![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
zij behoort mi tot een groep die probleem schept en nogal makkelijk 2 maten en gewichten hanteert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 |
Burgemeester
|
![]() door denkerke : zou het niet kunnen dat moslema's hun hoofddoek op willen houden, om met de examens hun "oortjes" te kunnen gebruiken om elektronisch mekaar de antwoorden door te geven, kwestie van toch te kunnen slagen bij toetsen en examens.
ergens gehoord en niet ondenkbaar, denk ik zo, welke reporter onderzoekt dat eens ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Oeps, daar gaat ons diploma. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
Burgemeester
|
![]() Hoe meer ik er aan denk, hoe waarschijnlijker ik het vind, en zouden die directie's dat ook niet weten,maar voor de lieve vrede het niet durven zeggen.
want waarschijnlijk zullen ze het met alle middelen ontkennen. Wie bind de kat de bel aan ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
doet me denken aan een klasgenote die spiekbriefjes in haal decolté verstopte en aan de binnenkant van haar rokje kleefde. Ze wist dat de leraar dit toch nooit zou komen controleren...fatsoen-gewijs. Laatst gewijzigd door viaSanctus : 22 september 2009 om 19:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() daarom staat er dan ook het woordje zolang bij; bentje
1207 had het gewoon over godsdienstbeleving of uiting ervan tout court waaronder hij die natuurlijk deze even in de verf moest zetten. Elke godsdient mag in zijn leer een hoop van die brol hebben staan.... elke godsdienst mag een hoop van dien brol ook belijden tot op het moment dat het strafbaar wordt... simpel toch ? En dat strafbare slaat steeds op een individuele zaak tussen daders en slachtoffers en dient natuurlijk ook aangetoond te worden en niet verondersteld |
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat is er eentje van ideologische of politieke visie erop niet van hoe de wet dat tot nu toe omschrijft/omschreef Als ge vindt dat om welke reden ook het seculiere karakter teveel gewicht laat overslaan naar de godsdienstige troep 'ten koste' van anderen dan moet ge daar iets aan wijzigen of misschien beter erkennen dat we helemaal niet zo gelukkig zijn met een seculiere staatsvorm. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
dat ongepast gedrag niet altijd strafbaar hoeft te zijn is je blijkbaar ook vreemd of moet ge alles toestaan en als er iets gebeurt eerst een jarenlange procedureslag voor de rechtbanken uitvechten vooraleer, in dit geval, scholen mogen ingrijpen? lijkt me niet heel praktisch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dutroux zou slechts als mohammedaan godsdienstig kunnen handelen en doen wat hij gedaan heeft: mishandelen, verkrachten en moorden, en dat alles met meisjes die geen moslima's en dus volgens de koran zowat vogelvrij waren. De pedofeet (vzmh) was immers ook een mishandelaar, moordenaar en verkrachter, en zijn koran, volgens jullie Allahs koran dus, is daarvan een goede, nou ja "goede", afspiegeling. En wie weet, met al die mohammedanen in de gevangenis bekeert hij zich nog, zoals Lesley Deckers. Dan heeft hij het geloof dat bij hem past, en krijgt de mohammedanerij nog maar eens een aanhanger die ze verdient. Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 22 september 2009 om 23:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu moet ge mij eens vertellen : - waar dat principe de dienst volledig naar zich schikt... ik ken alvast geen enkele sector ... geen enkel voorbeeld - welke term dat gij dan graag zou gebruiken of zien Wat minder muggeziften en insinueren en wat meer op de essentie te baseren lijkt me alvast aangeraden Citaat:
De vraag is of volgens die wetten en reglementen het GO hier ergens de plicht heeft een hoofddoek toe te laten als godsdienstig gebruik ... en dat onafgezien van elke (vermeende ) onderliggende reden eigen aan die godsdienst. De vraag is hier niet of we het GO moeten gebruiken om de eventuele problemen van het secularisme aan te kaarten. Citaat:
Is het hier dat stuk textiel of de personen die die druk hebben gezet die de schoolwerking in het gedrang brachten ? Citaat:
A: Drugs zijn verboden omdat ze te gevaarlijk en te schadelijk zijn... B: Ahja is dat werkelijk zo ? A: Natuurlijk datte...anders was er toch geen rede tot verbod, tiens Citaat:
Zijn zij het die dat verbod systematisch van school tot school hebben ingesteld tot er uiteindelijk maar twee overbleven ? Uiteindelijk blijft er nu over : 1) het opgeven van een recht op godsdienstvrijheid 2) verhuizen naar een regio waar het wel kan... tot ze het daar weer gaan verbieden wegens te toonaangevend aanwezig...wnt daar gaat het hier tenslotte over 2) thuisonderwijs 3) vlugvlug op poten zetten van hun eigen ondewijsnet.. wat een vrij onmogelijke zaak is Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan wordt het hoogdringend tijd dat ge ge die leer ook eens leest in al haar facetten of heb je het over een bepaalde kerkvisie ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zoals gij zou kunnen proberen te blijven bij de essentie ipv elke keer één welbepaald zinnetje of deeltje eruit te plukken om de discussie een zekere wending te geven. Dát wil ik ook doen en heb dat zelfs gedaan bij mijn weten in het stukje waar ik me afvroeg of we de hele zaak ( secularisme en de wetten daaromtrend ) dan maar niet moeten herbekijken Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Essed, bestaan er ook fundamentele plichten ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En er is nog steeds een verschil tussen zo'n vuile waalse pedo en gewone mensen of zeg maar jongeren die niks liever doen dan de boel omzeep te helpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De 'slechte manieren' van de 1ste zijn inderdaad geen excuus om die over te nemen. De 2de had al heel wat minder 'slechte manieren' - een Dutroux kan hem dan ook nooit als 'voorbeeld' gezien hebben, de éérstgenoemde daarentegen...!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
En trouwens zelf al zouden ze het niet hebben geroepen, zou ik het niet verrassend hebben gevonden hadden ze het wel gedaan, aangezien ze telkens voor "moslim" worden uitgejouwd. Op die manier veralgemenen zij zichzelf ook zodat ze andere moslims welke niets te maken hebben met hun gedoe toch enigszins zouden kunnen polariseren in hun richting. Dat is trouwens wat het vb ook doet... Citaat:
Maar soit.. Hoe beter het probleem kan ontleed worden, hoe sneller en effectiever men tot de kern ervan kan doordringen ipv het probleem enkel groter te maken of te verschuiven. Laatst gewijzigd door viaSanctus : 23 september 2009 om 14:57. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#260 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |