaten die in de twintigste eeuw hun zelfstandigheid hebben verworven), proberen nu de gedachte ingang te doen vinden dat men geduldig dient te wachten tot de dag dat het Belgische Francofonië weer geld nodig heeft, om dan onze eisen kenbaar te maken en ze af te dwingen in ruil voor nieuwe (de zoveelste) Vlaamse giften. Het spijt me zeer - en ik ontgoochel niet graag hen die deze opvatting te goeder trouw aanhangen -, maar ik geloof daar niets van. ...
In verband met de Vlaamse natievorming gaat dit niet op, om de goede reden dat Francofonië geen geld nodig heeft. Het heeft óók een nieuwe strategie bedacht, en pakt de centen gewoon. Minister van Financiën Daerden heeft al gezegd dat noch de Waalse noch de Franstalige Gemeenschapsregering een sluitende begroting zullen indienen vóór het jaar 2015 op z'n vroegst, en Brussel (minister van Financiën Van Hengel) gaat nog een stap verder: het gewest blijft wetens en willens in de rode cijfers voor onbepaalde tijd. Dus, Francofonië vraagt geen geld meer, maar gaat onbeperkt leningen aan. Die zal het nooit kunnen terugbetalen, maar dat hoeft ook niet: ze verzwaren de algemene Belgische staatsschuld, en als België mocht uiteenvallen, zijn het de Vlamingen die voor zeventig procent van de schuld zullen opdraven, inclusief de schulden van Wallonië, de Franstalige Gemeenschap en Brussel...
Oud 6 augustus 2009, 10:08   #260
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dominatrix neemt direkt voor "waar" dat de kiezers van he VB, NV.A en LDD allemaal racisten en separatisten zijn.

Dat is natuurlijk een sprookjes-idee.

Deel je cijfer door 14, neem daar dan de helft van en je zit ongeveer goed.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be